Апдейт поста: багато нових деталей про те, як грамотно з точки зору SEO, збільшення відвідуваності, стимулювання продажів створити і розвивати блог на корпоративному сайті (інтернет-магазині).

Зміст:

Навіщо корпоративному сайту інформаційний розділ
Чому обов’язково потрібні і статті, і новини
Піддомен, окремий домен або розділ основного сайту?
Що найважливіше?
Приклади хороших блогів
Інші корисні статті

Навіщо корпоративному сайту інформаційний розділ

Сьогодні потрібен обов’язково.

Отже, що вам дасть блог, статті або новини для корпоративного сайту, інтернет-магазину:
(за умови, що статті написані якісно, зі знанням справи, цікаво)

1. Залучення цільових відвідувачів на ключові інформаційні запити (які не можна ефективно посадити на картки або сторінки послуг). Треба тільки відвідувачів статей ще конвертувати у покупців, робити посилання, блоки, закликати зайти у відповідні категорії, розділи. Інформаційні запити допомагають збільшити видимість сайту в пошуку.

Кнопка «Замовити послугу» в блозі «Піксель Плюс»

2. Інформаційні запити найчастіше геонезависимы. Якщо у вас є потреба в залученні аудиторії з інших регіонів, крім того, до якої ви прив’язані — як раз саме статті добре впораються з цим завданням. Якщо ваш інтернет-магазин підключений до Москви, де висока конкуренція і складно вийти в ТОП, а ви робите доставку по всій Росії, то за рахунок великої кількості добре продуманих і просунутих статей ви можете отримувати більше клієнтів, ніж з основного регіону.

3. Додатковий ресурс для перелінковки на потрібні запити і сторінки сайту для їх посилення.

Ось так SEOProfy робить перелінковку з статей на свої сторінки послуг:

4. Потужний спосіб для залучення відвідувачів, природного стихійного збільшення соцсигналов і посилань на дуже цікавий, корисний контент – це набагато простіше, ніж на комерційні розділи. Якщо блог знаходиться на тому ж домені, то все це відмінно покращує хостовые фактори сайту і сприяє просуванню будь-яких його розділів та сторінок.

5. Збільшення обсягу тематичного контенту на сайті, що теж дає плюс для просування сайту

6. Поліпшення поведінкового фактора сайту в цілому (якщо статті будуть цікаві, і по них будуть переходити, затримуватися, читати)

7. Збільшення довіри до вас як до професіоналів, знавців своєї справи, збільшення лояльності, створення більшої близькості між вами і вашими потенційними клієнтами

SEOProfy, наприклад, навіть на шапці свого корпоративного сайту роблять помітний дебют кейсів з блогу, тому що розуміють, що саме така інформація має довіру до їх компанії:

8. Новини покажуть, що ваша компанія як мінімум ще жива, або ж динамічно розвивається — вибір за вами, що показувати відвідувачам

9. Дати та інформація про життя компанії інтуїтивно дадуть відчуття, що та іншої інформації на сайті можна довіряти

10. Високоякісні матеріали розкажуть про вашому відповідальному підході до справи, про бажання витрачати час на освіту вашого клієнта, йому на допомогу.

11. Статті — це відмінний привід для вашого проактивного линкбилдинга, і зокрема, крауд-маркетингу. Розміщення анонсів статей на форумах або посилань на статті відповідних обговореннях дає хороший приплив відвідувань (наприклад, від 100 цільових відвідувачів за день з декількох форумів, якщо стаття досить цікава). А також підвищення впізнаваності компанії, товарів або послуг. І збільшення продажів, якщо ви не забуваєте про конвертацію статейних відвідувачів у покупців.

12. Розміщення галузевих новин і великих новин вашої компанії може бути хорошою базою для розміщення прес-релізу за відповідним сайтів, для зазначення джерела.

13. Хороший додатковий привід спонукати відвідувачів підписатися на e-mail розсилку.

