Апдейт поста: актуалізувала весь гід по SEO-просування, і дописала коротко 12-й пункт у зв’язку з тим, що гряде Mobile First індекс та іншими серйозними змінами в мобільному просуванні в Google в цілому.

SEO і в цілому просування сайтів зараз стають все більш складним і комплексним процесом.

Але (!) при цьому будь-який новачок може успішно і практично безкоштовно просунути свій сайт, навчившись основам і маючи деяку кількість часу. Чим більше часу буде витрачатися — тим краще, звичайно. Все це можливо, якщо робити велику частину роботи самостійно і не делегувати.

Акцент я роблю саме на безкоштовне самостійне просування, тому що це те, що цікавить саме мою цільову аудиторію відвідувачів мого блогу, покупців ТОП Бази. Але деякі недорогі інструменти варто задіяти — ту ж ТОП Базу або деякі платні сервіси хоча б для якихось разових аналізів — приміром, Піксель Тулс, Сайтрепорт, Топвизор (ці сервіси або мають і безкоштовні можливості, або стоять «копійки» при невеликих обсягах).

Цей гід задуманий мною НЕ як детальне покрокове керівництво, а просто як короткий ОРІЄНТИР для тих, хто зовсім ще мало що знає про SEO, просування сайтів — як чіткий перелік основних видів робіт і головних нюансів про які обов’язково треба знати сьогодні, головних помилок, щоб їх не допустити. Деякі помилки можуть бути непоправними.

Багато деталей тут писати не буду, інакше потрібно писати книгу, яка, до речі, може і з’явиться пізніше. Тут буде багато посилань на інші статті, де описано багато різних подробиць.

Основна мета цього керівництва — спробувати поставити систему, з яких етапів і процесів складається самостійне просування сайтів і що в них найважливіше.

Дуже постараюся без «заумних» термінів або частіше їх розшифровувати. Інше гуглите.

Є в мене побоювання, що стаття вийшла не зовсім для повних новачків в SEO, але її відмінно доповнює мій безкоштовний SEO-курс — він як раз, написаний для тих, хто зовсім з нуля, і має 20 уроків по всім основним темам і був оновлений на початку 2018 року, повністю актуальне.

Основні напрямки робіт:

1. Тексти (контент)
2. Семантика (ключові запити)
3. Пошукова оптимізація
4. Технічні та інші помилки (SEO аудит)
5. Внутрішня перелінковка
6. Посилальне просування
7. Комерційні фактори
8. Поведінкові фактори
9. Соцсигналы
10. Юзабіліті
11. Аналіз конкурентів
12. Мобільна версія сайту HTTPS

13. Де ще безкоштовно навчитися просування сайтів
14. Де можна задавати питання по SEO

Тепер по порядку:

1. ТЕКСТИ (КОНТЕНТ)

Найважливіший напрям сьогодні.

Перше і найголовніше — з якісними текстами в рази, якщо не в десятки разів легше просуватися — ви можете активно і успішно використовувати крауд-маркетинг, зможете щиро рекомендувати свої матеріали — вам буде приємно, що люди ставляться до них позитивно, і це буде збільшувати вашу ж мотивацію далі продовжувати проактивно поширювати посилання на ваші матеріали і просувати сайт, писати нові ДУЖЕ подібні ЯКІСНІ, дійсно корисні, цінні матеріали.

Особливо добре просуваються такі матеріали, як:

— великі покрокові керівництва
— практичні кейси, історії успіху
— ТОП …. (топ сайтів ніші, відеоканалів, кращих статей, прийомів, товарів, хаків — чого завгодно)
— інтерв’ю з експертами (можна зведене з декількох експертів)
— тести, порівняння
— розбори помилок, провалів

Докладніше на цю тему я писала у «Великому посібнику Супер-контенту. Як створити статтю, яка приносить 50.000 відвідувачів».

Цей мій «Гід по безкоштовному просування для новачків» — один із прикладів такого типу текстів. Часу у мене на його просування не було, але на даний момент це 25 тис переглядів практично без зусиль.

Якщо відвідувачі сайту теж будуть самостійно, з бажанням ділитися — то це буде вірусне збільшення посилань і соціальних сигналів на сайт, підвищення траст сайту в цілому і окремих сторінок з матеріалами. Крім того, якісними текстами ви будуєте бренд сайту, підвищуєте свою репутацію і експертність у своїй ніші.

По-друге, цікаві тексти значно покращують ваші поведінкові фактори — люди довше затримуються на сайті, менше відмов, додають в закладки, расшарівать, повертаються, якщо втратили, то намагаються знайти, забиваючи ваше ім’я і зразкове назва статті в пошук і так далі. Хороші поведінкові фактори (ПФ) покращують позиції в пошукових системах.

По-третє, унікальність і якість текстів чим далі — тим все більш важливі для пошукових систем. А у статей, замовлених у SEO-копірайтерів на біржі textsale або etxt за 30 рублів за тисячу знаків, вони не можуть бути вищими за замовчуванням. Сьогодні за водянистими сеошными текстами про те, про що вже сто разів написано в інтернеті активно приходять Баден-Баден, Панда і інші фільтри пошукових систем. З початку 2018 року Яндекс підкосила вже дуже багато інформаційних сайтів, які не володіли гарними поведінковими факторами, мали перебір з рекламою і мали малокорисні тексти.

Дуже корисно мати розділ «Блог» або «Статті» на корпоративному сайті. Про його користь я писала тут.

Дуже добре, практично обов’язково, якщо тексти включають в себе наступні вставки:

— списки
— діаграми, схеми, малюнки, інфографіку
— фотографії, зображення
— відео (не обов’язково ваше власне)
— посилання на інші сторінки (також можна і варто посилатися і на інші ресурси, вагомі у вашій тематиці, які дійсно дають додаткову цінність вашого матеріалу. Відкриття посилань найкраще робити в новому вікні)

Де можна перевіряти унікальність текстів і різні інші характеристики текстів, важливі для SEO. На мій погляд, досить цієї пари онлайн-сервісів:

— «Унікальність тексту на сайті text.ru

— «Перевірка тексту на унікальність» у Піксель Тулс

Унікальність тексту на вашому сайті може бути не дуже високою, якщо:

— хтось вкрав (скопіював цілком або великим шматком) ваш текст
— ви самі або ваші просуванці його розтиражували на різних сайтах — каталогах фірм, у прес-релізах, на дошках оголошень, на форумах і т. д.
— є дублі з шматків тексту на інших сторінках на вашому ж сайті.

