Запуск нового сайту — тема начебто і проста, але, з іншого боку, тут багато нюансів, як зробити так, щоб сайт сприятливо був сприйнятий пошуковими системами, і вже з перших днів почав збирати цільовий трафік.

З приводу всіх попередніх робіт.. Тут головне — не бути перфекціоністом, щоб перевірка всіх помилок не затягнулася ще на кілька місяців. Все-таки особисто я зараз, після багаторічного досвіду вважаю, що краще аби який сайт, ніж ніякого ) До того ж запущений сайт, на який йдуть люди, сам змусить вас його доробити швидше, ніж сайт «у розробці».

Тому що нарощувати посилальну масу потрібно поступово. І робити це можна вже з перших днів виходу сайту. Тобто, затягуючи з запуском, ви втрачаєте це час, який можна було б більш ефективно використовувати. Про те, якими темпами можна розміщуватися для нового сайту, скільки посилань на місяць можна проставляти, я пишу тут.

Увага! Я не пишу тут про запуск великих корпоративних або інформаційних сайтів, у яких є хороший бюджет. Хоча і для них всі ці заходи дуже актуальні.

Це — посібник для запуску малобюджетних сайтів або взагалі про абсолютно безкоштовну розкрутку.

Мій алгоритм такий:

1. сайт повинен не мати грубих технічних помилок і бути оптимізованим (нехай і не особливо ретельно), перелінковка повинна бути хоча б мінімальна на найважливіші сторінки

2. запускаємо, починаємо працювати над природною посилальної масою і соцсигналами

3. паралельно робимо далі внутрішні роботи над сайтом.

До речі, в SEO зазвичай сайт вважається «молодим», навіть якщо простояв вже кілька років, але активного нарощування посилальної маси не було ні спеціальним, ні природним шляхом (від відвідувачів сайту).

Попередньо до запуску сайту

1. Технічні моменти

Зрозуміло, що дуже бажано, щоб сайт, який ось-ось почне розкручуватися і залучати користувачів, був повністю готовий як в плані текстів і функціоналу, так і в плані всіх технічних SEO-моментів.

По SEO-аудиту ось я давала урок в моїх безкоштовних курсах (PDF-файл), де є мій докладний великий чек-лист з усього, що треба перевірити.

Подивіться ось цей безкоштовний вебінар у запису від СайтКлиник «Як провести технічний аудит сайту».

Чим саме (якими безкоштовними онлайн-сервісами) зручно, швидко і безкоштовно проаналізувати сайт, я писала тут.

Але якщо опрацювання цих моментів загрожує сильно відстрочити запуск, то перевірте найважливіші помилки — robots.txt, карта сайту, дублі, URL, заголовки h1, оптимізація Title, Meta description.

Додайте сайт в кабінети вебмастера Гугл і Яндекс і повісьте Гугл Аналітику і Яндекс Метрику (сьогодні, коли обидві пошукові системи стали шифрувати приблизно 90-95% ключових запитів, за якими користувачі приходять на ваш сайт, мало даних не буває).

Сайт повинен бути готовий до того, щоб його оптимізувати.

Для WordPress повинен бути поставлений SEO-плагін (я рекомендую Yoast SEO). Якщо у вас вордпресс, почитайте ось цю мою статтю.

Для індивідуального движка (CMS — системи управління сайтом) приватної розробки повинна в принципі присутня можливість змінювати Title і Meta Description, Meta Keywords кожної сторінки. Дивно, але іноді, буває, що такої можливості немає.

З найпопулярнішими движками типу Umi, Bitrix та ін. зазвичай таких питань немає, там все давно продумано в плані оптимізації.

Для движка інтернет-магазину в ідеалі б, щоб був функціонал, коли для товарів можна задати Title, Meta description за шаблоном, так і втрутитися і виправити вручну.

Дмитро Севальнєв (Піксель Плюс) випускав таке ось хороший доповідь «SEO для розробника сайту», де є всі моменти, які повинні бути враховані розробником, щоб сайт добре рухався.

2. Оптимізація

Почитайте мою статтю «Мій ТОП найчастіших помилок в оптимізації сайтів».

А також ось такий вебінар від СайтКлиник в запису — «Правила складання Title і Meta Desctiprion»

Ну і мою базову статтю щодо оптимізації — «Як я оптимизирую під НЧ запити».

