Апдейт поста:

Через 2 роки після випуску даній статті я написала «Велике керівництво по Супер-контенту» — як зробити матеріал, який принесе 50.000 відвідувачів. Можна переглянути інформацію нижче (тут є додаткові думки і приклади супер-контенту), а можна відразу прочитати за посиланням керівництво, де все детально описано.

Великого секрету в цьому немає, але все одно саме конкретно ця тема в основному замовчується в Рунеті, хоча, наприклад, ряд SEO-студій і фахівців рухають себе успішно саме таким чином. Тобто, її більше використовують для себе, ніж просувають в маси, як найбільш ефективний спосіб просування на сьогоднішній день. Тоді як в Буржунете і величезні дорогі SEO-курси, і всі стратегії розкручування сайтів будуються саме на цьому.

У нас же я поки ні курсів, ні чітких настанов на цю тему не зустрічала. Все, що я зустрічала, — у вигляді якихось досить туманних натяків, загальними словами і без чіткого комплексу конкретних покрокових практичних дій. Я теж не буду тут переповідати SEO-курс Брайана Діна (Бэклинко) та інші зарубіжні курси, які я проходила, розповім коротко. Але все одно, постараюся видати якусь систему.

Те, про що піде мова нижче, — дійсно, мабуть, найдієвіший засіб для просування свого сайту сьогодні. Тому ДУЖЕ рекомендую уважно прочитати і використовувати. Це може багато чого змінити в просуванні вашого сайту і навіть у вашому житті (якщо вона пов’язана з інтернет-проектом).

Не так давно Віктор Карпенко зробив випуск № 221 «На Дошці» — «Фішка з текстом, яка робить ТОП» і там як раз підняв цю саму тему, про яку я теж все збиралася написати статтю. Багато корисного можна почерпнути в нього, він розповідає більше технічних моментів про структуру такого контенту на сайті. Я згадувати ці деталі тут не буду.

Обов’язково подивіться і почитайте у нього. Там він теж як раз базується на SEO-курсі Бэклинко.

Отже, в чому великий секрет просування сайтів?

В сплаві 3х важливих моментів:

1) суперценного і повного, турботливого контенту певного типу,

2) використання психології як у створенні, так і в просуванні,

3) проактивному просуванні цього контенту.

Тут є дуже багато нюансів застосування цих 3х пунктів на практиці. І кінцевий ефект може змінюватися в десятки разів в залежності від того, чи знали ви ці нюанси, застосовували їх.

Після проходження закордонних курсів я частково стала застосовувати цю тему у себе в блозі і випускати багато великих настанов, намагаюся відкривати безкоштовно більше практичних деталей. І ці посади стали збирати по 15-20 тис переглядів якось «самостійно», стихійно, з дуже невеликим посівом з мого боку. Сам же мій SEO-блог при цьому практично не розкручувався, так і як і раніше майже не розкручується (через брак часу), а результат в плані кількості залучених відвідувачів на статті та на сайт в цілому відрізняється в рази.

Ось один з прикладів такого контенту — «Гід по безкоштовному просування сайтів для новачків і не тільки. 11 кроків.» (скріншот поточних показників показано вище). Менш, ніж за місяць він зібрав 13 тис переглядів, сотні живих хороших соцсигналов. «Посіву», тобто проактивного просування по цьому керівництву я присвятила зовсім небагато часу, мабуть, півдня.

Ось пара прикладів подібного контенту у мене в блозі:

«Головний мануал за 12 основними видами сайтів для безкоштовного просування»

«Найбільш повне керівництво по розміщенню на форумах»

Що дає вам таке просування за допомогою супер’якісного контенту:

— плюс в репутацію, формування вашого бренду на ринку, збільшення вашої цінності, поява нових партнерів і всіляких корисних зв’язків, пропозицій, підвищення довіри — як наслідок, підвищення продажів в тому числі.

— саме такі ось дуже корисні статті мають набагато більший ресурс в просуванні, ніж картки товарів, головна сторінка або просто звичайні статті. Їх дійсно легко і приємно просувати. Їх частіше беруть, рідше видаляють з форумів, більше відгуку, вам приємніше це робити і ви більше мотивувати, щоб продовжити або повторити цей досвід.

— самостійний вірусний ефект розповсюдження матеріалу та просування вашого сайту в цілому

— багато природних якісних тематичних посилань і соцсигналов — вклад не тільки в просування цієї статті, але і хостовых факторів самого домену сайту. Згадки сайту, бренду — плюс природний посилальний профіль, брендування сайту.

