Апдейт посту.

Про природні посилання і їх важливість я постійно пишу у своїх статтях.

В 2017-2018 роках вони стали ще більш актуальними. Особливо у зв’язку з тим, що фільтри від пошукових систем за SEO-посилання стали звичайною справою. Зокрема Яндекс зі своїм Мінусинському. SEO-посилання (не тільки орендовані, але і вічні в статтях) часто не враховуються, а можуть бути і в мінус сайту.

ЗМІСТ

1. Прогнози щодо актуальності використання природних посилань на 2018 рік

2. Що таке природні посилання і природна посилальна маса

3. Поріг закупівлі SEO-посилань і розміщення природних.

4. Інші корисні статті та відео.

1. Прогнози щодо актуальності використання природних посилань на 2018 рік

У грудні 2017 сервіс Referr зробив такий експертне опитування «Які посилання будуть працювати в 2018 році? Аналітика від 65+ експертів». Цікаво почитати.

А в недавньому експертному опитуванні про тренди 2018, різні відомі SEO-фахівці пишуть про посилальне:

«Якщо говорити про покупні посилання, то їх роль стала зовсім незначною зараз. Орендні посилання — до речі, ще один з експериментів цього року ми вирішили перевірити на 15 випадкових клієнтських проектах студії, і в підсумку жоден з проектів не показав зростання. Результат: або не працюють посилання, або руки з дупи. Але я схиляюся до варіанту номер 1.

В результаті вийшло так, що повертаємося до того, від чого прийшли, — ми більш активно реєструємо проекти клієнтів у каталогах організацій і довідниках.»
Олександр Алаєв

«Посилання відіграють велику роль для SEO. Мої джерела посилань — це, в основному, прес-релізи, контент-маркетинг, крауд-маркетинг та аутріч.»
Сергій Кокшаров (Девака)

«Ми намагаємося отримувати псевдо-природні посилання (агрегатори, маркетплейсы, крауд) і за рахунок контент-маркетингу (гостьових публікацій).»
Ілля Русаков (SEOinSoul)

«Джерела посилань, які ми використовуємо для рунета і заходу:

директорії (каталоги сайтів, довідники);
картографічні сервіси;
сайти відгуків;
розміщення гостьових статей;
контент-маркетинг;
крауд-маркетинг (форуми, коментарі).»
Ігор Рудник (reffer.ru)

«Джерелами посилань повинні служити різні сайти, а самі посилання теж повинні бути різних типів. Тільки вибудовуючи різноманітний посилальний профіль можна розраховувати на регулярне зростання позицій і трафіку.»
Денис Наріжний

«Тим, хто не вміє робити контент і не розуміє, як працює крауд-маркетинг, аутріч, доведеться всьому цьому вчитися в швидкому темпі — за ними тренд 2018. У зв’язку з цим на ринку з’явиться більше вакансій для аутричеров, контент-маркетологів (не копірайтерів).»
Олег Саламаха (Serpstat)

2. Що таке природні посилання і природна посилальна маса

Що таке природні посилання?

Пошукові системи чітких критеріїв не дають (дивіться конкурс і доповідь Яндекса нижче).

Під природними посиланнями всі SEO-фахівці розуміють трохи різне.

Зазвичай в загальному розумінні, це:

1) посилання без явно комерційного анкора

2) розташована в такому контексті, як на неї посилався б дійсно людина (не выглядящяя як платний огляд у цілях маніпуляції пошуковою видачею)

3) на тих сайтах, які не зловживають продажем посилань на біржах.

4) часто несуча певну соціальну корисність — рекомендація на форумі, відповідь на питання, пост в блозі або соцмережах про те, що зацікавило людини і т. д.

Найчастіше сходяться в тому, що до джерел природних посилань відносяться:

— форуми
— соцмережі (не тільки ВК, ОК, ФБ, але і ще сотні інших регіональних, тематичних і загальнотематичних загальнорегіональних соцмереж)
— блогові системи
— сервіси відгуків
— сервіси питань і відповідей
— сервіси соцновостей
— коментарі

Багато ще відносять до джерел природних посилань:

— прес-релизовые сайти
— каталоги фірм
— дошки оголошень
— тематичний обмін посиланнями
— тематичні каталоги сайтів, статей

Це якщо говорити про ті види сайтів, які самі пропонують у них розміститися.

