Сніппети дивитися дуже корисно — їх поліпшення в пошуковій видачі може призвести до відчутного стрибка позицій вгору, якщо раніше вони були не дуже хорошими.

Я писала на цю тему такі статті:

— «Оптимізація фрагментів — все про Title і Meta-теги»

— «Робимо Title ретельно»

Нещодавно Яндекс офіційно відповів на запитання сниппетам

Ще кілька корисних статей про сніппети:

— «Як зробити сніппет продають?»

— «25 способів скомпонувати вичерпний сніппет»

— «Як зробити розширений сниппет: докладне керівництво для чайників» від Текстерры

Сніппети бувають різними в рамках однієї пошукової системи навіть, якщо ключові запити зовсім трохи відрізняються один від одного.

Дуже корисно дивитися час від часу переглядати свої фрагменти і щось коригувати.

Що таке сніппет? Це заголовок і опис вашого сайту в пошуковій видачі:

Яндекс найчастіше бере фрагмент з тексту, Гугл — з Meta Description.

Але це можуть бути й інші варіанти, в тому числі комбіновані — шматок з Meta Description + шматок тексту.

Ключові слова, що знаходяться в Meta Description не впливають на ранжирування сторінок безпосередньо. Але впливають опосередковано — за рахунок більш ефективних і більш клікабельних фрагментів поліпшуються поведінкові фактори і ростуть позиції.

Все це говорить про те, що Мета Дескріпшн повинні бути ретельно опрацьовані, бути помітними, цікавими, викликають бажання клікнути, включати найважливіші ключові слова, топоніми, комерційні маркери. А також про те, що ваш текст повинен бути цікавим, чітким, корисним, практичним, а не водянистим SEO-текст «не про що», який підходить абсолютно будь-якого іншого сайту.

Бачити вдалі і невдалі моменти в своїх фрагментах
При аналізі своїх фрагментів можна і потрібно записувати найвдаліші моменти, які в них потрапили – факти, цифри, що ще і використовувати їх усвідомлено частіше в текстах, Title і Meta Description.

І навпаки, бачити самі неефективні сніппети і правити в тому числі самі тексти на цій сторінці – робити їх більш цікавими, чіткими, додавати фактів, цифр, вигод, ваших УТП.

А можна точно так само аналізувати і фрагменти конкурентів в ТОП10-20 — масово знімати або фрагменти конкретних конкурентів, або парсити фрагменти ТОПа в якусь глибину по конкретним запитам. Потім дивитися, що у них є найкращий. І робити як мінімум не гірше.

Стежити, щоб відвідувач реалізовував свій интент
І інший важливий момент — щоб читаючи фрагментом, користувач бачив, що на вашій сторінці він може реалізувати свій пошуковий интент (намір). Переглядаючи свої фрагменти, потрібно усвідомлювати, ЩО шукає цільова аудиторія по цьому запиту, що нею рухає.

І бачить вона у фрагментах те, що її зацікавило?

Я дуже часто зустрічаю на аудитах сайти, де у фрагментах якісь загальні тексти. Чоловік прийшов шукати кращі умови купівлі запчастини до іномарки, а йому в сніппеті і на сторінці розповідають історію створення цієї марки автомобіля.

Про все це я писала у статті про оптимізацію фрагмента, тут ще раз згадала тільки найважливіші моменти.

Отже, чим можна швидко і масово зняти фрагменти ваших сторінок в пошуковій видачі за різними ключовими запитами?

Сервіси парсинга фрагментів бувають різні.

Бувають такі сервіси, які просто парсят фрагменти пошукової видачі на якусь глибину — ТОП5, 10, 20 по пошуковим запитам. Тобто видають все підряд сайти, всі фрагменти.

Бувають такі, які парсят ваші сніппети тільки для ОДНОГО вашого заданого URL (це може бути і URL будь-якого конкурента) за заданим ключовим запитам. І можна порівняти поруч фрагменти вашого сайту за конкретним запитом поруч у двох і більше пошукових системах. Так робить, наприклад, Топвизор.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

А ще тепер є безкоштовний інструмент Піксель Тулс — він працює в обох режимах. Може видати сніппети тільки для заданого URL або спарс їх для всього ТОПа в зазначену глибину. Але робить це окремо для Google і окремо для Яндекса. Можна експортувати в CSV.

Є парсери тільки під Яндекс або тільки під Гугл. Є й інші парсери, крім тих, про які я розповідаю нижче. Але я розповім нижче про перевірені мною, прості, зручні у використанні, безкоштовні або дуже дешеві.

