Я зараз проводжу щільне тестування відмінного онлайн-сервісу з перевірки позицій, збору ключових слів, кластеризації, аудиту та ін. — Topvisor. І побачила в них у довідці дуже докладне і грамотне пояснення питання, яке часто задають — чому не збігається позиція ключового запиту в пошуковій системі, якщо людина дивиться її у своєму браузері, та позиція, яку йому видає онлайн-сервіс або якась SEO-програма для аналізу позицій.

Відрізнятися ваші позиції будуть як в різних браузерах, так і в різних пошукових системах, і у кожної є багато нюансів, про які потрібно знати, щоб розуміти, в чому причина ситуації, і як взагалі працюють пошукові системи.

Наприклад, в Яндексі. Найпоширеніша помилка — у проекті вибрано, наприклад, регіон Москва і Московська область — код [1], а в браузері перевіряють позиції по регіону Москва [213]. Це різні регіони і видача по них різна. Переконатися в цьому можна замінивши в URL параметр пошукової видачі з lr=213 на lr=1. Наприклад, ось видача за запитом «шини» для регіону [1], а от для регіону [213].

Наводжу текст повністю.

Джерело — https://topvisor.ru/support/dynamics/mismatch/

Чому не збігаються позиції?

Позиції сайтів по запитах користувачів у видачі пошукових систем можуть відрізнятися від позицій в сервісі. Причини, по яких позиції в сервісі і у видачі розрізняються, як правило, типові: персоналізація, невідповідність регіону, невідповідність параметрів пошуку (фільтри, мова видачі та інші) на сторінці пошукової видачі і в сервісі, асинхронність фронт-серверів, різний час перевірки та інші.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Щоб виключити розбіжності, позиції необхідно перевіряти без урахування користувальницьких факторів, а саме, в режимі інкогніто з попереднім очищенням кешу браузера, всіх типів cookies (постійних, тимчасових і flash-cookie) та відключенням всіх розширень і плагінів. Тільки при дотриманні цих умов, як правило, можна побачити видачу без персоналізації.

Як перевести режим роботи браузера режим інкогніто описано в офіційних довідкових посібниках. Рекомендуємо ознайомитися.

Як працювати в режимі інкогніто

Google Chrome
Яндекс.Браузер
FireFox

Основні причини відмінностей в пошуковій видачі:

Персоналізація

Пошукова система може підбирати рекламу і результати пошуку з урахуванням ваших уподобань, ґрунтуючись на історії пошуку, тип пристрою, з якого був введений запит та/або, використовуючи інформацію про те, які результати пошуку (посилання на сторінки, додатки та інші) були відкриті.

Користувачі інтернету самі визначають порядок і допустимість використання пошукових запитах. Відключити функцію персонального пошуку можна в налаштуваннях пошуку. Зверніть увагу, що пошукові системи можуть запам’ятовувати не тільки історію пошукових запитів, але і переглянуті результати пошуку. Видалення і відключення історії пошукових запитів також доступний в налаштуваннях пошуку.

Налаштування персоналізації для користувачів Яндекс.Пошуку (Персональний пошук)
Запис історії пошукових запитів користувачів Яндекс.Пошуку
Як видалити або повністю відключити збір даних користувачів Google
Конфіденційність при пошуку і перегляді сайтів для користувачів Google

Регіони пошуку

Сервісом Topvisor підтримується 8 пошукових систем: Google (всі регіональні домени) + мобільний пошук, Яндекс (регіональні домени ru, ua, by, kz ) + мобільний пошук, Yandex.com.tr + мобільний пошук, Yandex.com, go.Mail.ru Супутник, Bing, Yahoo. Вибір регіону пошуку можна здійснити для всіх підтримуваних пошукових систем за винятком Yahoo.

Некоректно зазначений регіон у пошуку та в сервісі — одна з найпоширеніших причин неспівпадання позицій. Звертайте увагу, щоб регіон пошуку збігався з регіоном, який вказаний для перевірки позицій у сервісі.

Також зверніть увагу, що і Google і Яндекс підтримують так звані «сурогатні регіони» — країни та області, які можуть бути використані для налаштувань (місцеположення та іншого) реклами і інших медіа-процесів. Перевіряти позиції по країні або галузі не рекомендується.

Фронт-сервера

Для швидкої доставки користувачеві результатів пошуку пошукові системи використовують розподілену мережу серверів. Пошуковий запит надходить на фронт-сервер, де він обробляється. Різні фронт-сервера можуть давати різні результати пошуку.

Шторм видачі

Пошуковий індекс, дані про тип документів, кодування, мовою і збережені копії документів разом складають пошукову базу. Шторм пошукової видачі, як правило, може відбувається під час або через деякий час після оновлення пошукової бази.

Зміни індексів та інших даних мільярдів сторінок тягне за собою зміни порядку сортування документів в пошуковій видачі. Якщо користувач почне шукати й отримає відповідь в момент оновлення видачі він потрапить на середній результат між ДО сортування і ПІСЛЯ сортування.

Шторм пошукової видачі також можливий в результаті санкцій пошукових систем (фільтр, бан, вірус на сайті), а також в результаті зняття цих санкцій. На, так звані, «стрибки» позицій можуть в тому числі вплинути нові документи в результатах пошуку, наприклад з новинних сайтів в результаті обходу быстроробота, наявність чи відсутність (підмішування) в результатах видачі Карт сервісів типу Яндекс.Маркет, Яндекс.Авто і інших.

Виправлення помилок

Пошукові запити, які вводять користувачі, які проходять через сервіс виправлення помилок, який виявляє і виправляє помилки у окремих фразах і словах, а також вміє розпізнавати текст, набраний з неправильною розкладкою клавіатури і автоматично виправляти його.

Слідкуйте за розкладкою клавіатури. Наприклад, латинська «з» і кирилиця «з» в запиті виглядають однаково, а ранжується запит з помилкою і без по-різному.

Фільтри

Результат пошуку можна налаштовувати безпосередньо на сторінці пошукової видачі використовуючи додаткові налаштування: мова пошуку, відповідність результатів (точно як у запиті), часовий діапазон, тип файлів для пошуку і інші.

Більш тонку фільтрацію можна застосувати на сторінці налаштувань пошуку тієї пошукової системи, яку ви використовуєте. Переконайтеся, що фільтри або скинуті (встановлено за умовчанням) або збігаються з налаштуваннями пошукових систем в сервісі.

Мова пошуку

Вибір регіону або зміна національного домену пошукової системи може супроводжуватися зміною мови пошуку. Деякі користувачі повідомляють пошуковій системі, якою мовою показувати результати пошуку. Мовні налаштування пошукових систем повинні збігатися на пошуку і в сервісі.

Мобільний пошук

Мобільний пошук влаштований таким чином, що при складанні пошукових рейтингів враховується, оптимізований сайт для мобільних пристроїв. Видача на мобільних пристроях може значно відрізнятися від видачі на звичайних комп’ютерах. Таким чином, позиції сайтів, які користувач полчил в результаті поика з мобільних пристроїв, що можуть відрізнятися від позицій в сервісі, якщо не виконана відповідна настройка пошукових систем, що підтримують мобільний пошук.

Рекомендації та практичні поради конкретно по Гуглу і Яндексу:

Пошукова система Яндекс
Пошукова система Google