Модуль визначення позицій ключових запитів сайтів в пошукових системах — це те, з чого починався Топвизор. Хоча тепер і інші модулі теж вже дуже добре розвинені, напевно, він залишається базовим.

Крім цього огляду по модулю «Визначення позицій», є ще 3 частини мого огляду по сервісу Топвизор:

— Технічний аудит сайту.

— Збір ключових слів (семантичного ядра) і кластеризація

— Загальна інформація — найкраще з сервісу Топвизор.

З загальним функціоналом і вигодами модуля «Аналіз позицій» можна ознайомитися на сторінці з його описом. Там багато всього потужного і зручного.

Якщо коротко, то це:

8 підтримуваних пошукових систем з підтримкою регіонів + Youtube (можна перевіряти позиції каналу або окремих відео або навіть плейлистів в цьому відеохостингу).

1. Яндекс (ru, ua, by, kz) (c підтримкою регіонів),
2. Yandex.com (c підтримкою регіонів),
3. Yandex.com.tr (c підтримкою регіонів),
4. Google (всі регіональні домени і регіони),
5. go.Mail.ru (c підтримкою регіонів),
6. Супутник (c підтримкою регіонів),
7. Bing (c підтримкою регіонів),
8. Yahoo (без підтримки регіонів).

Максимальна глибина перевірки позицій: Яндекс — 500, Google — 1000, Yahoo, Bing, Супутник — 100, go.Mail.ru — 50.

Зручна настройка розкладів перевірок на автоматі.

Перевірка позицій не тільки будь-якої сторінки сайту, але і групи або профілю ВКонтакте, сторінки Facebook, Twitter-аккаунта, відео Youtube або Vimeo, або будь-якої іншої сторінки вашого сайту або сайту-конкурента.

Не тільки перевірка поточних позицій, але збір фрагментів для цих ключових слів у кожній пошуковій системі.

Моніторинг позицій конкурентів (до 5 конкурентів — безкоштовно). А взагалі можна перевіряти позиції до 250 конкурентів в рамках одного проекту.

Моніторинг цільового URL в пошуковій видачі — будьте впевнені, що пошукові системи видають як релевантного URL саме вашу цільову сторінку.

Відстеження переходів по кожному запиту. Провівши інтеграцію з Яндекс Метрикою і Гугл Аналітікс, ви будете бачити і кількість трафіку за кожним запитом по вашому сайту.

Гнучке і зручне делегування прав доступу для спільної роботи або просто перегляду результатів звіту.

Дуже детально про все-все продумані функції та можливості розділу «Позиції» можна прочитати у чудовому Довідковому центрі Топвизора.

Карта розділу «Позиції» (зображення відкривається у новому вікні):

Безкоштовна перевірка позицій з Топвизор

Я буду писати тут про платний сервіс, але у них також є і безкоштовна перевірка позицій.

Вона здійснюється шляхом делегування ваших ліміти Яндекс.XML (із сервісу Яндекс.Вебмастер) для безкоштовної перевірки позицій сайтів у всіх підтримуваних пошукових системах: Яндекс, Google, Mail, Супутник, Yahoo і Bing.

Кількість ваших XML-лімітів індивідуально і залежить тільки від якості сайтів, підтверджених вами в Яндекс.Вебмастере.

1 XML = 1 запит в регіоні 1, 1 пошуковій системі.

Ви також можете протестувати сервіс прямо зараз:

Платна перевірка позицій з Топвизор

Я тут, звичайно, не буду переказувати всю довідку за можливостями сервісу «Позиції». Напишу про свій досвід і про те, що мені подобається найбільше.

А також хочу в огляді звернути вашу увагу на деякі моменти, які не одразу очевидні в роботі і про яких добре б знати заздалегідь.

Наприклад, ось тут у мене був затики – я не поставила відразу в настроюваннях проекту пошукову систему, за якою будуть зніматися позиції, і потім ніяк не могла зрозуміти, чому в розділі «Позиції» не активні кнопки, як стартувати з’їм позицій.

Ось з Довідки:

«Щоб виконати перевірку позицій, необхідно додати як мінімум одну пошукову систему і один регіон (якщо підтримується) в настроюваннях проекту. Проект необхідно попередньо створити.»

