Це не зовсім нові SEO-тренди на 2019 рік, а, швидше, нагадування найближчим часом реалізувати те, що давно вже відомо, що працює зараз і буде ставати ще більш ефективним на перспективу, з урахуванням напрямку розвитку алгоритмів, а також санкцій пошуковиків.

Враховуючи реальну завантаження і мотивацію рядових сеошників, маркетологів і власників сайтів і бачачи їх результати, мені хочеться говорити про більш приземлені і корисні речі, ніж про тільки зароджуються тренди. Тому що зараз на багатьох сайтах не виконуються навіть мінімальні вимоги до оптимізації, технічним станом сайту та опрацювання інших чинників ранжирування.

Основні найсильніші і працюють тренди, які зберігаються останні кілька років, це — адаптивність, просування в мобільному пошуку і упор на контент-маркетинг.

Друга частина цього посту — ще 7 робочих SEO-трендів на 2019. Разом виходить 16 штук.

І третя частина — «Линкбилдинг в 2019 р.»

Даний пост ще дуже перегукується з іншим моїм недавнім — «Усвідомлене SEO». Я постаралася в поточній статті згадувати якомога менше від того, про що вже писала там. А також багато важливі базові речі описані в моєму Гідові по самостійному просуванню сайтів з 12 кроків

Статті інших авторів на цю тему:

Відмінний матеріал є у Дмитра Севальнєва на цю ж тему — «Просування вашого сайту: працюючі методики 2018».

Також варто почитати Олексія Чекушина про Тренди SEO (2018-2020): Частина 1, Частина 2, Частина 3. Або подивитися те ж саме на відео тут.

І переклад недавнього поста Брайєна Діна (Бэклинко) — «Докладне керівництво по трендам SEO в 2019 році».

Зміст:

1. Комплекс заходів і індивідуальний підхід

2. Збільшувати охоплення на ринку і в пошуковій видачі

3. Підлаштовувати сайт під пошуковий попит

4. Не допускати на сайті малокорисних сторінок і дублів

5. Аналіз ТОПа

6. Якість контенту

7. Авторство

8. Мобільний і голосовий пошук

9. Брендування, збільшення type-in трафіку на сайт

1. Комплекс заходів і індивідуальний підхід

Враховуючи, що сьогодні чинників, які впливають на ранжирування сайту, вже більше тисячі в кожній з пошукових систем, складно сказати, що конкретно вплинуло на сайт, чому він зараз має саме такі позиції і саме стільки трафіку, а також — що потрібно зробити, щоб все покращало.

Також сьогодні вже однозначно потрібно більшою мірою орієнтуватися на людей, а не на пошукові системи і дірки в їх алгоритмах, які ще й можуть бути швидко прикриті. Всі ми добре пам’ятаємо, як у свій час багато захопилися накруткою поведінкових факторів, і дуже швидко Яндекс почав роздавати фільтри за це на 8-12 місяців.

Збільшення важливості таких чинників, як якість текстів і поведінкових факторів, що показує напрямок, в якому рухаються пошукові системи. Тобто, детальний аналіз потреб, болю, проблем своєї цільової аудиторії і їх закриття і є основним завданням при розробці та просуванні сайту. Це може бути мега ефективно. Про це буде нижче в наступних пунктах.

І ще один момент — зараз фахівці стикаються з тим, що у двох однакових сайтів може бути самий різний відгук на однакові стратегії.

Буває, що те, що одному меблевому сайту по Москві спрацювало в плюс, іншому приблизно такого ж спрацює в нуль або в мінус. Кому-то допоможе опрацювання комерційних і поведінкових факторів, комусь технічний аудит, комусь линкбилдинг, а кому-то контент-маркетинг.

Тому потрібно йти з широким бреднем — паралельно або послідовно здійснюючи такі процеси, як: аналіз конкурентів, аналіз ТОПа, аудит сайту, семантика, структура сайту, функціонал і юзабіліті, поліпшення поведінкових факторів, контент, оптимізація, линкбилдинг, комерційні фактори, постійна веб-аналітика, прогнозна аналітика, масштабування. Чим найбільше проводиться — тим краще.

Причому, дуже бажано, щоб контент-маркетингу, SEO та аналітикою займалися 3 різних людини. А ще окремі люди виконували контекст, SMM та інше.

2. Збільшувати охоплення на ринку і в пошуковій видачі

Тут багато моментів — і канібалізація видачі рекламою і власними сервісами пошукових систем, колдунщиками, швидкими відповідями та іншим. І засилля агрегаторів за комерційним запитам. І складність виходу в більш-менш конкурентні Топи — в основному там знаходяться старі сайти з високим type-in трафіком, хорошим посиланнями і так далі.

Одна з улюблених, гуляють по інтернету фраз у сеошників:

«На жаль, крім реклами, поки ще є органічна видача»
співробітник Яндекс.Діректа на одній з конференцій.

Далі там Яндекс.Нерухомість, Cian, який не переплюнути, ще пропозиція від Яндекс.Діректа, ще ряд агрегаторів:

В Гуглі ситуація дуже схожа.

Але і з цим можна і потрібно боротися, і сьогодні в багатьох нішах, навіть конкурентних, все не настільки зайнята, як здається.