З унікальністю текстів не найпростіша ситуація. Навіть якщо ви були першоджерелом, все одно більш авторитетний сайт може ранжуватися вище вас.

Але в більшості випадків текст на вашому сайті буде вважатися першоджерелом, і це, все-таки — важливий момент. Але якщо ця сторінка для вас — цільова і дуже значуща, якщо ви хочете усвідомлено просунути її високо в ТОП, і вона має мало унікальний текст — переписуйте його.

Найкраще робіть переписування «зі знанням справи». Наприклад, глянувши, що твориться у конкурентів.

Подивитися значення основних параметрів у сайтів за вашим ТОПу по якомусь конкретному ключовому запиту можна, приміром, цими двома сервісами:

«Аналіз ТОПа» від Піксель Тулс
«Аналіз ТОПа» від SeoLib

Піксель Плюс видає порівняння саме ВАШОЇ релевантної сторінки (сам її визначає) і усереднених значень по сторінкам конкурентів по ТОПу за запитом тільки по Яндексу.

Сеолиб видає просто у цілому параметри по ТОПу — як в Гуглі, так і в Яндексі.

«Аналіз ТОПа» від Піксель Тулс видає дуже цінну інформацію, на яку можна орієнтуватися при написанні або правки текстів і порівнює її з вашої релевантної сторінкою. Сервіс тут же дає рекомендації, що треба збільшити і на скільки, що зменшити. Він показує:

— Обсяг тексту в словах
— Кількість точних записів запиту в текст
— Відсоток входження слів із запиту в текст
— Входження слів із запиту в тег Title
— Входження в анкор вихідних посилань
— Відсоток входження переколдовок в текст
— Відсутність у тексті слів, які часто зустрічаються у конкурентів
— Кількість релевантних документів по тегу Title
— Внутрішніх посилань на URL
— Довжина тега Title в словах
— Зовнішніх посилань на домен
— тИЦ
— Наявність HTTPS і частка конкурентів на HTTPS

У Сеолиб можна подивитися крім Яндекса, ще й Гугл, і більш загальні параметри конкурентів — такі, як кількість сторінок в індексі пошукових систем, вік домену, є в Яндекс Каталозі Дмоз, які в основному знаходяться в Топі — головні сторінки або 2-го рівня і глибше.

Набагато докладніше я описала це питання в цих двох статтях:

— «Який запит садити на головну сторінку, і як робити SEO-аналіз ТОпа».

— «Як зрозуміти, чи можна саджати якісь запити на одну сторінку чи ні»

Також у Піксель Тулс є цікавий онлайн-сервіс «ТЗ на SEO-копірайтинг».

(!)

Сьогодні дуже важливо вживати при написанні текстів синоніми, слова з підсвічувань і підказок пошукових систем, ті, які найчастіше вживаються у конкурентів, топоніми (нижче я покажу, як виглядають підсвічування і підказки). Це так звані LSI-слова — слова, що формують вашу тематику.

І взагалі, завжди корисно просто на око переглядати — що діється в Топі у конкурентів, якого роду тексти, контент, як подано, як оптимізований і т. д. Про аналіз конкурентів дивіться останній пункт.

2. СЕМАНТИКА (КЛЮЧОВІ ЗАПИТИ)

По Семантичному Ядру у мене є докладний урок у моєму безкоштовному SEO-курсі. Підписуйтесь, отримуйте, вивчайте. Там всі основи — і про «довгий хвіст низькочастотних запитів», і про типи ключових запитів, і як збирати, і багато іншого.

Що вам потрібно робити:

1) складати в цілому семантичне ядро, з нуля. Кластеризовать його (групувати) і розподіляти по сайту, сторінок, створювати нові розділи і сторінки на сайті під запити, які ще не охоплені, робити внутрішню перелінковку і т. д.

2) підбирати додаткові запити під вже існуючі сторінки і напрямки, оптимізувати і просувати свідомо (!) за ним.

3) визначати для себе запити, які коштують близько в ТОП3-50, наприклад, і «допинывать» вище. Це одне з найважливіших дій по загальному збільшенню відвідуваності сайту.

Ось, приміром, у такому вигляді в сервісі Сайтрепорт.рф можна безкоштовно отримати видимість свого сайту по 300 запитам, близьким до Топа Яндекса і окремо Гугла, і зайнятися тим, що просунути вище ті, які мають достатньо трафіку, або є самими вашими цільовими запитами і заслуговують уваги.

Але, в принципі, так як вони близькі до топу і зазвичай по таким запитам є переходи на ваш сайт, ви можете отримати практично цю ж інформацію і навіть більше з вашої Яндекс Метрики, Гугл Аналітікс, Лайвинтернет, кабінетів вебмастера в обох пошукових систем та інших сервісів. Правда, що Яндекс, Гугл зараз шифрують більшість запитів і статистика стала далеко не такою повною і ємною, як була колись, тому варто задіяти всі можливі сервіси.

Список безкоштовних сервісів, що вони вам видадуть і в якому вигляді, зі скріншотами я писала у статті «Безкоштовний аналіз видимості сайту в пошуку».

Тут на скріншоті я отфильтровала, щоб були спочатку найнижчі позиції в ПС з усього списку пропонованих Сайтрепортом запитів:

Як «допинываются» сторінки до ТОПа:

— поліпшенням сторінки (доопрацюванням тексту в плані його цінності для користувача, доопрацюванням в плані ключових слів, синонімів і т. д., поліпшенням подачі тексту, включенням різних вставок і медіафайлів на текст)
— поліпшенням оптимізації
— посилальної масою — як естественой безкоштовною, так і покупної
— соцсигналами
— поліпшенням поведінкових факторів (у тому числі через поліпшення фрагменту для підвищення його клікабельності)
— внутрішньої перелінковкою

У Михайла Шакіна є хороша стаття про поліпшення сторінок, близьких до ТОПу. Вона добре доносить важливу думку — щоб сторінка стала високо в ТОП, важливо постаратися зробити її кращою серед конкурентів. Вивчити, що є позитивного в статтях в Топі, і постаратися зробити з сторінки сайту, що просувається найкращу сторінку по потрібному запиту в світі».

