Що таке крауд-маркетинг?

Це якісне, природне і, найчастіше, (якщо вийде) «вірусне» розміщення повідомлень:

— на форумах
— в соцмережах і блогових системах (є, наприклад, сотні соцмереж — тематичних, регіональних)
— сервіси питань і відповідей
— в сервісах відгуків
— у коментарях на відповідних тематичних або регіональних сайтах.

Мова не обов’язково йде про розміщення посилань на сайт, у крауд-маркетингу є й інші завдання. Хоча більшість сервісів крауд-маркетингу, наприклад, мають на увазі, що на сайті буде розміщена пряма, відкрита активне посилання. І зазвичай на досить трастових і активних сайтах. Тому їхні послуги досить дорогі.

Я рада, що нарешті-то тема крауд-маркетингу опинилася у фокусі уваги в SEO.

Тому що особисто я свою ТОП базу збираю вже років 10 і весь час робила наголос на живі форуми, блогові системи, тематичні та регіональні соцмережі, тематичні дошки оголошень, а останнім часом ще й на сервіси відгуків, запитань і відповідей та інші види сайтів. І вона продовжує розвиватися в цьому напрямку.

Але зазвичай раніше всі фахівці і блогери, говорячи про зовнішні дії по просуванню сайту, багато писали і обговорювали про покупку посилань. І дуже рідко хто писав про просування на безкоштовних видах сайтів. У мене ж завжди про це було досить багато практичних статей. І моя база стає все актуальнішою і корисніше за міру впровадження різних посилальних фільтрів пошуковими системами.

Головні плюси крауд-маркетингу — безкоштовність (якщо робити самому), реальні, живі, цільові люди, природність в очах пошукових систем.

Головний мінус такого розміщення — це трудомісткість процесу.

З подробиць, корисних статей про крауд-маркетинг я можу порекомендувати такі (і деякі інші будуть нижче в пості):

«Крауд-маркетинг. Як нарощувати посилання в епоху тотальної боротьби пошукачів c лінкоторговлей» від Олени Камськой (Оптимизаторши)

«Рекомендації по крауд-маркетингу: як отримувати безпечні посилання» — стаття від крауд-маркетолога з компанії «Сайтклиник» (теж проект Олени Камськой)

Деякі докладні практичні деталі, рекомендації, помилки та кейси з крауд-маркетингу можна почитати тут у Девакі в проплаченої, але корисної та цікавої статті від Ігоря Рудника з сервісу Referr «Вся правда про крауд-маркетингу»

«Crowd Marketing — На Дошці — випуск № 41» з Юрієм Титковым (Ашманов і партнери Україна)

«Скільки крауд-посилань використовують лідери ТОПа? Дослідження посилальних профілів 10 ніш в Москві» — дуже цікавий і важливий аналіз від Ігоря Рудника

Основний бум крауд-маркетингу вже пройшов. Головна тема постів про нього зараз — це те, чи є масове і, найчастіше, бездумне розміщення на форумах та у відгуках, коментарях дійсно крауд-маркетингом і є воно ефективним.

І дійсно, це різні речі.

Якщо діяти з головою, можна отримувати в десятки разів більше при практично тій же кількості витрачається часу. Це особливо важливо, враховуючи, що хороші, відповідні ресурси для розміщення конечни. Стоять сайтів для розміщення в будь-якій тематиці менше, ніж хотілося б думати.

Різницю між просто тупо розміщенням на форумах (найчастіше в більшій частині на мертвих форумах або в старих обговореннях) і нормальним крауд-маркетингом (яке, зокрема, включає «розумне» розміщення на форумах) добре видно на інфографіці від сервісу Referr:

Допомагає крауд-маркетинг покращувати позиції сайту в пошукових системах?

Дмитро Шахов, наприклад, у своїй статті «Крауд-маркетинг та міфи з ним пов’язані» пише про те, що крауд-маркетинг сам по собі не дає ніяких плюсів до позицій сайту в пошукових системах, крім хіба що стабілізації позицій. Він говорить про те, що на позиції крауд-маркетинг впливає опосередковано — через поведінкові, хостовые фактори. Тобто по суті, так чи інакше — він теж говорить про те, що розміщення на крауд-маркетингових сайтах веде до підвищення позицій в пошукових системах.

