Помилки, які не дають запитам встати в ТОП Яндекс і Google у всіх найчастіше різні. Хоча і є 3-4 найчастіших напрямки помилок. А ось загальний алгоритм — як «допнуть» позиції до ТОПа з будь-якого сайту — приблизно один і той же.

Правда, буває, якщо не поправити найважливіші помилки, то позиції зрушаться, але не суттєво. Тому давайте спочатку все-таки перерахую ці помилки, чому сайт може бути не в Топі.

На тему цієї статті у мене є докладний урок в моїх безкоштовних SEO-курсах. Частково ця стаття доповнює його, а частково більше інформації — в уроці. Уроки там приходять на пошту поступово, у форматі PDF раз у кілька днів, після підписки.

Чому сторінка НЕ в Топі по потрібному запиту, кілька основних причин:

1. Фільтр пошукових систем

Тут треба дивитися все дуже уважно і аналізувати. Наприклад, всі подібні запити, далеко в Топі, або тільки деякі. Може, позиції стоять низько по всьому семантичному ядру, по всіх сторінок сайту або тільки за даною конкретною. Або на сайті, наприклад, тільки в Google за ТОП50-100, а в Яндексі все досить добре.

Почитайте такі мої пости:
— «Фільтри переоптимизации в Яндексі»
— «Як діагностувати фільтр Яндекса Баден-Баден»

Це тільки пара фільтрів, текстових фільтри переоптимизации і переспама, і тільки в Яндексі, але вони сьогодні дуже часто зустрічаються.

А також вам допоможуть такі статті від Піксель Плюс — «Санкції пошукових систем» та «Основні текстові пост-фільтри Яндекса — переспам і переоптімізація». Якщо ви самі пам’ятаєте, що якісь позиції стояли добре і раптово впали, то, напевно, фільтр. Треба просто зрозуміти, і що робити.

2. Немає точного входження потрібного ключового запиту в текст і головні елементи оптимізації

Дивно, але ця помилка зустрілася мені поки абсолютно на кожному сайті, навіть самому великому і прокаченном порталі, яким давно і щільно займаються в плані SEO, намагаються вивести якийсь запит в ТОП і не помічають цього моменту. Все добре, а вживання запиту або якоїсь його частини — топоніма або комерційного маркера типу «купити» ніде на сторінці і в елементах оптимізації немає.

Дивіться мій «Топ найчастіших помилок оптимізації».

А також ось цю статтю від Піксель Плюс «16 пунктів, коли сторінка вважається оптимізованої під запит».

3. Ви намагаєтеся конкурувати за запитом:

а) з зовсім іншими типами сайтів — наприклад, з порталами, агрегаторами, довідниками фірм або дошками оголошень, коли у вас простий корпоративний сайт або лендінгем

б) з іншим типом сторінки — ваша інформаційна або комерційна сторінка може не пройти в ТОП, дивлячись яка коммерческость ключового запиту

в) з іншим рівнем і типом сторінок — своєю головною сторінкою там, де в Топі стоять картки або розділи каталогу і навпаки.

Наприклад, за комерційним запитом ви безуспішно намагаєтеся інформаційну статтю просунути в такий ТОП, де тільки картки товарів інтернет-магазинів.

Чи намагаєтеся просунути якусь сторінку на корпоративному сайті в ТОП, де знаходяться тільки головні сторінки популярних каталогів фірм і дошки оголошень.

Детальніше я писала про це тут:

— «SEO-аналіз ТОПа, або які ключові запити варто садити на головну сторінку, а які — на інші»

— «Чи варто садити кілька якихось конкретних запитів на одну сторінку»

— «Одна з головних помилок в просуванні: різні релевантні і цільові сторінки сайту»

4. Не дістає хостовых і посилальних факторів порівняно з конкурентами ТОПа по цьому запиту — таких, як вік сайту, кількість тематичних сторінок сайту в індексі пошукових систем, наявність в Яндекс Каталозі, тіц (як деякий показник якості і кількості посилальної маси), інші перевірки посилального. Вище в статті «SEO-аналіз ТОПа» я писала, наприклад, про простий і недорогий сервіс SEOLib, яким можна швидко і масово перевірити частина хостовых параметрів конкурентів в Топі по конкретним ключовим запитам.

5. Не дістає поведінкових або комерційних факторів.

Наприклад, простому корпоративному сайту практично без комерційних факторів дуже складно конкурувати з потужним інтернет-магазином, який «нашпигований» 80% можливих комерційних факторів.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Або сайт з нечитабельним текстом (на якомусь кольоровому тлі, без картинок і якихось розведень суцільного тексту) або не цікавими «SEO-статей», з поганими сниппета намагається конкурувати з відмінними — якісними, великими і добре поданими статтями.