При створенні семантики і для її кластеризації добре допоможе, наприклад, сервіс ТопВизор — ось мій огляд за його модулю «Семантичне Ядро».

Звичайно, основний інструмент, який всі використовують — програма KeyCollector. Це головний софт на ринку для знімання та аналізу СЯ. Але для новачків, я думаю, ТопВизор точно буде простіше і у нього є маса плюсів.

Основні помилки при роботі з Семантичним Ядром:

— семантичне ядро мало опрацьована, взято з голови

— схожі запити «посаджені» на різні сторінки

— просування йде не усвідомлено — не відстежено, яка саме сторінка є релевантною по ключовому запиту у різних пошукових систем, і чи відповідає вона вашої цільової сторінки, яку ви просуваєте під цей запит.
Релевантна — сторінка, яку пошукова система САМА визнала найбільш підходящою на всьому вашому сайті для відповіді на це ключовий запит і яку вона видає в пошуковій видачі. Детальніше про різницю в релевантних сторінках і чим це загрожує можна почитати тут.

— не враховується, що існують інформаційні і комерційні запити, які повинні просуватися на різних типах документів.

— у конкурентів в Топі тільки головні сторінки з даного ключовому запиту, а ви ув’язнили під нього сторінку 2-го рівня і просуваєте її.

— у вас взагалі немає шансів просунутися по даним запитом, т. к. у конкурентів всі інші параметри (смітники, хостовые тощо) занадто великі — вибирайте запити з меншою частотністю і менш конкурентні.

Якщо семантичне ядро у вас вже опрацьовано, то нові ідеї щодо СЯ можна взяти з:

— аналізу різних тематичних співтовариств — форумів, соцмереж (про що говорять, якими словами)
— онлайн-сервісів, які видають «видимість сайту в пошукових системах» — це, наприклад, Сайтрепорт.рф (він робить і безкоштовний аналіз видимості сайту, і платний підбір іншої відповідної семантики на автоматі), Xtool. Я писала детальну статтю на цю тему.
— сервісів аналізу ваших конкурентів (це, звичайно, потужні засоби для збору ключових запитів) — Spywords, Semrush.
— масштабних готових баз ключових слів. База Пастухова перестала існувати. Але є, наприклад, безкоштовний Букварикс.

Один з найбільш частих питань — робити чи статтю під СЧ (середньочастотний) ключовий запит + НЧ Запити або багато-багато статей тільки під НЧ (низькочастотні) запити.

Тут є 2 основних варіанти:

1. Дуже якісна велика, добре оформлена стаття під СЧ запит і НЧ запити, яка активно просувається ще й посиланнями, соцсигналами. Поступово вона має всі шанси стати високо по позиціях СЧ запиту чи запитів і захопити ще стихійно багато інших НЧ і микроНЧ запитів.

2. Багато статей під НЧ запити, які набагато легше «выпинываются» ТОП набагато меншою кількістю посилань та інших заходів типу внутрішньої перелінковки. АЛЕ (!) такі статті збирають набагато менше трафіку і найчастіше не дають вірусного збільшення посилань і соцсигналов на сайт, тобто самостійного зростання загального трасту сайту і конкретної статті.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Сьогодні в ідеалі поєднувати обидві стратегії (і з дрібних статей під НЧ можна проставляти посилання на більші під СЧ) або активно практикувати саме першу стратегію.

3. ПОШУКОВА ОПТИМІЗАЦІЯ

Про неї теж є глава в моєму безкоштовному SEO-курсі.

В цьому блозі я писала статті:

«Працюємо з TITLE ретельно»

«Все про фрагменти, Title, Meta Description»

Тут я писала, як я оптимизирую статті під НЧ запити (хоча цю статтю пора доповнювати і переписувати, але в цілому в ній все як і раніше актуально).

Тут — мій ТОП головних помилок саме в пошуковій оптимізації.

Але головне сьогодні — не допускати переоптимизации! Як проводити діагностику фільтрів переоптимизации в Яндексі, дивіться в цьому пості.

Які елементи сторінки є найбільш важливими для включення в них ключових слів:

— Текст
потрібну кількість прямих входжень ключового запиту (в середньому близько 2%, ще дивимося ТОП по Піксель Тулс).
Як і раніше рекомендується точне входження в першому і останньому реченні, не тільки точні, але і різні розбавлені ключові запити по тексту (але без перебору), синоніми, слова з підсвічувань, підказок, топоніми, комерційні маркери типу «купити», «ціна» — які підходять саме вам за вашу ТОПу та ін.

— Title
повинен включати в себе H1 або основний ключовий запит з H1, але не повинен бути повністю дорівнює вашому заголовку з H1.
Обов’язкове точне входження потрібного запиту як можна ближче до початку, розмір бажано 60-70 знаків, ніякого перерахування ключів через кому, додавати топоніми, комерційні маркери типу «купити», якісь додаткові слова, що привертають до опису вашого сайту, можна якісь цифри.

— Meta Description
теж бажано точне входження ключового запиту на початку, не повинен повторювати тайтл — повинен розкривати його і добре б тут ще додаткові ключові слова і щось з вашого УТП — самі цепляющие моменти. До 230 знаків з крапкою в кінці.

— Meta Keywords
1-2 ключових запиту, не більше. Заповнювати це поле поки ще стоїть.
Хоча можна і не заповнювати – воно не грає більше якої б то не було ролі в просуванні, але переспам в цьому полі може зіграти в мінус.

— Заголовок сторінки в H1
самий головний ключовий запит + можна ще якісь слова. Повинен бути тільки один H1 на сторінці.
Не варто писати туди довгий комерційний ключ типу «Купити автозапчастини в Москві». Максимально природно, зручно і корисно для людей.

