Title — найважливіший елемент пошукової оптимізації. Трохи попрацювавши з тайтлами, можна істотно збільшити відвідуваність сайту (ну якщо технічних помилок немає, тексти нормальні і посилальна маса хоч якась є).

Тому тайтлу буде присвячена велика, докладна стаття.

Що саме прописувати в Title для успішного просування сайту я тут давати не буду — для цього у мене була окрема стаття, там є блок «Як заповнювати Title».

Припустимо, потрібно зробити Title категорії для інтернет-магазину.

При хорошому розкладі (якщо є час на це), хід моїх дій і міркувань приблизно такий:

1. Строю припущення по ключових запитах на основі свого досвіду з іншими сайтами і на основі ключів даної категорії.

2. Дивлюся, що в Топі з цього короткого передбачуваному списком запитів — якого типу сторінки.

3. Дивлюся вручну, що в цьому Топі — які тайтли, які слова, комерційні маркери конкуренти вживають частіше інших

4. Знімаю LSI-слова — можливо, з’являться нові ідеї по важливим словами сторінки

5. Аналізую, які релевантні сторінки даного (мого) сайту за цим списком запитів — раптом, потрібно щось перебивати і взагалі, чи є проблема з різними релевантними, наскільки вони збігаються з цільовою сторінкою

6. Дивлюся частотність вибраних запитів і ранжирую їх у списку, щоб зрозуміти, на що бити

7. Вивчаю поточні фрагменти свого сайту по самим різним іншим ключовим запитам — які цікаві моменти — вигоди, УТП, що, цепляющее очей, були використані в Meta Description або стихійно були висмикнуті пошуковими системами на різних сторінках.

8. Доробляю Title і інші елементи оптимізації.

Інші статті до теми:

— Великий експертне опитування у 12 відомих SEO-фахівців з оптимізації та аналізу ТОПа
— Фільтри переоптимизации в Яндексі
— LSI-тексти
— Все про фрагменти, Title, Meta Description

Тепер трохи докладніше:

Припустимо, мені потрібно сформувати тайтл для чужого сайта на просуванні.

Ще припустимо, я поки погано розбираюся у вигодах і УТП цієї компанії, галузі, специфіки напрямки і пропозиції конкурентів. Тому для розкрутки такого сайту мені потрібно ретельніше аналізувати, що у конкурентів і які вже є успішні сніппети у даного сайту.

Title потрібен для категорії інтернет-магазину — «жіночі сумки Prada».

1. Будую свої припущення по ключових запитах.

Зазвичай на категорію інтернет-магазину садять такі слова:

назва категорії товарів і найважливіші синоніми
+
бренд, якщо є (і англійська, і російська назва, якщо це має сенс)
+
головні комерційні маркери, типу «купити», «недорого», «ціна», «за низькою ціною», «у інтернет-магазині» тощо
+
топонім, якщо потрібен.

Це на основі мого досвіду з іншими сайтами.

Тобто, по ідеї, стандартний Title таких категорій в інших інтернет-магазинах, напевно приблизно такий:

Купити жіночі сумки Prada (Прада) в інтернет-магазині за низькою ціною

або

Купити жіночі сумки Prada (Прада) в інтернет-магазині в Москві

Тут сьогодні важливо пам’ятати такий момент.

Незважаючи на те, що такий тайтл буде у багатьох конкурентів в Топі, за такий Title Яндекс може дати фільтр переоптимизации. Сьогодні є спостереження, що фільтр можуть дати, навіть якщо в тексті немає переспама або тексту немає взагалі, але в Тайтлі є ось такі довгі комерційні ключі.

Тобто, це не скасовує того факту, що перераховані в тайтлі вище слова важливі і використовуються у більшості. Але пам’ятати про це треба, що якщо сайт коштує в Яндексі низько — може бути, є фільтр переоптимизации.