Це основні проблеми, які треба діагностувати, вивчити.

Нижче дивіться приблизний алгоритм, як «випхнути» наверх важливі запити, що знаходяться близько до ТОПу.

Насправді, працювати можна і потрібно з будь-якими запитами в межах ТОП 100. Просто ті, які ТОП 10-30 найчастіше випхнути простіше. Хоча і то не завжди.

Все, що написано нижче, треба виконати в першу чергу з усіма важливими ключовими запитами (особливо цільовими, призводять вам потенційних покупців) і з усіма важливими сторінками сайту (пріоритетними продуктами, наприклад).

АЛГОРИТМ «ВЫПИНЫВАНИЯ» ЗАПИТІВ В ТОП:

1 Беремо найважливіші ключові запити, особливо ті які вже приносять трафік, і які вже близько до ТОПу. Для цього беремо статистику аналітики і вебмайстрів пошукових систем Яндекс і Google, звіти по видимості сайту» від різних сервісів (наприклад, Сайтрепорт.рф, Xtool, Мегаиндекс). Можна спарс запити конкурентів і зняти свої позиції за ним.

Докладніше в статті ««Безкоштовний аналіз видимості сайту в пошуку»

2. Намагаємося зрозуміти, чи є з цього запиту або на цій сторінці, або в цілому на сайті фільтр якийсь пошукової системи або обох. Як мінімум, відразу перевіримо постфільтр переоптимизации в Яндексі.

Якщо у вас є інформація про позиції даного ключового запиту раніше і зараз — проаналізуємо зміни. Якщо є інформація з падіння трафіку на сайт в одній або обох пошукових системах — теж аналізуємо, розмірковуємо, можуть бути фільтри.

3. Пункт не обов’язковий, але зручний. Робимо в Excel з найважливіших запитам, над якими почнемо працювати, так звану «Карту Релевантності» (термін з SEO-курсів Дмитра Шахова).

В неї входять, наприклад, наступні поля — релевантна сторінка в одній і іншій ПС, наша цільова сторінка (куди ми хочемо вести користувача), точне входження запиту найголовніші елементи оптимізації — текст, Title, Meta Description, заголовки H, Alt title зображень.

Там виходить відразу, як на долоні, весь розклад — чи повинен взагалі даний запит стояти високо з такою якістю оптимізації.

Можна подивитися оптимізацію ще і за допомогою сервісів типу, наприклад, перевірка якості оптимізації Піксель Тулс. Є й інші сервіси, типу платний сервіс Мегаиндекс по перевірці релевантності сторінки.

4. Знімаємо релевантну сторінку з цим ключовим запитом для однієї і для іншої пошукової системи і порівнюємо з нашою цільовою сторінкою. Збігається чи ні. Думаємо, перебивати на нашу цільову або допинывать до топа поточну релевантну.

Цільова — це та сторінка, куди ми хочемо привести людину, щоб він отримав повну відповідь на свій запит, і нам це було максимально вигідно. Наприклад, він шукає «чоловічі ремені з пітона», і ми повинні навести його на сторінку цієї категорії каталогу, а не на якийсь один товар із цієї серії.

5. Дивимося, що діється в ТОП у конкурентів.

Всілякі, важливі для SEO, усереднені значення за Топа Яндекса конкретного запиту і рекомендації для вашої сторінки можна подивитися сервісом Піксель Тулс «Аналіз ТОП за ключовими показниками».

А також можна скористатися сервісом Сеолиб «Аналіз ТОПа» — він видає просто таблицю конкурентів в Топі як Яндекса, так і Гугла і всі основні параметри конкурентів. У Сеолибе ніяких усереднених значень і немає порівнянь з вашим сайтом, ніяких рекомендацій вам. Тому варто використовувати ці онлайн-сервіси комплексно, разом.

Дивимося, наскільки складний ТОП в плані хостовых параметрів. Зазвичай за віком конкурентів, їх тіц, кількості сторінок в індексі ПС вже все відразу стає зрозуміло. По сервісу аналізу ТОПа від Піксель Тулс дивимося ще, що у них в плані оптимізації за різними параметрами за усередненим значенням.

Крім аналізу параметрів, дивимося, в тому числі і вручну, що взагалі діється в Топі – якого рівня сторінки там найчастіше зустрічаються головні або вкладені сторінки, сторінки статей, або картки товарів, дивимося коммерческость запиту, якого типу сайти там зустрічаються – портали або каталоги фірм, або інтернет-магазини і т. д. тобто дивимося, наскільки наш сайт підходить в даний ТОП, і наскільки високі наші шанси піднятися.

Наприклад, якщо релевантна сторінка – комерційна, а в Топі – інформаційні, то доведеться перебивати релевантну на іншу, іншого типу – статтю або новину. Або на вже існуючу, або створювати нову.