— Заголовки H2-H6
якщо текст великий, то в підзаголовках, рівня нижче, ніж H1, ми зміцнюємо основний ключовий запит — використовуємо його плюс якісь ще нові слова, а також залучаємо інші ключові запити, під які просувається сторінка. Але без фанатизму, інакше отримаєте фільтр. Краще не більше 1-2 разів на великий текст.

— Alt title зображень у
особливо важливим вважається alt. Але бажано ставити обидва атрибуту, і вони бажано не повинні бути ідентичні, і не бажано, щоб зображення сторінки мали однаковий alt, робимо різноманітність. Тобто, ставимо в alt і title головний ключовий запит плюс інші слова. А також бажано включати такі слова, як «фото», «малюнок», слова топоніми, синоніми, слова типу «купити» і т. д.
АЛЕ не варто робити ключ в кожному зображенні – намагайтеся описувати в першу чергу те, що на зображенні і уникати переспама. Підписи до зображень теж грають роль в накладанні фільтру переоптимизации.
Самі назви файлів зображень теж дуже бажано називати з ключовими словами на трансліті через дефіс — так вони будуть краще знаходитися і через пошук картинок і збільшувати трафік на сайт.

— Копірайт внизу сайту
тут я б порадила ставити приблизно так:

рік знак копірайту назва фірми і якийсь основний ключ і щось цікаве з УТП (бажано, перегукується з Title і H1 головної сторінки)

типу:

2017 © SeoAndme: Блог Ганни Ященко про самостійне безкоштовне просування сайтів

Суть в тому, щоб після знака копірайту і назви фірми йшли ваші головні ключові запити, але при цьому вони не виглядали як якесь перерахування ключових слів через кому. Помірно — найголовніше, цікаво подана.

Але увага! Сьогодні лютують фільтри переоптимизации, особливо в Яндексі. І якщо вживати ключі в копірайті сьогодні, то дуже акуратно, інакше це може позначитися на переспаме окремих сторінок.

Це такий, трохи слизький прийом. Хоча часто і ефективний.

Дуже зручно і бажано (особливо для головної і найбільш важливих цільових сторінок) придумати декілька варіантів Title сторінки і Meta Description. І загнати в якийсь візуальний редактор фрагментів, наприклад, сюди:

http://www.seomofo.com/snippet-optimizer.html

і подивитися різні варіанти, як може виглядати ваш сніппет в пошуку, вибрати найкращий результат і додати його до себе на сайт.

АЛЕ! Сьогодні можна робити мета дескріпшн розміром до 230 знаків, а цей сервіс обрізає до 155. Тобто приблизно візуально зрозуміти, як це буде виглядати, можна, але не в повній мірі. Зараз я зазвичай використовую плагін Yoast SEO, наприклад, в будь-якому зі своїх вордпресс сайтів.

Ще сніппети дуже зручно знімати і порівнювати за допомогою сервісу ТопВизор.

Подивимося наочно розділ «Позиції сайту в Топвизоре, де можна подивитися порівняння фрагментів в пошукових системах.

Ось, приміром, я дивлюся свій сайт seotopshop.ru за 1 дату (можна брати і 2 певні дати) і в пошукових системах Google і Яндекс і бачу по одному запиту наступні фрагменти:

Різні фрагменти, різні релевантні сторінки. Далі я можу, по-перше, подумати, до якої єдиної цільової сторінці мені краще привести обидві пошукові видачі, а по-друге, як поліпшити наявний сніппет.

Тобто, фрагмент — це ось що таке, дивіться на скріншоті нижче. Це опис вашого сайту в пошуковій видачі. Червоним я виділила одне з слів в підсвічуванні. Про підсвічування я вже згадувала в цій статті. Слова з неї обов’язково варто використовувати у вас на сторінці, якщо ви хочете її добре просунути. У Олександра Арсенкина, наприклад, є зручний безкоштовний сервіс парсинга підсвічувань Яндекса.

Також я згадую і підказки, це ось:

У вас обов’язково вийде створити керований вами сниппет — тобто ви не зможете гарантовано вплинути на те, як буде виглядати опис вашого сайту в пошукових системах. Але дуже велика ймовірність цього є, якщо зробити сніппет грамотно.

Також важливо ретельно опрацьовувати фрагменти тих сторінок, які стоять близько до ТОПу, і які потрібно «допинать» до нього.

Деякі статті щодо створення керованого фрагменту:

«Оптимізуємо сніппети – збільшуємо переходи з Топу» — стаття від Оптимизаторши (Олени Камськой)

«Як зробити сніппет продають» — стаття у блозі Дениса Каплунова

А також дивіться вебінар запису про Title і Description від SiteClinic

Дуже рекомендую ще почитати статті від Піксель Плюс (творців Піксель Тулс):

«Текстові фільтри в Яндекс»

«Правильна оптимізація сторінки»

«Про всі санкції і фільтри пошукових систем»

І мій великий експертне опитування №3 «Фільтри пошукових систем Яндекс і Google 2018», де 12 відомих SEO-фахівців розкрили багато деталей.

Варто пам’ятати, що сьогодні часто на сайт — весь або окремі документи — може бути накладено той же фільтр переоптимизации. Тому переспам ключових слів в тексті, виділення слів жирним, курсивом і т. д. — це вже неприйнятно.

Які сервіси допоможуть вам подивитися, наскільки добре у вас оптимізовані ваші сторінки

Наприклад, ці:

Перевірка на постфільтр переоптимизации в Яндексі від Піксель Тулс

Перевірка якості оптимізації сторінки від Піксель Тулс

Сервіс перевірки релевантності сторінки від Мегаиндекс

Але з сервісами є маса нюансів.

Наприклад, у вас може бути підозра на текстовий постфільтр по Яндексу за результатами тесту в сервісі «Перевірка на фільтр оптимізації в Яндексі» від Піксель Тулс. І будуть конкретні рекомендації від сервісу, що саме потрібно прибрати з тексту, наскільки зменшити тошнотность в плані головного ключового запиту і т. д.

А інший сервіс від Піксель Тулс — «Перевірка якості оптимізації» видасть вам, що вам треба, навпаки, додати.

А сервіс від Мегаиндекс скаже, що у вас 30% або навпаки 100% релевантність.

Як розібратися?

