Спойлер: каталоги сайтів і статей сьогодні практично не варто використовувати в просуванні.

Краще залишати на потім, і використовувати або точково, або взагалі не брати — займатися більш ефективними видами сайтів для безкоштовного розміщення. Але у мене постійно запитують, тому я вирішила написати цей матеріал.

Повноцінного покрокового керівництва по каталогам сайтів і каталогів статей не знадобиться, тому що:

— по-перше, там все просто, дуже прості поля, формат і тих, і інших зрозумілий.

— по-друге, хоч вони і здаються простими, а тому багатьом хочеться почати з них, але головна причина, по якій я їх не рекомендую — це те, що каталоги сайтів дуже заспамлены і погано керовані, а каталоги статей — взагалі чисто сеошный вид сайтів.

Ні, бувають, і цілком якісні, добірні, модеровані каталоги сайтів — але це одиниці.

Бувають і не сеошные розділи статей, каталоги статей, але там треба писати дуже хороший, якісний матеріал, і не завжди дозволять поставити пряме посилання.

Розповім детальніше про каталоги сайтів, яка ситуація на 2018 рік.

Каталоги сайтів

У мене в ТОП Базі зараз залишилося всього близько 250 каталогів сайтів. Не 1-2 тисячі, як було у мене в останні роки, і не десятки тисяч, як раніше було в інших базах — для автопрогонов. Я намагаюся вичищати ці види сайтів максимально жорстко.

250 штук всіх тематик, всіх регіонів.

Тому для кожного окремого сайта підійде максимум кілька десятків каталогів для ПОДАЧІ заявки.

А по факту — добре, якщо розмістять кілька штук.

Кілька посилань з каталогів сайтів — це не про що.

Я говорю про нормальних каталогах сайтів, а не про смітниках, приймають без модерації все підряд у відповідь на зворотній посилання або без неї. Раніше у мене ще в ТОП Базі був великий повноцінний розділ «Обмін посиланнями», я розміщувала там розділи «Друзі», «Партнери», «Посилання» та інші на якихось корпоративних або інформаційних сайтах. Таких раніше було дуже багато — в усіх базах для автопрогона вони йшли під назвою «Каталоги сайтів», у мене вони були як «Обмін посиланнями». Але тепер цей вид сайтів для просування вимирає. Можна мінятися точково з ким-то з кращих, але мінятися посиланнями з усіма підряд сьогодні точно не варто. Тому зараз у розділі «Обмін посиланнями» у мене не 2 тис сайтів, як було кілька років тому, а 130 штук, і, швидше за все, я його приберу зовсім.

А ось багатотисячні бази каталогів для автопрогонов багато в чому так великі за розміром саме із-за таких розділів з автоматичними каталогами для обміну або формами зворотного зв’язку.

Така структура каталогів сайтів в ТОП Базі:

Виглядає це все досить добре, але:

1) їх реально дуже мало (наприклад, білих зараз — 13 шт., сірих — 8 шт.)

2) вони дуже малоефективні як донори посилань

3) багато хто з них тільки виглядають, як живі, але насправді неможливо зрозуміти, додають вони посилання, або реєстрація припинена

4) багато з них вимагають посилання

5) з них немає трафіку. Одиниці на місяць — це в самому-самому кращому випадку.

Каталоги сайтів сьогодні вимирають, як і «Обмін посиланнями», з тієї причини, що їм сиплеться дуже багато спаму, заявок, обробляти що — досить трудомістким, а доходу каталоги сайтів сьогодні не приносять, хіба що знаходяться на якомусь великому регіональному чи тематичному порталі, де це входить у обов’язки адміністратора.

З усіх цих причин, коли хтось намагається купити окремо тільки каталоги сайтів або статей, я намагаюся відрадити і розповісти більше про інших, більш ефективних можливості по безкоштовному самостійного розміщення в інтернеті.

Ті ж каталоги фірм, на відміну від каталогів сайтів стабльны — відкриваються нові, старі живуть довше, рідше бувають живими на вигляд і мертвими насправді.

