Треба зробити таку окрему рубрику — «Якщо є 3 години на SEO-роботи».

Тому що, якщо ваш план по SEO не розписаний максимально детально, докладно, так, що і дрібніше вже не разобъешь, то при думці про те, скільки там всього потрібно провернути, починається прокрастинація. Руки тягнуться до соцмереж, час пролетів, потім часу залишилося зовсім мало, вже й не хочеться починати.

А от коли є якісь короткі зрозумілі дії, які займуть якраз години 2-3, то вже можна хоч щось зробити по просуванню сайту.

Я писала детальну статтю з допиныванию сторінок, близьких до ТОПу, до його верху.

Оптимізація фрагментів є невеликою частиною того, що я там рекомендую робити. Але зате досить простий і швидкої його частиною.

Я не говорю зараз про розширені сніппети (внизу буде ряд статей про розширені сніппети).

Я ж тут пишу про 2 головні елементи — Title і Meta Decription.

Зміст:

Алгоритм: знаходимо найбільш траффиковые сторінки і покращуємо їх сніппети
Як виходять невдалі фрагменти і як їх подивитися в Топвизоре
Як заповнювати Title
Як заповнювати Meta Description і Meta Keywords
Інші корисні статті

Алгоритм коротко:

1. Отримуємо з будь-якої системи аналітики (Яндекс Метрика, Google Analytics) список сторінок, з яких найчастіше приходять до вас з пошуку.

В Яндекс Метриці:

Можна попрацювати окремо зі сторінками, звідки частіше приходять ТІЛЬКИ з Гугла, наприклад.

Бо в Гуглі частіше буде видно саме такий фрагмент, яким ви його самі поставите за допомогою Title + Meta Decription. Тобто він більш керований. Я покажу цей момент нижче.

Але краще просто попрацювати над усіма трафиковыми сторінками з пошуку. Зміни Title + Meta Decription дасть багато корисного і для Яндекса. Особливо зміни Тайтла.

Пам’ятайте ще ось про що.

Є таке правило: «працює — не чіпай».

Самі трафиковые сторінки найкраще покращувати зовсім трохи підправити Title, але не змінювати його повністю, з нуля, з іншими словами.

Додати в текст додаткових тематичних і ключових слів, але не змінювати щось кардинально.

Додати цю сторінку перелінковки і посилального (це завжди тільки в плюс).

2. Вивчаємо, як виглядають поточні сніппети у цих сторінок за якимось запитам, за якими на ці сторінки часто заходять. Наприклад, за допомогою Топвизора (докладно нижче, зі скріншотами). Перевіряємо, чи є взагалі в Тайтлах всі важливі ключові слова.

Дивимося вручну ТОП за своїми запитами як виглядають сніппети у самих можновладців конкурентів.

3. Робимо Title і Meta Decription цікавими, яскравими, привабливими, з усіма важливими ключовими словами.

4. Прискорюємо переіндексацію цих сторінок. Варіантів багато — соцмережі, посилання з головної сторінки. Але я б використала «Индексгатор», як я описувала тут кожну посилання 2-3 рази за тарифом максі. У мене цей варіант, як і раніше відмінно працює.

Через деякий час дивимося на зміни по позиціях і трафіку. Їх можна переглянути за тимчасовим сегментах, наприклад, в Яндекс Метриці — тут за посиланням я описувала, як діагностувати Баден-Баден, ось точно так же можна задати період тиждень до змін, тиждень після того, як вони вже точно увійшли в силу.

Де позиції з важливих ключовими словами ще недостатньо високі — допинываем їх далі точково до ТОПа.

Трохи докладніше:

Сниппет – це те, як ваш сайт виглядає у видачі пошукових систем – його заголовок, опис, значок favicon, швидкі посилання, щось ще.

Я дуже багато досліджувала текстові фрагменти в останні місяці і на основі цього можу чітко сказати:

Сьогодні опис фрагменту Яндекс найчастіше бере з тексту (хоча іноді бере і мета дескріпшн повністю або частково — шматок мета дескріпшн плюс шматок з тексту).

Гугл найчастіше бере опис фрагменту з мета дескріпшн, хоча якщо в ньому немає потрібних ключових слів із запиту, навіть частково, він візьме теж з тексту.

Заголовок фрагменту найчастіше обидві ПС формують з Title, якщо в ньому є ключові слова із запиту.