Раніше всі намагалися розміщувати тільки прямі, активні, відкриті посилання. У мене часто запитували: «а в ТОП Базі тільки відкриті посилання? Мені потрібна саме така добірка». І зараз іноді запитують, але вже дуже рідко.

Зате тренд природних посилань дійшов до того, в тій же посилальної біржі Вебартекс з’явилися платні (!) nofollow посилання. Ті, які зазвичай були нікому не потрібні.

Відкриваються все нові сервіси крауд-маркетингу. Що цілком обґрунтовано, враховуючи те, що крауд — це не тільки природні посилання, але ще і найчастіше реальні потенційні покупці, цільові відвідувачі. І саме як посилання зараз вони дуже важливі — нещодавно вийшло наочне велике дослідження «Скільки крауд-посилань у лідерів Топ».

Це крім того, що природні та псевдоестественные посилання є подушкою безпеки від посилальних фільтрів (до певної межі). Якщо більше їх є у вашому ссылочном профілі, тим більше можна закуповувати і SEO-посилань (але тільки якісно це робити).

Що таке природна посилальна маса?

В першу чергу різноманітна.

Якщо посилальний профіль естественый, хороший, то він містить посилання:

— самого різного типу — закриті nofollow, noindex, відкриті, прямі, через скрипт, активні, згадки
— самого різного виду та анкорів
— на різні сторінки вашого сайту
— з різних видів сайтів.

У ТОП Базі, наприклад, більше 12 основних видів сайтів для безкоштовного самостійного розміщення. Всі вони вважаються «природними посиланнями» + ще можна було б додати залишення коментарів у тематичних та інших блогах, порталах.

І ось при розміщенні за всім цим видам сайтів «само собою», природним чином регулюється це саме різноманітність у видах донорів, у типах посилань (відкрита-закрита, анкорная-безанкорная, активна-не активна, на різні сторінки сайту, у різних текстах) і в анкор.

Нарощувати природну посилальну масу сьогодні треба:

— Різноманітна (на різних видах сайтів, різного роду посилання, на різних словах, на різні сторінки вашого сайту.)

— Поступово, повільно (в ідеалі б ще і динаміка приросту посилань повинна бути позитивною). Для нульового сайту в плані посилань, Я б порадила 30-50 посилань на місяць, якщо говорити про активні прямі посилання. Краще для початку різкіше не робити.

Якщо за безкоштовним розміщенням це близько 200-300 «успішних» різноманітних реєстрацій на місяць максимум (не тільки на сайтах, які дають пряму активну посилання, в будь-яких).

— Якісно (хороші людські тексти, хороший відбір донорів, якщо мова про покупні посилання, якісне розміщення.)

— Безоплатно або з оплатою фрілансеру за розміщення тільки на напівавтоматі або вручну. Жодних автопрогонов, агрегаторів просування, посилальних бірж (хоча на ряді бірж можна розмістити виглядають цілком природно посилання, особливо якщо робити їх безанкорными, але все одно це будуть заспамленние вихідними SEO-посиланнями сайти).

З приводу форумів та інших видів сайтів крауд-маркетингу одне з найчастіших питань — «але ж вони часто запамлены і бувають низкотрастовы».

Так. Але особисто я дотримуюся того, що будь-які живі сайти, особливо за тематикою – це завжди добре.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Всі ці види сайтів для безкоштовного просування спочатку мають заспамленный формат. Форуми, прес-релизовые сайти, каталоги фірм, блогові системи, соцмережі, сервіси ” питань-відповідей, сервіси відгуків, дошки оголошень — всі вони створені для того, щоб люди там щось писали і часто з посиланням на сайт. Складно знайти незаспамленный популярний форум.

Всі ці види сайтів, про які йде вище мова, є в ТОП Базі.

Коментарі на сайтах, атурич і який-небудь ручної креативний линкбилдинг — це вже додатково, самостійно.