Якщо коротко, то приблизно так:

Крок 1. Спочатку дивимося на постфільтр ПЕРЕОПТИМИЗАЦИИ, а також вручну, за допомогою пошуку в браузері сторінку (Ctrl + F) дивимося, скільки у нас згадок точного запиту на сторінці, немає якихось скупчень в одному абзаці і т. д. тобто, для початку розбираємося, раптом у нас все погано, і є перебір.

Крок 2. Якщо ні, то дивимося, чи немає у нас НЕДООПТИМИЗАЦИИ.

Сервіс від Мегаиндекс показує, наприклад, просто мінімальний поріг, який потрібний, щоб було 100% релевантності (оптімізірованності). Для цього у нього достатньо точного входження ключа під всі основні елементи сторінки, які я перераховувала вище, включаючи URL сторінки.

Дивіться ТОП, що там твориться у тих, хто стоїть високо з кількістю входжень та іншими параметрами.

4. ТЕХНІЧНІ ПОМИЛКИ (SEO-АУДИТ)

З технічного аудиту у мене в моєму безкоштовному SEO-курсі є не тільки окремий урок, але і дуже великий мій чек-лист. Забирайте ) Прийде в одному з перших уроків протягом перших кількох днів.

Ще я робила в блозі статтю про 3 основних сервісу, якими я люблю аналізувати сайти. Але коли я роблю нормальний, платний SEO-аудит, я, звичайно, використовую ще масу інших.

Зараз я активно використовую ще й платний тариф сервісу Піксель Тулс. Воно того варто, вони дуже активно розвиваються і у них відмінні інструменти. Детальний огляд з усіх їхніх сервісів аналізу сайту я писала тут.

І однозначно ще — ТопВизор.

Детально описувати про технічний аудит не буду (дивіться урок моїх курсів), скажу про часті помилки:

— дублі сторінок (особливо це легко побачити, якщо сильно відрізняється кількість сторінок, проіндексованих Яндексом і Гуглом — тоді, напевно, на сайті є багато дублів)
— ні редіректу з www без www (або навпаки, не важливо)
— биті посилання
— циклічні посилання (на сторінці на саму себе)
— відсутні H1 або їх дуже багато
— занадто багато H2-H6 або в них міститься тільки службова інформація, без ключових слів, переспам в них
— відсутні Title, Meta description, Meta Keywords або занадто довгі, а також переспам в них
— Н1 дорівнює Title
— ні Alt і Title зображень у
— низька швидкість завантаження сторінки
— сервер не віддає відповідь 404, і немає спеціальної сторінки під цю помилку
— ні robots.txt чи не вірно складений, немає карти сайту
— ні адаптивної або мобільної версії сайту

Зараз ще в технічні помилки входить відсутність https — так, дійсно, Гугл все частіше починає витісняти такі сайти, а з липня 2018 року в Хромі всі такі сайти без HTTPS позначатимуться як небезпечні, що сильно знизить трафік з Гугла. В Яндексі теж у багатьох топах частка HTTPS сайтів може становити 70-80%, а це означає, що сайту HTTP пробитися в такий ТОП майже неможливо і далі все складніше.

Тому варто задуматися про перехід на https, щоб не втратити трафік з Google. Ось у мене є хороша підбірка по посібникам з переходу на https.

А також відмінно, детально написані всі технічні моменти, у тому числі прискорення завантаження сайту, коректний перехід на HTTPS і інші в новому підручнику «SEO-Гуру 2018» від Dr.Max.

Ще рекомендую подивитися такий короткий матеріал від Дмитра Севальнєва, які є варіанти прибрати дублі, і які з них пріоритетні.

5. ВНУТРІШНЯ ПЕРЕЛІНКОВКА

Про перелінковку в інтернеті є маса статей і посібників. Є багато різних схем — кругових, зірка і так далі.

Я зазвичай намагаюся просто посилатися з різних матеріалів на найбільш підходящі по темі, плюс окремо прокачувати перелінковкою найбільш значущі сторінки або ті, які мені потрібно добити до ТОПа. Тобто як-то особливо за схемами найчастіше не заморочуюсь.

Взагалі, дивитися і аналізувати вага сторінок можна дивитися такими програмами, як Page Weight, Линкоскоп (яка з них краще, не знаю).

Щоб посилити вагу якийсь сторінки, краще всього проставити посилання на неї з інших релевантних цим ключовим запитом сторінок на вашому сайті.

Всі релевантні сторінки під запит на конкретному сайті в Яндексі, наприклад можна знайти так:

просування посиланнями site:seoandme.ru

Першою йде сторінка, яку пошукова система вважає найбільш релевантної по цьому запиту і показує в загальній видачі. В ідеалі треба просувати її (якщо тільки ви не хочете перебити вашу релевантну сторінку інший, більш цільовою сторінкою). І ставити на неї посилання з тих сторінок, які йдуть нижче.

Ще окремо варто сказати про анкорный профіль. Анкор — це ті слова, ті тексти, на які ви ставите посилання.

Зараз важливо не тільки, щоб посилання з інших сайтів були різноманітними і рідше включали ваш точний ключовий запит, але і в плані внутрішньої перелінковки зараз приблизно такий же підхід.

В ідеалі, щоб більшість посилань на сайті навіть у рамках внутрішньої перелінковки були з унікальними анкорами — поменше однакових і чітких точних входжень ключових запитів, побільше розбавлених.

Але от саме з найбільш релевантних сторінок (див. скріншот вище) краще посилатися саме на ключах.

6. ПОСИЛАЛЬНЕ ПРОСУВАННЯ

Про це я пишу вже який рік, написано дуже багато статей. Не буду тут їх все приводити, але ось у цій статті є коротка інструкція і відсилання на всі мої пости.

Найголовніші з моїх мануалів і постів (в них є посилання на інші мої статті і керівництва за темами):

Моє докладне керівництво по просуванню сайтів посиланнями (платне і безкоштовне посилальне просування)

«Як і де безкоштовно просувати сайт, щоб отримати максимум результату. Використовуємо весь потенціал ТОП Бази»

«Головний мануал по 12 видам сайтів для безкоштовного просування»

«18 головних рад за безкоштовним посилального просування сайтів» — моя велика стаття у Cossa

Все про крауд-маркетинг

Моя підбірка кращих чужих статей за безкоштовним посилального просування і крауд-маркетингу

У них, в принципі, ви знайдете все-все по актуальному просування посиланнями.