Найважливіші моменти:

— Title, Meta Description (найчастіше вони формують сниппет — те, як буде виглядати ваш сайт в пошуковій видачі)

— H1 — заголовок статті (не повинен бути ідентичним Title, але повинен включати, як і Title головний запит або запити сторінки)

— бажано, щоб були підпункти з ключовими словами в статті у вигляді H2-H6 (не сильно важливий ранг заголовка). Але не перстараться, занадто багато або всі підзаголовки з ключовими словами — так не повинно бути

— щоб ваше ключове слово зустрічалося в тексті в оптимальному обсязі — бажано, не більше 2% (подивіться ось цей вебінар до запису «Як почистити сайт від переоптимизации»). Дуже бажано ще подивитися, що діється в Топі щодо відсотка ключових слів, наприклад, за допомогою сервісів Піксель Тулс.

— щоб були присутні синоніми ваших ключових запитів для цієї сторінки

— щоб не було службових (не смислових елементів і фраз в заголовках H

— оптимізація зображень

— уникайте переспама, виділення жирним, курсивом, занадто часто повторювати ключ в заголовках H і так далі — зараз пошукові системи все більше посилюють алгоритми, які борються з переоптимизацией (той же недавній Баден-Баден Яндекса).

3. Перелінковка

Якщо немає часу морочитися з програмами типу Page Weight або Линкоскоп, хоча б просто подивіться, з якої статті, матеріалу ви б хотіли порадити іншу. Чи схожі послуги.

А також визначте найважливіші для просування сторінки, і постарайтеся поставити побільше різноманітних посилань на них з інших підходящих і найбільш релевантних сторінок вашого сайту.

Всі релевантні сторінки під запит на конкретному сайті в Яндексі, наприклад, можна знайти, ввівши такий запит (для мого сайту для ключового запиту «просування посиланнями»):

просування посиланнями site:seoandme.ru

Зверху буде найбільш релевантна сторінка — в ідеалі треба посилювати саме її. Але якщо ви хочете перебити сторінку у видачі на іншу, то зі всіх релевантних ставте внутрішні різноманітні посилання на потрібну вам.

В інтернет-магазині схожі товари зазвичай видаються на автоматі. Для статей теж є модулі «схожих матеріалів» у різних движках. Можна поєднувати ручну перелінковку з такими методами.

Тільки дуже важливо, щоб анкор внутрішньої перелінковки були природними — не треба робити переспам анкорного листа у вигляді ваших точних ключових запитів.

Перелінковка ще дуже корисною в тому плані, що змушує користувача переходити з інших сторінок — і якщо матеріал цікавий, то це збільшує вашу впізнаваність, лояльність до вас і покращує поведінкові фактори, що веде до поліпшення позицій в пошукових системах.

4. Конверсія, точки входу

Походіть по сайту, як ніби це чужий проект. Попросіть друзів або колег походити по сайту і посидьте з ними поруч.

Особливо якщо плануєте почати з просування якоїсь конкретної сторінки на тих же форумах, або в інших видах сайтів крауд-маркетингу, і туди піде цільовий трафік.

Подивіться, чи викликає у вас сторінка довіру, є заклик до дії (якщо це комерційний проект). Є контакти на помітному місці. Є вигоди для покупця. Орієнтований текст в цілому на користь відвідувача, покупця.

По раніше зустрічаються сайти на чорному або кольоровому фоні, які неможливо читати. Сьогодні люди не читають, а сканують, а також звикли до великої різноманітності джерел зі схожою інформацією або продукцією. І якщо ваш сайт, їм читати не зручно, вони підуть до конкурентів.

Я спеціально писала як можна коротше, а то ми ніяк не дійдемо до самого запуску сайту. Як зазвичай це буває і в житті )

Запуск сайту

Зазвичай, люди, що запускають новий сайт, особливо, якщо це їх власний проект, очікують що, якщо не відразу, то хоча б через 2-3 тижні почнеться якийсь двіжняк, сайт проиндексируется пошуковими системами, попре народ по НЧ запитам, почнуть залишати коментарі, купувати товари, самі рекомендувати ваш сайт у себе на сайтах і в соцмережах.

Інколи так буває, так — дивлячись, яка ніша, який обсяг контенту на вашому сайті, наскільки трендовий і популярний привід, про який ви пишете. Іноді можна ще й потрапити в «хвилю».

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Приклад, ви пишете про модному зараз або набирає популярність людину, товар у вас на сайті. Ось у мене, наприклад, на моєму SEO-блогу найпопулярнішою є стаття про улюбленого мною психолога Марину Коміссарова. Збирає саме з пошуку більш 2 тис. чоловік в місяць, як мало яка інша моя стаття з профільної тематики.