У січні-лютому 2018 буде ювілейне оновлення ТОП бази (10 років, як я її поповнюю і чищу) і буде велике і дуже гарне оновлення. Швидше навіть і до кінця лютого Хочу в цей раз все особисто перетрусити, зовсім без помічника. І добре поповнити, наскільки вийде — у неї і так дуже багато основних порталів кожної тематики або регіону. Це мені зараз потрібно переглянути десятки тисяч сторінок.

Але так як я збираю тільки живі сайти, то в будь-який момент покупки ТОП Бази вона досить актуальна і вкрай корисна в роботі, економить багато часу — не годинник, а дні на пошуки відповідних сайтів. Ніякої іншої такої бази в Рунеті більше немає, тому — небудь полегшуєте собі роботу, або збираєте самі.

У ТОП Базі разложенно по поличках по тематикам і регіонам та ін. категоріям — близько 20 тис. сайтів, майже 2000 категорій і підкатегорій для зручності в роботі.

Але, звичайно, треба працювати. Це — не такий інструмент, де іди і размещайся на кожному сайті і скрізь розмістять. Треба і тексти робити якісні, і під кожен проект — своя специфіка. Саме від якості вашого розміщення і залежить в першу чергу ваш вихлоп.

І треба буде ще і швидко відсіювати ті, які не підходять, або на яких не вийшло розміститися. Самі підходящі вам будете самостійно швидко на око визначати. База — просто первинний широкий ручний відбір і сортування досвідченим фахівцем живих сайтів, придатних для безкоштовного розміщення, а далі ви самі конкретно для вашого випадку визначаєте, що використовувати, де розміщуватимуться.

У будь-якому випадку — це в рази швидше. На пошук 100 нових живих форумів в будь-якій тематиці у мене йде весь день — за останніми підрахунками це 6-7 годин. А в базі у мене більше 7 тис живих форумів.

Моя ТОП База — єдиний подібний інструмент в Рунеті для полегшення роботи над природною посилальної масою. Саме тому я приділила їй тут стільки уваги.

Один з останніх відгуків на базі:

Є ще линкбилдинг за допомогою особливо цінного «супер вмісту певних вірусних типів — на який відвідувачам хочеться посилатися, або через прямі домовленості з веб-майстрами, коли безкоштовно або платно виходить посилання там, де більшість інших її не отримає. Це теж вважається як природні посилання.

Є линкбилдинг на битих посилань, що теж можна віднести до природних посилань.

До речі, частково можна автоматизувати отримання природних посилань навіть і з Xrumer, з допомогою їх Антиспам 2.0 технології, якщо грамотно все зробити і в дуже невеликих кількостях, з хорошою базі.

Крім типів сайтів, є, наприклад, ще такий важливий параметр, як анкор (текст посилання).

Природні посилання мають дуже багато унікальних анкорів — практично всі текстові анкор не повинні повторюватися, плюс основну частку складає різноманітність різного роду брендових, безанкорных згадок і текстів посилань типу http://url.ru URL.ru www.url.ru і так далі.

Про анкорные і безанкорниє посилання я докладно писала тут.

І досить важливе для природної посилання (хоча і настільки сильно важливий параметр тематичності — тексту або сайту.

І найчастіше природна посилання проставляється в таких місцях, де ходять відвідувачі (а не в якихось прихованих розділах, як це часто роблять сайти, що продають статті на біржах), і в рамках основного вмісту (а не в футері, сайдбарі, як це найчастіше буває з орендованої посиланням типу з біржі Sape тощо).

Отримання природних посилань зазвичай погано масштабируемо, і в кожному випадку доводиться так чи інакше прикладати голову. Тому результати по роботі навіть з однією і тією ж базою завжди відрізняються в рази, якщо не в десятки разів.

Є ще такий параметр, як, наприклад, Заспамленность.

Звичайно, ідеально, якщо посилання з трастового, незаспамленного та ще й тематичного сайту. Але, як я писала вище,
природна посилання легко може бути з заспамленного сайту — з прес-релизового, або великого форуму, який ставить прямі посилання, наприклад.

Інша справа, якщо сайт продає посилання з бірж — це посилання буде гірше. Зараз з’явився хороший сервіс від ЧекТраста — «Барига». Він працює абсолютно безкоштовно і без реєстрації, можна перевірити, чи продають сайти посилання на біржах типу sape тощо, а також там ще враховується пара популярних бірж вічних посилань — Гоугетлинкс і Ротапост.

