Це хороша гостьова стаття від сервісу крауд-маркетингу Referr. Гостьові статті я практично не розміщую, але у Реферра вони зазвичай включають багато практичних моментів і присвячені саме моєму головному напрямку — природного безкоштовним посилального просування.

Линкбилдинг — це процес нарощування якісної зовнішньої посилальної маси сайту для пошукового просування. Термін походить від англійських слів (“link” — посилання) і (“building” — будівництво) і в буквальному перекладі означає “будівництво посилань”.

Важливо! Купівля зовнішніх посилань на біржах не одно линкбилдинг!

Чому так?

В епоху Яндекс Мінусинська і Гугл Пінгвін, пошукові системи з високою часткою ймовірності можуть визначити, коли для просування сайту використовуються неприродні методи отримання зворотних посилань. Таким чином, при невмілому побудові посилальної стратегії ви ніколи не зможете потрапити в ТОП пошукової видачі.

Линкбилдинг — це широке поняття, яке включає в себе цілу стратегію щодо отримання зворотних посилань з якісних ресурсів. Бажано, щоб на цих ресурсах до цього не розміщувалися інші линкбилдеры.
Однак линкбилдинг став таким, яким ми його розуміємо, відносно недавно. Раніше його функції істотно відрізнялися.

Ще в 1999 році почалися перші, так звані, “обмін посиланнями”. Потім люди придумали відправляти запити на емейл, домовляючись про додавання посилань на сайт.

А потім…а потім линкбилдинг пройшов ще через безліч етапів.

Детальніше про еволюцію линкбилдинга можете дізнатися з цієї інфографіки.

Пошук якісних посилань

Як знайти підходящі сайти-донори — питання, з яким стикається кожен линкбилдер.

Спробуємо відповісти на нього.

Для вибору донорів важливо враховувати наступні аспекти:

1. трафік, аудиторія. Наявність певного ядра аудиторії та її позитивна динаміка свідчать про те, що сайт не заморожений, його цікаво читати;

2. наявність і обсяг реклами: постійно з’являються рекламні оголошення говорять про те, що сайт намагаються максимально монетизувати і вкладення в нього можуть бути невиправданими;

3. тематика: бажано, щоб тематика сайту-донора збігалася з тематикою вашого сайту. Пошукові системи більше довіряють зворотних посилань з тематичних сайтів;

4. регіон: в ідеалі, донор повинен знаходитися в одному регіоні з вами, особливо це стосується регіональних сайтів послуг (автомайстерні, перукарні, салони краси);

5. авторитетність: чим вище рівень довіри до сайту-донору з боку пошукових систем, тим більше буде важити отримана посилання;

6. наявність коментарів/репостов: на сайті повинна бути соціальна активність у вигляді лайків, коментарів під статтями. якщо цього немає, значить сайт функціонує тільки як донор для посилань, і трафік з нього прийде мінімальний.

Для перевірки посилальної маси сайту можна скористатися різними сервісами, також підійдуть розширення для браузерів. Основні з них:

1. Ahrefs

Must-have інструмент для перевірки посилальної маси. З його допомогою можна проаналізувати:

— динаміку розвитку посилального профілю з моменту створення сайту;
— кількість і якість зворотних посилань;
— анкор;
— авторитетність посилань.

2. Majestic

По функціоналу нагадує Ahrefs. З його допомогою також можна отримати докладні дані про динаміку розвитку посилального профілю і якості беклінків. Різниця між Majestic і Ahrefs в розрізі посилального невелика, тому більше справа звички, кому яким сервісом зручніше користуватися.

3. Check Trust

Сервіс призначений для аналізу доменів за різними параметрами. З його допомогою можна швидко дізнатися наступні технічні критерії:

трафік;
тіц;
траст;
спам;
і т. д.

Крім того, можна проаналізувати цікаві параметри:

дата реєстрації;
перша згадка в Webarchive;
VK.com Shares;
і т. д.