Що можна виділити самого важливого для ефективного і безпечного просування посиланнями:

— нормативний фактор — всього лише один з багатьох. Але він як і раніше відіграє дуже вагому роль буде грати і далі. Особливо він відчутний при просуванні НЧ запитів в ТОП. І особливо важливий для просування в Google. Якісь розмови про те, що посилання не працюють — повна нісенітниця.

— все більшу частку в посилальної маси займають і повинні займати природничі безкоштовні посилання. Це розміщення на форумах, в соцмережах, блогових системах, каталогах фірм, прес-релизовых сайтах, сервіси питань і відповідей, сервісах отызвов, сервісах соцновостей, трохи добірних каталогах сайтів і в ряді інших видів сайтів

Всі вони є в ТОП Базі плюс використовуйте самостійний пошук.

Дивіться дослідження «Скільки крауд-посилань у лідерів Топ».

Ці види посилань грають дуже велику роль. Вони допомагають підняти і стабілізувати позиції сайту в пошукових системах, залучають реальних цільових покупців і відвідувачів, допомагають поліпшити поведінковий фактор, служать подушкою безпеки від різних посилальних фільтрів, оскільки допомагають формувати природний посилальний профіль.

— у прирості посилальної маси на сайт дуже бажано дотримуватися позитивну динаміку — постійне зростання з місяця в місяць або хоча б без сильних провалів, дотримуватися регулярність.

— дотримуватися поступовість — тобто нарощувати посилальну масу повільно. Для молодих сайтів я рекомендую десь 200-300 «успішних» реєстрацій на місяць і це дасть приблизно 30-40 активних прямих відкритих проіндексованих посилань за фактом. Або стільки ж (30-40), якщо закуповувати для молодого сайту.

— робити різноманітне посилальне розміщення — різні тексти, на різні сторінки вашого сайту, різні анкор (тексти посилань), розміщуватися на різних видах сайтів.

— для початку робити аж до 70-90% посилань безанкорными (бажано побільше брендових — на назві сайту, компанії або проекту, в комбінаціях назва проекту + URL). Але найкраще просто якомога більше різних варіантів зі словами, посилання на зображеннях, трохи посилань на URL і так далі. Невеликий відсоток прямих входжень ваших ключових запитів і відсотків 10-20 розбавлених ключових запитів.

— не замовляти і не робити автоматичні масові прямі прогони на сайт (виняток — різні прошарки, прокладки, АКУРАТНІ посилальні піраміди — про просування білих сайтів автоматизованими способами я писала тут)

— щоб не потрапити під фільтр «Мінусинськ» Яндекса, бажано в цілому не закуповувати більше 200-300 SEO-посилань на сайт (тут маються на увазі не тільки тимчасові орендовані посилання, але пошукові посилання зараз добре визначають і більшість покупних вічних посилань у статтях). В ідеалі — будувати якісний посилальний профіль за допомогою ручного аутрича (домовленостей з веб-майстрами сайтів). Решта — природні безкоштовні посилання. Причому, чим більше у вас в профілі природних безкоштовних, крауд-посилань, тим більше можна підвищити поріг закупівлі SEO-посилань (але не на багато).

— безкоштовне посилальне розміщення можна трохи полегшити SEO-софтом, і це буде достатньо ефективно, якщо діяти з головою. Але «чарівної таблетки», так щоб якийсь софт взяв і сам все розмістив і підняв вам позиції при мінімальному вашому зусиллі і без навчання і т. д. сьогодні не існує.

З різних видів сайтів, де можна проводити безкоштовне природне посилальне просування, у мене є окремий безкоштовний курс. Він включає багато різних докладних покрокових посібників в цілому і за окремими видами сайтів, таких як форуми, прес-релизовые сайти, каталоги фірм, соцмережі і блогові системи, дошки оголошень та ін.

7. КОМЕРЦІЙНІ ФАКТОРИ

Комерційні фактори – це те, що притаманне саме корпоративного, що продає сайту. Це — те, що може допомогти йому піднятися по позиціях, коли начебто сайт перестав рухатися при прокачуванні інших моментів (у мене і моїх друзів-сеошників були такі чисті кейси, коли «встав» по позиціях корпоративний сайт рухався з місця саме за допомогою комерційних факторів).

Це все те, що говорить про те, що корпоративний сайт – як внутрішні чинники типу відгуків на сайті, акції, прайс-листів, міського номера телефону, пошти на домені, онлайн-консультанта, широкого асортименту товарів, наявності сертифікатів, інтерактивної карти проїзду, колл-бека та ін.,так і зовнішні типу знаходження сайту в довідниках фірм, Яндекс Довіднику, прес-релизовых сайтах, в сервісах відгуків, агрегаторах прайс-листів, у ділових дошках оголошень і так далі (все це є в ТОП Базі і можна шукати ще самостійно).

Які вони бувають, докладні списки комерційних факторів можна подивитися тут, наприклад (одні з найбільш зрозумілих і практичних статей):

«100+ комерційних факторів, що впливають на позиції сайту» — ось це, напевно, найкраща стаття з тих, що мені зустрічалися

«Комерційні фактори ранжирування Яндекса. Як стати краще конкурентів» — від Сайтклиник

32 комерційних фактора ранжування для Яндекса

Комерційні фактори завжди можна і обов’язково потрібно збільшувати.

8. ПОВЕДІНКОВІ

Про поведінкові чинники зараз не буду багато писати, готую окрему велику статтю.

Сьогодні це — один з найважливіших чинників ранжирування. Особливо Яндекс сильно використовує ПФ в ранжируванні.

Як і комерційні фактори, ПФ теж можна розділити на зовнішні і внутрішні.

Внутрішні — це те, що стосується саме вашого сайту.

Варто в цілому подивитися відсоток відмов за свого сайту і зокрема по окремим сторінкам.