Тобто, після створення Семантичного ядра в розділі Ядро (яке можна кластеризовать — розділити на групи або не робити цього), ми йдемо в налаштування нашого проекту і там проставляємо, за яким пошуковим системам і регіонам ми будемо робити з’їм позицій.

Як вже говорилося, Топвизор підтримує 8 пошукових систем і вибір регіону пошуку можна здійснити для всіх, крім Yahoo.

І пошукові системи, і регіони є переміщуються елементами списку. Мишкою можна перетягнути будь-який елемент і вийде сортування в потрібному вам порядку.

До речі, щодо Youtube! Можливість вибрати цей відеохостинг, щоб перевірити позиції відео, плейлиста або каналу, активується якщо URL проекту була додана посилання на відео у форматі: https://www.youtube.com/watch?v=KvzVf0JGQ_o або посилання на канал, плейлист.

А також відразу вибираємо і інші настройки — робити чи з’їм фрагмента, враховувати помилки, піддомени і пр.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Розділ «Налаштування»

Там же можна відразу ж (за бажанням) додати список конкурентів, щоб зняти і їх позиції (і фрагменти) з вашого списку ключових запитів.

А також там же (в розділі «Налаштування») можна відразу зробити (за бажанням) інтеграцію з сервісами Яндекса і Гугла і знімати не тільки позиції, але і трафік:

і після всього цього можна буде у розділі «Позиції» натиснути на зелений кружечок зі стрілочкою

і запуститься з’їм по 10 копійок за позицію — в моєму випадку це було 29 рублів за 293 шт

Перевіряти позиції можна не все разом, а частково:

— або по всьому ядру
— або по фільтру — можна вибрати пошукову систему, регіон і групу
— або по 1 запиту

Ось це дуже зручно — можна потім тільки 1 позицію перевірити у будь-який момент. Натиснувши на такий значок навпроти будь-якій позиції:

Збір фрагментів — дуже зручна і корисна функція. Можна порівнювати сніппети тільки по одній пошуковій системі для різних перевірок по датах.

Можна порівнювати для різних пошукових систем або для різних регіонів у одній пошуковій системі.

Можна дивитися фрагменти конкурентів по цим запитам.

Також можна бачити, скільки переходів було отримано на тій чи іншій позиції, і який фрагмент виявився більш кликабельним.

У тому, що стосується фрагмента, якщо по цьому ключу у вас не ТОП 1 позиція, то варто ретельно проаналізувати, що видає пошукова система у вас і ваших конкурентів. І подумати, як поліпшити той текст, який бачать люди. Досить легко поліпшити позиції і збільшити таким чином трафік на сайт.

Ось тут, наприклад, нижче ми бачимо, що для запитів, які відрізняються тільки одним службовим словом, різні фрагменти в одній і тій же пошуковій системі.

Фрагменти будуть збиратися не відразу, а тільки, якщо в налаштуваннях проекту ви вкажете, що «збирати фрагменти». Так само ви можете їх там і вимкнути.

На самій сторінці фрагменти будуть видні тільки в табличному режимі (!). Потрібно обов’язково на нього перемикати:

Ви побачите окремо сніппети і для Гугла, і для Яндекса у вигляді порівняння поруч, якщо виберете в фільтрах:

Вартість збору фрагментів становить + 0.01 р. до вартості перевірки одного запиту в одній пошуковій системі, в одному регіоні.

Для 5 конкуруючих сайтів і позиції і фрагменти збираються безкоштовно. Для 6,7 — 50 стягується додаткова плата в розмірі 0.01 грн. за один перевіряється запит в одній пошуковій системі, в одному регіоні + 0.01 р. за збір фрагментів по кожному запиту.

Що ще зручного:

Продумано все для роботи з безліччю проектів – є і обрані проекти, і пошук, і мітки, і архівація тимчасово не потрібних, і різне інше.

Мітки можна виділити окремо крім груп запитів ще й паралельно мітками якісь потрібні групи – наприимер найважливіші цільові запити або старі, нові в роботі, чи ще якісь.