4. RDS Bar

Розширення для браузерів, яке призначене для швидкого аналізу показників сайту. Вбудовується в браузер у вигляді додаткової панелі інструментів.

Більш детальну інформацію про 30 інструментах для перевірки посилальної маси зможете знайти в цій статті.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Щось ми відволіклися від теми:)

Давайте перейдемо до робочих стратегіям линкбилдинга на 2018 рік.

3 стратегії линкбилдинга

Линкбилдинг — це творчий процес, який поєднує в собі кілька тактик. Зараз існує велика кількість інструментів для линкбилдинга, але, зважаючи еволюціонування пошукових систем, багато з них вже застаріли і є неробочими.

У цій статті ми розповімо про 3 стратегіях, які гарантовано будуть працювати в 2018 році:

— розміщення гостьових статей та аутріч;
— крауд-маркетинг;
— сабмиты.

Розглянемо кожну з них детальніше.

1. Розміщення гостьових статей та аутріч

Під аутричем розуміємо налагодження комунікації, зв’язків з адміністраторами сайтів, редакторами, лідерами думок, журналістами.

Метою спілкування є безкоштовне отримання посилання без посередників.

Аутріч ділиться на платний і умовно безкоштовний.

Якщо за розміщення статті з посиланням передбачено грошову винагороду вебмастеру, то це платний аутріч. Якщо ж ви пропонуєте майданчику якісний контент, який може бути цікавий її читачам, а натомість отримуєте розміщення матеріалу з посиланням на ваш сайт, то це умовно безкоштовний аутріч.

Чому умовно безкоштовний?

Проблема в тому, що самостійно підготувати велику кількість якісного контенту практично неможливо, якщо тільки не витрачати весь вільний час на написання статей. Але, погодьтеся, навряд чи ви захочете цим займатися:)

Тому доведеться наймати хоча б одного фахівця, який буде займатися аутричем. При цьому ви несете наступні витрати:

— заробітна плата аутричера;
— підготовка контенту;
— оплата сервісів для аутрича.

Якщо ж вам необхідна велика кількість якісних текстів в місяць і немає часу пояснювати фахівця всі особливості ніші, то, можливо, вигідніше буде скористатися послугами спеціалізованого агентства.

2. Крауд-маркетинг

Крауд-маркетинг — це процес линкбилдинга, що дозволяє привернути увагу до потрібного товару/бренду шляхом розміщення рекомендаційних коментарів на форумах, в блогах і інших місцях спілкування людей.

Крауд-маркетинг — це інструмент на стику маркетингу та SEO, тому він дозволяє вирішувати як маркетингові, так і seo-завдання:

— отримання трафиковых посилань;
— підвищення впізнаваності бренду;
— створення посилального профілю сайту;
— залучення уваги ЦА.

Приклади якісного крауд-маркетингу saas ніші:

Приклад посту з жіночого форуму:

Дуже важливо не просто залишати короткий коментар, а давати експертну контент, який дійсно буде корисний людям. Тоді і переходів по посиланню буде значно більше.

Реалізувати крауд-маркетингову кампанію на фрілансі практично неможливо, займатися розміщенням коментарів доведеться самостійно або звертатися в спеціалізовані сервіси.

Що можна отримати в результаті крауд маркетингу?

— динамічний посилальний профіль;

— зростання реферального трафіку;

— зростаючі позиції в пошуковій видачі.

В яких випадках крауд-маркетинг неефективний?

Підійде крауд-маркетинг не для кожного сайту. Ніші, для яких використання крауда не вигідно з точки зору окупності інвестицій у просування сайту, наведені нижче:

— компанії з оффлайн бізнесом;
— компанії вузької спрямованості;
— компанії, в яких доставка обмежена певним містом або регіоном;
— заборонені тематики (адалт, алкоголь, зброю, медицина).
— компанії, які спеціалізуються на складних товарах з обмеженою аудиторією (турбіни турбогенератора, сервери для внутрішньої мережі).

