Я вже багато писала про такі моменти, але ніде не зводила все в єдину систему у вигляді коротких тез. Щоб SEO-просування було більш ефективним (а іноді це — єдиний шанс йому бути ефективним в принципі), потрібно розуміти, в яких точках і що варто проаналізувати, щоб отримати кришталево чітку картину — що діється в Топі, що діється з вашим сайтом. Звідси можна зробити велику кількість висновків і скласти план на просування.

Коротко пройдуся по таких «вузьких місць», куди які дають ясність в роботі та з найбільш частих помилок і сліпим місць:

Що в Топі?

— Якого роду сайти знаходяться в Топі (по вашому регіону) за обраним вами ключовим запитам інтернет-магазини, сайти послуг, отзовики, статейники, агрегатори? Наскільки те, що в Топі відповідає тому, що ви просуваєте або хочете просунути? Чи усвідомлюєте ви це все чи дієте наосліп?

— Якого роду сторінки в Топі по потрібних запитах — головні сторінки сайтів, категорії, картки, статті, сторінки прайсів, «про компанії», або щось ще?

— Інформаційні або комерційні сторінки в Топі по цікавлять вас запитам?

— Чи є в Топі в категоріях тексти до або після лістингів товарів тексти, якого розміру тексти та статті у конкурентів, що взагалі там представлено, який асортимент?

Хоча тут такий нюанс — в Топі часто стоять дуже сильні по хостовым факторів інтернет-магазини, тому їм дозволено багато чого — вони можуть не мати тексту в категоріях, не мати навіть входження запиту. Ви ж не станете більш-менш високо, якщо у вас не буде точних входжень. Тому, щоб стояти вище хоча б по НЧ запитам, я б все-таки рекомендувала особливо молодому інтернет-магазину, мати 1) короткі цікаві тексти до і 2) трохи довші після лістингу товарів. Короткі тексти до — з вашими УТП, кількістю товарів в даній категорії, найбільш вигідним і цікавим, що у вас є по ціні, вибору, доставці та ін. У 2-3 коротких речень.

А якщо ви робите статтю, щоб переплюнути інші посади в Топі на цю тему, можна зробити у кілька разів більше, зробити Power Page і вийти на самий верх — тобто розмір текстів конкурентів — не прямий покажчик, як вам потрібно зробити, але варто роздивитися, що відбувається.

— Чи є в Топі по тим запитам, які ви хочете просунути на одній сторінці, прецеденти, щоб одна і та ж сторінка за всім цим ключів займала верхні місця?

SEO-аналіз ТОПа потрібно робити сервісами, а не на око в своєму браузері. У браузері — персоналізована видача.

Аналіз та вихідні дані, семантика, позиції

— Що у вас зараз по позиціях? Чи знімаєте ви їх сервісами або дивіться на око? Ось чому різниця в сервісах і вашому браузері буде відчутною.

— Яка загальна видимість сайту? Чи влаштовує вона вас? Є перекіс на якісь окремі кілька сторінок або окремий тип сторінок?

— Чи є яскраво виражена любов чи не любов Гугла або Яндекса до сайту? Почитайте про те, що найбільше любить та чи інша пошукова система.

— Чи були різкі падіння трафіку в одній або іншій пошуковій системі?

— Що за сторінки вашого сайту зараз є релевантними в Гуглі і Яндексі за конкретним запитам? Наскільки часто є розходження між трохи різними запитами в одній і тій же пошуковій системі? Наскільки часто є різниця в Яндексі і Гуглі по одному і тому ж запиту? Наскільки вони відповідають тому, що в Топі? Наскільки релевантні відповідають вашим цільовим (куди ви хочете привести людей), виходячи з типу сторінок з ТОПа?

— Які сторінки сайту самі трафиковые? Чи влаштовує вас? Цільовий це трафік чи випадковий? Яка кількість трафіку на них?

Якщо дуже велика, то краще нічого не чіпати по оптимізації і текстів — «працює — не чіпай». Тільки посилальне, перелінковка, може, поліпшення подачі тексту, поведінкових факторів. Якщо кількість відвідувачів у самих трафиковых сторінок не дуже велика, то там можна покращувати і текст, вміст — щоб воно найбільше підходило під интент (намір) користувача, який приходить за потрібним вам запитами на ваш сайт. Поліпшити сніппети.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

— Опрацьовували ви семантику в повній мірі? Робили кластеризацію? Чи є у вас сезонність? Шукали LSI слова хоча б на самі ключові сторінки? Безкоштовно глянути видимість сайту можна ось такими сервісами. Знайти багато варіантів запитів, які у вас ще не задіяні можна тим же безкоштовним Буквариксом.

