Автор статті — Олександра Капаева, senior крауд-маркетолог системи крауд-маркетингу Referr.ru

За результатами досліджень, понад 70% людей які приймають рішення на основі чужих відгуків у мережі, починаючи з того, який фільм подивитися ввечері, закінчуючи серйозними покупками і вибором інтернет-магазину.

Відгуки можуть розташовуватися на спеціалізованих майданчиках, на форумах, просто в коментарях, або особистих блогах. Вміння поширювати інформацію про ваш бренд, досвід взаємодії з ним, а також стимулювання цих процесів — відмінний інструмент в руках маркетолога.

Сьогодні ми поговоримо про те, як отримувати клієнтів і нести знання про ваш бренд в маси за допомогою нового інструменту.

Крауд-маркетинг — це взаємодія з цільовою аудиторією на сторонніх майданчиках, таких як:

● форуми;
● блоги;
● сервіси питань/відповідей;
● в соціальних мережах.

Крауд-маркетинг допоможе:

● залучити цільових відвідувачів;
● підвищити впізнаваність бренду;
● поліпшити посилальний профіль сайту;
● забезпечити просування;
● збільшити видимість сайту в пошукових системах.

Кому потрібен крауд-маркетинг:

● власникам бізнесу;
● маркетологам;
● seo-фахівцям;
● serm-фахівцям.

Пошук тематичних обговорень

Вибір вірного обговорення з потрібною аудиторією — це один з найбільш важливих етапів роботи. Так як саме від аудиторії залежить успіх вашої рекламної кампанії. Розглянемо ручний, напівавтоматичний і автоматичний способи пошуку обговорень.

Ручний пошук

При ручному дослідженні вам потрібно зайти на тематичну майданчик, скористатись внутрішнім пошуком і знайти свіжі обговорення.

Наприклад, у вас інтернет-магазин весільних суконь. Для того, щоб знайти потрібні обговорення, краще почати з профільних весільних форумів, а потім перейти до жіночих спільнот. Однак майте на увазі, що на форумах бухгалтерів, кулінарів та в інших сильних ком’юніті, люди також говорять про такі речі і вам важливо бути в цих діалогах. Як їх шукати, ми розглянемо пізніше при вивченні систем моніторингу.

Скориставшись пошуком, знаходимо свіжу майданчик, в якій обговорюється тема весільних суконь:

і вступаємо в діалог.

Можуть бути різні сценарії спілкування:

1. джинса — відверта реклама визначеного НИМ, аккаунт банять в 90% випадків, розчарування в методі;
2. поверхневе занурення — написання невеликого тексту, прикріплення акцентованою посилання, в результаті акаунт банять в 70-80% випадків, розчарування;
3. допомога людям:
a. занурення в обговорення;
b. написання корисного відповіді;
c. прикріплення в доповнення відповіді посилання на свій бренд і на лідерів ринку;
d. у 80% випадків коментар залишається;
e. є надія на успіх.

Використання пошукових операторів

Більш просунутий рівень пошуку потрібних обговорень, це застосування пошукових операторів. Застосовуємо пошукові оператори в поєднанні з потрібними тематичними словами.

Наприклад, для пошуку по сайту використовується пошуковою оператор “site:домен”

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Як правило, пошук по сайту з використанням Гугл або Яндекс, більш результативний, ніж вбудований пошук на більшості майданчиків.

Далі необхідно вказати часові межі, щоб відібрати тільки свіжі теми:

Приклад результатів пошуку:

У підсумку бачимо велику кількість свіжих тем і питань на задану тематику. У цих обговореннях ми можемо поділитися експертизою, привернути увагу до нашого аккаунту, згадати потрібний бренд, або сайт.

Важливо! Не треба намагатися залишити посилання в кожному повідомленні. Розвиваючись по такому шляху, ви швидко отримаєте бан від модераторів. Правильна стратегія — це залучення уваги до свого повідомлення в одній з гілок обговорення. Ви можете послатися на ваш пост в сусідній гілці, дати на нього додаткову посилання, таким чином збільшивши його охоплення і не спамив.

Також можуть бути корисні пошукові команди дозволяють шукати за певним типам форумних движків:

● “який ноутбук купити” inurl:/forum/;
● “який ноутбук купити” inurl:board;
● “який ноутбук купити” inurl:viewtopic.

Автоматизація пошуку майданчиків

Для того, щоб полегшити пошук та моніторинг ключових запитів, необхідно використовувати спеціальний софт, який допоможе автоматизувати і прискорити процес пошуку.