Взяти ті сторінки, де кількість відмов по Яндекс Метриці або Гугл Аналітікс найбільше, подивитися свіжим поглядом на сторінку і подумати, наскільки вона дійсно дає відповідь на запит користувача, достатньо вона цікава, щоб цілком її прочитати, добре поданий текст, наскільки повно і докладно, чи є цінні дані, є корисні фотографії, малюнки, таблиці, схеми, посилання на інші корисні розділи та матеріали вашого сайту, додаткові корисні сервіси типу калькулятор і т. д.

Ваша мета — збільшувати задоволеність користувача від сторінки і від вашого сайту в цілому, підвищувати рівень довіри, позитивного враження від сайту, а в результаті — збільшувати час, проведений на сайті.

Зовнішні — це, наприклад, як часто ваш бренд або url сайту вбивається в рядок пошукової системи або закриє користувач сторінку пошуку після того, як перейде на ваш сайт або навпаки — закриє ваш сайт і продовжить пошук далі, і інші.

Потрібно комплексно працювати над корисністю вашого сайту і популярністю вашого бренду (зокрема, за допомогою крауд-маркетингових сайтів на відповідних тематичних або інших майданчиках з цільовою аудиторією розміщувати неактивні посилання з згадуванням назви вашого товару або компанії, або сайту).

Дуже допомагає покращувати поведінковий фактор формування ефективного розширеного фрагменту — тобто збільшувати CTR його клікабельності в пошуковій видачі. Це в першу чергу, робота з Title, Meta Description і інші моменти щодо створення керованого фрагменту, а також різні елементи розширеного фрагмента — «швидкі посилання» тощо (для Гугла і Яндекса це різні елементи).

Про оптимізацію сніппетів я писала тут.

9. СОЦСИГНАЛЫ

Згадки і посилання на ваш сайт в соціальних мережах, перепис, всілякі лайки.

Заспамленние еккаунти, посилання з яких активно купуються на біржах, практично не працюють і можуть в масовому вигляді спрацювати на шкоду. Тому сьогодні один з найбільш ефективних способів — це:

1. займатися грамотним контент-маркетингом (створення контенту дійсно високої якості і рівня корисності для користувача — типу всяких там покрокових посібників, порівнянь, тестів, освітлення вузьких практичних питань, інфографіка, історій успіху тощо).

2. поширювати цей контент через соцмережі серед потенційно зацікавлених живих людей — вашої цільової аудиторії. Ростити свої групи і стимулювати вірусне розміщення, замовляти розміщення ваших постів у фахових співтовариствах.

Ось одне з досліджень від 2016 року, як впливають соцсигналы на позиції сайтів в пошукових системах, і що відбувається з позиціями сайтів, які не використовують соцсигналы.

Я мало вірю в користь соцсигналов для SEO – в тому плані, що сама її ніколи не бачила, не відчувала, не заміряла. Але і на просування своїх сайтів ніколи не скаржилася, їх завжди любили пошукові системи, якщо я прикладала деякі зусилля. Можливо, частково з-за наявності якісних соцсигналов.

3. робити кнопки для шерінга на вашому сайті помітними, можливо, для деяких типів сайтів, використовувати плагіни типу «соціальний замок», попап-вікна для підписки на групи в соцмережах, віджети соціальних мереж та інші стимулюючі елементи.

Накрутка соцсигналов також відслідковується пошуковими системами — вони, бажано, не повинні мати занадто різкого стрибка приросту на порожньому місці або вибуху соцсигналов з заспамленных екаунтів.

10. ЮЗАБІЛІТІ

Просто виділю просто декілька найпоширеніших помилок, які зустрічаються практично на будь-якому сайті (на моїх, до речі, теж).

1. «Правило 2х секунд»
Відвідувач вашого сайту за 2 секунди повинен побачити щось, що допоможе йому прийняти рішення — робити йому подальше дію на вашому сайті або закрити його.

Це має бути щось, що його зацікавить, викличе довіру і дасть йому зрозуміти, що на цьому сайті є щось особливе, що стоїть.

Це може бути: ваше УТП, якийсь крутий відгук, блок з конкурентними перевагами, вагома гарантія, цікава акція або спецпропозиція.

Але ніяк не загальний текст про компанії, логотип і номер телефону.

2. УТП
Ваше унікальна торгова пропозиція має обов’язково транслюватися на головній сторінці і бажано на кожній.

Тобто не сумовитий формальний текст про компанію «простирадл», а бажано — те, чим ви особливі, чим ви краще за конкурентів, сформулювати в 1 реченні і помістити на шапці.

Плюс ще зробити якісь ваші вигоди, оформлені яскраво і чітко, списком і розмістити на кожній сторінці. Не переваги, а ВИГОДИ для клієнта. Не те що ви 10 років на ринку, а чим ваш десятирічний досвід корисний для покупця — тим, що у вас величезна база, найкраща гарантія або найкращі ціни в регіоні або щось ще.

3. Очікування результату.
Людина має розуміти, чого йому чекати. Це одна з найчастіших помилок. Поряд з формами онлайн-заявки, замовлення зворотного дзвінка, оформлення замовлення у кошику не пишуть, коли можна очікувати зворотного зв’язку і часу роботи служби підтримки сайту.

Мало хто буде оформляти замовлення в тишу. Телефонувати і уточнювати, чи можна довіряти такій формі онлайн-замовлення на сайті і коли можна очікувати його обробки.

4. Дат, соцдоказательства, динаміка на сайті.
Відсутністю всього цього досі грішать багато корпоративні сайти, на яких дати повинні бути обов’язково. Заходиш на сайт — і не зрозуміло, чи живий він взагалі, чи давно компанія закрилася. Ні новин, ні акцій, нічого зі свіжими датами.

Соцдоказательства — це, зокрема, віджети і трансляції постів з соцмереж на сайт.

5. Відгуки, яким складно довіряти.
Відгуки у вигляді тексту і підпису у вигляді імені, прізвища. Такі відгуки найчастіше здаються відразу фейковими.

Дуже бажано забезпечувати їх реальними фотографіями (або які виглядають дуже схоже на реальні в самому крайньому випадку), розміщувати видеоотзывы, відгуки на фірмовому бланку, за підписом компанії, посади, з адресою сайту — якщо мова про відгук від корпоративного клієнта.