Форма підписки спливає в блозі «Нетологии» в кінці прокрутки статті:

А також у статтях Нетологии банер з найближчими курсами постійно слідує за скролінгом відвідувача.

Чому обов’язково потрібні і статті, і новини

Новини говорять про життя компанії, про те, що все актуально, можна довіряти іншої інформації на сайті і сміливо купувати. Наявність новин і блоку «новини» на головній сторінці — стандарт на корпоративному сайті.

Про те, що компанія розвивається. Це означає, що можна очікувати на підтримку та розвиток купленого продукту або послуги. Завтра закритися не має.

Про те, що компанія стежить за сучасними тенденціями, і продукт напевно більш або менш відповідає високим стандартам ринку.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Новини можна використовувати і для SEO — використовувати актуальні тренди, відомих людей, заходи. Якщо приділяти цьому достатню увагу (виявлення трендів і їх якісного поданням на сайті), то це може стати суттєвою часткою цільового трафіку на сайт.

Дуже гарні статті (і бажано певного виду) розширюють семантику і дають великий ресурс для SEO в плані усвідомленого проактивного линкбилдинга на їх основі, а також стихійного проставлення посилань на ваш сайт за власним бажанням ваших відвідувачів.

Крім того, вони знайомлять відвідувачів з різними нюансами вашого товару або послуги — формують потребу, підігрівають потенційного покупця, утворюють його.

І статті, і новини дають додаткову базу для посилення інших важливих сторінок перелінковкою, покращують хостовые фактори домену.

Піддомен, окремий домен або розділ основного сайту?

Один з найбільш частих питань — де краще робити блог — на піддомені, окремому домені або на тому ж домені, що і сам сайт, просто розділом (папкою)?

Тут є 2 моменти — SEO момент і стратегічний.

Якщо ви хочете розвивати свій бренд, себе, як фахівця, то робіть блог на окремому домені — як цей мій SEO-блог.

Але для корпоративного сайту найкраще робити блог (статті, новини) у розділі (папки), в рамках основного домену компанії.

Окремий сайт або піддомен начебто трохи простіше розкручувати в різних видах сайтів. Але насправді це тільки дає ресурс розміщення в каталогах сайтів, де можна розміщувати розділ сайту, а тільки головну сторінку. Але цей ресурс такий малоефективний і нечисленний, що на нього не варто звертати уваги. У каталогах фірм, де теж можна тільки головну сторінку, інформаційний блог не розмістиш. На інших видах сайтів можна розміщувати будь-які сторінки сайту.

Самий головний і дуже великий плюс розміщення в розділі — перебуваючи на єдиному домені, розкрутка блогу буде покращувати хостовые фактори самого корпоративного сайту або інтернет-магазину, збільшувати розмір сайту за рахунок тематичного, релевантного контенту.

Якщо CMS сайту у вас не дозволяє легко і просто зробити інформаційний розділ або взагалі система управління сайтом, можна дуже швидко і просто розгорнути його на тому ж безкоштовному движку WordPress.

Я так робила на інтернет-магазині, це суттєво полегшило життя, т. к. на основному движку не було такого зручного функціоналу. Я писала тут, як створити сайт за 3 години. Ви можете зробити його або в підрозділі, або на окремому домені. На фрілансі це можна зробити дуже просто, думаю, приблизно за 1-2 тисячі рублів. Але якщо зберігати дизайн вашого сайту і робити адаптивну верстку, то це буде в кілька разів дорожче.

Над блогом можна і потрібно теж працювати — працювати над його юзабіліті, робити зручну навігацію, тегування і так далі.


додаткова навігація по постах у блозі Нетпік

Що найважливіше?

Головне — якість статей та їх проактивне просування.

Якість

Сюди не підуть матеріали від непрофесійних копірайтерів, не підійдуть «SEO-статті» у 2000 знаків, за 2 долари. Не підійде і копірайтер, який мало «в темі». Підійдуть матеріали у такому ключі, як би ви розповідали своєму другові, який вирішив трохи краще розібратися в тонкощах вашого бізнесу. Особисто я пишу так.