Сергій Кокшаров (Девака) в 2013 році написав статтю «Як виглядає природна посилання. 10 ознак». В принципі, вона, як і раніше, повністю актуальна.

Як пише в ній Сергій Кокшаров:

«Головна властивість, що поєднує всі перераховані нижче ознаки – це посилання, зроблений людиною для людини.»

Нижче (в кінці статті) я наведу кілька відео з вебмастерской Яндекса (офіційної конференції від провідної пошукової системи), де доповідачі представляють свою точку зору про те, що є природною посиланням і як її можна отримати нестандартними способами.

До доповіді від Яндекса і до проведеного ними конкурсу «Природна посилання 2015» багато вебмастера ставляться досить скептично, оскільки не зрозуміло, як добувати подібні посилання, які Яндекс вибрав переможцями, для звичайних комерційних проектів — корпоративних сайтів, інтернет-магазинів. Але, в принципі, таке можливо, якщо, наприклад, вести якісний блог на тому ж домені. Ну і взагалі корисно подивитися ці матеріали в будь-якому випадку.

3. Поріг закупівлі SEO-посилань і розміщення природних

Тут я чула різні думки останнім часом.

Рік тому у своєму докладному вебінарі про Мінусинськ Дмитро Севальнєв на основі ретельних масштабних досліджень давав поріг в 300-400 покупних SEO-посилань. Пізніше Дмитро Севальнєв знизив поріг до приблизно 250 унікальних SEO-донорів (не SEO-посилань, а саме сайтів-донорів) — щоб точно було безпечно. І він також висловив, що дуже бажано, розбавляти посилальну масу природними посиланнями. Тобто, навіть для самих великих порталів та інтернет-магазинів сьогодні дуже не рекомендується купувати занадто багато посилань.

Олександр Алаєв, наприклад, у своєму керівництві по посиланнях, написаному пару років тому, на основі свого досвіду, виходячи з такого відчуття, що після покупки приблизно 100 посилань на сайт, інші вже практично не дають ефекту, рекомендує плавно закуповуватися приблизно 100 посиланнями, розбавляючи їх відразу і потім природними.

Ось цитата з його керівництва:
«Так що відповідь на питання, скільки посилань можна купувати, звучить так: 100 шт. – безпечний поріг, 250 шт. – допустимий поріг».

Обидва цих відомих спеціаліста і ряд інших говорять про те, що, використання природних посилань дозволяє збільшити безпеку посилального просування сайту і збільшити поріг закупівлі SEO-посилань (при такому бажанні).

«Природні посилання – важливий аспект, що прямо впливає на допустимий поріг покупних посилань. Чим більше на ваш сайт варто природних посилань, тим більше допустимий поріг закупівлі seo-посилань. Природними можуть вважатися посилання в анкор яких не використовуються комерційні ключевики, посилання, розміщені на тематичному сайті у відповідному контексті, посилання за яким переходять.»
Олександр Алаєв.

Правда, я не зовсім згодна, з приводяться Олександром Алаєв в його керівництві пропорціями анкорных і безанкорных посилань. Я б трохи збільшила відсоток безанкорных, хоча тут ще спірне питання, що він вважає безанкорными, вважає він різні згадки бренду анкорными або безанкорными, наприклад. А те, що він рекомендує робити все анкор посилань унікальними — це дуже хороший і правильний момент.

У статті у нього там, до речі, є посилання на його докладне керівництво по біржі GoGetlinks — комусь може бути корисно. Це швидше за закупівлю вічних SEO-посилань. Я теж люблю інтерфейс саме цієї біржі з усіх існуючих і волію її, ось тут є мої рекомендації по роботі з цією та іншими біржами.

Для роботи з біржами посилань не обійтися без програми Fast Trust (тут з посиланням 15%) і онлайн-сервісу Check Trust (є промо-код на ЧекТраст для вас на ЗНИЖКУ 30%, а перші 500 перевірок — безкоштовно) — обидва інструменту дуже добре працюють для перевірки якості сайтів-донорів. Сьогодні без них краще не закуповуватися посиланнями.

