Статтю пишу на основі питання, яке мені поставили днями — «Хіба варто сьогодні взагалі садити якісь ключові запити на головну сторінку? Хіба сьогодні така технологія просування все ще актуальна?».

Відповідаю — так, звичайно, актуальна.

Але є одне «але».

Раніше на головну сажались в основному самі частотні запити і все, без заморочок.

Зараз це — не ключовий показник.

Зараз на головну садять ті досить високочастотні запити, за якими в Топі теж в основному знаходяться головні сторінки сайтів вашого типу.

Тобто найважливіше сьогодні — зробити аналіз ТОПа.

Вистачає навіть швидкого аналізу з SEO-цілями. Я вже писала про сервіси, які я активно використовую в моєму Гідові по просуванню сайтів з 11 кроків. Але повторю ще раз і розкрию більше деталей.

ТОП ми аналізуємо не тільки, щоб зрозуміти, які саме ключові запити садити на головну сторінку, це стосується будь-яких запитів і будь-яких сторінок сайту.

Чи варто просувати цей запит саме на тій сторінці, яку ви зараз штовхаєте вгору по позиціях?

Або ви робите все неправильно, і це не принесе результату ні при яких зусиллях, ваш сайт з конкретно цієї вашою сторінкою по цьому запиту в кращому випадку буде перебувати в ТОП40-50 і майже не призведе людей?

Ось головні питання, на які дає відповідь SEO-аналіз ТОПа.

Я ще написала статтю на цю тему, яка розкриває детально і з прикладом питання «чи варто садити кілька якихось конкретних запитів на одну сторінку» — теж про аналіз ТОПа.

Аналізуючи ТОП в SEO-цілях, ми:

КРОК 1. Спочатку дивимося, які знаходяться по цьому конкретному запиту

По-перше, — головні чи інших рівнів вкладеності, по-друге, — якого типу.

Це можна зробити, наприклад, за допомогою сервісу «Аналіз ТОПа» від SEOLib. Він покаже нам до ТОП50 і в Яндексі та в Гуглі. Просто список сторінок, основні параметри сторінок та домену. Якщо експортувати звіт в Excel, і відкрити файл, там покаже ще списком перші 50-60 знаків Title конкурентів.

Аналізуємо ТОП за конкретним запитом! Якщо у вас 10 схожих запитів — аналізуємо кожен окремо.

Наприклад, видача за «сумки» і «сумка» вже буде дещо відрізнятися. А за деякими запитам видача в однині або множині може бути абсолютно різною (в одному випадку, наприклад, комерційний ТОП, в іншому — інформаційний). Тим більше, напевно, буде відрізнятися видача «сумки» і «придбати сумки в москві».

Якщо ми глянемо ТОП20 Яндекса по Москві запитом «сумки» — там ми побачимо 7 головних і 13 інших сторінок — в основному категорії сумок на сайтах інтернет-магазинів. За запитом «купити сумку» — тільки 1 головна сторінка.
А в Гуглі по всім таким запитам по сумках ми бачимо на 90-95% тільки сторінки 2-го або 3-го рівня — категорії по сумках.

Тому, якщо ми хочемо стояти в Топ Гугла і Яндекса за запитами типу «сумки в москві», «купити сумки», «сумки», то всі ці запити найкраще садити на категорію, і щільно її прокачувати і прокачувати в цілому хостовые фактори сайту.

Аналіз ТОПа в сервісі Seolib:

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

У першому кроці ми дивимося 2 моменти:

1. скільки головних або інших сторінок в Топі по конкретному ключовому запиту. Якщо там всі головні або більшість — то просувайте вашу теж головну.
Якщо є сторінки категорій каталогу, наприклад, то тут вже варто подумати. Подивитися, скільки з них в ТОП5, відкрити сторінки і подивитися детально, що знаходиться на цих сторінках, інші параметри цих сайтів. Якщо головних сторінок в Топі меншість, то спробувати встати з головною сторінкою високо, в принципі, можна, але напевно буде не просто.

2. Якого типу ці сторінки.
Крім головної сторінки, це можуть бути сторінки будь-якого рівня. Але і тут є велика різниця — це можуть бути категорії каталогу, картки каталогу (інтернет-магазину), довідники організацій або портали, окремі статті. Аналізуючи ТОП, особливо верхні сайти, ми розуміємо, якого роду сторінку на нашому сайті найкраще ретельно оптимізувати під даний запит і виводити в ТОП.

КРОК 2. Дивимося інші параметри сайтів-конкурентів в Топі

В основному хостовые — вік сайту, кількість проіндексованих сторінок сайту, тіц, кількість зворотних посилань на домен. Швидко прикидаємо, доступний нам взагалі такий ТОП чи ні, оцінюємо шанси. Це теж зручно робити сервісом Сеолиб.

КРОК 3. Дивимося усереднені значення ТОПа в плані тексту, оптимізації та інших моментів

Після того, як визначилися з конкретною сторінкою, дивимося рекомендації щодо доведення її до середніх параметрів ТОПа.

Дивимося усереднені значення по ТОПу — входження ключа в текст, тайтл, які ще слова часто зустрічаються у конкурентів, яких немає у вас, скільки разів ключовий запит зустрічається у вихідні посилання на сторінці, середній відсоток сайтів з https по ТОПу та ін.

