Дуже частий питання — «Чому мій сайт погано видно в пошуку?»

Тут я не буду розглядати питання — «Чому мій сайт впав в пошуку Гугла (або Яндекса)?». Якщо впав — швидше за все фільтр однієї чи іншої пошукової системи. Буває, що й різні фільтри в одній ПС або в обох, дивлячись, що з себе представляє сайт, і що з ним робили останнім часом.

Про фільтри почитайте детальніше тут — у великому експертному опитуванні «Фільтри Яндекса і Google 2018».

Я скрізь пишу, що мені можна безкоштовно задавати питання по SEO, просування сайтів, але питання саме вузькі, чіткі. На питання типу «Подивіться мій сайт, що на ньому поліпшити» я не відповідаю. Якщо питання — «Чому мій сайт погано видно в пошуку» із зазначенням конкретного URL і коротких деталей по ньому, — іноді можу швидко подивитися найчастіші причини.

А адже часто ставлять питання саме так, дуже абстрактно:

— Рік працюю над сайтом, чому він досі погано видно? (без зазначення навіть URL)
— Чому я ніяк не в Топі? (без зазначення, що за ТОП)
— Скільки мені треба закупити посилань, щоб потрапити в ТОП?
— Якщо я буду працювати за вашою ТОП базі, як швидко я потраплю в ТОП?

Начебто очевидно, що все не універсальний для будь-якого сайту, і існує величезна кількість чинників, що впливає на потрапляння в ТОП:

— якість самого сайту, що він з себе представляє, чи викликає довіру
— тексти сайту
— оформлення текстів, сайту, юзабіліті — наскільки приємно знаходитися на цьому сайті
— обсяг сайту
— тематика
— вік сайту
— частотність, конкурентність запитів, по яким хочеться потрапити у ТОП
— посилальна маса сайту — кількість, якість
— що з себе представляють конкуренти в Топі, їх хостовые та інші чинники
— технічно наскільки все добре реалізовано, немає технічних SEO-помилок
— що вже робилося для просування, не було там дій, які призвели до фільтрів і треба ще все це аналізувати.

Навіть раніше, років 10 тому, коли можна було потрапити в ТОП лише за допомогою посилання, все одно потрібно було проаналізувати обсяги посилального конкурентів і переплюнути їх у цьому.

Сьогодні ж, коли є тисячі факторів, що впливають на ранжирування і у Гугла і Яндекса, взагалі неможливо дати якісь конкретні рекомендації та відповіді — чому сайт не в Топі, скільки і чого йому треба зробити. Потрібно робити багато різного і, якщо бути наполегливим, напевно щось із зробленого допоможе.

Я вже називала найбільш часті причини, чому сайт стоїть низько, в пості «Алгоритм допинывания сайту до ТОПа» і прописувала багато моментів у своєму великому базовому «SEO-керівництві з 12 кроків: для новачків і не тільки».

Але все-таки мені хочеться створити зараз окремий пост саме на тему — чому сайт стоїть низько.

Зміст:

1. Чекліст причин, чому сайт не в Топі

2. Як провести SEO-аудит сайту самостійно

Частина 1. Чекліст причин, чому поки що сайт не в Топі

Ще раз уточню, це не для випадку про різкий спад трафіку, коли все було добре і потім раптово зіпсувалося.

1. Невеликий вік сайту

Є фільтр пісочниця чи ні — це точно не відомо, пошукові системи це спростовують, хоча вони спростовують іноді цілком очевидні речі. Просто не вистачає хостовых, поведінкових і посилальних факторів або ж є такий пессимизирующий сайт фільтр, але перший час не варто чекати високих позицій. Я спостерігала досить різкі скачки в якийсь момент — десь через півроку, як ніби правда, знімався фільтр.

Загалом, в будь-якому випадку, не турбуйтеся і просто працюйте над сайтом далі, робіть хороший контент і просувайте.

Продумуйте поки стратегію, чіткий план, контент-план, вивчайте ТОП — якого роду сторінки у конкурентів по самим цікавим для вас ключовим запитам і так далі.