Коли я запитала його, як він працює сьогодні по фільтрації донорів SEO-посилань на біржах, він відповів так:

«Я керуюся простим принципом – беру найкраще з доступного.

Заганяю базу посилань в ЧекТраст, а потім фильтрую, вибираючи посилання з найбільшим трастом, найменшим спамом, без АГС, іноді дивлюся і інші параметри, але зазвичай цього вистачає.»

Я, від себе, роблю приблизно те ж саме. Але при цьому завжди (без винятку) дивлюся, наскільки сайт живий, активний. Це ще й багато в чому гарантує, скільки він (посилання) проживе.

З приводу обсягів за розміщення безкоштовних природних посилань я писала вище — я рекомендую 200-300 успішних розміщень в місяць для нульового сайту в плані посилальної маси. Якщо сайт не нульовий, можна трохи збільшити в півтора рази.

Ось ще кілька скріншотів з презентації Олександра на конференції AllinTop 2016:

так погано:

так добре:

А ось посилання на цю саму презентацію

4. Інші корисні статті та відео

Керівництво по посилального просування від мене — там розкрито багато питань.

Керівництво по просуванню посиланнями від Олександра Алаєва

Кілька відео з 4й Вебмастерской Яндекса (від 20 листопада 2015 р.):

Посилання на всі доповіді конференції

«Природна посилальна магія» (Катерина Гладких, Яндекс)
Тут як раз у тому числі, детальніше про конкурс «Природна посилання 2015» від Яндекса.

«Як заслужити посилання — методи, за які вас не покарають» (Аліса Лудянская, Wix.com)

«Як отримати багато природних посилань. Досвід Тінькофф Банку» (Костянтин Фроленков, Банк Тінькофф)

Також почитайте мою статтю — «Як безкоштовно просувати сайт»

Інші мої статті за безкоштовним якісному просуванню і природному посилального просування з купою подробиць:

— Як і де безкоштовно просувати сайт, щоб отримати максимум результату. Використовуємо весь потенціал ТОП Бази

— Головний Мануал за 12 Основними Видами Сайтів для Безкоштовного Просування

— Керівництво по Малобюджетному (або Безкоштовного) Запуску Нового Сайту

— 13 найчастіших питань щодо самостійного безкоштовного просування. Відповіді

— Все про крауд-маркетинг (форуми, сервіси відгуків, сервіси питань і відповідей, соцмережі і блогові системи)

— Нюанси безкоштовного просування інформаційних (некомерційних) сайтів

— Важливі «дрібниці» при реєстрації та розміщенні посилань

— Скільки реєстрацій на місяць можна робити?

— Треба розміщуватися в каталогах сайтів? Чи можна сьогодні реєструвати на автоматі?

— Ставити чи ні зворотні посилання при реєстрації?

— Відповідь на питання: Каталоги, дошки, форуми, прес-релізи, блоги, соцмережі та ін. — куди там ставити посилання??

— Чому повинні бути не лише прямі, відкриті й активні посилання на ваш сайт, але й інші

— Безкоштовні посилання: відповіді на всі запитання. Що, де, в якому вигляді ми отримаємо

— ТОП База vs. біржі Sape — можуть безкоштовні якісні посилання замінити платні?

— Чи залишиться робота з ТОП Базою актуальною після нововведень Яндекса?

— Просуваємо тематичний сайт безкоштовними заходами за допомогою Allsubmitter і ТОП Бази

— Ще раз, чому напівавтомат. За що я його люблю і чому немає ефекту від автомата

— Реєструвати з Allsubmitter безпечно! І корисно

— Реєстрація померла. Хай живе реєстрація!

— Природність в просуванні сайтів – що потрібно робити

— Автомат vs. напівавтомат

— Як я чищу ТОП Базу

— Три речі, які достатньо мати для безкоштовного просування сайтів

— Працюють посилання сьогодні?

Як просуватися у 5-ти видах сайтів (мої докладні практичні керівництва з усіма деталями):

— Форуми

— Каталоги фірм (довідники компаній)

— Прес-релизовые сайти

— Соціальні мережі і системи блогові

— Дошки оголошень

Буду рада вашим відгукам та коментарям!