— Чи є регіональність і як справи з топонімами? Які є синоніми топонімів, які найбільш популярні, використовуються вони на ваших сторінках, у важливих елементах оптимізації, які позиції за ним, чи ви використовуєте різні варіанти топонімів при зовнішньому просуванні?

— Чи є у вас цікавий контент для вашої ЦА? Або це спільного роду SEO-тексти не про що? З такими ви довго не виживете в наш час.

— Взагалі, ви більше орієнтовані на досягнення позицій по певних запитах або на видобуток трафіку? У другому випадку краще виявляти найсильніші болі вашої аудиторії, робити відповідь на них у вигляді відмінних практичних посібників, статей з типом Power Page або шукати найпопулярніші сторінки на сайтах ваших конкурентів (тим же Ahrefs або, наприклад, Buzzsumo за соцсигналам) і писати на ті ж теми, тільки краще, задіяти і соцмережі, і інші канали. Взагалі, у мене в посібнику Power Page є багато цікавого щодо того, де брати ідеї для контенту.

— Які зі сторінок близько до ТОПу? Зніміть ті, які коштують від 50 до 10-ї позиції, виберіть найцікавіші і цільові, і просто зробіть на нього різноманітну посилальне, і побільше природного — безкоштовні, платні заходи, аутріч. Алгоритм «допинывания» сайту в ТОП.

Оптимізація

— Під ключові запити оптимізована ваша головна сторінка? Точно це запити, за якими в Топі багато головних сторінок, наприклад? Точно це комерційні запити, а не інформаційні? Якщо ви просуваєте інтернет-магазин — то точно там в Топі не статті? Ті ж самі питання, наприклад, про оптимізацію ваших категорій товарів або сторінки послуг.

— Чи є у вас точні входження запитів на сторінці? Хоча б, може, в інший словоформі або розбавленому вигляді, але є всі слова бажаних запитів? У певних випадках сайт може вийти в ТОП і без цього, але все-таки найчастіше, і особливо для молодих сайтів не вийде.

— Є комерційні маркери, топоніми на сторінках карток? Чи використовуєте ви самі частотні і найважливіші синоніми топонімів і всі головні комерційні маркери ВАШОГО ТОПа? (у деяких ТОПах буває «замовити», «вартість», в інших більш употребимо «ціна», «купити» і т. д.).

— Не дорівнює чи випадково ваш Title вашому H1? Це вважається помилкою. Чи Не занадто вони довгі або короткі? Є порожні Title, Meta Description або дублі? Правила формування тайтлов і мета дескріпшн я прописувала тут.

— Немає переспама в Meta Keywords? Заповнено поле чи ні — не так важливо, а от переспам може бути сигналом, що ви намагаєтеся маніпулювати видачею.

— Немає переоптимизациии, переспама?

Тут ось зворотний бік медалі ретельної оптимізації — за занадто часте вживання (а за фактом навіть за кілька), за занадто часте використання топонімів, за довгі комерційні ключі в тексті, за використання в Тайтлі, наприклад, таких ланцюжків, як «купити товар в Москві» і тим більше за «Купити товар недорого в Москві» можуть дати фільтри. Хоча при цьому у конкурентів в Топі у всіх все може бути або так або ще гірше. Нарощуйте хостовые та інші фактори — з віком сайту, зі зростанням його обсягу, з зростанням тайпин трафіку, із зростанням згадувань бренду і посилань з брендовими анкорами, із збільшенням різноманітної якісної посилальної маси, якщо у нього будуть хороші поведінкові фактори — йому буде сходити з рук більше. Я опитувала 12 відомих SEO-експертів на цю тему, дуже хороший вийшов матеріал.

Головний фокус боротьби з тими ж текстовими фільтрами переоптимизации Яндекса, які зараз лютують, такий — зменшуєш входження, проходить кілька тижнів — фільтр все ще є. Прибираєш ще більше — текстова релевантність сторінки зовсім зменшується. Тому, якщо все-таки є важливість вийти в ТОП конкретно Яндекса і перемогти його фільтри, доведеться все-таки або зменшувати до упору на цій (зазвичай рекомендується зменшувати в 2 рази від початкової кількості) і прокачувати посиланнями і перелінковкою — це і Гуглу сподобається. Але там часто дають фільтр і за відсутність слів. Дивіться подробиці по фільтрам переоптимизации Яндекса тут.