Максимум, що можуть дати каталоги — трохи розбавити посилальну масу і злегка представити вас на тематичному або регіональному ринку. Але справжніх живих людей, хто колись заглядає в ці каталоги, — мізерний відсоток.

Детальніше про них можна почитати в Головному мануалі за 12 основними видами сайтів.

Приклади каталогів сайтів:

http://www.irdir.info/ru/ext/dir-category/3/ — розділ «Бізнес» білого каталогу (не вимагає зворотне посилання, ставить пряму, активну, відкриту — тобто не закриту в nofollow)

https://xn--80aesajugrj6e.xn--p1ai/dobavit-sayt/ — платний бізнес-довідник Постачальники.рф (300 рублів за додавання)

http://cat.spbland.ru/page/add/ — каталог сайтів Санкт-Петербурга

https://www.votpusk.ru/links/ — туристичний каталог сайтів.

Які описи потрібно заготовити

На сьогоднішній день, враховуючи кількість каталогів, вам знадобиться максимум 10-20 унікальних заголовків і описів. Описи варто зробити половину — до 250 знаків, половину — до 500 знаків. Заголовки — в середньому до 100 знаків, хоча де-то попросять до 50 знаків.

Все це повинно бути ПРО САЙТІ. Не про вашої фірмі, не від першої особи, не рекламні матеріали, не опис ваших вигод. Без великих літер, контактів і найвищому ступені. Без знаків оклику.

Можна і міксувати — писати не тільки про те, що на сайті, але і про компанії, у заголовку вказувати напрямок діяльності. Більшість каталогів сайтів так пропустять. Але чим більш грамотно ви зможете скласти опис, тим більше шансів, що ваш сайт пропустить модерація.

Цілком відповідний заголовок для каталогу сайтів:

Автопром – оренда і продаж вантажної спецтехніки

Опис:

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

На сайті компанії «Автопром» представлені послуги по оренді та продажу вантажної і спеціальної техніки з Росії. Досвід роботи – більше 15 років. Знаходиться компанія в Москві, має представництва у всіх великих містах Росії.

Приклад описів в одному з каталогів:

Ще, крім заголовка, опису та URL сайту, вам знадобиться e-mail — як зазвичай, робіть якийсь окремий для всіх реєстрацій цього сайту, але іноді перевіряйте його, можуть впасти і якісь питання або заявки (якщо будете проводити реєстрацію не лише каталогів сайтів, але і по дошках оголошень, прес-релизовым сайтів, каталогам фірм тощо).

Іноді спочатку доведеться пройти реєстрацію в системі — вказати логін, e-mail, пароль. А вже потім додати сайт.

Зрідка знадобиться ім’я додає — це може бути і якийсь псевдонім, але теж бажано робити єдиний для всіх реєстрацій даного сайту.

Дуже рідко буває поле для завантаження зображення. Найчастіше потрібна стандартна кнопочка розміром 88 на 31. Або іноді потрібно вказати URL зображення. Зрідка просять скріншот головної сторінки сайту.

Це буде виглядати, наприклад, так:

Розміщуватися можна тільки 1 раз і тільки з головною сторінкою. Тому бажано зробити все ретельно. Завжди дивіться на примітки поруч з полями. Кожен сайт — це «чужий монастир зі своїми правилами. І це ви хочете до них безкоштовно додатися, тому вам і вивчати їх.

Після цього у ряді випадків вам прийде лист на вказану пошту, де вас попросять підтвердити реєстрацію, або повідомлять, де була розміщена посилання на вас.

Але відразу посилання на вас розмістять вкрай рідко. Найчастіше ви надсилаєте заявку в тишу (або вам прийде просте повідомлення про отримання заявки), і не знаєте, скільки займе модерація, буде вона проведена взагалі, живий сайт, займе вона півроку або більше, куди розмістять ваше посилання.

Ось приклад великої кількості полів у каталогу сайтів з обов’язковим розміщенням зворотній посилання:

Приклад заповнення форми з невеликою кількістю полів (найчастіший варіант у каталогів сайтів):

Ставити посилання

Є каталоги сайтів, де зворотній посилання обов’язкове.