Але як би це ні було, я точно бачу і знаю з численним своїм експериментам — і раніше, і зараз подібне розміщення добре впливає на позиції по НЧ (низькочастотних) запитам, а також і по середньочастотним (але з ним набагато менше).

Багато інші джерела, в тому числі Олена Камська (Оптимизаторша) також вказують на покращення позицій як на один з плюсів крауд-маркетингу.

А взагалі, стаття у Дмитра, звичайно, корисна, актуальна, її варто почитати.

Дмитро Шахов також, приводив, наприклад, такі кейси по збільшенню трафіку за рахунок крауд-маркетингу і соціальних сигналів.

Ось з цієї статті Дмитра Шахова:

«Перед початком роботи з відгуками, для себе потрібно вирішити, що є метою цієї роботи – трафік або накопичувальний ефект. І вже залежно від цього, позначаються критерії потрібного відгуку.

Якщо потрібен трафік, то краще шукати можливість вийти на авторитетних донорів. Або постінгом повинен займатися якоюсь авторитетна людина, це дуже добре працює для регіональних сайтів. Пост, в якому розміщується відгук, в будь-якому випадку повинен бути свіжим, блог оновлюваним, а посилання – безанкорной. Безанкорниє посилання мають кращу виживаність і кращий показник переходів з ним. NB: чим коротше пост, тим більше вона провокує на переходи.

Якщо ж цікавий саме ефект накопичення, то потрібно шукати неавторитетних донорів (мертві блоги, старі теми на форумах, непопулярні сайти), де виживає практично 100 відсотків відгуків. Тут також краще працювати з авторитетним постером, але використовувати старі пости і знову ж таки, безанкорниє посилання. Добре в цьому випадку працюють коментарі, які доповнюють пости.»

Як можна реалізовувати крауд-маркетинг:

1. самостійно вручну — найкращий варіант, тому що ви краще за всіх знаєте свій товар або послугу.

2. самостійно за допомогою програм, що полегшують розміщення (або напівавтомат, як Allsubmitter, або повний автомат типу Xrumer)

Allsubmitter просто полегшить вам ручну роботу, заповнюючи 70-80% полів інформацією з вами ж створеного проекту.

Xrumer, хоч і сама розумна SEO та SMM-програма в світовому інтернеті, але, звичайно, не дає якості людини. Зате може зістарювати еккаунти на автоматі, розмовляти сам з собою на форумах в постах з різних ip-адрес від різних акаунтів, розмовляти в коментарях в ряді популярних блогових платформ і просувати тим самим або ваш блог на цих платформах і окремі пости, або просто бренд, посилання, згадки. Або може і в соцмережах теж емулювати дії людини. Якість в рази гірше, але зате масовість. Ось, я писала про його технологію «Антиспам 2», яка сама на автоматі розмовляє на форумах, і робить все інше, дозволяє отримувати хороші, природні посилання повністю автоматизовано.

Але я б рекомендувала користуватися такою тактикою в першу чергу на сайтах, які не шкода і обкатавши таким чином Хрумер протягом півроку. Все залежить виключно від прикладається мозку, складених текстів, шаблонів, зазначених вами схем поведінки робота програми і т. д. Тому що потенціал програми дуже великий. Величезну роль відіграє і база — наскільки форуми в ній живі і не заспамленние. Звичайно, це скоріше сірі спам-технології, але при деякій частці досвіду, посади можуть виглядати цілком природно. Якщо у вас немає часу, багато сайтів і головне — швидше посилання, ніж трафік, то вже краще так, ніж ніяк, як мені здається. Тому що такого роду розміщення раніше працює.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Але я, звичайно, в першу чергу за якісний напівавтомат або де він неможливий — ручне розміщення.

Взагалі, крауд-маркетинг — це тонка, філігранна робота.

Особливо найкращі форуми своєї тематики, звичайно, варто обробляти вручну.