Мобільна версія, технічні помилки

— Чи є мобільна або адаптивна версія (краще адаптивна, почитайте всі подробиці, чому так, і інші тут)

— Чи є HTTPS? Вже пора.

— Чи є редирект між версією з www і без www і між https і http — все коректно з ними. Це дуже часта помилка. Є редиректи з /index.html або index.php на / Щоб не створювалося зайвих дублів та інших проблем з просуванням.

— Віддають відповідь 404 сервера биті посилання, або відповідь 200? Часто зустрічаю 200 або редирект на головну — це помилки.

— Просканувати сайт на биті посилання 404, редиректи, все уважно вивчити, поправити.

— Дослідити швидкість вашого сайту, наскільки оптимізовані картинки — сьогодні це все більш і більш вагомий фактор в ранжируванні.

— Що у вас з robots.txt? У ньому часто бувають помилки. Дайте досліджувати його грамотному фахівцеві.

— Що з довжиною URL, що вони з себе представляють, як виглядають ЧПУ? Чи Не занадто багато параметрів передають, не відрізняються різко з усіх у вашому Топі?

— Чи перевіряли ви свій сайт на предмет інших технічних помилок? Підручник «Технічний SEO-аудит своїми руками» з покроковими рекомендаціями на 175 сторінок вам в допомогу.

Можна навіть просто подивитися сайт безкоштовними або дуже дешевими сервісами:

— Sbup.com

— Pr-cy.ru

— Cy-pr.com

— Xtool.ru

— Saitreport.ru/ (до 50 сторінок безкоштовно)

в безкоштовний софт:

— Xenu

— Screaming Frog SEO Spider (ось, до прикладу, інструкція від Піксель Плюс)

в недорогі платні сервіси:

— Топвизор, модуль «Технічний аудит сайту»

— Saitreport.ru (якщо понад 50 сторінок)

У звітах ви можете відловити де-то одні, десь- інші важливі помилки.

Посилальне

— Чи достатньо цього? Наскільки він хоч більш-менш відповідає обсягу посилального конкурентів в Топі?

— Якої воно якості? Достатньо різноманітне? Яка динаміка його приросту? Не було стрибків, фільтрів?

— На які найважливіші цільові сторінки або близькі до ТОПу варто додати посилання, щоб подопнуть сторінки вище до ТОПу по позиціях?

— Чи є у вас брендові анкор посилань, згадки назв вашого товару, компанії, проекту в мережі без посилань, щоб сформувати тайпин трафік?

Поведінкові фактори

— Що у вас з оформленням тексту? Часто раніше зустрічаю сайти з темним дизайном, або дуже маленьким шрифтом — абсолютно нечитабельні для людей, справжнє знущання над відвідувачами.

— Що написано у вас на шапці? Є чітке позиціонування проекту? Чи розуміють ті люди, куди потрапили, не закривають чи одразу? Передаєте ви чітко і помітно свої УТП — те, чим ви дійсно краще ваших конкурентів? Вказана у вас географія на сайті?

— Які сторінки сайту у вас з найвищим відмовою? Подивіться, що можна зробити. Пошукові запити, які приходять люди на них і чого від них хочуть, і що отримують?

— Чи досить чітко ви надаєте людям найважливіше, те, що вони шукають? Чи достатньо ви дбайливі? Чи відповідаєте на запитання?

— Що у вас з мало корисним контентом? Видаляйте або поєднуйте його. Про метод обрізки покроково докладно написано в підручнику «SEO-Монстр 2018».

— Що ще можна зробити, щоб зробити ваші тексти більш цікавими і корисними? Додати зображення, графіки, таблиці, прайси, відео, списки, краще розбити на підзаголовки чи щось ще?

— Як можна допрацювати текст, щоб він став більш цінним вашої цільової аудиторії? Як можна виправити заголовок, фрагментом, щоб на нього частіше кликали?

— Як можна організувати перелінковку, додати підписні форми, посилання на схожі тексти, блоки товарів всередині статей і так далі, щоб люди робили більше переходів та інших дій всередині сайту?

Комерційні фактори

Комерційні фактори в першу чергу важливі для Яндекса.

Списки варіантів можна подивитися тут.

А можна проаналізувати конкурентів в Топі і скласти список самому постаратися, щоб більша частина того, що є у конкурентів, була і у вас.

Статті в доповнення до цієї:

— «SEO-Керівництво для новачків і не тільки. 12 кроків»

— «Чекліст і Керівництво — Чому сайт погано видно в пошукових системах, і як самому зробити SEO-аудит сайту»