2. Дивлюся, що в Топі з цього короткого передбачуваному списком запитів — якого типу сторінки

Тут важливо дивитися завжди сервісами або софтом. Тому що інакше це може бути персоналізована видача. А також буде впливати регіон — наприклад, видача по Росії найчастіше менш комерційна, ніж у Москві.

Я користуюся або SEOlib «Аналіз ТОПа», або Піксель Тулс «Пакетна вивантаження ТОП видачі».

Скористаюся платним онлайн-сервісом Піксель Тулс — введу такі 11 запитів (на всякий випадок окремо гляну з англо назвою, різні бувають несподівані ситуації, щоб точно все перевірити).

Про роботу з модулем «Пакетна вивантаження ТОП видачі» і про інші модулі аналізу Піксель Тулс я дуже докладно писала тут.

Регіон у нас, припустимо, Москва.

жіночі сумки прада
жіноча сумка прада
сумки прада
купити сумку прада
сумки прада в інтернет-магазині
жіночі сумки prada
жіноча сумка prada
сумки prada
купити сумку prada
сумки prada в інтернет-магазині
сумки prada недорого

Сервіс «Пакетна вивантаження ТОП видачі» Піксель Тулс:

Після отримання даних можна підсвітити або однакові URL, або однакові домени:

Якщо у нас в інтернет-магазині багато брендів, то потім все просто йде за аналогією.

Але зараз нам, зокрема, треба побачити, скрізь такі запити садять на категорію, як ми припускаємо, і скрізь це комерційний запит, або навіть по Москві якийсь із запитів, типу «жіночі сумки прада» може бути інформаційним.

Так, дійсно, ТОП весь рівномірний по Москві, ідентичний по всім ключовим запитам, садити такі запити потрібно на сторінку з приблизно таким URL

/zhenskie-sumki-prada

на категорію інтернет-магазину або каталогу.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

В Топі по таким запитам ні головних, ні статей, ні сторінок іншого типу.

Про аналіз ТОПа c SEO-цілями я вже писала з усіма деталями цієї статті. Зокрема, докладно розповідала, як проаналізувати, які запити садити на головну сторінку.

3. Дивлюся вручну, що в цьому Топі

Як будують тайтли, які слова, комерційні маркери конкуренти вживають частіше за інших.


Дійсно, як я і передбачала, найчастіше конкуренти використовують стандартні для інтернет-магазинів слова:

обидва варіанти бренду — англійська, російська
жіночі сумки
сумки в різних числах — однині та множині
купити
недорого
дешево
ціни
в інтернет-магазині

топонім:

у Москві

і в даному випадку ще є часте слово:

оригінальні

ті, хто продають копії, використовує слова:

копії
репліки

4. Знімаю LSI-слова

Можливо, з’являться нові ідеї по важливим словами сторінки.

LSI-слова — це фрази, слова, які формують дану тематику.

Грубо кажучи:

LSI-слова «сонце» — куля, жовтий, промені, гріє, світить.

Для цього ми повинні проаналізувати ТОП – що у конкурентів, про що пишуть, проаналізувати інші ресурси, де спілкується цільова аудиторія і сервісами спарс ще додаткові актуальні тематичні слова (або на око подивитися вордстат, підказки, «що ще шукають»).

Я дуже докладно писала статтю про LSI, зі всіма інструментами для їх пошуку.

І вичавити максимум з цієї інформації – зробити краще, ніж в Топі, зробити більш чітку і зручну для сприйняття структуру тексту, відео, зображення, таблиці тощо, вживати різні слова (тільки до місця).

Ще можна проаналізувати статистику, отриману в ході контекстної реклами (можливі нестандартні, несподівані запити, за якими вас знаходять відвідувачі).