Часто ще радять брати домени вже з історією. Просто старий домен — це мало. Потрібно саме, щоб сайт тривалий час жив якимсь життям — мав контент, деяку посилальну масу. Але це і мало кому підходить (своє вигадане ім’я зазвичай якось ближче), і є шанси роздобути сайт з поганою історією. Але можна спробувати пошукати, так. Мені один раз випадково пощастило — я купила не тільки відмінний дропнутый домен, саме назви, яке я хотіла, з віком, але ще і з якісної посилальної масою за своєю тематикою. І дійсно, він просувався швидше звичайного нульового домену і дуже гладко.

Займіться брендуванням для початку — проставляйте посилання на назві вашого сайту типу Site.ru компанії, проекту, якісь об’єднані анкор типу назву компанії або сайту + інші різні слова. Працюйте над крауд-маркетингом, природним посиланнями, соцмережами (використовуйте ТОП Базу для економії часу або шукайте ресурси самостійно) — залучайте цільових відвідувачів іншими способами, крім пошукового просування (це дасть хороший результат для SEO, т. к. будуть посилання, згадки, соцсигналы). Трафік по НЧ запитам теж в цей період буде.

2. Посилання

Можливо, у вас зовсім немає (або мало) посилального.

Посилання обов’язково потрібні.

Швидко перевірити своє посилальне можна, наприклад, безкоштовними сервісами Sbup або Xtool.

Не забувайте і про посилальне на окремі сторінки. Важливим є як загальний траст сайту, загальна кількість посилань на нього, так і на просувається сторінку. Можливо, вона все ще не в Топі саме з цієї причини — в цілому посилання на сайт є, а на сторінку немає або мало.

Подивіться, що у конкурентів. Яка різниця з ними?

Подивитися пакетно можна, наприклад, аналізом тіц.

Зараз все ускладнилося в цьому плані — Яндекс більше не робить перерахунок тіц для тих сайтів, які не підключені до Яндекс Вебмастеру, але в цілому поки все ще аналіз ТОПа на предмет тіц дає приблизне розуміння — конкуренти пішли далеко від вас посилального або не дуже.

Глянути тіц можна, наприклад, сервісом SEOLib Аналіз ТОПа — я пропоную в своїх статтях найбільш доступні і безкоштовні або дешеві інструменти. Там же можна подивитися і ряд інших факторів — кількість проіндексованих сторінок в Яндексі і Гуглі і вік домену — по сукупності всіх цих факторів можна навскидку глянути, якої складності ТОП. Одна справа, якщо там є сайти 2017-2018 року і тіц 10-20, інше — якщо там сайти не молодше 2008 і тіц не нижче 300.

Скачавши Excel файл, ми побачимо приблизно таке:

ТОП, як і передбачалося, інформаційний. Досить багато сайтів з тіц 10, є сайти 2017 року. Але всі сайти досить великі — від 400 сторінок.

Якщо наш сайт молодий (2018 року) і маленький (30-100 сторінок) — в цей ТОП поки він не прийде, швидше за все навіть з найкращою статтею, треба підрости. Але в цілому, ТОП не самий складний і незабаром все точно повинно вийти, якщо прикладати зусилля.

Можна скористатися, наприклад, сервісом Чектраст (500 перших перевірок безкоштовно, решта — копійки і у мене є промо-код на знижку 30% на тарифи). Ось скільки параметрів для пакетного сканування, він пропонує по кожному URL:

Особливо відчутно посилальне просування в Гуглі. У мене в блозі був відмінний докладний опитування 10 відомих SEO-експертів з приводу різниці просування під Google і Яндекс.

Ще я недавно давала свій маленький кейс з крауд-маркетингу, де явно видно вплив навіть невеликої кількості посилань з форумів на просування окремої сторінки.

Можна почитати мої пости на тему безкоштовного самостійного посилального просування по цьому посиланню зібрано більшість моїх статей і посібників.

І добре, якщо посилальна маса зростає плавно, поступово. У своїх постах я багато пишу про посилання і про те, що контрольний профіль повинен бути різноманітним — це стосується і різного типу посилань, різних анкоров, різних видів донорів, різних сторінок вашого сайту, на які ви посилаєтеся.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

3. SEO-історія сайту, фільтри

Яка історія у вашого домену? Може, навпаки, у вас були або є смітники фільтри?

