Напишу коротко. Схема проста, описана мною вже не раз в моїх статтях і посібниках.

Розгляну її тут на прикладі конкретного сайту — юридичної сайту послуг р. Санкт-Петербурга.

Він же 2 в 1 — тематичний та регіональний.

Розглянутий нижче сайт — комерційний. По специфіці просування інформаційного сайту я писала тут.

Безкоштовно просунути будь-тематичний або регіональний сайт досить просто, якщо регулярно прикладати до цього зусилля та час — хоча б 1 день в тиждень.

Але все, про що я пишу нижче, вкрай корисно і в тому випадку, якщо ви активно купуєте посилання і у вас є штат сеошників.

Природне безкоштовне посилальне просування — це сьогодні подушка безпеки від посилальних фільтрів пошукових систем — в першу чергу від Мінусинська Яндекса. Але, звичайно, в будь-якому випадку, не варто перевищувати рекомендовані темпи приросту посилань.

Отже, припустимо, що новий сайт. Чи вже якийсь час працює, але посилальної історії майже немає. Якщо сайт старий і посилань на нього багато, то я б рекомендувала дотримуватися в 1.5-2 рази більших темпів реєстрацій та розміщень, але не більше.

Більш-менш готовий до запуску і просування (про це я детальніше писала тут), у нього нормальні тексти, його власник знає про новий фільтр Яндекса Баден-Баден. І сайт хоча б трохи оптимізовано.

Докладніше дивіться статтю «Безкоштовний гід по просуванню для новачків і не тільки. 11 кроків».

Також було б здорово, якщо б автор сайту добре працював з контентом, статтями. Цей ключик відкриває двері до дуже потужному потенціалу безкоштовного і навіть частково вірусного просування.

І був у курсі, що сьогодні важливо аналізувати ТОП, щоб розуміти, які запити садити на які сторінки. А також дуже рекомендую прочитати ось це інтерв’ю з 12 відомими SEO-експертами.

І пам’ятати про те, що сторінка, яку видає пошукова сторінка за запитом не завжди може збігатися з тією, яку тримає у себе на думці людей.

Ну і будемо сподіватися, що редиректи всі прописані вірно, типу c http Https (якщо є), з www. на без www. (або навпаки), сайт відкритий до індексації, robots.txt складено вірно і взагалі, грубих технічних помилок немає.

Все, будемо вважати, основа є. Можна починати посилальне просування, тому що без нього поки як і раніше нікуди.

До речі, навіть якщо у вас не проделанно нічого з перерахованого вище, все одно починайте! Адже посилальну масу не можна ростити швидко і чим раніше почнете, тим більше встигнете. А решта підтягнеться.

У цій статті я якось давно розглядала безкоштовне самостійне просування докладно на прикладі сайту московської компанії з продажу сільгосптехніки. Можете її прочитати теж, там приблизно те ж саме, але трохи з іншого боку.

У цій же статті я давала таку табличку, яка наочно показує безкоштовне посилальне просування, його основні види (є ще кілька інших — коментування блогів, наприклад, якісь схеми типу посилальних пірамід, метод «битих посилань» тощо).

Все, що нижче — це все на прикладі ТОП Бази, оскільки в ній у мене зібрані всі основні види сайтів для безкоштовного самостійного просування, все розділено на тематики та регіони. Ви можете зробити те ж саме самостійно — знайти такі відповідні сайти через пошук. Але ТОП База ІСТОТНО заощаджує ваш час. Наприклад, нещодавно, поки я шукала 100 нових живих хороших форумів для однієї з тематик, я помітила, що витратила на це 6-7 годин.

Сприймайте її як один з інструментів.

І після того, як вона буде вичерпана, можна поєднувати далі її з іншими своїми напрацюваннями, з знайденими самостійно відповідними ресурсами.

Отже, що ви можете зробити для сайту юридичної компанії або, наприклад, сайту адвоката з Санкт-Петербурга:

— розмістити компанію у каталогах фірм (для спеціаліста — юриста або адвоката не підійде)

— розміщувати новини та прес-релізи

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

— розміщувати повідомлення, новини або статті в блогах і соцмережах (в соцмережах зазвичай розміщуються якісь анонси з посиланням на детальніше або контактами і краще б коротшу і в особистому форматі. У блогах розміщують як довгі, так і не дуже довгі пости, але бажано цікаві, особистого змісту. Можна і потрібно чергувати пости, де як-то просувається ваш сайт або послуги з простими цікавими текстами без посилань і контактів).

— розміщувати оголошення на дошках оголошень (тематичні, кращі загальні. Якщо юрист працює онлайн, то регіон не особливо важливий, якщо наживо — то побільше упор на регіональні дошки).

