Всі SEO-блогери, SEO-фахівці зараз звертаються до контент-маркетингу, це один з головних трендів 2017 року. В тому числі, стає все більш популярним створення блогу чи статейного розділу на корпоративному сайті.

Також всі провідні фахівці зараз рекомендують все більше і більше розбавляти посилальний профіль безкоштовними природними видами посилань і просто розміщуватися на таких сайтах заради диверсифікації трафіку, трасту, залучення цільових відвідувачів і продажів, покращення поведінкового фактора.

Це як раз ті види сайтів, що збираються мною в ТОП Базі — форуми, блогові системи, прес-релизовые сайти, соцмережі, сервіси відгуків, сервіси питань і відповідей, каталоги фірм, трастові сайти, сервіси соцновостей, різні інші дрібниці. А також наостанок я б згадала каталоги статей, каталоги сайтів і дошки оголошень.

Наявність некомерційного інформаційного розділу на корпоративному сайті — благодатний грунт для ефективного безкоштовного просування та збору природних посилань на сайт.

Мене часто запитують про нюанси просування, наприклад, жіночого порталу за допомогою різних видів сайтів.

Ця стаття для вас і в тому випадку, якщо у вас інформаційний портал, й у тому випадку, якщо у вас блог на корпоративному сайті.

Чим відрізняється в плані безкоштовного просування інформаційний проект від комерційного корпоративного сайту?

Я не буду говорити про різницю інформаційних та комерційних запитів, про це можете почитати тут. У цій статті мова піде саме про безкоштовне посилальне просування.

Відрізняються вони мало чим, насправді.

Основні плюси і мінуси:

— мінус: інформаційний проект не вийде додати в каталоги фірм і складніше розмістити в прес-релизовых сайтах і на сервісах відгуків (але можливо).

— плюс: у контентного проекту є (або в ідеалі повинна бути) маса цікавих постів на самі різні теми, які за допомогою безкоштовного розміщення на різних видах сайтів (форуми, соцмережі та ін) можна рекомендувати людям і відсилати їх туди для отримання більш детальної інформації. Якщо це дійсно якісні матеріали, вони можуть отримати вірусний ефект, і люди будуть самі посилатися на них і рекомендувати в соцмережах.

Тут 3 подплюса:

1) цікаві та різноманітні за типом матеріали набагато простіше просувати, ніж нудні корпоративні тексти. Тут є, де розвернутися контент-маркетингу — можна розміщувати в постах відео, інфографіки, відгуки, якісь збірки відповідей на питання, інтерв’ю, ТОП10 чого-небудь і т. д.

2) з контентний проектом можна знайти набагато більше відповідних тематик, вийти за рамки основної тематики. Наприклад, навіть у контентного проекту про SEO може бути пост про те, як просувати автомобільні сайти і це можна буде розмістити на тих же автомобільних форумах, що не просто є можливість розмістити посилання, але і приверне реальну цільову аудиторію.

3) контентний проект набагато простіше розміщувати багато разів на одному і тому ж сайті з різними матеріалами. Це виглядає більш природно для пошукових систем, коли з ряду сайтів веде за кілька посилань з одного сайту на ваш сайт. А також, якщо це популярний тематичний сайт, ви знову і знову будете отримувати цільових відвідувачів.

Після покупки ТОП Бази в папці з інструкціями є багато корисного для просування тематичних сайтів.
Основні матеріали на допомогу в архіві інструкцій слід шукати в папках «Статті» і «Керівництва та курси».

Там є відповіді на багато питань — з чого почати, в яких видах сайтів можна розміщуватися двічі і більше, які види посилань дають і т. д. Але матеріалів занадто багато, багато людей скаржиться, що у них димить мозок і не знають, з чого починати читати, воно і зрозуміло.

Тому я роблю тут вибірку саме тих моментів, які важливі для просування інформаційного некомерційного проекту.

