Один з дійсно важливих моментів, на які багато хто чомусь «забивають» — це ведення файлу, де ви фіксуєте всі зміни, які ви проводите на самому просувному сайті або якісь зовнішні заходи SEO, які ви використовували.

Я пропоную прямо зараз вам просто взяти і завести такий файлик, якщо його немає.

Якщо є, але він покинутий — подумати, чому? Не той формат? Не структуровані дії? Ярлик на файл немає на видному, легкодоступному місці?

Можна робити його в формте Excel і там зробити колонки, наприклад:

— Дата
— Технічні правки на сайті
— Контент
— Внутрішні роботи (перелінковка, оптимізація)
— Посилальне
— PR, продажу в інтернеті
— Соцмережі
— Поведінкові чинники, підвищення конверсії, юзабіліті (дії на сайті, спрямовані на відвідувача)
— Комерційні чинники

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

можна зробити меншу кількість полів, об’єднавши деякі. Все на ваш розсуд.

Крім чіткості, ця таблиця реально покаже, скільки і чого ви робите з сайтом, прибере ваші ілюзії і стимулює на реальну діяльність по його просуванню.

З допомогою такого файлу в майбутньому ви легко виявити, яку дію принесло несподіване (або очікуване) поліпшення, погіршення, зможете усвідомлено натискати на важіль в потрібній точці або ж навпаки, більше не робити такого, відкотити назад.

Якщо вам проводить SEO-роботи позаштатний спеціаліст — дайте йому таке завдання — вести цей файл.

Ось у Михайла Шакіна була хороша стаття на тему, як він організовує інформацію при просуванні сайтів. Там теж є про такий файл, можливість скачати приклад файлу за лайк або твіт статті і ще багато корисного щодо організації роботи.

У нього файлик більш конкретизований за окремими сторінками. Так, для невеликих і середніх сайтів це відмінно. Для різних проектів, думаю, структура файлу буде дещо іншою. З великими порталами складно вести файл, де записується робота над кожною статтею.

Вести трекінг змін по SEO-проектів, записувати якісь нові ідеї та плани можна ще зручно в «менеджері персональної інформації» — ось тут у мене в блозі огляд моєї улюбленої програми.

А який у вас досвід в цьому напрямку? Може вже виробилися якісь власні хитрості, хакі, важливі нюанси?