— розміщувати повідомлення на форумах (це дуже гарний вигляд сайтів для самих різних цілей)

— розміщувати пости в сервісах соціальних закладок і сервісах соціальних новин (за соцновостям є певні нюанси — це повинна бути соціально цікава тема і написана доступною мовою, бажано, коментар до якогось гучного закону чи щось таке)

— розміщувати статтю в каталогах статей і опис сайту в каталогах сайтів (малоефективні види сайтів на сьогоднішній день).

І різне по дрібниці:

— обмінюватися посиланнями з найкращими сайтами своєї тематики і краще в досить великих і кожен раз різних блоках тексту)

— залишати резюме і вакансії в базах сайтів про роботу із згадкою фірми або сайту.

— розміщувати інформацію про тендерах, виставках і семінарах

— розміщувати відео

— залишати посилання в профілях на так званих «трастових сайтах» (хоча цей вид сайтів я вірю дуже мало сьогодні)

— розміщувати персону у відповідних видах сайтів і розділах

— розміщувати акції та знижки.

Для інших тематик можна знайти ще кілька видів сайтів, типу розміщення туру, заходи, тендери та інші.

У загальній складності я називала 12 основних видів сайтів у своєму Головному мануалі по безкоштовному просування» — в цьому великому керівництві є такі нюанси, як потрібна «размножка» текстів по кожному з видів сайтів та інші важливі технічні моменти.

Усі розміщення йде безпосередньо у вашій тематиці, в суміжних тематиках (можна подати адвоката як спеціаліста у справах в області нерухомості або сімейного права), у вашому регіоні, в інших регіонах (якщо ви робите онлайн-послуги), в загальних сайтах (це общерегиональные і загальнотематичні ресурси, де можна розміститися з будь-яким сайтом).

З чого починати?

Дивлячись які у вас цілі.

Терміново залучити потенційних клієнтів? Крауд-маркетинг (це форуми, соцмережі, блогові системи, сервіси питань і відповідей, сервіси відгуків, коментарі і активне жваве обговорення в коментарях в популярних блогах, на великих сайтах), а також дошки оголошень, трохи допомагає розміщення в каталогах фірм і в прес-релизовых сайтах.

Просунутися в пошукових системах? Тоді те ж саме, але просто все підряд — і каталоги фірм, і прес-релизовые, і форуми, соцмережі, блогові, сервіси питань і відповідей, сервіси відгуків, в самому кінці — обмін посиланнями, профілі, каталоги статей і сайтів, інші види.

Дошки оголошень цієї цілі мало допомагають як джерело посилального, але я проводила експеримент, коли активне розміщення на тематичних дошках навіть без активного посилання просто згадки сайту чи бренду з цікавим повідомленням давало приріст позицій опосередковано через зростання поведінкових факторів, коли люди вбивали URL або бренд сайту в пошук, і потім довго затримувалися на сайті, т. к. він відповідав тому, що їх привабило в повідомленні.

Найцікавіші моменти:

По-перше, крім користі для позицій пошукових систем, ви можете з перших же днів безкоштовно залучати потенційних клієнтів.

По-друге, практично скрізь ви можете розміщуватися багаторазово (крім каталогів сайтів та фірм). Але, майже скрізь, бажано, з новим матеріалом або анонсом. Так ви будете прокачувати окремі сторінки сайту посиланнями і анкорним вагою і тим самим рухати їх нагору в пошуку, а також збільшувати охоплення цільової аудиторії.

По-третє, ви можете підвищувати свою впізнаваність на ринку (особливо, розміщуючись на форумах, каталогах фірм та прес-релизовых сайтах і різних інших тематичних та регіональних сайтах), що збільшує кількість торкань і підвищує шанс продажу, навіть якщо наступного разу клієнт прийде по іншому каналу.

По-четверте, ви можете використовувати кілька різних тематик.

Наприклад, адвокат часто потрібно в сімейному праві чи в сфері нерухомості. Пишіть спеціалізовані і цікаві матеріали, світіть в контексті цих напрямів на відповідних майданчиках даних тематик, робіть самі різні оголошення і повідомлення.

Таким чином вам підійде як сама тематика «Юридичні» (часто вона в ТОП базі прихована в розділах «Ділові різних тематик» або «Бізнес»).

Ось так вона виглядає в розділі «Форуми» — «Тематичні» (55 штук юридичних форумів):

Також вам підійдуть і «Будівництво, нерухомість», і «Жіночі, будинок, сім’я». Можна задіяти, наприклад, «Чоловічі форуми» (категорія «чоловічі» є тільки у форумах), просто загальні, в цілому «Бізнес» і, можливо, ще якісь тематики.

Проявіть фантазію по розміщенню! У крауд-маркетингу вона вирішує все. Різні трюки з підвищення відсотка виживання ваших повідомлень я пишу у двох своїх статтях — «Все про крауд-маркетинг» і «Керівництво по форумам». Взагалі, посилання на всі-всі мої статті за безкоштовним повідомленням зібрані в одному місці — в самий останній засланні в цій статті.

