Стартую новий розділ в блозі — «Інтерв’ю». Мені було дуже цікавого взяти його одним з перших у Dr.Max, т. к. впевнена, що він може багато корисного розповісти читачам, і хотілося більше дізнатися про його багатий досвід, як і чим він живе зараз. Мої інтерв’ю — не тільки для читачів, але і щоб мені самій мати можливість більше дізнатися про їх героїв, десь дізнатися щось цінне, десь- надихнутися, замотивироваться.

Питання:

Тебе всі знають як Dr. Max зі страшною аватарки, автора відомих підручників SEO гуру, SEO монстр і блогу drmax.su, а також з анотації:

«В SEO 13 років, Досвід роботи з буржуями – 7 років. Найбільший буржуйський клієнт – з річним оборотом інтернет порталу $800.000.000 в рік. Робота в 98% під Гугл.»

Якщо це не таємниця, розкажи, будь ласка, ким ти є в цьому житті? І в якій точці життя ти зараз – і географічно, і чим займаєшся, що тебе цікавить і турбує, які плани та цілі, що для тебе найголовніше зараз?

Відповідь Dr.Max:

Привіт Аня. Зараз проживаю в Росії, займаюся вихованням дітей, пишу книги і статті, допомагаю знайомим і не дуже товаришам з просуванням. Від великих контрактів поки відмовляюся.

В планах – запустити черговий микронишевый стартап, яким буде цікаво і продуктивно займатися найближчі пару років. У найближчих планах – оформити та узагальнити досвід поточного року і написати нового «SEO Монстра».

Питання:

Коротко – як просувався твій шлях в SEO, з якого року, де, як, що, які були основні віхи, що цікавого?

Відповідь:

Першим комерційним проектом, який генерував прибуток і вимагав велика кількість трафіку для цього, був зібраний в 2002 році сайтец, що заробляє на CJ (Commission Junction). Власне, в епоху діалапу і вкрай нерозвиненого інтернету вдавалося отримувати десь сотню баксів на тиждень. Але методи трафикогенерации були зовсім далекі від класичного SEO. Потім були якісь невиразні вироби, що паразитують на партнерках типу порти (продаж побутової техніки, електроніки). Нинішнє покоління напевно навіть і не знає про них.

Десь у 2004 році зробили з товаришами студію, яка займалася багатьом, в тому числі і розробкою сайтів. Тоді ж зайнялися просуванням власних регіональних проектів, намагалися вилізти в оффлайн з газетою. Пару років потому взяв участь у створенні перших соціальних мереж, зібраних ще на Dolphin, але це досить швидко набридло.

З 2007 року змінив парадигму з роботи для замовників на роботу на перспективу. Набрав чоловік 20 і почали просто клепати сайти для продажу. У рік продавали 200-300 штук. Саме тоді вийшло моє перше керівництво для просування сайтів, яке додавалося до кожної нашої витівки.

Сайти розліталися як пиріжки – бо починалася епоха Sape та інших посилальних бірж, під які більшість наших покупців їх і використала.

Паралельно, тов. sNOa і я розробляли різноманітний SEO софт, полегшує як створення сайтів, так і прокачування пузомерок. Так, натисненням однієї кнопки ми могли прокачати той же ТІЦ до 1000. Саме з тих пір я і став критично ставиться до всіх пузомеркам, як до недолугим і нічого не означає цифрочками.

У 2009 році запустив SEO журнал Lipf.ru. Спочатку писав сам, потім допомагав тов. sNOa і безліч сесійних журналістів. Це був один з найцікавіших проектів, частина матеріалів із якого досі актуальна.

Там публікував всі практичні напрацювання, свої навчальні книги і статті. Особливо популярним був цикл статей під назвою «Цвяхи Гольдмана». Як правило, показував, як за допомогою нехитрих трюків, можна отримати масу профіту.
Власне, в ту пору було багато SEO журналів, блогів і різних бомжів, які ставили досліди над пошуковими і доводили результати до громадськості.

З 2008 року запрацював наш з тов. sNOa проект Blap.ru з SEO форумом, де ми ділилися з товаришами своїми софтовими напрацюваннями – починаючи від систем генерації сайтів (Тохтамиш, WPT, CM-II) і закінчуючи лінійкою власних CMS.

Трохи пізніше ми вбудували у вигляді плагінів для систем генерації сайтів свої старі напрацювання з автоматичною прокачування ТІЦ, якій присвоїли назву Djenah. Тепер за 10 хвилин будь ненавчений боєць міг зліпити собі сайтец, прокачати йому ТІЦ, засунути його в Sape і почати отримувати якісь грошенята.

З кінця 2008 року почали з новим партнером агресивну SEO компанію, просуваючи п’ят сайтів в специфічній області. У підсумку витіснили нафіг абсолютно всіх конкурентів, в тому числі і буржуйських і захопили в 2009 році великий шматок ринку.

