Як безкоштовно просувати сайт — це, звичайно, дуже широке питання. Сюди входять такі напрямки роботи, як:

— внутрішня оптимізація сайту — збір семантичного ядра, сама пошукова оптимізація сторінок, тексти, технічний аудит
— зовнішнє просування сайту (посилання, згадки, соцсигналы, брендування). Сюди ж входять контент-маркетинг, крауд-маркетинг та ін.
— юзабіліті
— комерційні чинники
— поведінкові фактори

Дуже бажано усвідомлено працювати з кожним із цих напрямків. Насправді більшість інформації я вже видала в 2-х своїх безкоштовні курси по просуванню сайтів. Якщо вас це цікавить, вам туди. Вони ще не повністю дописано, але 70-80% інформації вже є. І багато інформації, яку я там видала, більше немає ніде в Рунеті.

Що найважливіше в просуванні сайту з мого досвіду:

1. Технічний аудит сайту, пошук помилок
Всі основні моменти дуже важливі. robots.txt, карта сайту, дублі, перевірка всіх параметрів сайту в будь-яких сервісах, Яндекс і Гугл вебмастере. Один з перших уроків у моєму комплексному безкоштовному SEO-курсі по посиланню вище, там же дається мій великий чек-лист з технічного SEO-аудиту..

2. Якісна оптимізація
Тайтл повинен включати в себе ті ключові слова, за якими сторінка просувається. H1 і сам текст теж. У тексті потрібно робити помірне вживання потрібних ключових слів (краще не більше 2-3%) і використовувати синоніми з підсвічування і ін. Дивіться ось цю мою статтю про те, як я оптимизирую сторінки і відповідний урок у моєму безкоштовному SEO-курсі.

3. Комерційні і інформаційні запити
Детальніше я писала про це тут. Важливо розуміти, яким є ваш запит і на тому типі сторінок і типі сайту ви намагаєтеся його рухати. Не варто рухати статтю із запитом «купити вітамін А», наприклад. Якщо коротко — це комерційний запит під картку товару.

4. Великий хвіст НЧ запитів.
Про це теж є окремий урок у моєму безкоштовному комплексному SEO-курсі. Це найважливіший спосіб для залучення великої кількості цільових відвідувачів на сайт. Не варто цілитися на вч і навіть сч запити, варто зібрати дуже гарне велике семантичне ядро НЧ і мікро-НЧ запитів.

5. Поліпшення вдалих сторінок
Про цей момент є прекрасна стаття у Михайла Шакіна. І один з останніх уроків під назвою «Як легко збільшити відвідуваність сайту» з мого безкоштовного SEO-курсу.

6. Тексти
Зараз все більше і важливими стають нормальні тексти. І конверсія буде вище. Дивитися на жахливі SEO-тексти ні про що у мене особисто немає ніяких сил при аудитах — мені просто стає шкода власників сайтів, тому що вони багато втрачають. Важливо не тільки усвідомлено писати гарні тексти і під потрібні ключевики, але і використовувати синоніми. І перевіряйте на природність — за посиланням у статті в пункті 2, про те, як я оптимизирую сторінки, це є.

7. Плавне, поступове і якісне розміщення в таких видах сайтів, як: каталоги фірм, прес-релизовые сайти, форуми, соцмережі, блогові системи, сервіси питань і відповідей, сервіси відгуків, тематичні, регіональні і кращі дошки оголошень та ін

8. Стратегія просування сайту.
Якщо у вас інтернет-магазин — читайте, вивчайте специфіку інтернет-магазинах. Якщо портал ними. Зараз вже є найрізноманітніші вебінари, статті тощо на ці вузькі теми. І один з уроків

9. Комерційні фактори
У мене було кілька відгуків про те, що сайт «стояв» на певних позиціях і ніяк не хотів рухатися. Потім, тільки після впровадження комерційних факторів з тих статей, які я давала в розсилці, вийшло зробити ривок вперед. Голова в моїх SEO-курсах по ком. факторам поки не дописана, буде скоро. Але є багато статей в інтернеті і в моєму SEO-Бонус, якщо ви отримували мою ТОП Базу і до неї SEO-бонус.