Взагалі, для того, щоб краще дізнатися про безкоштовне самостійне просування будь-яких видів сайтів, ось ці 2 мої статті — найважливіші:«Як і де безкоштовно просувати сайт, щоб отримати максимум результату. Використовуємо весь потенціал ТОП Бази» і «Головний мануал по 12 видам сайтів для безкоштовного просування».

Розміщу всі корисні матеріали підбіркою нижче і тут. А також прокоментую ще раз докладніше деякі важливі питання.

Види сайтів, які можна використовувати для просування некомерційного проекту контентного

Блогу на корпоративному сайті або інформаційному сайту, якому потрібно просунути сторінки 2-го рівня, починати краще всього з таких майданчиків як:

— форуми
— соцмережі
— блогові системи
— сервіси питань і відповідей
— сервіси соцновостей, сервіси закладок
— каталоги статей
— при певному навику, і прес-релизовые сайти (дивіться нижче, як саме)

В принципі, це — всі основні види сайтів для цих цілей.

Головне, — розміщуватися на цих видах сайтів можна скільки завгодно з різними матеріалами. Ну, звичайно, не часто на одному і тому ж ресурсі, по можливості, розміщуватися в різних підрозділах.

На цих же видах сайтів можна просувати не тільки сторінки 2-го рівня, але й головну сторінку.

Також, трохи підняти траст саме ГОЛОВНОЇ сторінки некомерційного сайту можна спробувати ще: каталогами сайтів, трастовими сайтами (профілями), прес-релизовыми сайтами.

Природний посилальний профіль

Навіть під час крауд-маркетингу варто думати про анкор і посилальний профіль.

Отже, з приводу анкорных/безанкорных посилань.

Зазвичай для молодого сайту для повної 100% безпеки від фільтрів за якість посилальної маси рекомендується:

— 70-90% брендових посилань (назви вашого проекту, типу сайту сайт.ру Сайт та ін. варіанти назви, бренду) і безанкорных — URL сайту, «тут», «тут», «док», «на цьому сайті», «джерело» та інші).
— Відсотків 10-20 розбавлених анкорных посилань.
— І зовсім трохи точних анкорів (посилань на ключових запитах).

Якщо це сайт старий, то все одно рекомендується відсотків 70 безанкорных і брендових, але і то бажано подивитися посилальний профіль, що там діється на поточний момент.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Про складання різноманітних природних текстів посилань добре пише Михайло Шакін у статті «Моя схема складання текстів посилань v.2».

Важливий позитивний нюанс розміщення на різних видах сайтів для безкоштовного просування в тому, що взагалі в цих видах сайтів часто сама собою ставиться посилання «природна» — тобто безанкорная, брендовий, а іноді і взагалі редирект або згадка.

Тому зазвичай суть роботи така — куди виходить вставити за ключовими словами природно і нормально, так що швидше за все не видалять — туди ставимо. При цьому пам’ятаємо про природні анкор, які самі не проставятся типу — «підглянув на цьому сайті», «ось посилання», «посилання на джерело», «подивитися можна тут», «посилання на сайт», «докладніше тут» і т. д. Їх теж треба час від часу ставити на тих видах сайтів, які дозволяють ставити посилання на словах.

В інших місцях часто при всьому нашому бажанні не виходить ставити посилання на словах — там ставиться безанкорная.

Загалом, виходить, що в цих видах сайтів найчастіше йде як би природна регуляція і все добре само собою вибудовується для природного просування. Але все одно варто пам’ятати про пропорції і різноманітність анкоров, поки розміщуєте.

І пам’ятайте, що згадки бренду без посилання, неактивні посилання, посилання з nowfollow теж зараз дуже важливі і потрібні. Детальніше я писала про це тут.

Скільки реєстрацій робити?

Для молодого сайту я рекомендую близько 300 «успішних» реєстрацій на місяць максимум. Як, що і чому детальніше в цій моїй статті.