І пам’ятати, що хороший крауд-маркетинг — це не лише раз пройшовся, залишив і забув. Це ще і стежити за всіма або за найважливішими розміщеними повідомленнями. Ну і щоб не було ляпів, важливо добре знати продукт і попрацювати прочитати хоча б останні кілька сторінок обговорення.

У мене є, наприклад, невеликий кейс на мою розміщення по моїй базі на форумах з Allsubmitter (можна було б і вручну). Але цей мій кейс в даному випадку являв собою скоріше якісний спам по форумах, просто у відповідних розділах. Я там пояснюю, що потрібно було терміново за кілька днів підняти продажі, часу на зістарювання різних акаунтів і м’яке розміщення відгуків не було. Вихлоп був і був хороший. Багато разів я проводила подібне розміщення для самих різних тематик.

Докладний моє, практичне керівництво по форумах можна прочитати тут

Що б там не говорили, за фактом подібне розміщення раніше працює і дає відчутний результат (в тому числі, продажу добре піднімаються).

Але якісний, комплексний крауд-маркетинг дає результат набагато кращий.

3. За допомогою сервісів типу referr.ru або forumok.com

Я розміщувала кілька разів за допомогою сервісу Форумок. Головний плюс-це, звичайно — публікація від імені старих учасників форумів і навіть адмінів. Подекуди більш-менш нормально выстреливало по трафіку. Піднімалися позиції. Якщо придумати хороший інформаційний привід і з розумом скласти завдання, то можна отримати відчутний результат. А можна майже даремно витратити бюджет. При виборі форумів там є ще й уточнення — чи є посилання в повідомленні на даному форумі прямий відкритою або закритою. Про сервіс Форумок і форуми ось недавно, наприклад, писав Сергій Сосновський. І я згадувала цей сервіс та різні нюанси розміщення через нього в кейсі про те, чи працюють посилання з форумів.

Реферром я теж користувалася — ось тут дивіться мій звіт за розміщення за допомогою цього сервісу. Їх підхід мені подобається. Вони проповідують саме той самий справжній крауд-маркетинг. Відгуки в мережі про них є різні, тому я протестувала їх, щоб скласти свою думку. Ще потрібно пам’ятати, що вихлоп багато в чому це ще залежить і від ніші клієнта. Тому, наскільки вони пишуть, вони беруть не всіх на виконання. Для мене вони ставили посилання по SEO-софту, продажу відчутно піднялися в ті дні. Плюс підвищення позицій і впізнаваності.

Є ще, наприклад, сервіс Qcomment.ru, де теж начебто є виконавці з прокаченными акаунтами не тільки в соцмережах, але і на форумах, але з ним я поки ще не працювала, теж спробую.

4. Найняти фрілансера
Головне — багато і добре поговорити з ним про свій продукт.

5. Найняти людину в штат
Ідеальний варіант.

Але взагалі, поставити ті ж 30 посилань на місяць — дуже просто. Багато цього бояться і не приступають до справи взагалі. Впадають в ступор, відкладають на дуже довго. ДАРЕМНО! Але насправді це означає попрацювати 1 день, розміститися на 50-120 форумах, дивлячись, на скільки якісно ви це зробите і наскільки хороша база. І вважайте не тільки посилання. Вважайте в плюс будь-які згадки посилання або бренду — навіть зараз враховують і пошукові системи, і живі люди.

Звичайно, зараз очікується посилення з боку модераторів форумів і сайтів, і поява все більшої кількості заспамленных кинутих форумів.

Але ж крауд-маркетинг — це не тільки форуми. Це ще і коментарі на різних сайтах, і просто самостійне розміщення на інших видах сайтів. Тому якісний і природний крауд-маркетинг не помре ніколи.

Інструменти крауд-маркетингу

Супер стаття вийшла нещодавно у Михайла Шакіна. Дуже практична, із зазначенням, як застосовувати основні інструменти крауд-маркетингу.