У ситуації з заполонили Топи агрегаторами радять:

— розміщуватися в цих та інших агрегаторах,
— робити свої агрегатори,
— збільшувати повноту охоплення семантики з тієї ж комерції (далеко не по всім запитам така ситуація в Топі),
— розширювати асортимент,
— опрацьовувати фільтри пошуку, тегування (про це буде наступний пункт статті).
— робити унікальний і корисний контент, якого немає в агрегаторів (відгуки покупців про товари, відео, огляди, «супер-контент» — про нього буде нижче, та інше)
— використовувати по повній інформаційні запити, быстровыдачу, залучати подієвий трафік, встигати помітити нові тренди, запити і обробити їх.

Можна зробити «агрегатора з одним постачальником» — додати свого сайту більше унікальною, додаткової цінності — щоб ваш сайт мав ті ж зручності, повноту, охоплення, оперативність, актуальність що і агрегатори в ніші, тільки ще більше, ще краще, ще більше заточене під реальні потреби вашої цільової аудиторії — ще кращий вертикальний пошук.

Добре знаючи свою аудиторію, навіть невеликі компанії можуть дуже детально опрацювати свій сайт і його функціонал для свого ринку, саме для свого вузького сегмента.

Якщо є бюджет, можна крім доопрацювання свого сайту робити ще інші види сайтів — займати своїми проектами як можна більше місця у ніші. Тільки під різними іменами, контактами, whois, текстами, зображеннями і так далі — щоб не було афіліат-фільтра.

А також варто побільше розміщуватися на тематичних порталах і різних видах сайтів своєї тематики, свого регіону.

Щоб займати свою нішу по максимумму, варто:

— робити свої власні агрегатори (зі своїми рейтингами, відгуками, своєю пріоритетною видачею оголошень, новин, компаній тощо), інформаційні портали, експертні проекти, блоги, білі дори, Youtube канали.

— домовлятися і працювати з блогерами, лідерами думок у ніші та суміжних тематиках.

— розміщуватися платно і безкоштовно агрегаторах.

— розміщуватися безкоштовно в каталогах фірм, на дошках оголошень, в тематичних соціальних мережах, на форумах, в сервісах відгуків (отзовиках), в сервісах питань-відповідей, в будь-яких інших розділах і видах сайтів потрібної вам тематики або регіону. Багато з цих видів сайтів є в ТОП Базі.

То ж розміщення оголошень на дошках, з використанням самих різних синонімів ключових запитів + синонімів ваших топонімів вже допоможе закрити багато місця в пошуковій видачі по НЧ і мікро-НЧ запитам.

Окремий важливий пункт — заходити в суміжні тематики або тематики вище.

І робити контент на інші теми, і просуватися на ресурсах суміжної тематики.

Можна створювати окремі сайти під це діло. Можна зробити у себе піддомен (якщо тематика досить сильно відмінна від вашої) або розділ (якщо тематика близька).

Буває, що ваша вузька тематика нудна й складно робити під неї цікавий контент і масово залучати відвідувачів. Або вона дуже маленька і теми швидко вичерпалися. Тоді варто піти тематику вище або в суміжну.

У мене у продукту вузька тематика — ТОП База створена для линкбилдинга і залучення цільових відвідувачів на сайт.

Але і в блозі, і в соцмережах я багато пишу в цілому про просування сайтів — про різні моменти і фактори.

Є безкоштовні SEO-курси з 20 уроків.

Недавно завела ЩЕ один проект «10.000 SEO-рад» у форматі 1 рада кожен день, і буду його розширювати, тому що така тема і такий формат йде набагато простіше, можна написати набагато більше контенту, набагато більше ресурсів для його просування, ніж писати про одне і те ж — безкоштовний линкбилдинг в різних видах сайтів.

Можна було б створити що завгодно — онлайн-сервіс, каталог SEO-компаній, великий інформаційний портал, багато середніх на різні теми. Можна проект суто про лидогенерацию — ще одна суміжна вузька тематика. І так далі — наскільки вистачить фантазії.

Якщо у вас компанія з доставкою в різні регіони, то можна порадити добре опрацювати присутність у регіонах.

Можна подивитися свіжий відеодоповідь Дмитра Севальнєва з Rambler Data Driven SEO #5, де все детально описано за стратегіям. І почитати добірку про регіональне просування тут.

Там є нюанси щодо вибору стратегії — піддомени або папки. Є такий момент, що Гугл не любить розмножені автоматизованим способом по суті однакові сторінок, про це буде нижче в пункті 4.

Особливо потужний приріст трафіку це може дати тим компаніям, які не з Москви, а з інших регіонів.

Зі згаданої на початку статті Дмитра Севальнєва:

«Поширена ситуація, коли за запитом виду [купити меблі] видача на 50% складається з піддоменів. Для аналізу видачі можна використовувати інструменти перевірки геозависимости та отримання ТОП-10 URL.»

Вибір стратегії:

У випадку з каннибализацией видачі сервісами, рекламою і швидкими відповідями від Яндекса і Гугла, ситуація приблизно така ж, як з агрегаторами: намагатися максимально охопити семантику, краще опрацьовувати інформаційні запити, локальний пошук.

Але ще й намагатися потрапити в готові блоки відповідей, чати Яндекса.

Приміром, якщо зробити у себе на сайті якісний ексклюзивний глосарій або просто докладні і якісні статті типу «що таке термін такий-то» за своєю тематикою, у вас є відмінний шанс потрапити в швидкі відповіді видачі пошуковиків. Навіть якщо туди не потрапите — зберете ще додаткового трафіку за цим інформаційним запитам.