— збільшення лояльності ваших передплатників, читачів.

Отже, розглянемо детальніше:

Інгредієнт №1.

Суперцінний і повний, «турботливий» контент

Тут важливі всі ці деталі.

Контента в мережі зараз дуже багато. Якщо це буде чергова компіляція того, що можна прочитати на кожному сайті — це легко зчитується відвідувачем і часто відразу відбиває інтерес читати далі.

В ідеалі ви повинні викластися на 100% і зробити найкращу статтю в інтернеті на обрану вами тему. Ваш читач повинен бути шокований, що ви видаєте такий матеріал безкоштовно. З самого початку він повинен оцінити опрацьованість, практичну користь вашої статті на сайті. А добре подана оформлення і цінна інформація повинні утримати його до кінця.

Контент повинен мати практичну користь — це особливо цінується людьми, все повинно бути детально розкладено по поличках, по кроках, щоб будь-який новачок міг застосувати.

«Турбота» виражається в тому, щоб передбачити всі питання, які могли б бути задані, і не полінуватися відразу відповісти на них, а також не полінуватися приємно і якісно оформити контент.

Якого роду статті писати?

Цінується думка людини, який дослідним шляхом за багато-багато років практики прийшов до якихось найбільш ефективним рішенням, і покроково їх викладає. Але це не обов’язково має бути стаття за типом «покрокове керівництво». Так, гід, або керівництво — один з найбільш популярних типів матеріалів. Але також добре зацікавлюють, лайкаются та вірусно поширюються такі статті, як:

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

— практичні кейси (просто про досвід застосування чого-небудь), історії успіху
— розбори помилок, провалів
— збірки чого-небудь, «ТОП …». (топ сайтів ніші, відеоканалів, кращих статей, кращих чи гірших прийомів, товарів, хаків, експертів, помилок — чого завгодно)
— інтерв’ю з експертами (можна зведене з декількох експертів)
— тести, порівняння

Ось хороший приклад такого типу матеріалу, як «ТОП …» — стаття 55 блогів про інтернет-маркетингу для читання в 2017 році». Мій блог теж туди потрапив, мені, звичайно, це було приємно, і я сама, без прохань автора розмістила такий анонс цієї статті у себе в блозі і зробила пости в соцстеях.

Автор — Газиз Ісмаїл, мало того, що дуже якісно подав всередині матеріал — видно було, що заради користі читача він затратив багато часу. Так він ще і дуже грамотно проактивно просував його — тобто він не пустив все на самоплив, а зв’язувався з кожним автором 55 блогів (в тому числі зі мною) і повідомляв, уточнював, яку поставити фотографію, як поправити. В результаті, кожен автор мав можливість брати участь у процес «спільної» роблення статті, оцінити її і, звичайно, найчастіше в ході процесу хотів порекомендувати іншим, спільне дітище. Тим більше, що сусіди по добірці все дуже гідні, і кожному, напевно, було приємно опинитися в такій компанії.

Загалом, у мене залишилося стійке враження, що він теж проходив платний курс Бэклинко.

Ще один хороший приклад, змішаний тип контенту — «тести, порівняння» плюс «кейс», попався мені на очі нещодавно — «Вибираємо сервіс email розсилок за 15 днів — кейс агентства Netpeak». Нетпиковцы взагалі відрізняються дуже грамотним підходом до контенту, як ті ж Текстерра, Сеопрофи є яскравими гравцями на ринку в цьому плані і багатьом знайомі.

У цій статті по вибору сервісу розсилок багато таблиць з порівняннями параметрів і дуже багато практичної користі. Це дуже «турботливий» контент — вони виконали майже всю роботу за читача. Крім вдало обраної теми та практичної цінності, статті на сайті Нетпік оформлені дуже зручно, грамотно, приємно — можна сміливо брати їх як зразок.

Кому довірити написання статті?

Зрозуміло, що аби написати хто такий контент не може. Це має бути дійсно профі в своїй темі, інакше суперценного контенту ви не отримаєте.

Або пишіть самі. Для старту просування достатньо навіть 1 статті, а потім, якщо ви все зробите правильно, вам сподобається, і самі, без додаткової мотивації, будете розмірковувати, що б ще написати.

Або замовляйте у профі. Фахівців можна знайти, наприклад, на форумах, або ж серед копірайтерів бувають практики в певних областях, хоча, звичайно, досвідчені успішні практики найчастіше досягають більшого, ніж бути копірайтером.