Виділення позицій кольором.

Зручно за кольором, відображає динаміку:

Червоний колір — негативна динаміка.
Зелений колір — позитивна динаміка.
Жовтий колір — позиція не знайдена в першій 100 пошукової видачі (глибина перевірки 100).

Сортування

Можна розташувати запити в алфавітному порядку або в порядку зменшення/зростання на основі частоти і/або трафіку.

Детальніше про перевірку позицій конкурентів.

Можна перевіряти до 250 конкуруючих сайтів в рамках одного проекту.

Повторю ще раз по вартості: позиції 5 перших конкурентів перевіряються безкоштовно. Для 6,7 — 250 стягується додаткова плата у розмірі 1 копійки за 1 перевіряється запит в одній пошуковій системі, в одному регіоні.

Кожного конкурента можна вимкнути або увімкнути. Історія збору позицій зберігається, можна потім заново включити і продовжити.

Ім’я кожного сайту конкурента можна змінити на більш запам’ятовуватися або більш відчутний.

Сортування сайтів конкурентів у списку теж можна змінити – перетягнути конкурентів мишкою.

Порівняння позицій між собою

Ви зможете порівняти позиції в пошукових системах по одним і тим же ключовими словами:

— по регіонах,
— по пошуковим системам
— по конкурентам.

За замовчуванням звітний період у режимі порівняння формується в діапазоні двох дат.

Вибір однієї дати проводиться в календарі у верхній панелі. Щоб вибрати одну дату для порівняння, потрібно переключити режим відображення на «Один день» (!)

Гостьова посилання

Дуже зручно.
Не треба ніякого гостьового доступу з підтвердженням. Її можна розмістити куди завгодно, хоч розмістити для загального доступу в соцмережах. Причому, її можна ще й заборонити бачити в будь-який момент!

Перегляд частоти, перегляд резюме і вибір дат можна заборонити в настроюваннях проекту.

Ось приклад звіту по гостьовій посиланням — що побачить людина, якою ви її надішлете (тут відключені частота, зведення і дані про переходах).

На панелі інструментів людина побачить (червоні цифри):

1 — Режим відображення фрагмента.
2 — Вибір пошукової системи.
3 — Вибір регіону.
4 — Вибір групи запитів.
5 — Вибір дат.

Цільова сторінка (встановлення і відстеження)

Дуже зручна функція.

Суть в тому, що ви самі задаєте той цільової URL, який ви хотіли б, щоб ранжировался в пошукових системах по кожному запиту.

І далі можете оперативно та чітко, прозоро відстежувати, що насправді бачать пошукові системи – ту сторінку, яка вам потрібна чи ні.

Якщо пошукач вважає релевантної іншу сторінку, ніж та, яка потрібна вам — існують способи скорегувати це і допомогти пошуковій системі вибрати для відображення в пошуку іншого ваш URL. Це — робота з текстом, оптимізацією, внутрішньої перелінковкою для обох сторінок і зовнішніми посиланнями для тієї сторінки, яка повинна стати релевантним URL.

Потім можна буде ставити фільтр позицій по всьому ядру — тобто дивитися тільки позиції за потрібною цільовим URL.

Цільові сторінки не з’являться у вас самі собою (як я спочатку думала), ви повинні їх задати. Робиться це для кожного окремого запиту, або по групах, по фільтру, по всьому ядру. Є 2 способи — на сторінці «Позиції» або на сторінці «Ядро».

Після того як цільові URL будуть встановлені, робот Топвизора почне відстежувати збігу цільових сторінок з релевантними та їх зміну.

Експорт звітів

Дуже зручно, можна вибірково всі задати в налаштуваннях для експорту:

Так виглядає в CSV:

Або це може бути більш красивий звіт в PDF або HTML:

Можна там же, з особистого кабінету, швидко відправити на будь-який e-mail.

Крім цього огляду по модулю «Аналіз позицій», дивіться ще 3 частини мого огляду по сервісу Топвизор:

— Технічний аудит сайту.

— Збір ключових слів (семантичного ядра) і кластеризація

— Загальна інформація — найкраще з сервісу Топвизор.