Перший же абзац такої статті повинен давати стислий чітке визначення, а не вступ статті. Після ви можете його пояснити більш докладно і з прикладами, цитатами, зображеннями, відео, схемами, інфографікою і так далі.

Для цієї ж мети дуже зручно робити на сайті розділ «Відповіді на питання».

Онлайн-чати в Яндексі.
Якщо у вас корпоративний сайт і вам цікавий Яндекс, то обов’язково додайте свій онлайн-чату, онлайн-консультант) безпосередньо в пошукову видачу.

Це можна зробити двома варіантами, ось як вони виглядають (якщо прокрутити рекламу Яндекса):

Детальніше:

1) блок чатів з компаніями праворуч. Ось як це можна зробити.

2) Кнопка «Чат з компанією» у вашому сніппеті, під описом сайту.

Для цього потрібно поставити онлайн-консультант jivosite (зразок зараз є і ряд інших онлайн-консультантів, які можна підключити) і підключити його до Яндексу. Кнопка діє для головної сторінки сайту і для заявлених інших.

Я не впевнена, чи варто ганятися за цією кнопкою у видачі, т. к. в основному SEO-трафік збирається з безлічі всіх сторінок сайту.

Тобто, якщо у вас вже стоїть якийсь звичний зручний чат, то, може, і не варто міняти на інтегрований з Яндексом — вирішувати вам.

Але якщо ви ще не ставили собі онлайн-чат, або готові змінити свій — можна спробувати поставити jivosite.

Онлайн-чат є і комерційним фактором для SEO, і однозначно збільшує конверсію. А також таким ось чином робить більш помітним ваш фрагментом, покращує поведінкові фактори — що теж впливає на SEO.

На початку цього року Яндекс тільки тестував цю фішку, і мало хто міг взяти участь, тепер доступно всім, і навіть на безкоштовних эккаунтах Живо-сайту. Це 5 ваших співробітників одночасно онлайн.

От кілька статей на цю тему:

Інструкція щодо інтеграції з Яндекс Діалогами від Jivosite

І ще стаття з невідомого мені сайту від червня 2018 з деякими деталями.

Ну і, якщо у вас комерційний сайт — намагайтеся обов’язково поєднувати SEO з контекстною рекламою. У грамотному виконанні вона обов’язково збільшить вам прибуток. І допоможе зайняти перші місця в пошуковій видачі. А також, як багато кажуть, стимулює зростання позицій в пошуку Яндекса.

Самий сильний і індивідуальний приклад підходу до контекстної реклами я поки бачила у агентства MOAB Іллі Исерсона. Вони ж роблять і лендінгем, і персоналізацію лендингов під рекламу, і аналіз конверсії, та аудит поточної контекстної реклами, і попередній прорахунок і прогноз трафіку і вартості, і багато чого ще.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

3. Підлаштовувати сайт під пошуковий попит

SEO підтягується за контекстом. Якщо в контекстній рекламі дуже великий акцент роблять на опрацювання семантики, і щосили використовується персоналізація лендингов, відповідність того, що шукав користувач і того, що він побачив на сторінці заголовки, тексти, асортимент, то в SEO досі це було набагато менш виражено.

Вже давно в самих конкурентних нішах компанії підлаштовують саме бізнес і сайт під пошуковий попит. Пора брати з них приклад і в менш конкурентних тематиках.

Сьогодні не семантика повинна якось вписуватися в існуючу структуру сайту, а структура і контент повинні будуватися на основі семантики.

Від Олексія Чекушина зі статті про те, яким має бути сучасне SEO:

«Збирається вся існуюча семантика, кластеризуется, нарізати на сегменти, а сайт підлаштовується під кожен з цих сегментів.

Пошукове просування повинно працювати з семантикою більш глибоко, ніж навіть контекстна реклама».

Тобто, робити контент не під вашу структуру товарів, не під те, що у вас в голові, або «так склалося», а під реальні потреби користувача.

Наприклад, в інтернет-магазині сумок це можуть бути товари за різними характеристиками:

— асиметричні сумки
— непромокальні сумки
— дорожні сумки
— сумки на колесах
— жовті сумки / сріблясті та ін.
— сумки зі зміїної шкіри
— сумки з штучної шкіри / натуральної, з тканини, в’язані, замшеві та ін.
— сумки для ноутбука
— сумки на стегно / на пояс / плече
— брендові сумки
— італійські сумки
— сумки з ланцюжком
— сумки з золотим оздобленням

і так далі.

А не тільки те, що звично у вашому склався всередині магазину поділі по брендам або видів сумок.

Такі сторінки робляться через систему тегів на сайті та/або через фільтри в каталозі. Або створюються окремі статичні сторінки з товарами за потрібного параметру.

Подібні сторінки закриваються від індексації, якщо вони погано оптимізовані і не мають жодного більш-менш унікального тексту.

В ідеалі ж, щоб все працювало, — вони більш-менш уникализированы (найчастіше автоматизовано, за шаблоном), як можна ретельніше оптимізовані (вивчивши ще і ТОП, що там), і мають ЧПУ-URL. Плюс прокачуються як внутрішньої перелінковкою, так і зовнішніми посиланнями. Одночасно йде робота над комерційними факторами, загальним поліпшенням якості сайту, над брендуванням і збільшенням type-in трафіку.

