Кейс з крауд-маркетингу невеликий, але я його вибрала як цілком показовий і чіткий. Та й краще всього крауд помітний саме на НЧ запити, т. к. в просуванні по низькочастотним ключів посилання в цілому більш вагомі як фактор. По СЧ (середньочастотним запитам) вже набагато сильніше буде частка поведінкових, хостовых факторів, сукупність інших.

Початок кейса

Є у мене блог на тему саморозвитку, психології та іншого, під назвою «Наближаючись..». І там є стаття про Стоднівку.

У січні-лютому 2018 я вирішила прискорити просування цієї статті в Топи. На той момент за запитом «стоденка» стаття була на 15-20х позиціях.

Часу у мене на цей проект не було зовсім, тому я вирішила витратити менше години — скористатися сервісами крауд-маркетингу і заодно потестувати якийсь новий сервіс.

Хід дій

Відразу скажу, що цей новий сервіс мені не дуже сподобався, тому розповідати про нього не буду. Не самий поганий, цілком зручний, ціни середні по ринку — 3-4 долара за посилання, але був ряд моментів, які мені не дуже сподобалися. З конкретно цим проектом спрацювало погано, я опишу все нижче, але з просуванням інших сторінок ефект свій він дав. Не буду робити йому ні хорошою, ні поганою реклами.

Самостійно я могла б зайнятися таким за півдня. І це мені обійшлося зовсім безкоштовно — тільки мій час. Моя готова база чисто для крауд-маркетингу є тут і включає в себе більше 8 тис. сайтів всіх видів.

Але сервіси добре саме тим, що «солдат спить — служба йде», треба тільки виділити трохи бюджету.

Ще один плюс використання онлайн-сервісів, де над проектом працюють різні люди — якщо не ставиш жорстко текст, то виконавці пишуть більш-менш у різному ключі. Але з іншого боку, вони пишуть так, що майже завжди видно, що це крауд-маркетинг. А коли пишеш сам — можеш по ходу справи ще швидко дати якісь цінні поради і це буде виглядати більш експертно, корисно, буде виробляти трохи інший ефект. Загалом, є і плюси і мінуси.

Ще мінусом мого самостійного розміщення безкоштовного були б непрокаченные еккаунти на форумах, а також те, що найчастіше я роблю це все під одним ім’ям (але можна робити і під різними, просто потім буде більше заморочок з залогиниванием на різних форумах). Для SEO це — не сильно великий мінус, тому що я і так постійно бачу підвищення позицій навіть з однаковими текстами, а тим більше, якщо тексти різні і є околоссылочное, і якщо анкор не тільки на URL, а є іноді анкор на словах.

До речі, анкорные посилання, все-таки — дуже важливі. Я бачила сайти, у яких контрольний профіль складався в основному з безанкорных посилань крауд-маркетингу і результат був набагато нижче, ніж повинен був бути при таких інших сукупних факторах. Вплив анкорів все-таки ніхто не відміняв. «Природність» естественносью, посилальна маса повинна бути різноманітна за всіма параметрами, але потрібно усвідомлювати, що анкор потрібні.

Якщо б я знайшла час на те, щоб знайти якісного фрілансера (зараз у мене нікого немає на прикметі), то це обійшлося б мені приблизно по 100 рублів за посилання, тобто менше 2 доларів — в 2 рази дешевше, ніж середня вартість на сервісах крауд-маркетингу.

Форуми vs. Відповіді Mail.ru

Є тут ще нюанс, чому мені не сподобався конкретно даний сервіс крауд-маркетингу — там є функція «Будь-який форум, блог, сервіс питань і відповідей і т. п.».

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Я її вибрала і в результаті на мій бюджет, поки я відвернулася, було закуплено 10 штук відповідей у Відповіді Mail.ru і тільки 1 розміщення на форумі. Погано, що новачок ніяк не може передбачити такий перекіс. Я не вірю у Відповіді Мейл.ру як у щось, відчутно впливає на покращення позицій в пошукових системах, це скоріше — соцсигналы для загального природного фону, стабілізації.

Але посилання з форумів впливають на позиції. І про це весь цей кейс.

До речі, я вже робила раніше велике Керівництво з алгоримом допинывания запитів до ТОПа, посилання там — один з пунктів.

Загалом, десь через місяць я пішла ще на сервіс «Форумок». У нього теж є свої плюси-мінуси.

Головний плюс — гнучкі налаштування пошуку форумів. Можна вибрати форум з відкритими прямими активними посиланнями — у них це називається «чиста SEO-посилання. Можна дати завдання адмінам, модераторам (нік з орденом на скріншоті нижче), можна вибирати, скільки повідомлень повинно бути у того, хто буде розміщувати і кількість повідомлень на форумі.