Навіть якщо розраховувати тільки на фрагменти Гугла – це все одно це найчастіше 30-50% трафіку, а то й більше. Але оптимізація Тайтлов значно покращує ситуацію з ранжуванням обох ПС. Так і якісний Meta Description у Яндексі теж допоможе з просуванням.

Саме тому так важливо:

А) використовувати ключові слова — щоб частіше у вас виходив керований сниппет – заданий вами

Б) використовувати цікаві слова, цифри, скобки, заголовні букви, ваші УТП, сильні вигоди, інформацію по бесплатностям, знижок і бонусів і т. д. – все, що збільшує клікабельність фрагменту.

Сниппет для сторінки «Xrumer зі знижкою» на моєму сайті seo-topshop.ru в Яндексі:

Заголовок фрагменту береться з Title, опис фрагменту тут, в Яндексі, — з тексту, довільно.

Я можу спробувати вплинути на клікабельність, додавши туди якихось цікавих слів. Типу «свіжими, ексклюзивними базами» замість «базами» або «вашим безкоштовним навчанням у досвідченого фахівця» замість «навчанням».

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Але не факт, що при цьому опис фрагменту не почне братися з якихось інших слів, якщо цей текст, розбавлений іншими словами почне здаватися пошуковику менш релевантними якомусь конкретному запиту.

Тому змінювати варто обережно, потроху додаючи сильних за змістом, цікавих слів, цифр і так далі.

Фрагмент тієї ж сторінки в Гугл:

Як ми бачимо, в заголовку фрагменту в Гугл входить трохи більше знаків, видно його велика частина, ніж в Яндексі.

Як це все працює:

Title — найважливіший елемент оптимізації сторінки. Він не тільки формує фрагментом, але і безпосередньо бере участь в ранжируванні. Тому ключові слова у ньому повинні бути ретельно продумані, вжиті обов’язково, але без переспама.

Meta Decription, як всі зараз заявляють, що не впливає на ранжирування, але тут є багато моментів.

По-перше, він впливає опосередковано — хороший сніппет сильно збільшує кількість кліків по опису (сайту) в пошуковій видачі і покращує поведінкові фактори. Саме через ПФ сайт стає все вище і вище по позиціях в пошукових системах.

Ось свіжа гостьова стаття у Девакі по тому, як хороший CTR у фрагменту покращує позиції в Гугл (в Яндексі теж працює).

Ще, якщо у Meta Decription вжиті ваші найважливіші ключові слова, коли користувач шукає їх, то він частіше побачить в описі саме те, що у вас встановлено Meta Decription, а не якийсь стихійно вибраний пошуковою системою шматок тексту. Таким чином, є шанс частіше мати більш керований сніппет у видачі. Плюс ці слова підсвічуються, і привертають додаткову увагу людей.

Як створюються невдалі опису в сніппеті?

1. Ви погано попрацювали з Meta Description.

2. Ваш текст на сторінці — не цікавий, водянистий, занадто загальний, описовий, не ємний, не цікавий, без конкретики.

Часта помилка в тексті йде опис проблеми, яка ВЖЕ привела людину.

Він ВЖЕ в курсі, що у нього кришка у каструлі розбилася, або взимку треба міняти шини. Йому цікавіше б побачити в списку описів сайтів у видачі про знижки, подарунки, великий асортимент, безкоштовну доставку, щось ще — якщо це комерційний запит сторінка відповідного типу. Або якісь чіткі практичні моменти, з яких він зрозуміє, що на сторінці дійсно корисний контент, вирішується його завдання.

Тобто часта помилка така, що сніппет не відповідає на запит і намір (интент) користувача.

Іноді, якщо комерційний текст — описового характеру, то створюється відчуття, що це стаття, а не категорія інтернет-магазину сторінки або послуги, товару.

Якщо в тексті у вас поруч з ключовими словами йдуть ваші вигоди, УТП, цікаві дані про купівлю у вас, то сніппет теж буде цікавим.

часто стихійно созданнй пошукачем сніппет буває навіть цікавіше, ніж написані вами тексти в Meta Description.

Тому, коли ви розглядаєте і аналізуєте свої фрагменти (пункт 2 цього алгоритму), можна записувати найвдаліші моменти, які випадково дуже успішно в них потрапили – факти, цифри, що ще і використовувати їх усвідомлено частіше і в текстах, і в Мета Дескріпшн.

Як дивитися свої фрагменти за допомогою сервісу Топвизор:

Так само можна дивитися і фрагменти конкурентів.

Дивимося їх у розділі «Позиції» при блочному відображенні.