Якщо дуже швидко, то знайдуться такі слова:

сумочка
придбати
дешевше
купівля
недорога
офицальный сайт
сайт
мілано
бутік
колекція
аксесуар
модель
будинок високої моди
модна
ультрамодна
2018
2017
рюкзаки
кроссбоди
клатчі
тоуты
оригінал
фейк
автентична
тренди
тенденції
вартість
шкіряні
натуральна
якість
фото
чорна
бренд
брендовий
цум
з китаю
в наявності
марка
дизайн

інші назви брендів —
guicci
louis vuitton
луї віттон
шанель
baldinini
балдинини
гуччі
гермес

Звичайно, не обов’язково використовувати всі в тексті. Все має бути природно, до місця, з практичною користю для людей.

Тексти на картках та в категоріях інтернет-магазинів мають бути про вигоди купівлі у вас або вигоди даного товару, з вашими УТП (унікальна торгова пропозиція), з інформацією по доставці, цінами, гарантії, відгуками і так далі.

Не сеошные абстрактні тексти, які можна зустріти на будь-якому сайті і з якими нині бореться Баден-Баден і інші алгоритми. А всі найважливіші додаткові слова вжити до місця.

АЛЕ (!) якщо ваші позиції зараз дуже високі, в ТОПІ, то «працює — не чіпай» — робити щось нове потрібно ДУЖЕ АКУРАТНО або, якщо стоїть в ТОП1-3, то взагалі нічого не робити!

Крім цього, якісь LSI-слова, буває, більше йдуть під статтю. Я б дуже рекомендувала зробити ще дуже якісну цікаву статтю про сумки Прада на тему — як відрізнити копію від підробки, як купити дешевше оригінальну сумку, яка в 2018 нова колекція або що завгодно ще. Про те, навіщо потрібен блог на сайті інтернет-магазину я писала тут. Мати блог і правильно його використовувати — вкрай ефективно сьогодні.

5. Аналізую, які релевантні сторінки даного (мого) сайту за цим списком запитів

Раптом, потрібно щось перебивати і взагалі, чи є проблема з різними релевантними, наскільки вони збігаються з цільовою сторінкою.

Ця Проблема насправді часта.

І зустрічається вона, коли у сайту багато сторінок, заточених під однакові запити, з дуже схожими тайтлами — майже дублів. І при цьому сторінки майже не мають посилальної маси — ні внутрішньої, ні зовнішньої.

Тоді як одна і та ж пошукова система може за дуже схожим запитам давати в пошуку різні сторінки, так і різні пошукові по одному запиту можуть давати різні релевантні сторінки.

Про цю проблему з відповідними дуже докладно я писала тут.

Аналізуючи сайт з сумками, я вже бачила таку проблему.

За загальним запитом — «купити шкіряну сумку» в Яндексі стояла категорія, а в Гуглі — окрема картка товару.

У випадку з Гуглом відвідувач не бачив весь асортимент, і не факт, що перейшов би на категорію. Міг би просто закрити і піти.

Тобто в даному випадку по-перше, сторінка не була нашою цільовою (куди ми хочемо привести користувача).

По-друге, не відповідає по ТОПу тип сторінки не може піднятися високо.

Тут або ми очікуємо, що повинна піднятися наша сторінка категорії, а релевантної в одній з пошукових систем є зовсім інша наша сторінка.

Або ми усвідомлено просуваємо сторінку, не підходить в ТОП за своїм типом — просуваємо головну під «купити сумку прада», а в Топі, як ми бачимо — суцільні категорії. Як результат — головна сторінка коштує на 30-му місці, а ми думаємо, що ще трохи, ще трохи, і стане вище. Але цього не станеться.

6. Дивлюся частотність вибраних запитів

І ранжирую їх у списку, щоб зрозуміти, на що бити пріоритетно.

Я люблю для цього використовувати Moab Tools.

Бо швидко і просто. Навіть якщо через півроку мені потрібно буде перевірити, то там не забувати, як ним користуватися — йдемо в «Перевірка частоти» і «Розширені налаштування» поставити додатково, яку частотність знімати, за якого регіону. Я взяла пакет Pro, він не має ліміту по часу, тому просто потихеньку його використовую, коли потрібно. Мінімум заморочок, інтерфейс «для школяра» — за що мені і подобається Моабіт.