Робили автопрогоны? Хтось просував сайт до вас? Закуповувалися чи масово орендовані посилання на Sape або інших біржах? Не шкодили чи конкуренти? Були смітники вибухи або різкі обвали? Якого роду контент був раніше на цьому сайті?

Загляньте у ваші кабінети інструментів вебмастера Яндекс і Гугл, а якщо їх досі немає — зробіть. В кабінетах часто видають помилки, попередження, сигнал про різних фільтрах, не тільки посилання.

Подивіться Вебархив, якщо купували домен з історією — що там було, а також вивчіть його посилальну масу, її історію.

4. Помилки

Можливо, у вас технічні SEO-помилки, помилки в оптимізації.

Дуже часті — немає редіректу з www без www або навпаки. Чи не коректно налаштований редирект з Https. Там бувають самі різні варіації, коли якась ланка не працює.

Багато битих, не працюючих посилань або зображень (404 й інші відповіді сервера).

Занадто довгі URL. Або у всіх в Топі URL типу /zhenskie-sumki , а у вас — /catalog/jsd10234324sad

Не закриті від індексації дублі сторінок. Сигнал про те, що майже напевно на сайті — це велика різниця у кількості проіндексованих сторінок в Яндексі і Google.
А шукають вони в першу чергу скануванням сайту і знаходженням сторінок з ідентичними Title, заголовками.

Дублі Title, Meta Description (при різному контенті сторінки).

Title дорівнює заголовку сторінки. Чи Title дорівнює заголовок сторінки + шаблонне назва сайту, що теж не дуже добре.

Занадто низька швидкість завантаження.

Занадто багато Н заголовків на сторінці.

Гуглите більше подробиць на цю тему, якщо не зовсім розумієте про що мова, або пишіть мені.

Більше інформації можна отримати, наприклад, у главі Технічний аудит (викладаю посилання на PDF-файл) моїх безкоштовних SEO-курсів.

Можна забити сайт в наступні безкоштовні послуги:

— Sbup.com

— Pr-cy.ru

— Cy-pr.com

— Xtool.ru

— Saitreport.ru/ (до 50 сторінок безкоштовно)

в безкоштовний софт:

— Xenu

— Screaming Frog SEO Spider (ось, до прикладу, інструкція від Піксель Плюс)

в недорогі платні сервіси:

— Топвизор, модуль «Технічний аудит сайту»

— Saitreport.ru (якщо понад 50 сторінок)

І там, покопавшись у звітах, ви напевно побачите деякі з помилок, перерахованих вище.

5. Відсутність ключових запитів

Немає вживання ключів на сторінці.

А чи є у вас взагалі ці ось «купити» або «ціни», за якими ви хочете, щоб сайт добре ранжировался?

Ні, якщо сайт добре прокаченный за хостовым і посилальних факторів, то у нього часто все може бути гаразд і без точних вживань, і навіть без яких-небудь взагалі.

Але якщо у вас не потужний сайт — тоді треба аналізувати всі ці моменти. Що у вас з наявністю найважливіших слів, за якими ви хочете високо стояти на сторінці і в головних елементах оптимізації.

Meta Description не є елементом, безпосередньо впливає на ранжування в пошуку. Але він впливає опосередковано — використання важливих слів тут теж дуже корисно — тоді підвищується ймовірність, що саме він піде в сніппет (опис сайту в пошуковій системі) — найчастіше це буває в Google. І якщо у вас Meta Description цікавий, якісний, то це звичайно краще, ніж стихійний з тексту.

Приклад: часто буває, що на сторінках є топонім Спб, але немає топоніма Санкт-Петербург взагалі ніде. І я бачила майже повна відсутність видимості в пошуку по будь-яких ключів по зв’язці з другим варіантом топоніма. Хоча потужний прокаченный старий сайт може й так добре стояти за обома варіантами.