Це може бути ваш знайомий, начальник. Ви можете посидіти поговорити з ним з диктофоном і потім передати копірайтеру. Копірайтер може повернути текст з низкою уточнюючих практичних питань, що той чоловік знову надиктует у формі розмови відповідь, копірайтер допрацює і вийде відмінний матеріал.

Ідеї для статей можна черпати на сайтах конкурентів, на тематичних форумах дивитися, чим люди цікавляться найбільше.

Я пишу свої статті «за натхненням» — просто в якийсь момент настає внутрішне дозрівання написати на якусь конкретну тему? і за кілька годин вона сама з мене виходить. Ніяких зусиль не додаю, ніде не шукаю теми, не парюся. Інакше мій перфекціонізм не дав би мені випустити таку кількість матеріалу за цей термін. Я видала б кілька великих статей за 2 роки замість кількох десятків. Так, вони були б крутіше, але, я вважаю, в моєму випадку, вони і так досить гарні і краще встигнути зробити більший охоплення теми.

Саме з тих пір, як я почала писати саме такі — максимально повні і докладні статті по темі, мені стало це робити приємніше, я стала частіше з задоволенням писати в блозі, ніж, якщо порівняти з тим часом, коли я частіше писала понад звичайні статті.

Інгредієнт №2.

Психологія

Знання людської психології значно посилює вихлоп від вашого поста.

Вона застосовна і при виборі теми і заголовка, і при написанні самого матеріалу (копірайтинг), а також при налагодженні зв’язків з іншими блогерами і значущими фігурами вашої ніші, при просуванні матеріалів.

Я вже згадувала вище, що при створенні посади типу «інтерв’ю» або «ТОП блогів», «ТОП відеоканалів» і т. д. може з’являтися ефект «спільного дітища», відповідальність за успіх якого раптово починає відчуватися і в того, хто був згаданий в статті. Якщо все зроблено грамотно і незадовго до здачі поста ви відправляєте його на затвердження до того, кого ви самі призначили одним з топових експертів ніші, або грамотно проворачиваете всю роботу по знайомству і взяття інтерв’ю, то майже напевно відомий блогер або авторитетний, впливовий експерт буде разом з вами просувати вашу статтю, використовуючи на вашу користь свій ресурс.

В цьому ж ингридиенте можна говорити про таку річ, як емоції, впевненість у тому, про що ви пишете. Якщо ви надаєте свою статтю жваво, емоційно, як-то легко, свіжо, з нового ракурсу, як-то по-людськи — у неї набагато більше шанс бути прочитаною і поширеною, у вас — бути цікавим і мати лояльних читачів і продажу.

Те ж саме і про спілкування — звичайно, надто жваво з поки ще не знайомими людьми спілкуватися не варто, але і сухе манірне, підкреслено ввічливе спілкування без зближення теж не дасть сильно великого ефекту.

Але, звичайно, без супер’якісного контенту ніяка психологія не допоможе.

До мене постукали дуже грамотно і попросили дозволу надіслати статтю на розгляд — може бути, я захочу розмістити посилання на неї. Я його дала, виділила їх як для себе за цей їх м’який і ввічливий підхід. Але далі моє потенційно сприятливе ставлення і моя підтримка їх статті вмить зникли. Стаття взагалі нічого з себе не уявляла — була дуже коротка, на яку не цікаву тему і жахливо подана в плані кольору і розміру шрифту, міжрядкових проміжків і так далі — все було зліплено, так що потрібно було змусити себе прочитати. Природно, я відразу закрила і забула, написавши їм причину.

Велику роль відіграє і шаблон, дизайн вашого сайту. Я досі часто зустрічаю чорний, темно-зелений або сірий фон сайту і абсолютно нечитабельний текст. Пожалійте людей. Сьогодні сайтів інформації дуже багато, щоб хтось читав там, де йому не комфортно.

Ще один важливий момент — «давати перш, ніж брати». Тоні Роббінс називає це головним ключем до багатства, і, звичайно, це так і є. З тих пір, як я зробила багато безкоштовних корисних матеріалів (які так я могла б продавати і платно), зробила безкоштовні SEO-курси, щодня безкоштовно консультую людей, безкоштовні оновлення ТОП Бази, то стало якось простіше і цікавіше заробляти, лояльність передплатників і читачів відчутно підвищилася.