Відсутність ресурсу (людини або часу) для написання хороших статей — це єдина причина, чому не варто вести корпоративний блог. Якщо ви не можете виділити для його написання нормальних фахівців або робити це самостійно, то не варто.

Але і то: краще 1 класна докладна, практична стаття 20 досить великих «нормальних».

Часто дають рада «якщо у вас немає ресурсу на статті — не створюйте їх».

Я б дала пораду: виділіть час на 1 круту статтю раз в 1-2-3 місяці.

Сядьте самі або посадіть співробітника. Або дайте собі 2-3 дні і потихеньку обмірковуйте її — уявляйте, що ви говорите з людиною, який задав вам це питання. Відразу записуйте всі ідеї і думки, про що обов’язково треба розповісти. Використовуйте те, що вам зручніше — диктофон, комп’ютер, папір. Якщо ви не готові самостійно звести статтю воєдино в хорошому вигляді, ось тут найміть хорошого копірайтера.

Детальніше про ефективне просування «супер-контентом», і якого типу він повинен бути, я писала тут.

Використовуйте для ідей статей як семантичне ядро, аналіз конкурентів, тематичних форумів, соцмереж і порталів, так і часто задають вам питання від реальних клієнтів і відвідувачів. Пам’ятайте, що статті треба писати на інформаційні запити. Для цього потрібно дивитися, що в Топі — комерційна там видача або інформаційна. Будь-які «як …» зазвичай, інформаційні.

Ефективно також допрацьовувати ті публікації, які вже приносять деякий трафік — зробити їх кращими в Топі, додати LSI слів, просунути.

Коли якісь статті «вистрілять» — займуть перші місця в Топі, то з ними варто ще добряче попрацювати, поліпшити, дооптимизировать, допомогти їм посиланнями і соцсигналами. Це ще збільшить кількості трафіку по НЧ (низькочастотних) і микроНЧ запитам, який вони будуть приводити на сайт.

Обов’язково почитайте про LSI-тексти, перш, ніж приступати до написання матеріалів.

Дослідження за LSI дадуть вам і краще розуміння, про що пишуть інші, про що писати вам, і дасть список важливих слів для вживання в тексті.

Про свої напрацювання, як швидко писати в блог і де шукати теми, посилання хороші статті про те, які бувають напрями та ідеї для контент-маркетингу я писала тут.

Просування

Потім виділіть ресурси (самостійно, співробітник, фріланс, сервіси) на проактивне поширення інформації про цієї статті. В першу чергу це будь-які платні і безкоштовні розміщення:

— в соцмережах

— на різних крауд-маркетингових видах сайтів (форуми, сервіси ” питань-відповідей, коментарі в профільних блогах)

— у лідерів думок (домовитися, щоб вони зробили репост або посилання на вас, прокоментувати їх публікації)

— можна використовувати й інші тематичні види сайтів — ті ж дошки оголошень.

Дайте собі або співробітникові 2-3 дні на її поширення. Результат вам напевно сподобається, і ви втянетесь в процес написання статей.

Результат буде у вигляді підвищення відвідуваності, підвищення кількості посилань і соцсигналов на вас, в підвищенні продажів, якщо все зроблено правильно, і стаття спрямована і на конвертацію відвідувачів у покупців.

В рази вище буде довіра до вас, кількість стихійних, вірусних лайків, шерів і посилань на ваш матеріал, якщо він буде ще й певного типу.

Ну і звичайно, просто просувайте блог за принципами розкрутки будь-якого інформаційного сайту.

У мене статей про безкоштовне самостійне просування дуже багато, всі посилання на них даються тут.

Соцдоказательства

Соцдоказательства — це ознака того, що інші люди тут вже були. Вони підвищують довіру, інтерес, втягують відвідувача читання і у взаємодію з компанією і її сайтом, підвищують бажання поділитися цим матеріалом.