Хочу сказати відразу за рекомендаціями від сервісу Аналіз ТОПа від Піксель Тулс і будь-яким іншим рекомендаціям сервісів і софта. Це НЕ 100% до виконання рекомендації. Тим більше, що часто вони даються за 1 запитом, а на сторінку завжди садиться кілька.

Тим більше, що коли ми аналізуємо ТОП, то ми там бачимо різні типи сайтів і типи вмісту та портали, статті, довідники, каталоги фірм. А виявляти середнє бажано вручну саме вашому типу сайтів. Про це детальніше написано, наприклад, у цій статті від Піксель Плюс і я писала з посиланням на сам сервіс вище.

В плані оптимізації зустрічаються і такі випадки, коли комплексний аналіз, в тому числі вручну, на око, говорить про те, що змінювати (як радить якийсь онлайн-сервіс) нічого не треба, або може стати гірше. Варто керуватися здоровим глуздом.

Але використовувати, враховувати рекомендації сервісів і КОМПЛЕКСНО досліджувати, вивчати їх, звичайно ж, варто.

6. Дивимося унікальність тексту сторінки. Наприклад, за допомогою сервісу Text.ru і сервісу перевірки текстів на унікальність від Піксель Тулс. Думаємо, може бути причина низької позиції запиту не унікальності тексту релевантної сторінки, і наскільки критично його змінювати або допрацьовувати прямо зараз.

Унікальність сторінки може бути низькою, як в цілому в інтернеті, так і в рамках вашого власного домену — шматки або цілком тиражуватися на інших сторінках. Це сьогодні не такий вагомий параметр, як раніше, але розглядати та враховувати його варто.

7. «Допинываем» сторінки до ТОПа:

— оптимізацією і переробкою тексту, з додаванням додаткового тексту (а іноді і навпаки убиранием, якщо в Топі у всіх конкурентів короткі тексти), додаванням фото, відео, якихось таблиць, корисних посилань, схем, діаграм, інфографіки, презентацій тощо, посилань на ваші інші розділи та корисні матеріали, сервіси та ін. Поліпшення контенту обов’язково поліпшить у тому числі і Поведінкові фактори сторінки, і тим самим теж побічно допоможе в плані позицій.

Мета — зробити цю сторінку насправді максимально точно відповідає на питання і интент (намір) користувача, зробити її найкращою в Топі.

Дуже бажано додавати LSI слова і додаткові ключі, топоніми, комерційні маркери (типу «купити», «ціна») для комерційних сайтів – всі ці моменти сьогодні дуже важливі при написанні текстів.

— посилальних (безкоштовним природним і якісним купівельними), соцсигналами (дуже бажано, природними, тобто якісними). Моя ТОП База дуже полегшує роботу над отриманням різноманітних безкоштовних природних посилань.

— поліпшенням поведінкових факторів (як через поліпшення фрагменту в пошукових системах і підвищення його клікабельності, так і через поліпшення самого сайту і впровадження будь-яких елементів, сервісів, які затримують користувача і змушують його зробити більше переходів, більше дій на сайті, поліпшення юзабіліті)

— внутрішньої перелінковкою з інших релевантних цьому запиту сторінок, і якщо потрібно, з головної сторінки. Можливо, спеціально розширюємо кількість релевантних документів і робимо з них перелінковку на потрібну сторінку.

Інші релевантні сторінки під запит на даному сайті в Яндексі, наприклад можна знайти так:

ключовий запит site:domen-saita.ru

Наприклад:

сніппети site:seoandme.ru

Під першою, найбільш релевантної сторінці у видачі — ще інші релевантні, З ЯКИХ і варто проставити РІЗНОМАНІТНІ внутрішні посилання на потрібну нам (на релевантну або на нашу цільову, яку ми хочемо перебити замість стихійної релевантної в пошукових системах). Ставити посилання потрібно різноманітні — не тільки на прямих однакових комерційних анкор. Невеликий відсоток безанкорных теж обов’язково.

— поліпшенням комерційних і хостовых факторів самого сайту.

Прискорювати переіндексацію сторінок (після різних дій на сайті) можна, наприклад, так (цей спосіб мене не підводить вже третій рік, якщо робити, саме як я описую там, у статті).

Може, буде корисною ось ця інформація:

Вебінар до запису «Як почистити сайт від переоптимизации».

Ось мої головні статті про пошукову оптимізацію текстів:

— «Мій ТОП найчастіших помилок в оптимізації сайтів»

— «Як я оптимизирую сторінки під НЧ запити»

— «Все про фрагменти, Title, Meta Description»

— «Чим знімати фрагменти»

І ще базове моє SEO-керівництво по просуванню сайтів