Повнота охоплення семантики

Саме повнота охоплення допоможе дати багато трафіку. Саме повнотою семантики сьогодні рекомендується боротися з ситуацією захоплення багатьох комерційних Топів агрегаторами, каталогами фірм, дошками оголошень.

Дуже важливо, щоб семантичне ядро охоплювало максимально можлива кількість проблем користувачів і запитів, які формують ці проблеми.

Потрібно з’ясувати:

— охоплює семантичне ядро весь асортимент того, що потрібно різним групам ЦА

— охоплює СЯ всі проблеми цільової аудиторії.

Ось саме над цим треба попрацювати. Це все дасть величезну кількість ідей, можна зробити багато різних розділів, сторінок, матеріалів.

Самий простій, мінімальний варіант — спарс і кластеризовать семантику основних конкурентів.

Можна йти в якість — обрати найкращих топових за своїм цільовим запитам, і ретельно опрацювати під себе їх семантику. Таких конкурентів можна зручно дивитися, наприклад, сервісом Піксель Тулс «Видимість конкурентів».

Можна в кількість — взяти десятки і сотні конкурентів і кластеризовать їх ядро.

І потім підлаштувати сайт під ті кластери, які люди шукають.

1. Збираємо кластер. Дивимося — які найцікавіші ключі по цій темі – найбільш частотні та цільові.

2. Дивимося — що там в Топі, якого роду сторінки і матеріали

3. Створюємо таку ж сторінку, тільки ще краще, ще корисніше

4. Оптимізуємо

5. На неї посилальне, перелінковку.

Ось, до речі, один приклад — як учениця SEO-курсів Дмитра Шахова посадила на одну посадкову сторінку 100 запитів, без єдиної посилання (поки що):

Взято мною з FB Дмитра Шахова

Звідки брати ключові запити:

1. Яндекс Вордстат. Його можна збирати сервісом MOAB TOOLS, він відмінно парсити в глибину і підказки, все об’єднує, видаляє дублі, загалом потужно, унікальний сервіс в цьому плані. Він також зараз інтегрований в KeyCollector, і зараз ніби все ще дійсна акція з приводу «оплати тариф MOAB TOOLS і отримай KeyCollector безкоштовно». Але у Моаба є купа переваг перед роботою з Киколлектором.

2. База Пастухова. Максим оновив бази у вересні 2018 і зараз є акція — 70% знижка і безкоштовні довічні (!) оновлення бази. Це і оффлайн пакети, і їх онлайн-версії. І Російські бази і різних країн Бурж. Безкоштовне оновлення доступно тільки покупцям цього акційного пакету. Покупцям окремих баз апдейти будуть надаватися платно, але зі знижкою.

3. SemRush, SpyWords — сервіси для аналізу ключів конкурентів, платні, але у Семраша начебто як і раніше є безкоштовна тестова тиждень.

4. Своя власна аналітика – через кілька місяців існування нового сайту можна побачити, що показують Google Analytics, Яндекс Метрика по ключам. Потім ще можна прочекати їх позиції і побачити, які сторінки з цих ключів видають пошукові системи (які релевантні на вашому сайті), які позиції — тим же Топвизором, чи це ті сторінки, наскільки високі або низькі позиції, що можна зробити, чи є у вас взагалі відповідні сторінки під всі ті ключі, за якими виходять на ваш сайт.

5. Букварикс — безкоштовний (або платний тариф)

6. Інструменти для збору LSI — ви здивуєтеся, скільки важливих слів ви не використовуєте на окремих сторінках, якщо спробуєте ретельно зняти LSI хоча б для декількох. Навіть у начебто добре опрацьованих текстах часто буває, що не вживаються дуже важливі ключові слова і слова, що формують тематику. А також це ідеї для дод. ключів і для нових статей і сторінок.

7. Безкоштовні сервіси видимості сайту

8. Шукати ідеї і ключі по форумах, групах в соцмережах, спеціалізованим соціальних мереж, сервісів питань-відповідей, отзовикам, порталам і інших місцях скупчення цільової аудиторії – дивитися, які проблеми їх хвилюють, що вони шукають слова, які використовують у спілкуванні.

9. Ще ключі можна генерувати передбачуваними фразами типу «модні сумки (місяць або сезон) + (рік)».

10. Є маса ключів та ідей запитів «Як, де, чому, навіщо, як, для чого — вони часто упускаються, а з них можна робити відмінний контент якраз під потреби цільової аудиторії. Можна і мозковий штурм влаштовувати, і пошукати на форумах, і через пошук — якого роду запити є у людей.

11. Важливу роль відіграє моніторинг ринку, відстежування трендів, появи новинок, нових товарів і послуг.

Найчастіше ці запити не можна передбачити наперед. Потрібно просто завжди відслідковувати тренди, швидко реагувати і отримувати нормальний потік відвідувачів на інформаційний сайт за допомогою подієвого трафіку, в тому числі.

Варто задіяти і сервіси оповіщення і моніторингу. Безкоштовні Google Alerts, talkwalker.com і інші, є ще купа російських платних. Там забити бренди, ключі, тренди, імена – і дивитися, які нові матеріали з’явилися в новинах, на форумах. На основі цього будуть приходити ідеї з приводу нових матеріалів і розділів на сайт.