Є каталоги, де вона тільки «бажана» — і тут складно щось передбачити розміщення вашого сайту прискорено від цього, чи без різниці, чи цей сайт взагалі не живий, і ви розмістите посилання на них, а вони на вас ніколи не розмістять.

Тому бажано практично не розміщувати посилання. Тим більше, що є ще безліч сайтів, які її не потребують взагалі ніколи.

Розмістити зворотну посилання варто тільки, якщо каталог сайтів дійсно дуже помітний і великий у вашому регіоні або у вашій тематиці, трастовий, ще й ставить пряму відкриту посилання. Тобто, вивчити сайт варто так само ретельно, як потенційного донора, де ви хочете купити посилання за гроші. Тоді навіть заради нього можна створити розділ з тематичними посиланнями.

Але на вашій головній сторінці краще ніякі зворотні посилання не розміщувати — воно того не варто.

Детальніше про питання, ставити чи ні зворотні посилання я писала тут.

«Allsubmitter каталог» для автоматизованого обміну посиланнями, який у менеджері проектів виглядає ось так (нижче), НЕ ВИКОРИСТОВУЄМО. І з причини того, що обмін з усіма підряд більше не бажаний, і тому, що цей скрипт добре визначається пошуковими системами.

Як і автоматичну реєстрацію (автопрогоны) використовувати дуже не рекомендую.

Так, модуль автоматичної реєстрації в тому ж Allsubmitter існує, але проходить він тільки пару-трійку найбільш заспамленных і простих видів сайтів — каталоги сайтів, дошки оголошень, каталоги статей. Не всі, частково, але на сьогоднішній день навіть краще цим не займатися.

Бази і так занадто маленькі, хороших сайтів дуже мало, тому не варто псувати базу, проходячи її «аби як» на автоматі.

Працювати або повністю вручну, або з напівавтоматичного реєстрацією з Allsubmitter. Ось як вона відбувається (можна натиснути на відео нижче відкриється в новому вікні крупніше):

Докладніше про те, як відбувається реєстрація на напівавтоматі з Алсабмиттер, або ручна робота по розміщенню, можна почитати тут.

Загалом, сьогодні варто злегка пройтися по білих каталогах, по тематичним — та суміжних тематик, по вашому регіону та бізнес-каталогах, якщо ваш корпоративний сайт.

Це максимум штук 30-70 при найкращому розкладі, навіть якщо гарненько пошукаєте самі, крім ТОП Бази.

Не варто ігнорувати і каталоги, які проставить на вас редирект-посилання або закриті від індексації посилання — все це формує природний, різноманітний посилальний профіль. Але ставити в обмін на таке розміщення їх посилання у себе не варто.

Використовуйте каталоги сайтів по мінімуму — спочатку сконцентруйтеся на інших видах сайтів

Не думайте взагалі про ефект від каталогів сайтів. Якщо хоч трохи буде — добре. Але фокус робіть на інших видах сайтів, їх ще залишається багато.

Використовуйте максимум для безкоштовного просування вашого сайту, бренду, товарів, послуг.

Чому ВСІ види сайтів для безкоштовного просування (наприклад, ВСЯ ТОП База) краще, ніж один або два види, ніж будь-яка одна частина бази?

Чому замість того, щоб використовувати тільки не ефективні каталоги сайтів, або тільки одну свою тематику — «Медицина», наприклад, варто використовувати ще і суміжні тематики, регіональні, загальні сайти, використовувати ВСІ існуючі види сайтів для безкоштовного розміщення:

— каталоги фірм,
— прес-релизовые сайти,
— форуми,
— дошки оголошень,
— соцмережі,
— блогові системи,
— сервіси соцновостей,
— сервіси відгуків,
— сервіси ” питань-відповідей,
— «додати персону»,
— «додати тур»,
— «додати акцію»,
— «додати звіт»,
— «додати відео»,
— трохи каталоги сайтів, статей, профілі та інші.