При цьому, хочу окремо відзначити, що саме довгі комерційні ключі — прямий шлях у фільтри переспама і переоптимизации, не варто вживати сьогодні запити типу «купити товар у санкт-петербурзі недорого» — розносить ці слова по різним пропозиціям десь поруч. «Купити товар в санкт-петербурзі» — ще нормально. «Купити товар недорого» — вже з натяжкою, але теж, в принципі, часто піде. Навіть якщо у ваших конкурентів дуже сильний переспам, їм це а) може тимчасово сходити з рук б) у них можуть бути сильні хостовые та інші фактори, сильний бренд, траст. Якщо у вас цього немає, краще не нариватися. Фільтри переоптимизации Яндекс сьогодні роздає наліво і направо.

Я докладніше опитувала відомих експертів саме на цю тему — (про довгі комерційні ключі, що і як варто використовувати, і так далі) тут.

Статті та керівництва по оптимізації дивіться нижче.

6. Переспам

Зворотна ситуація з ключовими запитами.

У вас може бути Баден-Баден, тобто один з фільтрів переспама Яндекса, який зараз досить активний. Цей фільтр після першої хвилі 23 березня 2017 року визначити вже неможливо з 100% вірогідністю, хоча небезпека ваших текстів на Баден-Баден перевірити можна. Про це я писала докладніше тут. Він карає сеошные малокорисні тексти.

Вихід — хороші якісні тексти, використання LSI.

Інший фільтр Яндекса — текстовий фільтр переоптимизации. Читайте всі статті за посиланням. Фільтр дійсно зверствует, іноді накладається навіть за невеликий відсоток вживань ключа. Але найчастіше — у справі.

Гугл лояльніше, але і у нього є фільтри за таку справу. Але у них ще складніше з визначенням наявності санкцій.

Вивчайте у себе на сторінці — Title, Meta Description, Meta Keywords, заголовків Н1, Н2 та інші, alt і title зображень, переспам у тексті, виділення жирним. Скрізь часто буває перебір з ключами. Усі ці елементи впливають на дані фільтри.

7. Погана оптимізація

Занадто довгі Title, Meta Description, занадто короткі Title і Meta Description без ключових слів. Їх відсутність, їх дублі.

В Title є головний ключ, а в тексті його немає і навпаки.

Немає найважливіших топонімів, комерційних маркерів — типу «купити», «ціна» тощо В різних нішах різні часто вживані комерційні маркери. Вивчайте ТОП, конкурентів, статистику Яндекс Вордстат. Часто це може бути не «ціна», «вартість», не «купити», а «замовлення».

В ідеалі, щоб на сторінці присутні були заповнені всі найважливіші елементи і кожен — унікальний для кожної сторінки. Мета Дескріпшн і Тайтл крім використання найважливіших ключів ще були цікавими, привабливими для кліка. Унікальні заголовки Н1 для кожної сторінки. Title не дорівнює заголовку.

Щоб Alt і Title зображень були підписані у всіх або більшості зображень, але без переспама, різні, можна використовувати елементи брендування — назви проекту або сайту.

Тут крім не вживання ключів або навпаки переспама можна виділити ще різні проблеми. Наприклад, я часто зустрічала, що з декількох синонімів ключових запитів на сторінці використаний самий малочастотный, і це майже не призводило трафіку на сторінку.

8. Різні релевантні сторінки

Невідповідність релевантної сторінки вашої цільової. Або різні релевантні сторінок в різних пошукових системах.

Про це я докладно писала тут.

Якщо коротко — ви в своїй голові маєте на увазі категорію каталогу, думаєте, що вона видна в пошукових системах за цим ключовим запитом, а насправді в Топі варто картка одного з товарів.

Або часта помилка — Title головною через кому садити назви категорій товарів, і робити те ж саме на самій сторінці — тобто заточувати її саме під назви категорій товарів. А в Топі вони частіше всього — на відповідних розділах інтернет-магазину (все треба перевіряти).

Або ви намагаєтеся просунути на картці інформаційний запит і навпаки. Про це докладніше тут.

Чи намагаєтеся просунути на одній сторінці якісь запити, але в Топі немає прецеденту, щоб там стояли одні і ті ж домени по всім запитам відразу.

2 мої корисні статті на цю тему:

— «SEO-аналіз ТОПа, або які ключові запити варто садити на головну сторінку, а які — на інші»

— «Як зрозуміти, чи можна саджати якісь запити на ОДНУ сторінку чи ні»

9. Невідповідність того, що в Топі

Є ще багато всяких ситуацій, коли сайт просто не встане в ТОП сам по собі або з даної конкретної сторінкою.