Хороший список джерел пошуку сайтів для крауд-маркетингу я побачила в статті на сайті Паньшін Груп:

— Будь-яка пошукова система, — Яндекс, Google, інші
— Google Alerts і Talkwalker — відстеження нових відгуків;
— Disqus — моніторинг коментарів про бренд у блогах;
— Пошук в Яндекс.Блоги — моніторинг згадувань у блогах і соцмережах;
— ВКонтакте, Facebook, Google Plus, Однокласники — прямий зв’язок з цільовою аудиторією;
— Крибрум — перевірка різних спільнот, форумів;
— Tagboard, LiveTweet, Tweetdeck — відстеження твітів в Twitter;
— Google Analytics — фіксація переходів та аналіз дій відвідувачів на сайті.
— Для постінга посилань за цією схемою можна використовувати біржі qaservice.ru і boltuny.com.

Список інструментів для крауд-маркетингу може бути змінений в залежності від ваших цілей. Наприклад, якщо вам не потрібно відстежувати згадки про бренд в Twitter, то зі списку можна видалити всі інструменти для моніторингу цієї соц. мережі.

Про багатьох з цих сервісів я ще навіть не чула і не використовувала їх.

Також сюди, звичайно, потрібно додати мою велику базу для крауд-маркетингу. У ній багато живих активних форумів за всіма тематиками і регіонам, багато інших видів сайтів — дуже багато сервісів відгуків, сервісів запитань і відповідей, блогові системи, соцмережі. Все розділено на підкатегорії.

Михайло Шакін дуже рекомендує використовувати Buzzbundle. Я тестувала його трохи, але поки нічого конкретного про цю програму сказати не можу.

Реферр також ще радить babkee.ru, youscan.ru — що вони начебто також непогано справляються з відстеженням потрібних запитів.

Основні помилки при крауд-маркетингу:

— посилання з нових, нульових акаунтів
— погане заповнення профілю
— проставлення посилання на сайт відразу в профілі
— постинг повідомлень від себе без єдиної відповіді в чужих повідомленнях
— недостатньо якісні і відверто погані, занедбані майданчики для посилань
— посилання в старих обговореннях
— погане розуміння теми виконавцем (штатним або фрілансером)
— не читали те, про що писали вище в темі інші
— становили не природні тексти
— відверто млявий, нікому не цікавий текст, інфопривід

Які матеріали і як просувати:

Про те, що саме можна просувати за допомогою крауд-маркетингу, які матеріали, я писала, наприклад, у цій статті «Як і де безкоштовно просувати сайт, щоб отримати максимум результату. Використовуємо весь потенціал ТОП Бази»

Там я детально описую, де і як можна просувати будь-який сайт. ВСІ варіанти ) Безкоштовно. Хоча, звичайно, дуже багато залежить від того, який інформаційний привід придумати.

Сервіс Реферр, наприклад, рекомендує зі свого досвіду просувати крауд-маркетингом наступне:

— Онлайн-сервіси, калькулятори.
— Цікава стаття в тему (можливо оптимізована в ПС).
— Продукт, з гарним оглядом.
— Інфографіка

Якщо багато статей, завдання спрощується. Можна знаходити більш релевантні місця для крауда під різні лендінгем. Не знайшли для одного, знайшли для іншого.

Я, якщо коротко, рекомендувала так:

АЛЕ! Можна ж не тільки прямо рекомендувати матеріали тільки одного вашого сайту. Це майже завжди підозріло в очах адміністраторів.

Можна спочатку дати посилання на конкурента або суміжний тематичний проект. Можна спробувати обговорити інші моделі — теж або конкурентів, або якісь товари, послуги, доповнюють ваш товар. Можна дати список посилань, серед яких є посилання на вас.

Це особливо актуально, якщо вам важлива саме виживання вашого посилання.

Тобто я би до всього іншого додала б маленький хак — згадуйте своїх конкурентів, згадуйте великі бренди у вашій ніші — це додасть плюс до природності і в очах модераторів, і пошукових систем. Ви можете дати посилання на конкурентів, але сказати, що вам найбільше сподобався саме такий бренд, акцентувати увагу на якому-то його плюсі. Можна мигцем згадати тільки потрібний вам бренд. Боїтеся розміщувати посилання на конкурентів — розміщуйте на великі тематичні проекти, які нічого не продають, розміщуйте посилання на відео на Youtube, на матеріали в якихось інших відкритих соцмережах.