Ось скрін результатів кампанії за проектом «Стоденка» на Форумке:

Підсумок по бюджету та кількості

Загалом, якщо не враховувати трохи даремно витрачений бюджет на відповіді на Мейл.ру (в даний момент для цієї мети я їх не планувала), то залишається, що я витратила на все — 600 рублів і отримала 6 посилань на форумах. Деякі посилання на Форумке коштували менше 100 рублів, тому разом вийшло в середньому приблизно по 100 рублів за посилання.

Але чесності заради, це ще і 10 посилань з відповідей Mail.ru.

Потім я ще на всякий випадок відправила посилання в Индексгатор, як пишу тут — для прискорення і гарантії індексації посилань пошуковими системами.

Так як це були в першу чергу посилання з Форумка, де у мене була можливість вибрати тільки прямі й активні (не через скрипт і не в nofollow), то таке маленьке кількість посилань — 6 штук — в моєму випадку зробило такий відчутний ефект.

Якщо це звичайний крауд-маркетинг по всім форумам, то там, звичайно, треба закладати більший відсоток на видалення ваших повідомлень і посилань і більшу кількість розміщень з-за того, що багато посилання згадками, а не активними прямими посиланнями. А також, як я вже сказала вище, якщо там зовсім не буде посилань з анкорами, то ефект буде ще нижче. Але анкор не можна робити однакові, варто робити як можна більше різних і розбавлених.

Але багато що, звичайно, залежить і від тематики, конкурентності ніші і запитів самого сайту, розміщеного на ньому контенту, читабельності тексту, поведінкових факторів і так далі. Бувають випадки, де посилання не допоможуть.

Результат

Через якийсь час (зазвичай це від кількох днів) я побачила, що у звіті «Пошукові фрази» почали з’являтися запити зі словом «стоденка». І ось заміри по позиціях з ТопВизора:

Чому в Гуглі все трохи гірше? Гугл зазвичай навіть краще Яндекса реагує на посилальне і на крауд.

Наприклад, тільки зараз, роблячи цей кейс, я помітила позначку «Your page is not mobile-friendly».

Там же вище стоїть це мій SEO-блог, де я теж писала на цю тему, і у нього все в порядку. А у «психоблога» виявилися проблеми, хоча я теж купувала на тему Themeforest і була впевнена, що вона повністю адаптивна і повний порядок з усім.

Щось там не так і потрібно розбиратися з фахівцем — правити або міняти тему. Я все одно збиралася зайнятися влітку своїми сайтами, перевести на HTTPS і перевірити мобільні версії, швидкість завантаження і так далі (все, як пише Д.Max у своєму підручнику «SEO-Гуру 2018» по мобільному, регіонального просування та просування в Google). Тому займуся цим і для психоблога теж. Думаю, в даному випадку це відіграє досить велику роль для ранжирування в Гуглі.

Безліч практичних деталей по такому розміщенню на форумах та інших видах сайтів я описала в своїй голові «Крауд-маркетинг» у підручнику «SEO-Монстр 2018».

Там же і про плюси та мінуси різних видів сайтів, сервісів, система пошуку форумів, інші цікаві сервіси, головні трюки і критерії успішності крауд-маркетингу та багато-багато іншого, зі скріншотами, виключно з практичної точки зору.

Зміст моєї голови підручника:

8. Крауд-маркетинг 278

8.1. Що таке крауд-маркетинг? 279
8.2. Ефективність крауд-маркетингу 282
8.3.Сайти-донори, які використовуються в крауд-маркетингу 283
8.2.1.Форуми 283
8.2.2.Блогові системи 287
8.2.3. Соцмережі 288
8.2.4. Коментарі в блогах, на порталах 290
8.2.5. Сервіси питань і відповідей 296
8.2.6. Сервіси відгуків («Отзовики») 299
8.3. Прискорення індексації розміщених посилань 303
8.4.Стратегії розміщення 304
8.4.1.Стратегія мети розміщення: 304
8.4.2.Стратегія за типом матеріалу: 305
8.4.3.Стратегія за сценарієм 307
8.4.4.Стратегія по задіяним особам 308
8.4.5.Стратегія по джерелу інформації: 309
8.4.6.Фішки для збільшення виживаності постів 310
8.5.Де брати сайти для розміщення 311
8.5.1.Готова база 311
8.5.2.Самостійний пошук сайтів для розміщення 314
8.5.3.Оператори inurl, intitle і intext (для Гугла) 317
8.5.4.П’ять варіантів пошуку підходящих місць для розміщення 325
8.6.Автоматизація, масштабування, фріланс 331
8.7.Як якісно делегувати 333
8.7.1. Фріланс 334
8.7.2. Сервіси крауд-маркетингу 336
8.7.3. Біржі завдань 337
8.7.4. Форумок – розміщення на форумах і сервісах 338 відгуків
8.8. Швидкість, обсяги розміщення та контроль 342

Всього в керівництві «SEO-Монстр 2018» зараз 450 сторінок і це — найкраще з письмових інструкцій по просуванню сайту.

Оновлено Dr.Max і мною 16 травня 2018 року.