Але зазвичай так не буває ) наприклад, щоб люди почали вас активно рекомендувати самі, у вас не тільки повинен бути супер контент, але і ви ще повинні показати ваш контент популярним блогерам у вашій ніші. Щоб почали активно коментувати, бажано, щоб у ваших статтях вже була активність у коментарях.

Тобто від вас потрібні грамотні, проактивні дії за первісною розгойдування вашого сайту.

При цьому пам’ятаємо, що нам потрібно поступово, плавно будувати різноманітний, природний посилальний профіль.

Різноманітний і природний посилальний профіль — це:

— просуваємо різні сторінки вашого сайту
— на різних видах сайтів
— з різними посиланнями (не тільки прямі активні відкриті, але і закриті в nofollow, просто згадки та інші)
— з різними текстами посилань (різні анкор, здебільшого брендові, URL в самих різних варіантах).

Ще хочу відразу сказати, що рекомендую обов’язково робити статейний і новинний розділи на корпоративному сайті. Про те, навіщо це потрібно, що я пишу в окремій статті тут.

Як мінімум це значно розширить ваші можливості по природному просуванню і дозволить охопити більше запитів — в тому числі і інформаційних, а не тільки комерційних. Про ці два види ключових запитів і що їх дуже бажано не поєднувати при усвідомленому просування кожного з них, я писала тут.

1. Крауд-маркетинг

Я рекомендую почати з крауд-маркетингу. Це і хороші природні посилання, і соцсигналы, і цільові відвідувачі, і, дивлячись, що за товар або послуги — часто навіть і продажу в перші ж дні. Тут же є шанс і на вірусний ефект (дивлячись, який матеріал або в якому вигляді ви поширюєте).

Моя докладна стаття про крауд-маркетинг та види сайтів, які дозволяють швидко залучити цільових відвідувачів.

Чи берете мою ТОП Базу і починаєте з тематичних ресурсів.

Чи шукаєте самі за вашими ключовими словами відповідні сайти. Там же, у статті, я вказувала посилання на ось цю статтю Михайла Шакіна, продублюю і тут: «Кращі інструменти для крауд-маркетингу». Вона нам в першу чергу буде цікава тим, що в ній зазначені варіанти запитів, з допомогою яких можна знаходити, приміром, підходящі вам форуми.

Я рекомендую поєднувати ТОП Базу з самостійним пошуком. Так ви вийдете на максимальне охоплення вашої тематики.

Можете так само залучити фрілансерів. Але їм теж бажано дати почитати ці статті.

Докладніше про роботу з фрілансерами я пишу і в статті про крауд-маркетинг по посиланню вище, і в довіднику по форумах.

Види сайтів крауд-маркетингу (всі вони є в ТОП Базі):

— форуми
— блогові системи
— соцмережі
— сервіси питань і відповідей
— сервіси відгуків

Також допомогти з залученням цільових відвідувачів можуть дошки оголошень. Але я рекомендую якісний напівавтомат за тематичними дощок в невеликій кількості — кілька десятків дощок. Це і сприятливо для нового сайту (занадто багато і не тематичних для початку буде не дуже добре), і поліпшить поведінкові фактори (якщо те, що ви обіцяєте в оголошенні відповідає тому, що людина бачить у вас на сторінці, куди перейшов з оголошення), що опосередковано може поліпшити таким ось чином позиції в пошукових системах.

Моє керівництво по дошках оголошень (PDF-файл).

Моє докладне керівництво по соцмережам і блоговым систем.

2. Інші види природних безкоштовних посилань

Але, звичайно, можна почати і з інших безкоштовних видів сайтів.

Базова моя стаття про те, що можна зробити — «Як і де безкоштовно просувати сайт, щоб отримати максимум результату. Використовуємо весь потенціал ТОП Бази»

Також, якщо ви приступаєте до справи, вам буде дуже корисно ось це моє керівництво «Головний мануал за 12 основними видами сайтів для безкоштовного просування»

Якщо зовсім-зовсім коротко, то я практично не рекомендую використовувати каталоги сайтів (і то, якщо брати, то максимум десятки кращих) та профілі. Інші види сайтів можна і потрібно активніше.

Наприклад, корпоративний сайт добре можна почати просувати з прес-релизовых сайтів і каталогів фірм.