Детальніше я писала у своєму огляді за онлайн-сервісу Моабіт Тулс.

Я хочу краще зрозуміти картину, що і як.

Зокрема, хочеться зрозуміти, що частіше запитують — множина — «сумки», ніж єдине.

Дивимося точної частотності в певній словоформі — «!слово !слово»




Хочу ще зрозуміти, що запитують найчастіше — російською, або англійською.

Хоча прості в написанні брендів, по досвіду, частіше люди запитують по-російськи, але в кожному випадку можуть бути свої нюанси, треба перевірити.

Сервіс Moab «свариться» на дефіси або інші знаки пунктуації, тому — «інтернет магазин» без дефіса.

Отримую 3 файлу, складаю їх разом, дивлюся картину.

Зрозуміло, що саме частотне — це загальна частотність. Дещо менші цифри — «слово слово», цифри ще менше — «!слово !слово» (тобто ще й точна словоформа). Якщо хочете більше дізнатися про ключові запити і семантичне ядро, читайте цю безкоштовну книгу від Романа Пятка.

Дійсно, «прада» (по-російськи) запитують в рази частіше, ніж prada (народу лінь перемикати розкладку).

Інше, в принципі, зрозуміло. Можна було ще подивитися слова «вартість» і «ціна», але теж з ним в цілому все зрозуміло — вони запитуються рідше, ніж купити. «Купити» — зазвичай найчастіший комерційний маркер у будь-якого товару будь-якого інтернет-магазину. «Ціна» зазвичай за статистикою запитується частіше, ніж «вартість». Але все одно можна і потрібно перевіряти всі в кожному окремому випадку, наприклад, у випадку з жіночими сумками.

7. Вивчаю поточні фрагменти свого сайту

З метою подивитися по самим різним іншим запитам — які цікаві моменти — вигоди, УТП, що, цепляющее очей, були використані в Meta Description або стихійно були висмикнуті пошуковими системами на різних сторінках.

Тут я використовую вигаданий запит і вигаданий сайт, піддослідного немає, тому візьмемо будь-який сайт з ТОПа по цим запитам, наприклад — https://bagmilano.ru/catalog/?brand=prada

І подивимося його фрагменти по цим запитам. Як я швидко Топвизором дивлюся фрагменти, я писала тут.

В Гуглі, як зазвичай, майже всі фрагменти беруться з Meta Description, в Яндексі з тексту сторінки.

Meta Description у цієї категорії цього сайту такий:

Продаж сумок Prada в Москві за низькими цінами. Відеоогляди товарів. Доставка по Росії безкоштовно.

Тут ми бачимо дещо цікаве, бачимо, що Meta Description, наприклад, можна було б зробити більше і цікавіше — більше ключових слів, більше вигод, цифри, цікаві деталі.

8. Доробляю Title і інші елементи пошукової оптимізації

Складаю щось цікаве і привабливе, з найважливішими ключовими словами ближче до початку.

Актуальні правила і нюанси складання Title і Meta Description я дуже докладно писала в цій статті.

Також я перевіряю, що там з Meta Description, H1 і текстом — найважливіші слова повинні обов’язково зустрічатися і в цих елементах.

Але з урахуванням поточної ситуації з фільтрами переоптимизации і переспама — акуратно.

І не забувати, що Title і Meta Description повинні бути цікавими, привабливими. Зазвичай добре виглядають ці елементи пошукової оптимізації, якщо в них використовуються цифри, великі літери, якщо пропозиції побудовані динамічно, даються якісь яскраві, що виділяються на тлі конкурентів вигоди.

Цікаво за Title для інтернет-магазинів міркували 12 відомих SEO-експертів в цьому моєму великому опитуванні.