Приблизно в цей же час задружился з буржуинскими оптимізаторами і отримав чимало цікавих SEO-технік від них. За наводкою одного з них почав збирати сітки на дропах – сьогодні їх називають PBN. Приблизно до 2012 р. це була мега фішка і для просування, і для заробітку. На жаль, після 14 року сенсу у цих мережах не залишилося від слова зовсім.

У період 2008-2012 роки число експериментів над пошуковими системами просто зашкалювала. Що ми тільки не витворяли. Наприклад, зібрали самогенерирующийся сайт, що базується на цитатах. Метою експерименту було визначити швидкість, повноту і обсяг індексації сайту в ПС. Приблизно за місяць вдалося проіндексувати близько мільйона сторінок в обох ПС.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Зробили лінійку сайтів з самопрокачивающимися сторінками. Сьогодні ця техніка відома як SILO структура сайту. Тоді ми оперували зовсім іншими назвами. У результаті сайти, за рахунок стусана у вигляді декількох посилань і правильно спроектованої структури, набирали ваги на окремих сторінках і бадьоро вилазили в Топи.

Результати цих експериментів детально доповідалися в пресі, на сайті Lipf.ru і в моїх книгах.

У 2010 році почав працювати з буржуями. Запеклими такими, справжніми капіталістами. Вони орудували мільйонами і поступово рік за роком захоплювали ринки різних країн, витісняючи і викуповуючи конкурентів. Там було багато цікавого, в тому числі і інсайди від працівників Google, але я пов’язаний кількома підписками про нерозголошення – особливо розповідати не буду.

В цілому, щільно займався линкбилдингом, теорією пошукових машин, безпосередньо просуванням, робив аудити та ін. Можна було отримати в цей період і буржуйське громадянство, бо капіталісти всіляко перетягували до себе успішних SEO-фахівців.

Після 2012-14 року власні проекти почав згортати. Щось з руками відірвали буржуї, щось розійшлося по народу, так і планомірна робота з західними замовниками досить розслабляє ))

У цей період писав книжки, їздив по світу, брав участь у різних збіговиськах фахівців.

Пару років тому, щоб зовсім не впасти у зневіру, запустив невеликий проект Drmax.su трохи консультую наші вітчизняні компанії, інет – магазини і власників сайтів. Кой-кому допомагаю з аудитами і трохи з просуванням. Пишу книжки про SEO.

Ось власне і весь мій досвід роботи в SEO.

Питання:

Твої SEO провали і помилки – про яких можеш розповісти, які можуть бути цікаві та корисні людям.

Відповідь:

Та особливо розповісти тут нічого. Начебто все? за що брався, приносило профіт в тому чи іншому вигляді. Ну, або, принаймні, цікавим для мене. Власне, щоб не напартачити в просуванні, треба, всього-навсього, бути в курсі розвитку ПС. Це досить просто.

Питання:

Що б ти змінив у своєму ставленні до SEO, роботі, проектів, монетизації, якби була машина часу?

Відповідь:

Довів до розуму кілька своїх проектів, які були продані або здані в хороші руки. Тут просторікувати можна багато і довго. Все, напевно, і фильмецы дивилися і книжки про альтернативну історію почитывали. Так що вибір великий. Шкода машини часу немає.

Питання:

Твій улюблений етап, процес у просуванні сайту?

Відповідь:

Отримання профіту (трафік, позиції, кеш). До цього всі звичайна рутина.

Питання:

Що тебе не влаштовує в твоїй поточної SEO-діяльності, роботі, що влаштовує і радує? Чим би ти хотів зайнятися найближчим часом?

Відповідь:

Зараз у мене немає великих проектів у роботі. З ким-то контракт закінчився, де всі цілі досягнуті, а хтось заробив свої мільйони на розкрученому проекті, продав його і тепер там буде працювати своя команда оптимізаторів.

Це трохи засмучує. Як я вже говорив, братися за дрібні проекти – не цікаво. Тому поки пишу книжки, консультую бажаючих, роблю аудити. Виношую ідею власного невеликого російськомовного проекту. Втім, про це я вже говорив.

Питання:

3 найважливіших моменту в SEO-просування для 2019 року.

Відповідь:

Аня, я тут 3 книжки написав за цей рік (з твоєю участю), загальним обсягом понад тисячі сторінок і все там важливо ))) Як тут виділити головне? SEO штука комплексна. Природно, що гігантськими бюджетами можна витягнути будь-який сайт. Але ми ж говоримо не про це?

Гаразд, давай прикинемо на пальцях. Найважливіший момент для просування — це якість. У всьому, починаючи від контенту, дизайну, посилального і закінчуючи роботою менеджерів з відвідувачами. Хто зробить якісний сайт/сервіс/продукт, той і збере всі профіти.