Мені самій стало приємніше працювати, тому що крім користі для бізнесу я отримую фідбек, багато хороших відгуків і історій, хто як просунув сайт з моїм радам або з моєю ТОП Базою, як я допомогла або замотивировала поїхати подорожувати або народити на Балі, або щось ще, це підвищує загальну задоволеність, енергію, мотивацію, бажання робити щось ще — давати людям більше, і отримувати самої ще більше користі для себе.

Після того, як я зробила цей SEO-блог за придуманим мною формату «блог-фільтр», і мені не шкода присвятити цілий окремий пост статті або вебінару мого колеги і дати на нього посилання, привести йому кілька сотень або тисяч відвідувачів безкоштовно, з’явилося багато дружніх зв’язків з іншими відомими SEO-фахівцями Рунета. Тепер іноді я їх теж можу попросити про послугу чи вони, більш близько знайомі зі мною, самі роблять перепис моїх статей в соцстеях, наприклад. Якби я тільки просила, тягне щось з них якимись психологічними вивертами, заманиваниями і проханнями, то навряд чи б у них виникло власне бажання щось зробити для мене. І в цілому, їх задоволення від нашої взаємодії, ставлення до мене було б зовсім іншим. До речі, наявність якісного контенту на моєму сайті, якась вже напрацьована популярність у своїй ніші теж підвищує шанс на сприятливий відповідь в мою сторону від найвідоміших персон ринку.

У мене завжди складалося якось само собою, по простому і щиро, без складання списків і спеціальних дій.

Але, звичайно, це можна було б зробити усвідомленим процесом.

Спочатку збирати список відомих блогерів, авторитетних фігур з корисним вам ресурсом у вигляді сайту, відеоканалу, розсилки — людей, які вже помічені за тим, що залишають посилання на чужі матеріали (як їх називає Бэклинко — linkerati).

Потім почати якийсь контакт, «надокучити» — лайкати, шерить, коментувати в соцмережах, на форумах, може бути, як-то ще десь, у спільних обговореннях в популярних групах або десь ще показати себе эспертом з власною думкою. Може розмістити посилання на них без будь-якого попередження про це (деякі це самі відстежать), або кілька посилань. І тільки потім зав’язати якесь більш близьке знайомство, розмістивши, наприклад, «ТОП ….» або попросивши людини стати експертом в інтерв’ю.

Я, приміром, поступово познайомилася практично з усіма цікавими мені SEO-блогерами Рунета. Але досі є люди або компанії, яких я давно безкоштовно активно просуваю, розміщую посилання на них, рекомендую своїм передплатникам і добре відгукуюся, але ми навіть не знайомі особисто. Можна було б познайомитися і плідніше співпрацювати далі, з більшої користі для мене, але часу на все не вистачає, і для мене все-таки пріоритет — видавати читачам корисну інформацію, а не просувати свій блог.

Я могла б взяти згаданий вище пост «55 кращих блогів, інтернет-маркетингу» і уважно вивчити матеріали і авторів кожного, подумати, що найкраще з цих блогів я могла просунути. А також, хто, може бути, є ще й автором якогось софта або сервісів (наприклад, Олександр Алаєв, Дмитро Севальнєв, Денис Наріжний, Ігор Рудник), SEO-курсів і заходів (Сергій Кокшаров, Сеопрофи, Дмитро Шахов, Леонід Гроховський, Михайло Шакін, Іван Севостьянов) і т. д. І на грунті всього цього налагодити знайомство, взаємодія. Спочатку бути їм корисною, потім мати можливість просити про відповідні послуги. З більшістю згаданих блогерів ми познайомилися саме так — через співпрацю з їх продуктів, а не по блогах і статтями. І зазвичай контакт був з їх боку, у мене просто були ресурси, де я безкоштовно або за партнерським посиланням (з безсумнівною користю і для них) розміщувала різні курси і софт.

Це я розписала у вигляді прикладу лише один з моментів. А їх дуже багато, якщо подумати.

Створення великих практичних статей, підняття планки свого рівня має і ще один хороший ефект — ви піднімаєте свій рівень як експерта, починаєте більше вивчати по темі, глибше копаєте, з часом більш впевнено і цікаво пишете статті.

Інгредієнт №3.

Проактивне просування контенту

Більшість людей, розмістивши пости на сайті, обмежуються розміщенням їх у соцмережах або максимум — закуплять декілька посилань.

Деякі йдуть далі — розміщуються на форумах, купують рекламу в соцмережах.