Можна написати якусь спірну статтю у себе на сайті, яка викличе резонанс. Чи статтю-порівняння основних продуктів вашій галузі і т. д — щось дійсно варте уваги, те, що шукає ваша цільова аудиторія. І де серед інших, згадати у вигідному світлі (але природно, не перехваливая) ваш бренд.

Якщо ви залишаєте коментар до чужого повідомленням або статті, то добре, коли ви даєте щось корисне в своєму повідомленні — розгорнуто пишете про плюси і мінуси, даєте якісь цінні поради. Такий коментар рідше видаляють, навіть якщо він містить посилання.

Деякі стратегії для крауд-маркетингу:

— Ви просите ради/рекомендації
— Відповідаєте на питання
— Питаєте про конкретний товар
— Самі діліться враженнями

Детальніше з прикладами про них пише крауд-маркетолог Сайтклиник тут

Хороший рада там був дан — «писати як для себе – тобто такі повідомлення, які б вам хотілося побачити в відповідь на свої питання. Поставте себе на місце людини, з якою спілкуєтесь».

В сервіси питань і відповідей важливо, щоб той, хто розміщує працював з душею. Коли ваш відповідь визнається кращим, то ви можете отримати просто вибуховий трафік — залежить від тематики.

Більше про стратегії на форумах я писала в своєму безкоштовний, дуже довіднику по форумах, яке є частиною мого безкоштовного курсу за самостійним розміщення в різних видах сайтів (дивіться посилання на курс нижче в списку корисних посилань).

Тобто, незважаючи на те, що дуже важлива комплексність факторів (база, сумлінність і вимогливість людини, яка розміщує, наскільки старий і авторитетний профіль, чи є у нього інші пости на цьому форумі або сервісі відгуків тощо), напевно, найбільше важлива саме природність текстів. Вона значно скоротить відсоток видаляються постів.

Які ще є матеріали на цю тему..

Ще у своїй статті «Безкоштовні посилання: відповіді на всі запитання. Що, де, в якому вигляді ми отримаємо» я детально описую, в яких видах сайтів зазвичай ставлять посилання — прямі, активні, закриті або навпаки.

Є у мене й інші корисні статті по безкоштовному просування сайту в різних видах сайтів.

І мій безкоштовний курс з докладним керівництвом по 5 видам сайтів (будуть і інші скоро). Ось його голови:

— Вступний урок по природному просуванню. Важливі речі. Відповіді на найбільш часті питання
— Починаємо просування з прес-релізів
— Різні цілі просування і різні види сайтів. Програми для безкоштовного автоматизованого розміщення
— З чого починати і приклад, як і де можна просувати конкретний сайт
— Каталоги фірм
— Форуми
— Природний посилальний профіль для Пінгвіна (безпечний і якісний для Google в першу чергу, а також і для Яндекса)
— Дошки оголошень
— Соціальні мережі і системи блогові

Підписуйтесь на курс і ви безкоштовно отримаєте всі ці великі і докладні керівництва від мене.

Варто пам’ятати про те, що:

— крауд маркетинг насилу масштабується
— трафік з розміщених постів обов’язково буде знижуватися і може зовсім зникнути (дивлячись, де і як ви розміщували)
— частина ваших постів, відгуків буде гарантовано видалена. Це нормально. Важливо лише попрацювати над зменшенням їх кількості.
— результат десь піде і відразу ж, але по деяким іншим параметрам типу позицій в пошукових системах, ефекту варто очікувати не раніше, ніж через 1-2 місяці.
— якщо вам важлива репутація вашої фірми і вашого продукту — не размещайтесь в забутих старих гілках, не зовсім тематичних постах
— часто набагато ефективніше генерувати якісь нові, додаткові інформаційні приводи, а не просто брати те, що вже є на сайті. Використовуйте фантазію!
— поодинокі відгуки, коментарі мають мало ефекту і цей ефект короткочасний
— крауд-маркетинг — лише один з інструментів просування сайту.