Або навіть просто час від часу заходити в пошук і вбивати назви тих компаній або трендів, які користуються популярністю. І дивитися, що там свіжого з’явилося. В Яндексі і Гуглі, тому що там різні быстророботы, різні новини можуть висмикувати.

Моніторинг агрегаторів новин – Яндекс Новини, Новини Google, Рамблер Новини, Ukr.net і пр.

4. Не допускати на сайті малокорисних сторінок і дублів

4.1. З другого і третього пунктів цієї статті випливає пропозицію зробити багато схожих сторінок — тегів, фільтрів, регіональних піддоменів.

Але той же Гугл дуже не любить сьогодні автоматично шкалу сторінки з малоуникальным контентом, та може покарати за них весь сайт, знизивши його загальний авторитет і позиції.

Тому, як я написала вище, тут треба постаратися зробити такі сторінки максимально уникализированными, додати текст, можливо, якусь додаткову цінність, оптимізувати. Бажано, хоч трохи прокачати посиланнями. Теги сторінки або фільтра, з якими так попрацювали, можуть приносити багато трафіку.

4.2. І інший напрямок — виявляти на своєму сайті просто різний застарілий, малополезный контент, сторінки з падаючим або нульовим трафіком (їх ще називають «сторінки-зомбі») і що з ними робити:

— доопрацьовувати контент і оформлення, робити кращими в Топі на цю тему
— об’єднувати з іншими схожими сторінками
— видаляти з сайту.

Яке з цих дій робити залежить від багатьох моментів — від того, що діється в Топі, чи є у вас ще на сайті контент на цю тему, є статті, заточені саме під ці ж ключі, чи актуальна ця тема в принципі, наскільки це перспективний і цікаве для вас напрям.

Рекомендую почитати статтю Dr.Max «Аудит контенту і обрізка отруйного змісту».

У підручнику «SEO-Монстр 2018» від цього ж автора є дуже детально і покроково про Метод обрізки контенту — з кейсами, скріншотами, як і будь-який контент або видаляти об’єднувати як це визначати, і що конкретно робити.

Ще можна подивитися вебінар Сергія Кокшарова про чистку сайту від малоинформативных сторінок.

Старим контенту можна і потрібно регулярно давати нове життя — додати вміст, упорядкувати структуру, причесати, підчистити, прибрати неактуальне, зробити інфографіку, аудіо, відео, додати схеми та рисунки, таблиці та порівняння, додати свіжу інформацію (хоча б один-два блоку), пошукати і додати LSI-слова, ставити посилання на якісь корисні статті інших авторів, бажано на авторитетних ресурсах, переписати мета-теги. Можна змінити дату і зробити її свіжою (якщо у вас показується дата у статей).

Можна заздалегідь придумувати на сайті «вічнозелені» матеріали, а можна якийсь матеріал, оновивши, назвати по-іншому — зробити таким, і регулярно до нього звертатися.

Такі зміни можуть простимулювати пошукові системи підняти позиції сторінки вище (особливо, якщо ще додати посилального, перелінковки).

З якоїсь старої погано відпрацьованої ідеї можна зробити відмінний лонгрид або супер-контент. Такий матеріал точно вистрілить набагато краще колишнього.

Щоб не плодити нові малокорисні і малоуникальные сторінки, намагайтеся відразу все робити якісно — зокрема, не пишіть коротких новин «відписок» з одного абзацу, не робіть SEO-статей від дешевих копірайтерів «не про що», не робіть матеріалів на дуже схожі теми і ключі.

І час від часу аналізуйте і чистіть сайт. Як і чистіть його від помилок 404 — від битих посилань.

Я зараз поступово займаюся тим, що прибираю, дописую або поєдную старі статті цього блогу.

Той же Бэклинко намагається робити у себе на сайті дуже мало, але ретельно пророблених, високоякісних матеріалів (багато з них є «супер-контентом», Брайен Дін і є автором терміна Power Page), і має дуже багато трафіку і вірусної посилальної маси.

5. Аналіз ТОПа

Минув той час, коли можна було все робити «з голови», не озираючись на те, що реально коїться в Топі.

Зараз потрібно перевіряти:

— якого типу сторінки стоять в Топі — головна категорія, картка, стаття або щось ще. Інформаційного або комерційного. Це отзовики, інтернет-магазини, агрегатори, статейники або щось ще. Які маски URL.

— чи є взагалі текст на сторінці, якщо так — про що ці матеріали, як розкритий матеріал, наскільки покриває потреби відвідувача, чи є додаткові онлайн-сервіси, що ще

— якої складності сайти, наскільки конкурентний ТОП, які їх хостовые (як мінімум вік, обсяг) і смітники фактори

— яка структура сайтів-конкурентів, які у них розділи

— які і скільки комерційних факторів у сайту

і так далі.

Моя стаття на цю тему:

«SEO-аналіз ТОПа»

Часта ситуація, коли сайт ніяк не виходить в ТОП. І причиною може бути те, що просувається сторінка, абсолютно не підходить під те, що в Топі.

Краще всього заздалегідь, ще до розробки структури і наповнення свого сайту, ретельно вивчити ТОП, основних конкурентів — і в SEO-цілях, і в плані юзабіліті, розділів, комерційних чинників, ідей, наповнення.