Найбільш популярні інструменти для моніторингу:

● youscan;
● mention.com;
● google Alerts;
● talkwalker;
● kribrum;
● і т. д.

Розглянемо на прикладі, як працює mention.com — відстежимо запит “купити весільне плаття”:

За підсумком, бачимо всі запити за останні дні, при цьому користувачі навіть вказують необхідний місто, яке їх цікавить. Є можливість відразу підібрати потрібні моделі, або зробити вигідну пропозицію по доставці товару.
Можна хоча б раз на день моніторити нові повідомлення і реагувати на них. Хоча такий процес займає досить багато часу, зате результат це виправдає.

Створення і розвиток облікового запису

Після того як знайшли відповідні релевантні обговорення, необхідно підготувати аккаунт. Розглянемо основні моменти.

Попередня підготовка облікових записів

Краще завжди мати під рукою акаунти імітують живих людей на різних майданчиках.

Для цього необхідно заповнити профіль:

● аватар з фотографією, а не картинкою;
● підпис;
● специфічна інформація, яка потрібна в спеціальних спільнотах (кількість і стать ваших дітей, марка і вік автомобіля тощо).

Після заповнення профілю, необхідно надати йому життя постійно спілкуючись і розвиваючи вашу експертизу. Це дозволить збільшити відсоток коментарів з посиланням, які виживуть.

Важливо! Текст коментаря набагато важливіше, ніж вік облікового запису. Якщо ви з профайлу зі 100 повідомленнями напишіть відверто рекламний текст, то він точно програє хорошому корисного тексту з аккаунта з 1 сполученням.
Намагайтеся допомогти людям і дати слушну пораду, розібратися в їх питанні, поділитися експертизою. В такому разі, ви не тільки привернете увагу до себе, але і дійсно станете частиною професійного співтовариства.

Приклад заповнення профілю:

Необхідно мати кілька сторінок в різних соціальних мережах з тим же ім’ям, яке ви використовуєте на форумі. Ідеально, коли ви пишіть від імені дійсно живу людину, якщо немає — зімітуйте його життя в соціальних мережах.

Кілька порад для підвищення виживаності постів:

1. витримайте акаунт 2-3 тижні перед розміщенням посилання, так ймовірність видалення в рази менше;
2. не пишіть всі 100% коментарів з аккаунта з посиланнями — це пряма дорога в бан.

Рекомендації щодо написання корисних повідомлень:

1. не робіть наголос на продажу, допоможіть людині для початку вирішити його проблему, а далі він сам зупинить вибір на ваш товар;

2. давайте посилання не тільки на ваш сайт, але і на інші ресурси-авторитети у вашій ніші, також завжди підходить вікіпедія, як джерело достовірної інформації;

3. ассимилируйтесь до стилю спілкування на майданчику, інакше ви будете сприйняті як чужорідна субстанція і навряд чи будете почуті.

Вирішальний фактор

Більше 70% людей перед покупкою шукають відгуки і піддаються впливу мас, значення крауд-маркетингу для вибору місця покупки — дуже велике. Нижче, графік результатів великого опитування від авторитетного західного агентства Nielsen про те, що впливає на покупки:

Як ми бачимо, коментарі і відгуки в інтернеті знаходяться в топі. Тому буде непогано, якщо ви будете контролювати цей канал і, по можливості, впливати на нього за допомогою крауд-маркетингу. Але потрібно усвідомлювати, що якщо продукт поганий — то ніщо його не врятує.

Вибір способів пошукового просування складається здебільшого з двох факторів:

1. Безпека — відсутність ризиків отримати санкції від пошукових систем;
2. Посилання для людей і одержання переходів, а не заради самих посилань.

Крауд-маркетинг повністю відповідає цим умовам, тому повинен стати обов’язковим елементом SEO для будь-якого вебмайстра.

Система крауд-маркетингу Referr.ru надала для моїх читачів промо-код
10 додаткових лінків при замовленні на Рунет або Буржунет.

При замовленні вказуйте промо-код — add10links

Інші статті в моєму блозі по темі крауд-маркетингу:

Моя велика базова стаття про крауд-маркетинг

Як я попрацювала з Referr за напрямом крауд-маркетингу — мій відгук і звіт

Скільки крауд-посилань у лідерів ТОПа? Важливе дослідження (теж від сервісу Referr)

Найбільш Повне Керівництво по Розміщенню на Форумах

Буде дуже корисно в роботі:

Готова ТОП База для крауд-маркетингу — ручна збірка з тисяч активних живих форумів, соцмереж, блогових систем, сервісів запитань і відповідей, сервісів відгуків. Все розділено на тематики, регіони.