Дивіться на цю тему моє докладний посібник з прес-релизовым сайтів і моє керівництво по довідниках фірм.

За просування інформаційного сайту (некомерційного) почитайте ось цю статтю. Хоча якщо у вас є блог на корпоративному сайті, то це буде дуже актуально і для комерційного проекту або інтернет-магазину.

Ось глава з моїх безкоштовних курсів — «З чого починати і приклад, як і де можна просувати конкретний сайт» (PDF-файл).

Безкоштовні курси мої можна знайти і підписатися тут.

Всі основні нюанси описані у зазначених матеріалах.

3. Платні посилання

Звичайно, не обов’язково задіяти тільки безкоштовні види посилань, можна з самого початку закуповуватися і платними. Але рекомендую тільки вічними в статтях і на живих сайтах (так звані СДЛ, зроблені для людей), а не на спеціально створених під продаж посилань у статтях.

Правда, сьогодні посилання на вас рідко хто поставить з відкритого і відвідуваного розділу, але все одно це дуже важливо ще й тому, що такі сайти довше живуть, і краще котируються пошуковими системами.

Я використовую всі основні біржі посилань, але конкретно для запуску сайту я досить часто йду в Ротапост і размещаюсь на якому-небудь популярному ЖЖ по моїй тематиці — тобто шукаю популярні блоги на LiveJournal або Liveinternet або на власному домені — «автономні майданчика». Головне — моя посилання у них зазвичай точно потрапляє в загальну стрічку. Плюс я прошу, як-то порекомендувати мій сайт своєї аудиторії і блогери зазвичай це роблять. Коли-то я пам’ятаю, навіть використовувала такі блоги для підтримки однієї дівчини, якій потрібно було зібрати гроші на операцію, і таке от платне розміщення допомагало і таким чином теж — кожен раз був невеликий сплеск матеріальної допомоги. Тому що аудиторія дійсно є, жива і активна, і пост з посиланням потрапляє туди, де його бачать.

Про всі основні посилальні біржі — Гоугетлинкс, Міралінкс та ін., про всякі технічні та інші нюанси роботи з ними і взагалі з покупними посиланнями я писала в своєму дуже докладному Посібнику посилального просування.

А також почитайте ось цю статтю — «Природні посилання — що це і як вони підвищують поріг безпеки посилального просування». Там про сьогоднішні ліміти по закупівлі посилань і багато іншого.

4. Посилення

Посилання, які ви отримаєте за допомогою купівлі або безоплатного проставлення ви можете ще й посилити. Наприклад, пірамідами.

А також рекомендую прискорювати і стабілізувати індексацію отриманих посилань ось таким способом — у мене він як і раніше працює найкраще.

5. Соцмережі

Варіант-мінімум — зробити офіційні групи у всіх основних популярних соцмережах. Для Рунета це Фейсбук, Вконтакте, Твіттер і Однокласники. І починати там розміщуватися з якою-небудь найцікавішою інформацією (тут знову ж таки може допомогти вам ваш блог на корпоративному сайті).

Розмістіть для початку найцікавіші статті або робіть самі цінні поради, як би ви це робили для одного.

Якщо не хочете робити групи від свого імені — заведіть персонажів. Можете навіть їх попрокачивать — зробити їх природними і цікавими, поразмещать на стіні щось, що говорить про те, що ви жива людина (а не просто репости групи) і при цьому цікавитеся цією темою. І далі додаватися в друзі тих, хто активно

Варіант-максимум — завести багато персонажів, багато груп і активно їх прокачувати, в тому числі платною рекламою.

Використовувати не тільки ці 4 соцмережі, але і масу інших (включаючи соцмережі ТОП Бази це кілька сотень самих різних — тематичних, регіональних та інших соцмереж).

Платне розміщення в соцмережах може включати в себе платну рекламу в оголошеннях, покупку реклами у великих тематичних пабликах через сервіси типу Sociate.

Можна, звичайно, і наганяти ботів або купити набуття ваші групи в соцмережах, і це навіть рекомендується зробити на початковому етапі, оскільки із-за «ефекту натовпу» багато людей не захочуть вступати в групу, де мало передплатників.