Але (!) спочатку в розділі «Налаштування» треба поставити «Збирати фрагменти» ось тут:

Потім у розділі «Позиції» зняти позиції. І переключити в «блочний» режим. В новому інтерфейсі це робиться так:

І відразу видно, що і як — яка релевантна, як виглядає фрагментом, звідки він береться, які слова підправити і так далі.

Релевантні та цільові сторінки

Ще один найважливіший момент в аналізі фрагментів — найчастіше ви відразу бачите, та сторінка ранжується, яка потрібна вам.

Чи є ваша цільова сторінка релевантної в пошукових системах. Однакова ваша сторінка релевантна і в Гугл, і в Яндексі.

Я писала про це докладно тут. Це дуже велика і дуже часта SEO-помилка — рухатися наосліп, думаючи, що продвигаешь одну сторінку, а насправді релевантної в пошуку стоїть інша.

Як заповнювати Title

Коротко теорія.

Title — 60 знаків з пробілами.

Взагалі, можна робити і більше знаків – 70-80, наприклад.

Можна і ще більше – за свіжими дослідженнями, пошуковики, як і раніше, смикають окремі слова і з кінця фрагменту, але тоді він може виглядати не дуже красиво, розбиватися трикрапками і так далі. Та й це буває не так часто. А також треба пам’ятати, що чим більше слів в тайтлі – тим менше вага кожного слова.

Загалом, найцікавіше точно має бути у видимій частині фрагмента – це 55-60 знаків. І краще всього укластися не більш ніж 60-70 знаків.

Тайтл НЕ повинен повністю збігатися з H1 сторінки, але бажано повинен перегукуватися з головним ключів. Тобто зазвичай тайтл включає h1 (головний заголовок сторінки і ПЛЮС трохи розширює, доповнює цікавими фактами.
Або Н1 і Тайтл включають якийсь головний ключ + кожен з них включає ще якісь свої, різні додаткові слова.

Хоча зараз я іноді бачу пропозиції включати в Тайтл і Н1 різні ключові слова.

У Тайтл – головний ключ. У Н1 – щось додаткове.

Це і можливість зібрати більше низькочастотного трафіку, і більш безпечно від Баден-Бадена сьогодні.

Але особисто я як і раніше вважаю, що є конкуренція по ключовому запиту висока, то потрібно ставити однаковий ключ і в Тайтл, і H1.

НЕ РОЗБИВАТИ Title цими 3-ма знаками: !?. (крапкою, знаком і знаком знаками) ВАЖЛИВІ ПАСАЖІ які повинні йти як один запит.

Найголовніші ключові слова – на початку. Радиться ближче до ключа розташовувати і топонім.

Добре б додати якихось слів, що приверне до вас увагу. Виділяють конкурентів. Можна в дужках або великими літерами, як привернути увагу

Тайтл кожної сторінки будується на основі наявного семантичного ядра.

За багатьма спостереженнями, він є сьогодні важливіше, ніж заголовок Н1.

Тобто в ідеалі б свідомо просувати кожну сторінку під відібрані ключові слова. Можна використовувати Title пару ключів.

Сьогодні більше не варто повторювати 2 рази один і той же ключ в Тайтлі. Вже тим більше не робити по 3 входження, як це іноді трапляється в тайтлах.

Але тут дивимося аналіз ТОПа — іноді він показує, що конкуренти в ТОП20 за деякими запитам часто мають по 2 входження ключових слів. Приклад:

Столовий посуд – купити посуд в інтернет-магазині в Москві

Такий тайтл можна використовувати, якщо у багатьох конкурентів в топі приблизно таке ж.

Тому варто дивитися ТОП. Наприклад, інструмент Аналізу ТОПа від Піксель Тулс чітко показує, скільки разів у вас використані слова з ключового запиту, і скільки в середньому у конкурентів.

Але найчастіше сьогодні рекомендується 1 раз. Варто ще й вручну переглянути тайтли у конкурентів. Зазвичай навіть якщо Піксель Тулс каже, що в середньому уживається 2 рази ключ в Title, то насправді у більшості конкурентів по 1 разу, і, може, все-таки варто залишити 1 раз.

Крім того, якщо у вас виявлений фільтр переоптимизации або Баден-Баден, і є рекомендація знизити кількість ключа на сторінці, то обережно поставтеся і до Тайтлу — не влаштовуйте там переспам, знизьте його, якщо він є.