Ну і в кінці поставлю ще ось такий підведення підсумків щодо плюсів і мінусів крауд-маркетингу:

Хоча пункт 2 із плюсів про якісні посилання, «тому що погані видаляють модератори», звичайно, сумнівний. Тільки якщо мова йде про якісні, добре модератором форуми. Але грамотний крауд-маркетинг передбачає розміщення саме на таких.

Ще багато цікавих статей про крауд-маркетинг:

«Як я попрацювала з Referr за напрямом крауд-маркетингу» — мій огляд

Кращі інструменти для крауд-маркетингу — чудова стаття від Михайла Шакіна

«Вся правда про крауд-маркетингу» від Ігоря Рудника

«Крауд-пост. Чому поняття звичайної посилання можна використовувати в крауд-маркетингу»

«Рекомендації по крауд-маркетингу: як отримувати безпечні посилання» від Сайтклиник

«Крауд-маркетинг — метод комплексного просування»

«Покращуємо крауд-маркетинг. Як зробити щоб ваші пости і відгуки не видаляли модератори ресурсів».

«Як перетворити згадування бренду на заслання?»

«Як відстежувати згадки бренду з допомогою Яндекс пошуку по блогах?»

«10 типів контенту, які полегшать комунікацію з аудиторією»

«Думки 15 зарубіжних SEO-експертів про використання згадувань бренду»

«Кейс: 1,117 шейров і на 15% більше органічного трафіку (за 2 тижні) з допомогою поширення інфографіки»

І ось ще дуже корисна презентація від того ж Ігоря Рудника:

Готова База для крауд-маркетингу

На хвилі загального захоплення крауд-маркетингом, я зрозуміла, що настав час виділити в ній спеціальну частину — «ТОП База для крауд-маркетингу». У цій частині повної ТОП бази виключені каталоги сайтів, фірм, статей, дошки оголошень і навіть прес-релизовые сайти, і ще багато інших. Залишені тільки види сайтів, де йде жваве спілкування і можна звернутися до цільової аудиторії. База крауд-маркетингу є частиною повної ТОП Бази, якщо ви візьмете повну — вона там буде.

ТОП База для крауд-маркетингу включає в себе:

— форуми (8231 шт.)
— блогові системи (280 шт.)
— соцмережі (483 шт.) — не тільки Фейсбук, ВКконтакте та ін., але і всілякі регіональні, тематичні відкриті і закриті соцмережі
— сервіси питань і відповідей (74 шт.)
— сервіси відгуків (136 шт.)

Разом 9200 сайтів, зібраних вручну.

Все докладно і зручно поділена на загальнотематичні общерегиональные ресурси, регіони і тематики.
Вартість бази — 560 рублів. Просто беріть і відразу використовувати.

Якщо вам потрібна тільки одна тематика — беріть тематичну частину. Хоча загальнотематичних ресурсів завжди більше і вони теж дуже корисні, як і регіональні. А взагалі, звичайно, повна ТОП База буде істотно ефективніше для просування.

З цих видів сайтів, які входять в «базу крауд-маркетингу», я завжди отримувала і отримую:

— реальних цільових відвідувачів на сайт і продажу
— поліпшення поведінкового фактора
— збільшення згадок і впізнаваності бренду в мережі
— поліпшення позицій сайту і їх стабілізацію
— збільшення type-in запитів і запитів бренду в пошукових системах
— поліпшення «природності» посилальної маси, що є подушкою безпеки від посилальних фільтрів пошукових систем

Крім того, можливий деякий вірусний ефект і безкоштовне розміщення на інших сайтах, дивлячись що за інформація поширюється.

Крауд-маркетинг я дійсно люблю, це дуже результативна тема і я дуже рекомендую його використовувати.

Моя база, звичайно, — тільки один інструмент для крауд-маркетингу, можна ще використовувати багато інших, власний ручний пошук і сервіси.

А як у вас з досвідом крауд-маркетингу?