І дуже мало хто йде ще далі — пов’язується з відомими блогерами, використовують «метод битих посилань», розміщується не тільки на форумах, але й у різних соцмережах (їх сотні всіх видів, тематик і регіонів), сервіси питань і відповідей, в блогових системах, в сервісах соцновостей та інших безкоштовних видах сайтів для просування, купує рекламу в розсилках або як-то домовляється про бартер, використовує посилальні піраміди, соціальні піраміди, задіє інші методи посилального і соціального просування окремих сторінок.

За посилального просування саме інформаційного сайту (це стосується будь-яких статей, блогу на корпоративному сайті) я писала тут, в цьому пості.

Взагалі, в цьому блозі у мене маса статей, присвячених саме безкоштовним самостійного посилального просування. Подивіться усі мої статті тут. А також підписуйтесь на мої безкоштовні SEO-курси. Один з них теж детально про безкоштовне посилальне просування.

Всі існуючі види сайтів для безкоштовного самостійного просування, розділені на тематики, регіони і т. д. (понад 1500 підкатегорій) є в моєму ТОП Базі (свіже велике оновлення бази було 3 травня 2017 року, зараз це вже версія 44, тому сміливо беріть і просувайте).

Також почитайте ось цю статтю «Керівництво по малобюджетному або безкоштовному запуску нового сайту» — тут я писала, наприклад, про купівлю постів в тематичних блогах або групах в соцмережах через біржі.

Ось, приміром, скріншот з одного з найбільших SEO-форумів Maultalk.com — розділ «Дайджест блогосфери»:

Той самий Гід по безкоштовному просування, кількість переглядів і соцсигналов якого я приводила в самому початку статті на скріншоті, набрав 2 тис. переглядів на одному з тематичних форумів. У мене є невеликий список з десятка кращих форумів, де є подібні розділи «Дайджести блогосфери» я завжди швидко раскидываю там свої анонси статей.

АЛЕ (!) можна і треба було б робити анонс на всіх підряд тематичних форумах, просто у відповідних розділах, а не тільки в розділі «Дайджест блогосфери». Це зайняло б кілька днів замість півгодини, але дало б набагато кращий ефект.

І це тільки один із способів просування статті, а їх десятки безкоштовних і десятки платних.

Відразу хочу сказати, що можна було б робити у багато разів краще, ніж роблю це я. І було б мені набагато веселіше жити і працювати, якби переглядів постів було в кілька разів більше. Мені абсолютно очевидно, що потрібно для цього зробити. Все планую над цим попрацювати, але постійно вклинюється мільйон якихось справ. Крім того, з досвідом приходить розуміння, як було б краще, і вже хочеться переробити старі пости. Але все одно, і поточний результат мене вже радує — він став значно краще після часткового застосування того, про що пишу нижче.

Можна було б зробити краще:

— давати матеріал ще краще — повніше, більше практичних деталей, скріншотів, оформляти краще,

— робити більш якісну цікаву картинку, що привертає увагу,

— краще продумувати заголовок поста, робити його яскравим, незабутнім

— краще працювати з семантичним ядром (я найчастіше взагалі не займаюся цим при написанні цих статей і посібників)

— краще оптимізувати (теж майже не займаюся),

— краще перелинковывать на цю статтю

— в 100 разів більш активно поширювати пост (серед інших блогерів моєї тематики, в соцмережах, проставляти посилання, в місцях скупчення цільової аудиторії),

— перед написанням статті вивчити потреби цільової аудиторії по форумах, тематичним соцмереж, вивчити Топи в пошукових системах Рунета і Буржунете по таким запитам, про що вже написано на інших сайтах, глибше вивчити питання сам.

Після таких дій у мене було б в середньому 20-30 тисяч переглядів, як мінімум. Але впевнена, що і більше могло б бути. Тут, звичайно, деяку роль грає моя абонентська база — але в середньому вона відразу дає тільки 1-2 тис. переглядів моїх статей. Решта — просто «само», стихійно.

В цілому, про користь блогу для корпоративного сайту я писала тут.

Але вести блог можна по-різному. Можна вести його звичайно, як більшість, і майже не мати від цього користі. А можна, як я рекомендую.

Просто спробуйте, і ваше життя вже не буде колишньою )

Зробіть хоча б 1 суперстатью. І активно просуньте її протягом 1 тижня. Подивіться на ефект.

Я втілюю на своєму SEO-блог, напевно, 5% від можливого потенціалу, а то й менше. Ефект ви бачите.

Загалом, сьогодні це — однозначно найефективніший спосіб по просуванню будь-яких сайтів і інформаційних, і комерційних).

Якщо які коментарі, питання — пишіть, я завжди рада!