Єдиний момент, про який варто пам’ятати — стареньким і лідерам прощається багато, що не працює на молодих сайтах. Якщо у лідера ТОПа великий вік, асортимент, багато хороших комерційних чинників, усталені хороші поведінкові фактори, що багато посилань і тайп-ін трафіку, то він може іноді стояти високо навіть без входження ключового запиту в текст на сторінці. У них може бути і переспам, і інші проблеми на сторінках. Вони можуть потрапити в ТОП навіть з нерелевантної запитом сторінкою.

Тому не треба повною мірою орієнтуватися на них, а все-таки намагатися робити все якісно.

Але якщо в Топі суцільні категорії інтернет-магазинів з головною сторінкою або зі статтею ви туди не підете. Є речі, які не переплюнути, яким би не було якість сайту і матеріалу.

6. Якість контенту

Якість стає все більш і більш важливим. І ця тенденція посилюється — алгоритми пошукових систем розвиваються саме в цю сторону, поведінкові поступово стають все більш і більш вагомими в загальному обсязі факторів ранжирування, а смітники все менше.

Статті по 2000 знаків залишилися в минулому, копіювання чужого, погане оформлення тексту, не знайомі і не планують глибоко ознайомитися з предметом статті SEO-копірайтери — теж. Для довгостроковій стратегії це не підходить.

Зробиш не якісну статтю – замучишся просувати.

Зробиш малополезный сеошный контент – схопиш Баден-Баден, зробиш перебір в ключах як у тексті, так і в елементах оптимізації – зловиш фільтри переоптимизации і переспама.

Зробиш не цікаво, водянисто, сеошно, «не про що» – погані поведінкові фактори і знову ж низькі позиції.

До того ж зараз йде тенденція до того, що добре ранжуються саме великі матеріали. Малий обсяг, мало LSI – мало трафіку.

Але при цьому в лістингах товарів, в категоріях часто в Топі тексту може не бути взагалі (для різних ключів і різних видів сторінок ситауция зараз різна).

ПЕРЕД побудовою структури сторінок сьогодні обов’язково варто аналізувати ТОП. Дивитися, що там діється, записувати свої думки, цікаві ідеї конкурентів, фішки — по структурі тексту, самій сторінці, і сайту в цілому.

Все це потрібно, щоб зробити максимально кращий матеріал в Топі. А також щоб побудувати структуру матеріалів по потребам користувачів (це вам допоможе швидше виявити і аналіз текстів конкурентів). Якщо у вас буде максимально вичерпний матеріал на потрібну користувачу тему, то він довго затримається у вас і більше не повернеться в пошукову систему, last click буде за вами, і в вас будуть відмінні поведінкові фактори.

Є, приміром, такий зручний безкоштовний сервіс Олександра Арсенкина «Парсинг тегів H1-H6 по конкурентам з ТОП-10», який знімає тайтли, мета дескріпшн і структуру заголовків Н ТОПа в Яндексі по ключовому запиту. Можна вибрати топ-5 або топ-10 документів з Яндекса або перевірити конкретний список URL (до 50 штук). Помилку (Error) сервіс видає при невідповідності структурі тегів.

Я вбила запит «Як вибрати сумку зі зміїної шкіри». І які пункти і ідеї ми тут бачимо (кілька прикладів):





Навіть такий дуже короткий і швидкий огляд допоможе нам зрозуміти, чи не забули ми щось висвітлити в своєму матеріалі, що охоплює він повністю все, що є сказати по цій темі, що цікавить відвідувачів, про що пишуть інші конкуренти.

Людей цікавлять подробиці. Дуже важливо, щоб копірайтер, який пише матеріал, або ретельно вивчив тему, або мав практичний досвід. Зовсім не так складно, як здається — знайти підходящого досвідченого фахівця в певній сфері, взяти у нього інтерв’ю і зробити з цього відмінний матеріал.

Більше про таке якісне написання матеріалів і аналіз ТОПа говорить, наприклад, Віктор Карпенко в своїх випусках «На дошці» про «фішку з текстом»

Ось 2 його відео на цю тему:

Чим можна підсилити будь-інформаційний текстовий матеріал:

— відео
— аудіо, подкаст
— презентація
— схеми, таблиці
— діаграми, графіки
— прайс-листи
— готові шаблони
— зображення, фотографії, скріншоти
— анімація
— меми
— матеріали для скачування
— майндкарты та конспекти
— карти
— цитати
— списки
— посилання на інші дуже корисні статті в тему
— онлайн-сервіси, розроблені вами спеціально для даного матеріалу

Дуже багато корисного про контент — про його типи, про «супер-контент», який відмінно вистрілює, про ідеї для вмісту і де їх брати, як краще оформляти, і що ще допомагає посилити довіру — я писала у Великому посібнику Супер-контенту.

Сам супер-контент є ще окремої мега ефективної темою. Це дуже зручний для просування сайту для залучення трафіку вид контенту. Супер-контент — це завжди лонгрид з використанням LSI (свідомо чи ні).

Але LSI лонгрид — не обов’язково тільки інформаційна стаття. Це може бути і комерційний тип матеріалу. Ось приклад від Тимофія Квачева (Тринет) з недавнього доповіді на конференції:

Чому добре працюють лонгриды з LSI? Тому що тільки дуже невелику частину запитів і трафіку ви можете виявити, спарс, спрогнозувати. Решту збирається сама у великих кількостях, якщо у вас велика сторінка, створена і написана по потребам аудиторії, і включає всі тематикообразующие слова.