Наприклад, в Топі в основному головні сторінки окремого напрямку — наприклад, головні інтернет-магазинів насосів. У них і в назві домену є слово nasos у всіх або майже у всіх. А ви хочете просунути в ТОП головну сторінку інтернет-магазину, де продаються всі види опалювального і ін. устаткування. Варто уважно вивчити ТОП, і стане ясно, що це дуже малоймовірне.

Часто в комерційному Топі буває засилля агрегаторів — дошок оголошень, каталогів фірм і т. д. Якщо ви — не агрегатор, то треба уважно дивитися, що з себе представляють інші сторінки у видачі — це категорії, або статті, або картки, або головні сторінки, особливо орієнтуватися на ТОП10.

Про URL, як приватний випадок писалося вище. Коли у всіх є ключі в URL, а у вас немає — у всіх в Топі URL типу /zhenskie-sumki , а у вас — /catalog/jsd10234324sad

10. Малополезный контент

Або автоматично розтиражований контент

Такий контент, як мінімум точно не любить Гугл з його Пандою і іншими алгоритмами і фільтрами, і може накласти пессимізації цілком на весь сайт, знизити авторитет, тоді в Гуглі у сайту будуть низькі позиції. Це зокрема стосується регіональних піддоменів.

Максимально уникализируйте їх, додавайте корисних сервісів, прокачуйте максимально брендовими посиланнями, згадками, іншого роду рекламою — щоб люди вас шукали самі (type-in трафік), і кількість згадок вашого бренду було в достатньому обсязі в мережі.

Іноді на сайті є багаж з малокорисних сторінок — якісь водянисті сеошные статті з 2000 знаків «не про що». У підручнику «SEO-Монстр 2018» Dr.Max рекомендує Метод обрізки — видаляти або объдеинять весь малополезный контент, і дає чіткі покрокові алгоритми, що і як робити.

Або якісь службові сторінки, не закриті від індексації теги, які не оптимізовані, не мають тексту, а лише збірки статей і, по суті, є малокорисними дублями контенту. Якщо теги оптимізувати, додати їм більше цінності — то це інша справа.

Загалом, такі сторінки треба або видаляти, або об’єднувати з іншими, або допрацьовувати.

11. Погані поведінкові фактори

Сьогодні це — один з найважливіших чинників.

Що найсильніше впливає на ПФ:

— відповідність интента (пошукового наміри) користувача і того, що він побачив на сторінці
— повнота інформації на сторінці, включаючи візуальні елементи — схеми, таблиці, фото, відео, інфографіку
— оформлення тексту, сайту
— юзабіліті, загальне зручність сайту і розуміння, куди потрапили.

Також погіршують ПФ не цікаві, не ефективні фрагменти, які не мотивують людини клікати на них.

Як і чим знімати фрагменти свої і конкурентів, я писала тут.
Про оптимізацію фрагментів тут.

Ще обов’язково варто працювати з перелінковкою, блоками, закликами зробити потрібну дію і так далі, щоб людина могла отримати всю інформацію і зробив більше переходів і інших дій на сайті.

Але дуже не рекомендую накручувати поведінкові фактори — фільтри за них дуже легко схопити і вони дуже довгі.

12. Мало комерційних факторів

Все те, що говорить про те, що корпоративний сайт.

Це:

— та внутрішні фактори типу карти проїзду, телефону, сертифікатів, гарантій, новин, акцій, прайс-листів, інформації про доставку, e-mail на домені, телефону 800, онлайн-консультанта та ін.,

— і зовнішні типу перебування в довідниках фірм, прес-релизовых сайтах, в сервісах відгуків, агрегаторах прайс-листів, ділових дошках оголошень, знаходження в Google Мій Бізнес, Яндекс Довідник і Яндекс Карти і так далі (все це є в ТОП Базі і можна шукати ще самостійно).

Пошукові роботи в першу чергу бачать в коді і оцінюють наявність таких моментів, як: ціни, комерційні маски в URL, є «комерційні» слова в навігаційному меню, і. т. п. На це потрібно звернути оосбое увагу.