1. Піксель Тулс

Безкоштовний інструмент парсинга фрагментів з Яндекса і Google від Піксель Тулс допоможе проаналізувати свій сайт і конкурентів по потрібних запитах, покаже довжину заголовків і описів на видачу, а також визначить входження ключових слів і наявність спецсимволов.

Знаходиться цей інструмент в самому низу списку з 32-х безкоштовних SEO-сервісів від Піксель Тулс:

Використовувати його просто:

а. Вибираємо режим: «парсинг видачі» або «збір для заданого сайту».

б. Вказуємо запити.

ст. Вибираємо регіон і пошукову систему.

р. Вказуємо глибину для аналізу: ТОП-1/5/10/20 або 50.

Отримуємо результат. Його можна експортувати .CSV. Історія зберігається.

Звертайте увагу на наявність спецсимволов і емодзі. Привабливість фрагменту підвищує клікабельність. Анализуруйте, підвищуйте CTR і покращуйте поведінкові фактори.

Приклад 1. Парсим весь ТОП в глибину:

Приклад 2. Парсим сніппети для конкретного URL:

А тут нижче ми бачимо, що частина запитів з цієї групи у мене має іншу релевантну сторінку. Про цю проблему я детально описувала тут.

2. Топвизор

Платний, але дуже дешевий. Як дивитися свої фрагменти за допомогою інструменту «Позиції» у сервісі Топвизор:

Так само можна дивитися і фрагменти конкурентів — будь-якого URL, який треба поставити в новому проекті.

Дивимося сніппети в розділі «Позиції» при блочному відображенні. Вони знімаються кожен раз, коли ви перевіряєте позиції в обраних пошукових системах за запитом.

Але (!) спочатку в розділі «Налаштування» треба поставити «Збирати фрагменти» (вартість оренди позицій збільшиться на 0,01 руб. за кожний ключовий запит).

Коротко такий алгоритм:

1. «Налаштування» — вибираємо «збирати фрагменти», вибираємо пошукові системи і регіон.

2. «Ядро» — ставимо ядро, кластеризуем, дивимося, щоб всі групи були включеними — з зеленим кружечком поруч (після кластеризації вони на автоматі переходять у стан вимикання чи можна ненавмисно натиснути на кружечок і выкючить групу). Про модуль «Ядро» я писала детальний огляд.

3. «Позиції». Натискаємо на зелену стрілочку для знімання або поновлення позицій. Вибираємо блочне відображення. Вибираємо одну ПС або порівняння пошукових систем. Огляд по модулю «Позиції» я писала тут.

Розділ «Налаштування»:

В розділі «Позиції» зняти позиції. І переключити в «блочний» режим:

Тут вище, ми, наприклад, бачимо, що в сніппет чіпляється старий тег «SEO в 2015 році». І як-то не дуже добре виглядає для тих, хто шукає актуальні матеріали і треба змінити тег на SEO в 2018 році або взагалі прибрати.

Дуже зручно, що відразу видно наочно:

як змінювалися фрагменти з часом по кожному запиту в одній пошуковій системі
— як виглядають ваші сніппети по конкретному запиту в Гуглі і Яндексі поруч.

Там же відразу чітко видно, яка релевантна сторінка у вас за даним запитом, звідки береться фрагментом, які слова підправити і так далі.

Ось, дивіться:

1. Бачимо історію моїх фрагментів в одній пошуковій системі — в Яндексі за 2 дати. Тут була зміна релевантної сторінки — видно по кардинальної зміни заголовка фрагменту (і навівши на заголовок, ми побачимо внизу браузера, посилання яка за ним стоїть. клікнувши на заголовок перейдемо на потрібну сторінку). Бачимо зміну фрагменту і стрибок позицій вгору.

Далі треба вирішити, яка з сторінок є цільовий (куди ми хочемо вести людей) і постаратися або зафіксувати поточну релевантну сторінку за потрібне запитом, або перебити на іншу сторінку. Робиться це в першу чергу збільшенням зовнішнього і внутрішнього посилального з потрібними словами на потрібну сторінку і коригування оптимізації і текстів сторінок — з нецільової поприбирати входження потрібного запиту, цільової помірно додати (але без переспама).

2. Бачимо порівняння поруч моїх фрагментів в Яндексі і Гуглі за одну дату. Тут ми бачимо і те, що фрагмент може бути різним в одній і тій же ПС, коли запиту всього лише зникає слово «як». І наочно бачимо, що Гугл досить стабільний в тому, що бере опис фрагменту з Meta Description, а Яндекс смикає з тексту. А також бачимо, що Meta Description у статті не дуже цікавий і не привабливий для кліка.

Якщо є якісь питання або свій досвід, який може бути корисним іншим — пишіть в коментарях!