Головні соцдоказательства — це відгуки та соцмережі.

Коментарі
Можна замовити коментарів до матеріалу і підсилити ефект. Вони будуть працювати і як соцдоказательства, і приносити користь для SEO.
Якщо у статті є коментарі, це і говорить про популярність матеріалу, і блогу. Якщо вони індексуються — це дає додаткові ключі. Про просування коментарями докладно написав нещодавно Dr.Max.

Лайки-шери
Якщо на початку статті стоїть лічильник з лайками-шерами, а ще і лічильник з переглядами, коментарями — то це теж працює і як соцдоказательство.

лічильник соцмереж в блозі Нетпік

Людина інтуїтивно відчуває: «Ага, я, схоже, потрапив на якийсь популярний, хороший сайт, цікавий людям. До речі, моїм друзям теж буде корисно про таке прочитати. Я навіть дочитувати не буду, але якщо всі діляться, значить, воно того варте».

Все це збільшує поширюваність матеріалів, і соцсигналы — як один з численних чинників ранжирування сторінок в пошукових системах.

лічильники в статтях в моєму блозі

Приклади хороших блогів

На цю статтю спочатку мене наштовхнула публікація на блозі компанії «Сайтклиник» — «Потрібен комерційному сайту инфораздел? Відповіді та поради». Їх блог — хороший приклад ведення інформаційного розділу і того, як за допомогою такого знайомства з компанією збільшується її впізнавання і поліпшується репутація на ринку.

Ще один чудовий приклад ведення блогу — компанія SEOProfy. Віктор Карпенко і його команда не тільки професійно ведуть блог, але й організовують конференції, профільні заходи, Віктор активно бере участь в чужих заходах як спікер. На самому старті ця компанія була мало кому відома, тепер відома всім, хто входить в напрямок SEO.

Вони роблять якісні статті, цікаві кейси, ведуть рубрику запитань і відповідей, залучають відомих фахівців у свою видеорубрику «На Дошці», витрачають на це багато часу і сил.

Зате і популярності і затребуваності на ринку — хоч відбавляй. Ось їх блог — http://seoprofy.ua/blog.

Є і ряд інших подібних SEO-компаній на ринку з дуже якісними блогами. Наприклад:

— блог «Нетпік»
— блог Текстерры
— розділ «Самостійно» на сайті «Піксель Плюс»
— блог «Нетологии»

Все це блоги в підрозділах основного домену компанії.

В шапці завжди зберігається основне навігаційне меню з послуг компанії.

У Текстерры, наприклад, відразу відкривається онлайн-консультант. Є всі соцмережі, підписка на розсилку. Тобто, цільовий відвідувач, зайшов за інформаційним запитом, з високою ймовірністю звернеться і з питанням про послуги.

Інші корисні статті

Ось ще матеріали, де можна знайти відповідну інформацію по темі:

«Потрібен корпоративному сайту блог? Звичайно, потрібен!» (з прикладами успішних блогів)

«Потрібен комерційному сайту инфораздел? Відповіді та поради»

«Потрібні новини на корпоративному сайті?»

«Корпоративний блогінг: корисні поради»

«Навіщо піарникові заводити корпоративний блог і що з ним робити далі»

«Ваш корпоративний блог обов’язково будуть читати»

З наповнення корпоративного блогу:

Текстерра зі статтею: 137 універсальних ідей для корпоративного блогу: довічний контент-план

Дуже хороший пост у SEOProfy «Рятувальний круг для блогера. 55 ідей, коли вам зовсім не про що писати»

У них же, ще хороша стаття 8 міфів про контент»

«Про що писати в блозі компанії: тонкощі корпоративного блогінгу»

Від мене ще:

«Безкоштовне самостійне посилальне просування інформаційного сайту, блогу»

«Як швидко писати блог, як швидко зробити блог»

Надсилайте, якщо ще зустрічали хороші статті, пишіть, якщо є що додати )