З цієї ж опери — можна ще накручувати лайки і шери, якщо у вас, як у мене в блозі, це відображається на іконках соцмереж — щоб пост видався більш популярним і люди охоче ділилися. Але все це саме по собі ефекту майже не приносить. Хоча в тому ж сервісі Socialtools можна вибирати, щоб ваш пост лайкали тільки люди з певним статусом і кількістю друзів і передплатників. Коли я вибирала там статус краще, то такі лайки приводили до мене іноді і додаткових членів групи або передплатників на розсилку на сайті. Це, звичайно, дрібниці, але відомо, що пошукачі відстежують соцсигналы, наскільки вони якісні і не враховують заспамленных ботів. Там же, в Socialtools можна замовити і розміщення в групах в соцмережах і там воно коштує в середньому кілька десятків рублів.

Якщо добре підготувати свою групу і дати цікавий матеріал через Socialtools у пункті «Публічні сторінки» — «Групи вконтакті», то там теж можна отримати якусь кількість передплатників зовсім недорого.

Там же, до речі, в Socialtools, можна вибрати «розміщення в Livejournal або Liveinternet. Причому мені якось розмістили навіть у Пикабу по одному з цих пунктів замість зазначених майданчиків (я помітила трафік звідти і пішла дивитися, хто розмістив анонс моєї статті). Загалом, якщо бюджет все-таки є, але він невеликий, то для запуску і розгойдування сайту і трохи підтримуючого можна використовувати і такі заходи теж. Вебмастер Яндекса після таких заходів бачить у результаті кілька посилань з блогів Livejournal, Liveinternet, Pikabu і Google +.

6. Відгуки, коментарі

І вам буде веселіше, і інші будуть охочіше коментувати, якщо на вашому сайті будуть вже відгуки, коментарі. Я провела на одному сайті експеримент — замовляла відгуки в Адвего. Середня вартість відкликання або коментаря залежить від бажаного розміру. Звичайні розцінки, копірайтерського, типу 1-2 долари за тисячу знаків (дивлячись який рівень майстерності). Пишуть адекватно, деякі описують свої історії з життя, не усі відгуки були схвальні, які були уточнюючі або навіть сперечалися, деякі навіть було бажання відповісти, і автор навіть мені безкоштовно відповідав, вийшли розмови в коментарях.

З кимось я навіть листувалася в приват Advego, дякували за статтю (це була стаття на жіночому сайті), що була корисна, загалом, ви отримуєте більшою мірою реакцію нормальних, живих людей. Правда трохи не природно, якщо багато великих розгорнутих відгуків у мережі так не пишуть.

Що цікаво, що потім, коли я прикрила платні коментарі, то за кілька тижнів залишив коментар тільки один справжній чоловік. Все-таки пишуть, на жаль, не так багато, як нам, авторам сайтів, хотілося б. Я спостерігала це на кількох сайтах, в тому числі на цьому блозі і на парі цікавих жіночих інформаційних сайтів.

Ще, я рекомендую редагувати занадто вже хвалебні солоденькі замовні коментарі. Ну, або чергувати їх з нейтральними або оспорюють вашу точку зору.

А також робіть стрічку з коментарями індексованою для пошукових систем. Перевірте цей момент. Я стала використовувати на інших сайтах «рідні» вордпрессовские коментарі без всяких примочок і плагінів зі скриптами.

7. Новий контент на сайті

Випустивши сайт, не забувайте продовжувати його оновлювати.

В ідеалі складіть план контенту. Як швидко писати в блог (у тому числі корпоративний), я писала в цій статті.

Там же є посилання на корисні статті — де знайти ідеї, про що писати.

Краще всього орієнтуватися на найбільш часті питання ваших покупців, розкривати вузькі, практичні, дійсно корисні теми, а не загальні, про які вже скрізь написано.

Чим більше у вас матеріалів на сайті, тим краще з багатьох причин:

— роблячи аналіз конкурентів в топі, завжди дивляться обсяг тематичного вмісту в них, т. к. це теж впливає на позиції
— у вас буде більше інформаційних приводів для проставлення посилань на сайт і внутрішньої перелінковки
— інші люди будуть частіше ділитися посиланням на вас
— нещодавно було дослідження, в якому був замір по сайту, який близько року не публікували нового контенту і трафік Google впав на 30%

До чого потрібно бути готовим

— до стрибків позицій — в перший місяць ви можете добре знаходитися і в Гуглі, і в Яндексі, а потім раптово «лафа закінчиться». Вас можуть підмішати в новинну видачу тимчасово як свіжі статті, а потім прибрати звідти.

— до того, що сайт буде повільно індексуватися — перевірте роботс.тхт, карту сайту і використовуйте для початку индексгатор. А також частіше публікуйте новий контент — «прикармливайте» робота пошукових систем.