Тому що в такому випадку ви точно отримаєте відчутний ефект — і не тільки за поточним негайного підвищення позицій, але і по впізнаваності вашого бренду, по трасту сайту в цілому, різноманітної природної посилальної маси (що багато в чому допоможе вберегтися від посилальних фільтрів за SEO-посилання) по залученню цільових відвідувачів і підвищення продажів.

Це я кажу все на своєму досвіді на різних сайтах — і корпоративних, і інформаційних, і на чужому досвіді (за різними відгуками).

І все це безкоштовно.

Не урізайте самі собі ресурс.

Розміщуючись у різних видах сайтів, в різних тематиках, в регіоні, в загальних, ви отримаєте:

— диверсифікацію видів донорів, посилань і трафіку

— зручність і економію часу (часто на одному проекті, тобто, на одному домені є кілька різних розділів для розміщення — прес-релізи, картка компанії, оголошення, тендери, статті, акції — і часто у всього цього єдиний особистий кабінет). Зареєструвалися один раз — розмістилися багато де.

— більше ресурсу. Тематичних сайтів дуже мало. Якщо ви пройдете тільки свою тематику і заспокоїтеся — ефект буде мінімальний. Розміщуватися стоїть і на суміжних тематиках.

Наприклад, юридичній сайту можна і потрібно розміщуватися і в тематиці «жіночі, будинок, родина», і «нерухомість», «бізнес», і, можливо, щось ще за профілем. А не тільки «юридичні». Замість десятка ресурсів ви отримуєте сотні підходящих. Просто потрібно проявити фантазію, робити різноманітні тексти, посилання, попрацювати над стратегією і якістю текстів і розміщення.

Один матеріал підійде в різні види сайтів.

Не варто розміщувати прес-реліз тільки на прес-релизовых сайтах. Можна задіяти форуми, тематичні дошки оголошень, соцмережі, блогові системи, як мінімум, дивлячись, що за тематика. Де можна задіяти сервіси соцновостей, каталоги статей.

Тут я писала про варіанти місць для розміщення матеріалів статейного типу в інтернеті.

Це далеко не тільки каталоги статей, як багато хто думає і намагаються зробити, а потім отримують тільки розчарування.

А ось всі можливості безкоштовного самостійного просування сайту, у статті «Як і де безкоштовно просувати сайт, щоб отримати максимум результату. На прикладі корпоративного сайту з оренди спецтехніки».

І чим ретельніше ви будете готувати тексти, чим більше користі будете намагатися надати для тих майданчиків, де ви розміщуєтесь та їх читачів, тим більше ймовірність проходження модерації на будь-яких типах сайтів.

Навіть на форумах пости можна подавати так, що виживання буде 70-80%. Але цьому треба вчитися, треба намагатися дати більше цінності, і це вимагає додаткового часу.

А також, чим краще ваш сайт, ваш матеріал, КУДИ ви ведете людей з майданчиків — теж тим краще пройде в цілому, тим більше відсоток успішної модерації на майданчиках, вище конверсія на вашому сайті, краще поведінкові фактори при переході людей до вас на сайт — краще позиції в пошукових системах.

Але, враховуючи, що альтернатива всього вищепереліченого — в основному, тільки покупка посилань (більшість з яких відмінно зчитуються пошукачами, як SEO-посилання), або аутріч — ручні домовленості з іншими сайтами, блогами (а це довго і не так просто), то варіантів мало. Та й то вони найчастіше не дають того цільового трафіку, який можуть дати види сайтів, наведені тут.

Тому так, використовувати це все потрібно, з розумом, і не урізуючи собі і так не дуже великий ресурс.

Всі ці види сайтів є в ТОП Базі ПЛЮС обов’язково варто шукати і самостійно теж, особливо тематичні та регіональні.

Керівництва по іншим видам сайтів:

— Форуми
— Каталоги фірм
— Прес-релизовые сайти
— Дошки оголошень
— Соцмережі, блогові системи

— Керівництво по крауд-маркетингу
— Головний мануал за 12 основними видами сайтів для безкоштовного розміщення
— Підбірка всіх моїх статей і посібників на тему безкоштовного розміщення посилання

Якщо є питання — пишіть в коментарях!