У першу чергу потрібно аналізувати ТОП — що є у лідерів саме вашого ТОПа, вашої ніші. І постаратися, щоб у вас це все теж було.

Які бувають комерційні фактори можна подивитися, наприклад, тут:

— 100+ комерційних факторів, що впливають на позиції сайту

— «Комерційні фактори ранжирування Яндекса. Як стати краще конкурентів»

— «32 комерційних фактора ранжування для Яндекса»

Є хороший звіт від «Ашманов і партнери» — «Що впливало на видачу пошукових систем в 2017 році». Вони досліджували саме фактори ранжирування за комерційним запитам. І вишикували їх в комплексній метриці, що дозволяє порівняти силу параметрів.

Частина 2. Як самостійно провести SEO-аудит сайту

Я поки не буду робити тут повноцінного великого керівництва. Але пропоную вчинити так:

1. Виділити час — наприклад всю суботу тільки на аудит сайту.

2. Читати мої статті і одразу ж робити все те, що в них написано. Можна навіть лише 1 статтю.

3. Якщо якісь питання — писати мені. [email protected] Анна. На вузькі, чіткі запитання я відповідаю.

Багато статей нижче повторюють посилання, які я давала вище, просто упорядковані тут блоками.

Збірки моїх статей і посібників на цю тему:

Аналіз сайту:

— «Мій огляд сервісу Pixel Tools #1. Інструменти Аналізу ТОПа і сайтів» — — тут безліч інструментів для самого різного аналізу сайтів і ТОПа.

— «Як швидко проаналізувати сайт — 3 моїх улюблених безкоштовних сервісу для аналізу»

— «Топвизор — Огляд модуля «Технічний аудит сайту»

— Топвизор — Огляд модуля «Визначення позицій»

Аналіз ТОПа і що садити на сторінки, чи є у вас проблема з різними відповідними сторінками:

— «SEO-аналіз ТОПа, або які ключові запити варто садити на головну сторінку, а які — на інші»

— «Як зрозуміти, чи можна саджати якісь запити на одну сторінку чи ні»

— «Одна з головних помилок в просуванні: різні релевантні і цільові сторінки сайту»

— «Що пишуть про аналіз ТОПа 12 відомих експертів»

Фільтри переоптимизации і переспама

— «Фільтри переоптимизации в Яндексі та інструменти їх визначення»

— «Баден-Баден. Частина 1. Як діагностувати і за якими текстами приходить»

— «Баден-Баден. Частина 2 — Як вийти, профілактика, кращі кейси та статті»

— «Санкції пошукових систем — прояв, діагностика, зняття» — стаття Дмитра Севальнєва

Оптимізація фрагмента, Meta Description, Title

— «Чим знімати фрагменти»

— «Оптимізація фрагментів — робимо ефективні Title і Meta Description»

— «Докладно: Як я працюю з Title сторінок»

Мобільна версія сайту, HTTPS, швидкість завантаження

За мобільної версії сайту, за алгоритмами ПС, пов’язаних з мобільною версією (в першу чергу Mobile First від Google), за завантаженні сайту рекомендую підручник «SEO-Гуру 2018». Це купа покрокових посібників, що і як аналізувати і що робити.

З технічного аудиту сайту:

Супер підручник «Технічний аудит сайту своїми руками» від Dr.Max від липня 2018 року на 175 сторінок. Вирішить всі ваші проблеми і позбавить від головного болю — що і як потрібно робити, і як правильно. Велика кількість важливих перевірок в одному місці, покроково, алгоритмами зі скріншотами.

Мій урок по SEO-аудиту з безкоштовних курсів.

Викладаю PDF файл:

Урок 5. Аудит сайту. Технічні, SEO-помилки

Самі мої безкоштовні SEO-курси в PDF-форматі (20 уроків).

І ще 2 хороших базових керівництва в цілому про SEO-просування сайту

— «Алгоритм «допинывания» сайту в ТОП за потрібними ключовими словами»

— «Гід по безкоштовному просування сайтів для новачків і не тільки. 12 пунктів»

Сприймайте кожну статтю як керівництво до дії, відразу ж вивчайте свій сайт і багато чого зрозумієте, що у вас в порядку, а що ні.

Якщо якісь питання — пишіть в коментарях!