Але біда в тому, що якість – це занадто всеохоплюючий показник, визначити рівень якого досить складно. Почитайте керівництво для асесорів Google, що вийшло цього літа і напевно зрозумієте, як підходять ПС до оцінки якості проектів і за що вони пессимизируют сайти.

Якщо ви думаєте, що тов. DrMax говорить про занадто очевидні речі, то ось вам конкретний приклад. За останній місяць до мене звернулося три досить великих медичних проекту. І всі вони скаржилися на потужну просадку у видачі Google в серпні цього року. Причому сайти досить вилизані, з хорошим посиланнями і унікальним контентом, що давно працюють на ринку. Почав розбиратися з ними і виявилося, що у них немає підтверджень E-At, при тому, що всі ці сайти YMYL ніші. А в серпні, як раз, асесори Google пессимизировали сайти з низьким E-A-T. Виходить, що ці проекти на пару місяців втратили трафіку (і клієнтів), за недотримання стандартів якості.

Другий важливий момент – домінація Google серед російськомовних користувачів. І це тенденція. Відбувається скорочення частки ринку інших ПС. Звідси вимоги до мобільної версії сайту, швидкості його роботи, https протоколу (про це докладніше в «SEO-Гуру 2018») і знову-таки до якості контенту і посилання.

Третій момент особливо важливий для комерційних сайтів, – вміла робота з локальною видачею. Часто бачу, як страждають оптимізатори регіональних сайтів від засилля агрегаторів. Мовляв, зжерли агрегатори всю органіку (органічну видачу). Агрегатори домінують, витрачаючи значні бюджети на контент, посилання, PPC. Але вони не опрацьовують досконально кожен регіон. Більше того, головні оптимізатори делегують просування конторам поменше (самі займаючись роботою з тендерами, кредитуванням контор більш низького рівня, статистикою та звітами), які в свою чергу можуть наймати регіональних оптимізаторів, які знову-таки делегують роботу вже фрілансерам. Ланцюжок делегування може становити 3-5 і більше ланок. І, за великим рахунком, будь-якого із цього ланцюжка абсолютно наплювати на прибуток контори-агрегатора. Їм просто потрібно виконати якийсь шматок роботи за певні гроші і укластися в рамки певних синтетичних показників.

Протиставте їм точкову роботу з семантикою, з посиланнями, з тим же Google Мій бізнес. Відповідайте на питання, коментарі, викладайте фото. Перебуваючи в регіонах, набагато простіше просувати регіональні проекти, просто знаючи потреби місцевих і вміло працюючи з ними.

Питання:

Якщо б перед тобою було завдання – швидко підвищити відвідуваність сайту – які б ти вибрав 3 вузькі місця, через які це можна зробити? У комерційного, інформаційного.

Відповідь:

Спочатку, в будь-якому разі, робиться технічний аудит. Позбавляємося від накопичених болячок, що знижують якість сайту. А їх у будь-якого проекту дуже і дуже багато. Часом, розглядаючи і препаруючи сайти, дивуюся – як це в індексі то тримається?

Наступний етап – цілеспрямована робота з окремими сторінками проекту, які недостатньо приносять трафік, але при цьому є потенційними постачальниками відвідувачів. Написав недавно статтю про CTR в органіці, як раз на цю тему.

Це з того, як можна швидко підняти трафік. Далі стандартні процедури: збір семантики, повторна оптимізація статей, можливо видалення або об’єднання контенту, линкбилдинг.

Питання:

Можеш по пунктах назвати, в чому сьогодні основна різниця в SEO за кордоном і у нас?

Відповідь:

Найголовніше – це різниця в конкуренції і в нормі прибутку від сайту. В пост-СРСР просторі рухати сайти на порядок простіше, але буржуї генерують прибутковість сайту на порядок вище.

Цікаво, що буржуї концентруються виключно на Гуглі, у нас же доводиться мати на увазі ще і Яндекс, який все ще утримує близько 44% ринку в Росії (http://drmax.su/statistika-2018.html). Тут, звичайно, виручає те, що Яндекс, по суті, копіює технологічні рішення Google з відставанням в 2-3 роки, тому якщо ви змогли зайняти позиції в Google, Яндекс автоматично сам підтягнеться в позиціях.

А так як для деяких власників сайтів саме Яндекс є іконою стилю, то можна сміливо стверджувати, що в Росії просування технологічно відстає від заходу саме на ці 2-3 роки.