11. АНАЛІЗ КОНКУРЕНТІВ

Аналіз конкурентів може проводитися з різними цілями:

— SEO-аналіз ТОПа (виявлення різних усереднених параметрів за вашим ТОПу за окремими ключовими запитами)

— подивитися, що у ваших конкурентів в цілому цікавого і корисного на сайті

— подивитися, якого роду контент вони публікують, як оформляють, які у них найбільш популярні трафикогенерирующие статті

— зібрати, проаналізувати і частково взяти собі семантичне ядро конкурентів

— подивитися, які комерційні фактори вони задіюють.

Вивчення конкурентів і складання списку ідей — одне з найцінніших занять для розвитку свого сайту.

Про пару сервісів для аналізу ТОПа з SEO-цілями я вже писала вище:

— Піксель Тулс

— Сеолиб

А ось кілька хороших статей з купою інших сервісів, за яким можна прямо йти за інструкціями і вивчати, вивчати конкурентів з іншими цілями:

«Аналіз головних конкурентів. Три методу швидко проаналізувати Топ-10 з різних сторін» — від Оптимизаторши (Олени Камськой)

«16 інструментів для аналізу сайтів-конкурентів» від SEOnews

«23 сервісу з аналізу сайтів конкурентів» від Текстерры

12. МОБІЛЬНИЙ ПОШУК

На сьогоднішній день справа навіть не стільки в мобільному пошуку як таке (хоча його частка становить у середньому 50% — коливається від ніші до ніші).

Але і ще справа в тому, що після повноцінного введення Mobile First Індекс, Google почне ранжувати сайти на десктопі на основі їх мобільних версій (!).

А тут підключаються різні моменти — і наявність цієї мобільного або адаптивної версії, і правильна організація всього в плані SEO, і швидкість завантаження, і наявність HTTPS (з липня 2018 року Хром буде позначати небезпечними всі сайти, які не мають захищеному Https версії).

Почитайте ось цю статтю — «Mobile-First Index – вбивця оптимізаторів від Google. Чим загрожують зміни в Google для сайтів?» і зрозумієте набагато більше.

Почитайте ось цю статтю — «Як підготуватися до Mobile-first індексу Google».

Як мінімум, прослідкуйте, щоб ваш сайт був на HTTPS і коректно працював, а також мав найкраще адаптовану версію.

Адаптивна версія краще мобільного на окремому домені багато в чому завдяки тому, що на неї вже проставлено посилальне, і вона буде краще ранжируватися з введенням Mobile First індексу. У той час як на мобільну версію сайту найчастіше посилань не проставлено. Якщо у вас саме мобільна на піддомені — починайте поступово ставити посилання на неї.

Всі деталі, що і як правильно зробити, в тому числі і для того, щоб потрапити в голосовий пошук, частка якого зростає — читайте в новому керівництві «SEO-Гуру 2018» від Dr.Max (200 сторінок практичних інструкцій). Сьогодні — обов’язково прочитати кожному SEO-оптимізатора.

Де ще безкоштовно навчитися просування сайтів:

Для тих, хто хоче більше безкоштовної інформації з просування сайтів, ось ще деякі мануали, книги, збірки блогів та відеоканалів:

2 моїх безкоштовних курсу — загальний комплексний по SEO і за безкоштовним посилального просування в самих різних видах сайтів (докладні керівництва по багатьом видам сайтів)

«Перевірте себе, який ви оптимізатор» — відмінне безкоштовне керівництво від Дмитра Шахова з його варіантами вирішення досить не простих ситуацій при просуванні сайтів.

«Як збільшити трафік: 60 способів, які підірвуть ваш відвідуваність» — різні методи від Текстерры.

Безкоштовно: підручники «SEO монстр» і «SEO гуру» — як і раніше відмінні підручники, частково навіть з унікальною інформацією, у відкритому доступі зараз. Хоч і 2013 року.

Великий безкоштовний довідник-чекліст по SEO від «Комплето»

Моя добірка «Блоги, які я читаю завжди» (там є і посилання на хороші чужі збірки блогів, і в тому числі, збірки відмінних відеоканалів по SEO та інтернет-маркетингу)

Розділ «Самостійно» від Піксель Плюс — цінні статті, відео, відповіді на запитання, поради, розбори ситуацій від дуже грамотних SEO-експертів.

Кейси:

«Must read: Величезна добірка кейсів по SEO та інтернет-маркетингу» — більш 200 штук від Текстерры.

Безліч SEO-кейсів по збільшенню відвідуваності в блозі SEOProfy

Де можна задавати питання по SEO:

1. Питання мені.

З якимись вузькими чотками питаннями можете писати і мені — [email protected] або в коментарях до посту.

2. Популярні SEO-форуми

Там вам майже завжди хтось відповість:

Maultalk.com (Мауль)
Searchengines.guru (Січ)
Webmasters
Sbup.com (Сеобилдинг)
Masterwebs

3. Сайти фріланса.

Є ще такий варіант. Йдете на сайти:

freelance.ru
free-lance.ru

там робите проект з питанням і просіть допомоги за відгук. З ким-небудь, хто краще за всіх відповість, укладете угоду і залишите відгук як про виконану роботу.

4. Групи в соцмережах.

У кожній групі треба спочатку подивитися.

Наприклад, групи у Фейсбуці:

WEBSARAFAN, клуб для підприємців — не вузьконаправлена сеошная група, але там можна задати ще і запитання на будь-які теми по бізнесу, інтернет-маркетингу. Там 80 тис осіб і формат питань вітається.

Є вузькоспрямовані SEO-групи або з інтернет-маркетингу, де не вітаються найпростіші питання від новачків, а тільки дійсно непрості ситуації від вже досвідчених фахівців, типу:

SEO.msk
Тыжмаркетолог

5. База вже готових відповідей

Я писала вже такий пост — «Де знайти відповіді на питання по SEO і задати своє питання»

Там представлені архіви вже даних відповідей від відомих SEO-спеціалістів на різні питання, а також подекуди можна задати своє питання — можливо, він буде розглянутий.

Може щось важливе упустила? ) Пишіть коментарі!