Якщо ви робите онлайн-консультації, ви можете використовувати будь-яку кількість регіонів, активніше використовувати общерегиональные сайти і робити наголос на таких сайтах саме на те, що отримати кваліфіковану допомогу можна дуже швидко з будь-якого регіону.

Якщо вам особливо важлива регіональна видача для відвідувачів з вашого міста та регіону в Яндексі, то размещайтесь максимально на відповідних сайтах. Тут якраз варто задіяти максимальну кількість видів, т. к. в принципі, хороших регіональних сайтів для безкоштовного розміщення зазвичай не так багато. Як власне і тематичних, тому я рекомендую задіяти всі — і основну свою тематику, та суміжні, і загальнотематичні общерегиональные види сайтів, і регіональні.

Крім цього, можна, наприклад, розміщуватися з некомерційними прес-релізами. Як це робити, я описувала тут. Промотати там у статті до прес-релизовых сайтів. Цей трюк допоможе і збільшити кількість посилань і згадок з трастових сайтів, і краще просунутися, наприклад, на регіональному інтернет-ринку.

Із статті в статтю я продовжую писати про те, як корисно і ефективно для просування сьогодні мати контентний розділ на комерційному сайті — статті, блог, новини.

Навіщо нам потрібні статті, блог на комерційному сайті:

1. Залучаємо відвідувачів на інформаційні запити (які не можна посадити на картки і категорії). Тільки ще треба обов’язково відвідувачів статей конвертувати у покупців — для цього робити посилання, блоки, закликати зайти у відповідні категорії, розділи.

2. Використовуємо статті і новини як платформу для релевантної перелінковки на категорії і картки, тим самим їх підсилюємо і рухаємо в ТОП.

3. Залучаємо відвідувачів, соцсигналы і посилання на дуже цікавий, корисний контент – це багато в чому простіше, ніж на комерційні розділи. Але це має бути супер контент — відмінно і дуже корисно написаний і добре оформлений. Бажано, певного типу. Про це я докладно писала в «Великому посібнику Супер-контенту».

А ще 8 інших причин для того, щоб завести блог (розділи «Статті», «Новини») на корпоративному сайті і як це все правильно з точки зору SEO подати та оформити я докладно описала тут.

Нарощувати посилальну масу треба:

— Різноманітна (на різних видах сайтів, різного роду посилання, на різних словах (анкор), на різні сторінки вашого сайту.)

— Поступово, повільно. Я б порадила 30-40 посилань на місяць, якщо говорити про активні прямі посилання. Краще для початку різкіше не робити. Навіть якщо вашому сайту 5 років, але посилальної маси майже не було або були тривалі простої. Скільки це — 30-40 посилань безкоштовної реєстрації? Це близько 200-300 «успішних» різноманітних реєстрацій максимум (не тільки на сайтах, які дають пряму активну посилання, які проіндексує).
Можна купити вічних посилань якісних різноманітних посилань штук 10 (але тільки виключно на живих сайтах і бажано природні посилання в хорошому контенті) і зробити штук 150-200 успішних реєстрацій в різних безкоштовних видах сайтів.
Реєстрацію не обов’язково рівно ділити по днях, можна позайматися цим 1-2 рази в місяць, все одно, поки розміститься, поки промодерируется, поки проиндексируется — вийде досить рівномірно.

— Якісно — хороші тексти, хороший відбір донорів, якщо мова про покупні посилання, якісне розміщення. Тільки на напівавтоматі або вручну. Жодних автопрогонов (якщо тільки з розумом з яким-небудь Xrumer через смітники або соціальні піраміди або прокладки, або спеціальними розумними методиками в дуже малих кількостях за якісним баз), без агрегаторів просування.

— Природно — побільше безанкорных посилань, брендових, на природних анкор. Для нульового сайту без посилальної маси таких має бути аж до 90%. У природному оточенні, різних унікальних текстах. Побільше різноманітних видів сайтів — робити диверсифікацію донорів і трафіку. Не робити 500 реєстрацій за профілями, наприклад.

По багатьом видам безкоштовних видів сайтів я вже написала безліч статей і посібників.

Це і керівництва для окремих видів сайтів, і кейси, і розбір окремих моментів — куди ставити посилання, як вона буде виглядати, потрібно розмножувати тексти, яку кількість реєструвати в місяць, в чому нюанси просування інформаційних сайтів, різні технічні моменти по роботі з Allsubmitter і так далі.

Згорнута структура ТОП бази в Allsubmitter (всього близько 2000 категорій та підкатегорій):

Як завжди, буду рада вашим питань і коментарів!