Як заповнювати Meta Description

Раніше завжди рекомендований розмір становив: 155 знаків з пробілами. На кінці крапка.

Потім Гугл на півроку збільшував розмір опису фрагменту до приблизно 230 знаків з пробілами. Зараз у травні 2018 знову зменшив і тому знову рекомендується робити красиві чіткі фрагменти приблизно 155 знаків

Як я вже докладно описала вище, за останніми даними, використання в ньому ключів не впливає напряму – тобто вважається, що зараз мета дескріпшн не бере участь у ранжируванні. Впливає опосередковано — через підвищення клікабельності — поліпшення поведінкових факторів — підвищення позицій.

Бажано, щоб не було повного повтору з Title і щоб Meta Description як-би розкривав цікавий посил тайтла.

Часто зустрічається така помилка, коли Тайтл і Meta Description починаються однаково – це дуже неефективно, не привабливо виглядає.

Отже, Meta Description:

1) Не повинен збігатися з Title. Бажано повинен починатися по-іншому, ніж Title.

2) Одне або декілька пропозицій рекламного характеру.

3) Бажано входження головного ключа ближче до початку.

4) Використання додаткових ключів і додаткових важливих тематичних слів — підказки, підсвічування, комерційні маркерів (купити, ціна, замовлення, доставка тощо), топонімів, синонімів.

5) Використовувати рідкісні слова (з великим idf), наприклад, назву компанії або технічний термін для уникализации Тайтла. Але я проти того, щоб в кінці кожного тайтла використовувати назву компанії, тільки якщо це дійсно відомий бренд і він може дати вам додаткових відвідувачів з-за впізнавання.

6) Використовувати цифри для залучення уваги — кількість позицій, або номер телефону, або скільки років ви працюєте на ринку, наприклад.

7) Так само, як і Title, можна і потрібно використовувати якісь знаки — дужки, тире, заголовні букви, яскраві цікаві слова, що привертають увагу, ваші УТП. Люди сканують очима, а не вчитуються.

Дуже бажано (особливо для головної і найбільш важливих цільових сторінок) придумати декілька варіантів тайтла, дескрипшена. Загнати в якийсь візуальний редактор фрагментів, наприклад, сюди:

http://www.seomofo.com/snippet-optimizer.html

і приблизно подивитися різні варіанти, як може виглядати сніппет.

Якщо я заб’ю в цей редактор фрагментів свої Тайтл і Мета дескріпшн цієї сторінки, то отримаю ось такий варіант від них:

цей фрагмент в Google виглядає так:

Вони, як ми бачимо, майже ідентичні, так що це хороший інструмент допомогу.

Як заповнювати Meta Keywords

Чи не заповнювати взагалі, або заповнювати 1-2 головними ключами, без переспама – це може привернути увагу і накласти санкції.

Загалом, так формуються гарні та ефективні, добре оптимізовані сніппети.

І ЦЕ ВАЖЛИВО виконати ДЛЯ КОЖНОЇ (!) важливою цільової сторінки.

Потім покращувати фрагменти найбільш трафикогенерирующих сторінок і тих, які близькі до ТОПу.

Але робити це дуже акуратно.

Дивитися треба, підбирати різні варіанти, грати тайтлом і мета дескріпшн.

Ще читайте хороше керівництво від Ігоря Рудника:

«Як писати правильні мета-теги для магазинів, сайтів послуг та інфо сайтів»

Рекомендації від Dr.Max щодо оптимізації фрагменту:

«Аудит CTR і подвоєння трафіку за тиждень»

Варто почитати ось такі рекомендації ще за створення керованого фрагменту:

«Оптимізуємо сніппети – збільшуємо переходи з Топу» — стаття у блозі Оптимизаторши (Олени Камськой)

«Як зробити сніппет продають?» — стаття Дениса Каплунова

«25 способів скомпонувати вичерпний сніппет»

«Як зробити розширений сниппет: докладне керівництво для чайників»

Інші мої статті для ідей SEO-робіт вам в допомогу:

«Гід по безкоштовному просування сайту — 11 кроків»

«Безкоштовно просувати сайт посиланнями: як»

«Велике керівництво по Супер-контенту»

«Як визначити, які запити садити на яку сторінку»

«Точно у вас все в порядку з відповідними сторінками»

«Алгоритм допинывания в ТОП сторінок за потрібними ключовими словами»

«Як швидко проаналізувати сайт — 3 безкоштовних сервісу»

Як завжди, буду рада вашим коментарям!