Детальніше про крауд-маркетингу ви зможете прочитати тут.

3. Сабмиты

Сабмиты — це розміщення інформації про ваш сайт на зовнішніх майданчиках з посиланням на нього.

До сабмитам відносяться:

— отзовики;
— каталоги;
— онлайн карти.

Для просування великих компаній сабмиты навряд чи будуть ефективні, зате вони відмінно підходять для локального бізнесу:

— автомайстерні;
— салони краси;
— психологічні кабінети;
— приватні пекарні;
і т. д.

У них можна вказати геолокацію, номер телефону, прикріпити посилання на сайт, що потім буде відображатися в пошуковій видачі.

Перейдемо до докладного розгляду кожного з них.

Отзовики

Сайти відгуків дозволяють не тільки отримати посилання, але ще і істотно збільшити трафік. Якщо вам вдасться зайняти Топові позиції на таких сайтах, то можна дуже добре заощадити на SEO-просування, адже клієнтів з отзовиков буде цілком достатньо для малого і навіть середнього бізнесу.

На заході однією з найпопулярніших отзовиков є yelp, трафік якого становить 180 млн/місяць.

У Рунеті таким сайтом є irecommend, трафік якого понад 44 млн/місяць.

Кілька інших популярних сайтів відгуків:

ru.otzyv.com
yell.ru
apoi.ru
otzovik.com
pravogolosa.net
tulp.ru

Як правило, в таких сайтів великий як зовнішній, так і внутрішній трафік. Тому якщо ваш бізнес підходить для додавання в отзовики, рекомендуємо зробити це негайно!

Каталоги

Каталоги — відмінний варіант отримання посилань. Вони існують практично в кожній тематиці бізнесу, а зареєструватися можна як платно, так і безкоштовно.

Але при цьому важливо врахувати наступні моменти:

— використання тільки безанкорных посилань;
— унікальне опис для кожного каталогу;
— максимальне заповнення всієї інформації.

Для пошуку нішевих директорій достатньо ввести в Google наступні запити:

— “ніша” + каталоги сайтів.
— “ніша” + довідники сайтів.

Для підвищення продуктивності рекомендуємо перед розміщенням сформувати свій список каталогів і перевірити їх на заспамленность.

Таким чином ви отсеете всі непотрібні директорії, і якість зворотних посилань буде істотно вище.

Карти

Принцип роботи онлайн карт схожий з сайтами відгуків, але при цьому у них є суттєві відмінності. Звичайно у картках вказується комерційна інформація (адреса, телефон), яка потім враховується пошуковими системами.

Знайти картографічні сервіси допоможуть наступні запити:

онлайн карти;
список онлайн карт.

Всі три стратегії линкбилдинга ґрунтуються на якісному контенті.

Без нього просування в 2018 році буде практично неможливо. Крім того, важливо врахувати оформлення сайту, щоб після переходу за посиланням людині захотілося у вас залишитися і, як мінімум, ознайомитися з сайтом, а як максимум, зробити замовлення.

Інші корисні статті по крауд-маркетингу і безкоштовного природного посилального просування

— інша гостьова стаття від Referr — «Крауд-маркетинг для інтернет-магазинів»

— «Скільки крауд-посилань у лідерів ТОПа?» — важливе і цікаве дослідження від Referr.

— «Як я попрацювала з Referr за напрямом крауд-маркетингу» — мій огляд

— «Моє велике керівництво по крауд-маркетингу»

— «Безкоштовне просування сайтів: максимально спрощена інструкція та добірка матеріалів»

І ще всі статті про посилальне просування у мене в блозі

Про те, що стратегії линкбилдинга зараз повинні стати більш ручними і усвідомленими, був цікавий розмова і в коментарях з Dr.Max в опитуванні про різницю просування під Гугл і Яндекс.

Який у вас досвід в цьому напрямку? Яке улюблене напрямок линкбилдинга?