Якщо статтю буде писати фахівець, який добре знайомий з предметом, то він і так все напише відмінно, все споживе. Однак, якщо хочете, щоб вона вистрілила ще краще — не полінуйтеся, зніміть ключі і LSI слова методами, зазначеними тут, перевірте входження найважливіших у ваш текст.

Взагалі, зараз один з головних трендів по контенту — написання дійсно цінного, корисного експертного контенту для людей, а не для пошукових машин.

Є ще раніше недооцінена тема — контент, створюваний користувачем. UGC (user-generated content). Можете пошукати більше інформації про це.

Якщо коротко:

— форум
— відгуки
— питання в розділ ” питання та відповіді
— коментарі

Крім того, що такий тип контенту наповнюється сам (при обов’язковій стимуляції з вашої сторони), є ще величезний плюс — користувачі пишуть тими ж словами і термінами, якими ставлять питання в пошуковій системі, тобто наповнюють сайт саме правильними ключовими словами, які ви можете не використовувати, тому що вам не за статусом як авторам так «простецко» говорити, чи тому що ви не подумаєте про це, не будучи представником цільової аудиторії і не так добре знаючи всі їх болі і проблеми.

Суть полягає у грамотній організації таких розділів і автоматизації їх оптимізації – щоб під питання створювалися окремі оптимізовані сторінки, щоб коментарі були індексованими, щоб гілки на форумах добре оптимізували і все було в порядку в цьому плані.

І стимуляції користувачів на обговорення, на залишення такого контенту – завести адмінів, перший час залучати когось із друзів або самим з собою коментувати провідні статті або ті статті, на які ллється платна реклама, щоб люди бачили, що тут у вас спілкуються.

Обов’язково варто прикрутити функціонал відправлення повідомлення про відповіді до коментарю користувача йому на пошту. У великих порталів, наприклад, у vc.ru є більш розширений функціонал — особистий кабінет, проста авторизація через соцмережі. Їх користувачі, повертаючись на портал, авторизувавшись, побачать у себе в кабінеті повідомлення по лайкам своїх коментарів, відповідей на них, навіть можливість сортування своїх коментарів з самим свіжим і популярним, загалом, ось таку картину:

Це значно краще інтегрує користувача в систему сайту і прив’язує його до неї, допомагає формувати лояльність, повернення, збільшення кількості коментарів.

Але це окрема велика тема про те, як і чим стимулювати користувачів залишати більше коментарів або оголошень на дошці, відгуків, повідомлень на форумі.

7. Авторство

Акцент на максимально повне уявлення автора матеріалу на сайті, і його експертності, статусу, в першу чергу повинен бути зроблений з-за нових алгоритмів Google 2018. Але, як відомо, Яндекс в чому йде по його стопах і напевно тенденція буде в ту ж сторону.

Цитата з статті Д.Max, де ви знайдете повну інформацію про YMYL сторінки і про важливість подання експертності і авторитету автора:

«У 2015 році Google опублікувала керівництво по оцінці якості сайту, де був вперше введений в обіг термін YMYL. За ним стоїть акронім від “Your Money or Your Life”, що можна перевести як “Ваші гроші або Ваше життя”.

На сайти, пов’язані з YMYL, пошукова система накладає специфічно підвищені вимоги до якості і досить часто відбуваються апдейти алгоритму ПС, що знижують в органічній видачі сайти, які не відповідають критеріям якості YMYL сторінок.

Незважаючи на наявність «М» в абревіатурі, YMYL сторінки – це не просто будь-які комерційні сайти. Виходячи з останнього, розширеного визначення Google, опублікованій у свіжому керівництві з оцінки якості для асесорів (вийшла вже четверта версія у липні 2018 року), будь-яка сторінка, що містить контент, який впливає на здоров’я, щастя, безпеку та фінансову стабільність – зізнається YMYL сторінкою. Наприклад, сюди належать:»

Вже є випадки падіння трафіку з Гугла з цієї причини.

Це означає, що на фінансовому, медичному, психологічному, політичному, юридичному та іншому сайті потрібно давати максимально докладну інформацію про авторів. І блок про автора, і детальну сторінку про кожного. Дати максимум контактів, соцмереж і все скрізь по авторам. Фото, досвід, бекграунд – чому він має право писати на подібні теми і є реальним експертом. Виставити всіх максимально експертними та авторитетними.

І ще одна нещодавня цитата від Dr.Max, який стежить за цим алгоритмом:

«Якщо зафіксовано падіння Google-трафіку в наступні дати:

1-10 серпня 2018 року
24-27 вересня
1-9 жовтня
31 жовтня
10-12 листопада

то швидше за все це пов’язано з недоліком якості вашого YMYL сайту.

Крім рекомендованих модифікацій самого сайту, зверніть пильну увагу на сторонні відгуки не тільки для самого сайту, але і про ваших авторів-експертів.

Так, наприклад, довгий час було абсолютно незрозуміло падіння трафіку одного з сайтів.

Згодом з’ясувалося, що один з визнаних експертів має вкрай негативні відгуки в співтоваристві професіоналів. Видалення даних про даному експерта з сайту призвело до довгоочікуваного зростання трафіку.»

8. Мобільний і голосовий пошук

Я днями глянула статистику свого блогу на тему психології та саморозвитку — 70% відвідувачів за останній місяць було зі смартфонів і планшетів. Тільки 30% з десктопа.