Тепер хочеться трохи докладніше сказати про деякі із згаданих вище різних видів сайтів для просування некомерційного сайту:

Докладніше про деякі види сайтів

Прес-релизовые сайти

Прес-релізи для некомерційних ресурсів розміщувати не так просто, бо прес-реліз — це не просто стаття, це зазвичай новину, інформаційний привід або звіт про проведеному заході. На цих сайтах є доволі жорстка модерація, і матеріал повинен відповідати. Також, часто на прес-релизовых сайтах спочатку потрібна реєстрація фірми (але не на всіх), що відсікає ряд ресурсів для розміщення некомерційного проекту.

Можна зробити так: узяти якусь подію, захід. Типу, наприклад, профільна конференція, фестиваль, великий тренінг. Чим більша та відоміша, — тим краще. І написати або хороший рерайт різних новин про цю подію або пострелиз про те, як воно пройшло. І розмістити у себе на сайті. Крім цього написати додатково унікальний текст прес-релізу (близько 2000 знаків). І розміщувати з посиланням на джерело у себе на сайті.

Є ще наприклад, такий варіант, що вийшов такий-то сайт (ваш портал, ваш сайт), але це приймуть з набагато меншою ймовірністю.

В якості фірми можна пробувати вказувати ім’я сайту типу vashsite.ru або vashsite, або по-російськи, а контакти вказувати якісь ваші особисті. Хоча, звичайно, це і захаращує базу каталогів фірм не вірною інформацією і не самий правильний хід з цієї точки зору. Але з іншого боку, багато модератори не приймуть таке опис, а ті, де картка фірми не створюється, а ця інформація потрібна тільки для розміщення прес-релізу — там піде. У мене проходило десь у 30-40% прес-релизовых сайтів.

Всі подробиці про те, як розміщуватися на прес-релизовых сайтах (як вручну, так і з Allsubmitter) дивіться тут:

Моє керівництво з прес-релизовым сайтів

Особливо в тему — в розділі Мої кейси з ТОП Базою — кейс «Некомерційний прес-реліз для художника»

База прес-релизовых сайтів продається як окремо, так і в рамках повної ТОП Бази з купою інших видів сайтів.

Текст прес-релізу можна розміщувати і на інших видах сайтів — на багатьох форумах, на профільних дошках оголошень, анонси в соцмережах і блогових системах.

Форуми

У форумів з усіх видів сайтів найбільше варіантів стратегій.

Вони всі докладніше описані в моєму самому докладному в Рунеті керівництві по форумах, а також у моїй статті про крауд-маркетинг (там же є багато корисних посилань на чужі гарні статті по крауд-маркетингу).

Якщо коротко, то ось такі 4 основні стратегії щодо розміщення на форумах:

— розміщувати нову тему на форумі з коротким анонсом статті, розміщеної на вашому сайті (текст анонсу краще не брати з статті на вашому сайті, а робити унікальний).

— розміщувати статтю цілком (тільки для самих популярних тематичних форумів). Або розміщувати її лише на форумі, а на сайті не розміщувати, або дублювати текст з вашого сайту після того, як там точно стаття буде проіндексована пошуковими системами (все-таки не найкращий варіант).

— розміщувати нову тему з якимось життєвим питанням або ситуацією і дати посилання, що ось тут пишуть, мене це вразило, і я тоді подумав і зробив таке-то.. т. е. якийсь особистий текст, якусь вашу ситуацію, а не анонс статті. Можна розмістити спочатку питання, потім через якийсь час повернутися і залишити посилання, типу наприклад, ось тут знайшов відповідь. А ще ось тут (дати посилання на інший тематичний сайт, але можна похвалити сильніше і за справу — видати подробиці, що як і чому сподобалося по посиланнях). Подібне питання можна задавати, звичайно, і до вже існуючих, чужих, активних темах.

— розміщувати відповіді в чужих гілках (відповідні гілки або шукати пошуком по різних вашими ключовими словами або просто сканувати поглядом всі гілки відповідного розділу і знаходити потрібні).

Корисні поради та трюки:

Добре ставити посилання на іншу посаду іншого схожого сайту з хорошою статтею по цій же темі наприклад — так виглядає більш природно, більше відсоток не видалення модераторами.