Таку інформацію нам може дати аналізу ТОПа від сервіс Піксель Тулс.

Якщо саме та ваша сторінка, яку ви хочете просувати в Яндексі за даним конкретним запитом, вже зараз є релевантною (тобто саме вона видається зараз в Яндексі), то сервіс Піксель Тулс видасть вам порівняння середніх значень в Топі з цією вашою сторінкою і рекомендації — що додати або прибрати в елементах вашої сторінки.

У Піксель Тулс взагалі багато дуже цікавих інструментів, я вже не знаю, як без них аналізувати сайт. Тому якщо ви зараз займаєтеся аудитом сайту, вибудовуєте стратегію його просування, хочете продумати заходи по поліпшенню відвідуваності сайту, то краще всього взяти тариф «Експерт» і попрацювати над сайтом по повній.

Ще обов’язково дивимося вручну хоча б ТОП5-10 — що з себе представляють ці сторінки у конкурентів, в плані текстів і всього іншого. Вручну дивимося саме ті сайти конкурентів, які нам видав будь-який з сервісів — не покладаємося на свою видачу в браузері. Наприклад, багато запити по Москві можуть бути комерційними, в той час коли я дивлюся у себе в браузері (у В’єтнамі, зі своїми настройками), я бачу інші сайти, інформаційний ТОП.

Детальніше про аналіз ТОПа і про те, як вибирати в сервісі Піксель Тулс саме наші типи сторінок (тільки статті, або лише головні, або лише категорії, або тільки картки товарів) та отримувати рекомендації по середнім значенням тільки за цих сторінок, описано в цій статті.

Коли ви визначилися з тією сторінкою, яку ви будете заточувати під конкретний запит, то починайте посилено виводити її в ТОП. Алгоритм добивання до ТОПа я писала тут.

Отримуючи будь-які рекомендації від будь-яких сервісів, ми повинні пам’ятати, що рекомендації сервісів — це не 100% інструкція до виконання.

Тим більше, що зазвичай вони даються за 1 запитом, а на сторінку зазвичай садять кілька.

Є випадки, коли комплексний аналіз, в тому числі не тільки сервісами, але і вручну, на око, говорить про те, що змінювати нічого не треба, або може стати гірше. Одна з найбільш частих таких ситуацій, якщо на сайті виявлено текстовий пост фільтр переоптимизации Яндекса (з конкретного запиту і регіону перевіряється автоматизовано ось цим сервісом).

Але враховувати рекомендації сервісів і КОМПЛЕКСНО все досліджувати, вивчати їх, варто.

Ось, наприклад, дивимося результати аналізу ТОП15 в Яндексі за запитом «сумка» і порівняння цих сторінок сторінкою https://www.WildBerries.ru/catalog/aksessuary/zhenshchinam/sumki — вона займає 2-е місце в цьому Топі. Що ми бачимо у цій сторінки — сильний переспам слова «сумка» у порівнянні з середніми значеннями ТОПа, так що йому навіть рекомендовано знизити його більше, ніж в 2 рази, тексту немає.

Але WildBerries.ru — це найпотужніший домен, один з головних інтернет-магазинів Рунета, тому не варто орієнтуватися в даному випадку його текст та оптимізацію — він добиває інше своїми хостовими і поведінковими, комерційними та іншими факторами. В плані тексту і оптимізації варто уважно дивитися якихось конкурентів простіше, які ближче до ваших хостовым параметрами. А ось у великих конкурентів варто брати кращі ідеї з юзабіліті і розділів сайту, подачі матеріалу.

Аналіз ТОПа в сервісі Піксель Тулс:

Трохи докладніше напишу про інструменти Аналіз ТОПа, про які було вище.

«Аналіз Топа» від Піксель Тулс

Він видає саме порівняння ВАШОЇ сторінки і усереднених значень по сторінкам конкурентів по ТОПу. І саме тільки по Яндексу, максимум — ТОП15.

Ось цим сервісом «Аналіз Топа» треба проаналізувати всі головні цільові сторінки і запити

Але що він видає з усереднених по ТОПу значень:
Обсяг тексту в словах
Кількість точних записів запиту в текст
Відсоток входження слів із запиту в текст
Входження слів із запиту в тег Title
Входження в анкор вихідних посилань
Відсоток входження переколдовок в текст
Відсутність в тексті слів, які часто зустрічаються у конкурентів
Кількість релевантних документів по тегу Title
Внутрішніх посилань на URL
Довжина тега Title в словах
Зовнішніх посилань на домен
тіц
Наявність HTTPS і частка конкурентів на HTTPS

Інший хороший інструмент – Аналіз ТОПа від Сеолиб

Він видає наступні параметри по ТОПу10, 20 або 50 і Яндекса і Гугла:

URL (дивимося, головна, або стаття, або картка у конкурентів)
Вік домену
тіц
Я Каталог
Дмоз
Сторінок в індексі Яндекса і Гугла.

А взагалі, ДУЖЕ рекомендую регулярно дивитися конкурентів і вивчати, що у них і не тільки в плані SEO, але і в цілому – розділів, подачі контенту і так далі.

Як завжди — буду рада коментарям, діліться статтею в соцмережах, якщо вважають її корисною.