— до фільтру «пісочниця» — вона буває практично завжди. Це фільтр, який є в обох пошукових системах. Це фільтр, який накладається частіше всього на кілька перших місяців — молодий сайт не пускають в топ.

Не сумуйте і продовжуйте — публікувати контент, дооптимизировать сторінки, розміщувати посилання і розміщуватися в соцмережах. Через якийсь час (можливо, навіть і через півроку — дивлячись, що за проект, яка ніша, який ваш сайт, які ваші дії, який контент) він дасть відчутний стрибок — пісочниця буде пройдена.

Ще почитайте ось цю статтю від Сайтклиник «Сайт в Топі: що робити далі, щоб не втратити клієнта». Насправді там багато корисного і для нового сайту, який тільки запускається.

Що ще…

1. Контекстна реклама

Сприятливо для нового сайту пустити контекстну рекламу. Вона реально допомагає молодому сайту, це відзначають усі — в тому числі за рахунок поліпшення поведінкового фактора, але ніби як є там і інші механізми, що збільшують любов пошукових систем до сайту за рахунок розміщення контексту.

Крім того, захопити багато позицій в топі вам вдасться дуже не скоро і ніколи ви не зможете захопити десятки тисяч ключових слів. Тому дуже рекомендується зв’язка SEO + Контекст і в залежності від бюджету, хоча б як мінімум за якимось цільовим важливим словами варто тримати контекстну рекламу в Яндексі і Гуглі.

Єдина складність — те, що пошукові системи постійно щось змінюють у механізмі контекстних рекламних кампаній і в новинах або в довідці відкривають користувачам тільки деяку частину справжнього стану справ. Тому по контексту «мастхев» — пройти який-небудь хороший тренінг, інакше можна витратити купу грошей даремно, або розчаруватися в ньому, або використовувати його на соту або тисячну від можливостей. Я в свій час проходила такий тренінг — живий і двомісячний, де на практиці ми відразу розбирали безліч деталей і виконували купу завдань, в результаті у мене раз і назавжди засіло в навичках, як зробити грамотну рекламу в контексті. Але і те, щоб зараз сідати і щось ефективно робити — краще пройти подібний свіжий тренінг ще раз. Щоб собі заощадити бюджет.

Зараз з подібних тренінгів я рекомендую по Яндекс Директ від Костянтина Живенкова.

А також раніше я давала ось цей мануал по збору величезної семантичного ядра для контекстної реклами, яке дозволяє дешево і швидко охопити сотні цільових відвідувачів.

Можна ще почитати ось цю детальну і свіжу по інформації (2016 р.) практичну книгу по Яндекс Директ від Іллі Цимбаліста (скачати безкоштовно).

2. Соцмережі

Якщо є бюджет, дуже бажано щільно займатися соцмережі і активно їх розвивати — тобто вкладати гроші в залучення передплатників, постити цікавий контент, влаштовувати якусь активність, спілкуватися з передплатниками, подавати свій продукт або послугу з різних ракурсів, давати цінні поради.

За соцмережами велике майбутнє і в плані користі для сайту, і для вашого бізнесу.

3. Супер якісний контент

Зараз, коли стає все складніше просувати сайти, коли пошукові системи «закручують гайки» в плані купівлі посилань і в ряді інших моментів, на перше місце виходять контент-маркетинг і крауд-маркетинг. Тобто створення якісного контенту і проактивне його поширення в місцях скупчення цільової аудиторії.

Добре реагують люди в плані поширення інформації на подібні мануали, як цей, який ви читаєте — чим грунтовніше й корисніше буде ваш матеріал, тим легше вам буде просувати і тим більше шансів отримати безкоштовні природні посилання від відвідувачів.

Читайте на цю тему «Велике керівництво по Супер-контенту — як зробити статтю, яка принесе 50.000 відвідувачів».

Взагалі, просування сайтів зараз все більше починає включати в себе знання психології і все більше ручної праці — все більше нагадує ситуацію, яка твориться на заході в цьому напрямку. Але у нас поки що все ще не так складно і є, наприклад, автоматизовані біржі з купівлі вічних посилань у статтях або популярних блогах, і ці посилання поки все ще дають ефект.

Загалом-то з основного це все. Якщо є якісь питання — пишіть в коментарях нижче!

І читайте ще обов’язково мій «Гід по безкоштовному просування сайтів для новачків і не тільки. 11 кроків».