Ну і взагалі побільше деталей, поменше акцент на те, що стаття за посиланням класна, можна навіть якісь спірні моменти або питання по статті задати. Тому що коли у вашому повідомленні солодкуватість і розхвалювання, то це відразу виглядає як спам і підлягає видаленню.

У ваш пост на форумі можна і варто додавати картинки по темі, посилання на ютьюб або прямо вставляти відео всередину посту, нестандартні смайли. Але не перестарайтеся, щоб все це було не заради того, щоб було, а дійсно підкріплюючи ваш пост, корисно і цікаво в тему.

Якщо будете ставити посилання на інші сайти поруч з вами, дуже бажано, щоб ці інші сайти мали хороший траст (для Гугла можна перевірити авторитет домену, наприклад, безкоштовним сервісом Moz) або там програмою FastTrust (у мене вона є зі знижкою 15%), сервісом Чектраст (теж є знижка 30% по посиланню), сервісом Xtool глянути, щоб сайт був якісний, поменше заспамленный, більше авторитету. Ну і щоб були однієї тематики з вами. А так — це дуже навіть корисно для підвищеної зберігання ваших постів.

Взагалі, середня виживаність розміщених постів на форумах — 50-80%. Завжди будуть ті пости, які будуть видаляти. Ну а решта залежить від ретельності виконання.

Я часто розміщую і сама, і наймаю людей. Форуми я дуже люблю за їх комплексний і відчутний ефект.

Базу форумів помічникам я даю зі своєї ТОП Бази (зазвичай її вистачає), а також кажу пошукати підходящі для розміщення місця самостійно.

Як шукати саме форуми, за якими ознаками докладно пише відомий SEO-блогер Михайло Шакін тут.

Дуже коротко алгоритм дій по розміщенню на форумах:

— зареєструватися (на різних форумах бажано реєструватись з різними еккаунт, все собі зберігати в список. Можна на 2-5 форумах з одним екаунтом, але не на всіх з одним)

— заповнити профіль екаунті. АЛЕ НЕ заповнювати поле «URL» (такі профілі найчастіше видаляють адміни). Дуже бажано поставити аватару

— спочатку відповісти в 2-3 постах без посилань. Просто що-небудь сказати, найкраще щось осмислене, корисне, а не просто «згоден».

— тільки після цього розмістити з посиланням. Якщо у вас багато хороших, цікавих статей, то можна під різні статті підібрати різні відповідні теми на форумі. Про різні стратегії вже писала вище. Чергуйте, комбінуйте.

Також важливий момент — варто робити різноманітні посилання. Якщо буде багато розміщень по форумах, то краще, якщо це будуть посилання на:

— різні сторінки вашого сайту (в тому числі на головну)

— з різними анкорами (словами, на яких поставлено посилання)

— у різних текстах.

Аутсорсинг розміщення на форумах

Якщо у вас немає часу на самостійне розміщення, можна кого-небудь найняти.

Якщо мені потрібен новий працівник, я зазвичай даю заявку на парі сайтів — freelance.ru і free-lance.ru і потім на основі відгуків та інтуїції вибираю людей з тих, хто пропонує свої послуги. Також можна пошукати і на work-zilla.com — там зазвичай дешевші, на weblancer.net теж. Взагалі є купа фрилансовых сайтів, але я просто звикла використовувати два, за півдня завжди є людина 10-30 на будь-яку роботу або підказати будь технічне питання по сайту.

Помічнику я даю почитати свої статті і керівництво по форумах (можна просто дати цю статтю).

За вартістю — якісне розміщення на форумах досить дороге. За англійські я плачу 100 рублів за посилання, росіяни стоять 30-50 рублів за посилання в середньому. Оплачую я зазвичай партіями за ті посилання, які не зникли в перші кілька годин. Наприклад, з ранку здали звіт, я ввечері перевірила, все неисчезнувшие сплатила. Але це я ще дуже добрий замовник. Можна ставити великі терміни на перевірку — видалили посилання чи ні.