Далі, в корені відрізняється підхід до линкбилдингу. Там не розвинені біржі статей/посилального з-за того, що сайти всіх учасників таких бірж (і донорів і акцепторів) періодично пессимизируют у ПС за сам факт участі в біржі. При цьому вкрай широко використовуються потужні каталоги (типу yelp) або цитатники (розміщують бізнес інформацію про сайт/компанії), якісні каталоги статей.

Далі, багато технології просування приходять до нас від буржуїв. Візьмемо, наприклад, ті ж LSI. Буржуї почали їх застосовувати в 2011 році, а у нас заговорили про них тільки в минулому.

У капіталістів широко розвинене навчання SEO. Мільйони якихось тренерів, консультантів з линкбилдингу, за сайтостроению, UI/UX і сомнищу інших прибамбасів. На будь-яку одиничну операцію можна знайти книжку або навчальний курс.

Буржуї, на відміну від наших оптимізаторів, більш вузькоспеціалізованими. Як правило, кожна компанія займається вузькою темою. Наприклад, одні продають пакети посилань, інші компанії тільки налаштовують аналітику і різноманітні Google Tags, є компанії, які розробляють логотипи для сайтів і т. д. Наші беруться за все, починаючи від линкбилдинга, закінчуючи впровадженням касових апаратів. Пофіг, прочитав хелп і вперед.
Може так і треба.

І головне, буржуйське SEO – це дуже дорого.

Питання:

Які інструменти, софт, сервіси постійно використовуєш і рекомендуєш?

Відповідь:

Для аналізу сайту більш ніж достатній Screaming Frog. Для роботи з семантикою, ключами, відстеження позицій – SEMRush. Власне, це малий набір оптимізатора повинен бути у кожного, хто займається SEO.

Якщо потрібні глибинні дослідження сайту, наприклад, при його придбанні або для точкового линкбилдинга, то аналізувати посилальне дуже зручно в Majestic.

Власне, ніякі інші сервіси і тулзы для оптимізатора не потрібні – вони не дадуть ніякої іншої додаткової інформації, важливої для прийняття рішення.

Є ще розсип «дрібних» і безкоштовних примочок, тулз, софтинок, які я постійно рекомендую в своїх книжках.

Але потрібно розуміти, що це я роблю для того, щоб позбавити читачів від придбання недешевих доступів до платних сервісів. Серед них можна виділити:

• Букварикс (база ключів): http://www.bukvarix.com
• RDS bar: https://www.recipdonor.com/bar
• RDS API: https://www.recipdonor.com/rds-api
• Інструменти Арсенкина: https://arsenkin.ru/tools/
• Семантичний калькулятор: http://rusvectores.org/ru/calculator/#
• Хороший чекер швидкості сторінки https://www.dareboost.com/en
• Різні корисні тулзы: http://www.bulkseotools.com/bulk-check-domain-age.php
• Оскільки лютують всякі нагляди, які відверно банять по IP, то слід іноді перевіряти доступність сайту ось тут https://ping-admin.ru/free_test/

Ще використовую ряд вузьконаправлених примочок і надбудов над браузерами для точкових робіт.

Питання:

Які книжки, чи, може, автори, знайомі (соцмережі, Youtube) змінили тебе? В SEO, в цілому за життя. Будь рекомендуєш? Хто з SEO-авторів Рунета досить сильний, щоб ти його порекомендував?

Відповідь:

Важко сказати. Компами я займаюся з початку 90-х. З книг, напевно, класичні видання Кнут – Мистецтво програмування, Вірт – Алгоритми+ структура даних = програма і т. д. Книженції випуску 80-90х років )). Ну а з SEO – ще складніше. Бо активно читав і читаю періодику. Не гнушаюсь і хелпи всіляких сервісів поглядати і патенти ПС поглядати. Так що виділити когось дуже складно.

З сучасними SEO авторами Рунета я знайомий мало, тому тицьнути пальцем у кого-то не можу. З мастодонтів залишилися хіба що Сергій Кокшаров, Михайло Шакін, Вадим Ласто, Алаич. Куди поділися розвеселі орди різноманітних бомжів, полубомжей і четвертьбомжей з їх постійними експериментами і финстрипами, читати які було досить цікаво. На місце індивідуальних авторів прийшли блоги підозрілих сервісів, тексти для яких пишуть копірайтери. Читати ці епоси не варто.

Ряд товаришів перебралося в соцмережі і тепер пописывают свої думки там. Але біда в тому, що я не стежу за соцмережами. Тому особливих рекомендацій не буде.

Питання:

Твій головний рада або поради читачам.

Відповідь:

Не втрачайте часу дарма. Це єдиний непоправний ресурс. І постійно відстежуйте можливості. Вони кругом і їх дуже багато. Як кажуть: краще зробити і потім пошкодувати, ніж не зробивши шкодувати про це.

Дякую за цікаві запитання.

Задавайте в коментарях ваші питання Dr.Max — я передам, він відповість.