Звичайно, на різних типах сайтів і різних тематиках все по різному. В моєму SEO-блогу все практично дзеркально навпаки — більше 70% десктопного трафіку.

Але за статистикою — обсяг мобільного трафіку, як і голосового пошуку росте як у всьому світі, так і в Рунеті, зокрема. Більше 50% користувачів світового інтернету в 2018 році здійснюють покупки через смартфони і планшети, а не через комп’ютер. По всьому світу голосовий пошук виріс в 35 разів з 2008 по 2018 рік. І темпи, звичайно, прискорилися.

Крім цього, алгоритм Mobile First Index в Google вже ранжує десктопні версії на основі знову ж мобільної версії.

Виходячи з сукупності всіх моментів, мобільна версія, її коректне і зручний для користувача відображення і просування в мобільному пошуку стає вкрай важливим фактором сьогодні.

Краще адаптивна верстка сайту, ніж окремий піддомен для мобільної версії, тому що посилальна маса раніше важлива для ранжування, і краще, якщо посилання буде вести на один домен. Про це докладно можна прочитати в статтях від Dr.Max нижче.

— «Mobile-First Index – вбивця оптимізаторів від Google. Чим загрожують зміни в Google для сайтів?»

— «Як підготуватися до Mobile-first індексу Google»

За статистикою Google, зараз кожен п’ятий пошукової запит робиться за допомогою голосу. Якщо зовсім коротко, то суть у формулюванні запитів — це означає, що в текстах варто більше вживати максимально природні ключові запити.

Це слід брати до уваги при створенні контенту для сайту (причому, ще на рівні збору семантики), а також при оновленні існуючого (про що теж не слід забувати).

Добре допоможе той же UGC — контент, створений на сайті самим користувачем, про що я писала вище, розділ «питання та відповіді».

Голосовий пошук можна віднести скоріше навіть до контент-маркетингу, до текстів, але без мобільної версії тут теж нікуди.

Докладніше читайте тут — «Голосовий пошук та SEO-оптимізація під нього». Справа не тільки в природному формулюванні запитів, є багато інших факторів, щоб потрапити в голосовий пошук.

Якщо хочете, щоб хтось досвідчений провів вас за руку по всіх кроків і технічним моментам просування в мобільному пошуку, то це підручник «SEO-Гуру 2018».

У цьому ж блоці завдань — обов’язково зробити https і максимально прискорити завантаження сайту.

Хоча є різні кейси, і падіння трафіку після введення https, але без нього зараз вже ніяк, особливо під Гугл і мобільні сайти. Але і в багатьох конкурентних тематиках Яндекса теж більшість сайтів — з https, і це є одним з факторів. Про перехід на https я писала докладніше тут. А також про швидкість і https ви знайдете докладно і в підручнику «SEO-Гуру 2018».

9. Брендування, збільшення type-in трафіку на сайт

У своєму недавньому доповіді про тренди сучасного SEO Олексій Чекушин назвав type-in трафік «кілер-фичей» Яндекса — фактором, проти якого практично нічого неможливо зробити. У Google він назвав такий «кілер-фичей» посилання.

Яндекс відчуває підвищену любов до сайтів, у яких багато тайп-ін трафіку — чиї брендові, вітальні запити вбивають в пошук, а також URL сайту забивають безпосередньо в рядок браузера. Пошук можуть потрапляти не тільки релевантні сторінки, де немає входження потрібних ключових запитів, але навіть і не релевантні сторінки таких сайтів. Найяскравіші приклади — М-Відео, Ельдорадо, Авіто.

Google теж любить сайти з сильним брендом. Такі дослідження Dr.Max в Гуглі проводив, по-моєму, ще років 5-7 тому і описував у своєму старому підручнику SEO-Гуру.

Вам не перебити добре відомих на ринку конкурентів, але в просуванні сайту відчутно допомагають:

1) Розміщення посилань на сайт з різноманітними брендовими анкорами, згадок вашого бренду або бренду ваших товарів, URL сайту без посилань або з неактивною посиланням – тобто посилання і згадки.

2) Поширення інформації про ваш бренд, вірусні матеріали будь-якого роду (включаючи Youtube, Instagram та інші соцмережі), відгуки, інструкції по використанню і так далі — щоб люди саме шукали ваш бренд самі. Поширення інформації може бути як в інтернеті, так і відмінно допомагають просувати сайт офлайнові рекламні кампанії.

Все, щоб людина частіше шукав назву компанії, проекту, ваших авторів, втовкмачував або копіював URL у переглядачі.

Для брендування використовуються самі різні варіанти вашого бренду, бренд + інші слова, URL сайту http — просто site.ru бренд + адресу, телефон, ваше ім’я чи ім’я ваших провідних фахівців.

З доповіді Олексія Чекушина «Як просувати сайти в умовах канібалізації видачі і настання информационки» на конференції «СПІК 2018»

«Треба тверезо оцінювати свої шанси на конкуренцію.

Якщо в Топі стоять монстри (а у випадку з Яндексом це монстри з великим type-in, а в разі Google — з великим трафіком), важливо правильно визначити максимально можливу для себе місце у видачі і саме до нього прагнути.

Таким чином можна зовсім по-іншому оцінити всю свою семантику, по-іншому розставити пріоритети і значно поліпшити своє становище.»

Друга частина буде через тиждень.

Пишіть коментарі!