З форумами у кого-то «пре», а у кого-то, буває, ну ніяк не виходить природно і якісно. Тому бажано одночасно дати завдання хоча б 2-3 людям і подивитися, яка якість їх роботи, завзяття і т. д.

А далі самого успішного працівника або кількох регулярно наймати на розміщення поступово на різних форумах або навіть на тих же форумах, але з новими постами.

Я якось намагалася звести в одному місці виконавців і замовників, ось такий пост вийшов — там можна глянути в коментарях людей з досвідом розміщення з ТОП Базі.

Соцмережі і Блогові системи

За розміщення в соцмережах і блогових системах я писала детальніше тут в моєму докладному безкоштовному керівництві.

Соцмереж — не десятки, як багато хто думає, а сотні. Вони бувають різні — тематичні та регіональні, загальнотематичні. Бувають закриті (інформація видно тільки після залогинивания) і відкриті. Всі корисні.

У соцмережах найчастіше виходить розмістити якісь короткі анонси у стрічці або вступити в групи і там розміститися. У кожної мережі найчастіше власні нюанси, вам належить їх розвідати самостійно.

Анонси можуть бути не обов’язково особистого характеру, але чим цікавіше, ніж більше «чіпляють», тим, звичайно, краще — тим більше буде переходів по посиланню.

Блогові системи — це зазвичай якийсь розділ порталів або соцмереж, де можна завести особистий (або рідше корпоративний) блозі.

Далеко не скрізь виходить залишити активне посилання або тим більше посилання на словах. Тому це якраз той випадок, коли йде природна регуляція посилального профілю. Де можна — залишайте частіше брендові посилання на назві вашого проекту.

Тут дуже важливо створити пару особистих постів для початку. Бажано з фотографіями. Можна писати ні про що, можна про особисте. Пишіть відсебеньки або такий текст на 300-1000 символів легко замовити у будь-якого дешевого копірайтера-графомана. Після цього можете розмістити ще один пост подібного ж характеру, побільше (ну, 1500-2000 знаків в ідеалі), з посиланням на статтю на сайті. Можна і короткий текст із посиланням — це краще, ніж нічого. Якщо посилання будете ставити безанкорную, то поруч з посиланням використовуйте ключові слова. Добре б і в заголовку використовувати частину ключового запиту.

На цьому поки все.

Я пишу багато статей про безкоштовне просування сайтів. Ось ще деякі статті (крім перелічених у тексті вище), які, як мені здається, будуть найбільш корисні для просування блогу:

«Як безкоштовно просувати сайт»

«Як сьогодні просувати сайт посиланнями» (це саме для просування по ключових запитах в пошукових системах)

«Як оптимізувати сторінки»

І кілька глав з моїх безкоштовних курсів підійдуть вам для просування інформаційних проектів:

«Курс за безкоштовним видами сайтів для просування»:

1. Вступний урок по природному просуванню. Важливі речі. Відповіді на найбільш часті питання
4. З чого починати і приклад, як і де можна просувати конкретний сайт
А також всі керівництва з різних видів сайтів — форуми, соцмережі, блогові системи, прес-релизовые сайти (на ці я давала посилання вище) + каталоги фірм, дошки оголошень.

Мій безкоштовний комплексний курс по SEO:

1. Про біле і природне просування, довгий хвіст НЧ запитів і всі процеси по просуванню сайтів
4. SEO-Аудит сайту
5. Семантичне ядро
6. Внутрішня оптимізація сайту
8. Як легко збільшити відвідуваність сайту (працюємо з СЯ)

Якщо якісь питання, пишіть мені або в коментарях нижче або на контакти:

Skype: topbase.ru
E-mail: [email protected]
Анна Ященко

Також пропоную подивитися вебінар «Просування інформаційного сайту» від лютого 2017 року від Search Engine Education. Вебінар провів Руслан Албаков, керівник SEO-відділу в O Es Marketing Agency.

Вебінар «Просування інформаційного сайту» from seeduru