Це ключові моменти, про які варто пам’ятати. Якщо є ще якісь дійсно дуже важливі, пишіть в коментарях.

А поки я розповім тут про той спосіб, який може дати відвідувачів на сайт навіть при поганій оптимізації і багатьох інших факторах. Це зовнішнє просування — розміщення посилань повідомлень, оголошень, анонсів, статей, згадок та ін. у різних видах сайтів.

Де і як взагалі можна розмістити ваш сайт. З чого почати.

Детальніше всю цю тему я розбирала в статті, дуже рекомендую її прочитати:
«Як і де безкоштовно просувати сайт, щоб отримати максимум результату. Використовуємо весь потенціал ТОП Бази»

Де можна розмістити конкретний сайт.

Давайте для прикладу візьмемо інтернет-магазин одягу, який працює по Москві і Московській області.
Що можна зробити для поширення посилання на сайт, анонсів новин і акцій, згадувань бренду і т. д.

З ТОП Бази в даному випадку використовуємо наступні частини:

Тематики: «жіночі, будинок, діти», «інтернет». Це основні. Причому інтернет тут скоріше до того, що це інтернет-магазин, онлайн-торгівля. Але можна подумати, які ще розділи підійдуть. Приміром, «спорт» — можна зробити якийсь анонс, новину чи опис сайту під спортивний одяг та розміщувати його. Подекуди в ТОП Базі є розділи «торгівля», «одяг».

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Бізнес – це окрема тематика, частіше всього в базі знаходиться не всередині розділу «Тематичні», а нарівні з ним і підходить для розміщення будь-яких корпоративних (комерційних) сайтів.

Регіон: Росія – Центральний — Москва і область

Загальні (загальнотематичні общерегиональные, де можна розміститися з будь-якою тематикою і будь-яким регіоном).

А вже всередині цих розділів використовуємо ВСІ-ВСІ існуючі види сайтів.

Просувати ви можете будь-яку сторінку сайту (це у багато разів природніше і дає широкі обрії по просуванню сайту, ніж концентруватися тільки на головній).

1. Сам домен (головну сторінку інтернет-магазину)

2. Окремі розділи сайту – наприклад, звернення до партнерів, розділ акції, каталог, умови доставки чи купівлі, блог і окремі статті з нього, конкретні картки товару тощо)

3. Окремі товари або послуги, бренди (лінійку бренду, конкретний товар, категорії за типом товару, послугу безкоштовної доставки або онлайн-консультації і т. д.)

4. Окремі новини або новинки

5. Цікаві матеріали на сайті — статті, блог, пам’ятки та ін.

6. Просування з метою залучення уваги цільової аудиторії (можна знову ж робити різні повідомлення для різних підкатегорій вашої ЦА) — тут головне цікавий заманливий тексту, а посилання ставиться на головну сторінку або найбільш підходящий матеріал або розділ.

Тут реально дуже багато всього, що можна зробити. Діємо так: що бачу на сайті, про те і співаю. Але і не тільки. Можна свідомо формувати нові потенційно популярні матеріали, які залучать на ваш сайт в рази більше відвідувачів. Тобто займатися контент-маркетингом.

А також в допомогу вам цікаві статті по контент-маркетингу:

Стаття «Рятувальний круг для блогера. 55 ідей коли вам зовсім не про що писати» від SEOProfy

У них же, ще хороша стаття 8 міфів про контент»

Отже, що можна робити:

1. Зробити прес-реліз про запуск інтернет-магазину і надалі розміщувати прес-релізи на самі різні теми – новий напрямок товарів, акція, нова послуга, відзначили рік, щось ще. Посилання можна давати на різні сторінки – головну, сторінку новини-джерела, сторінку акції, контактів, конкретного товару, категорії товарів. Прес-релізи можна у вигляді анонсів розміщувати і в соцмережах, блогових системах, сервісах соцновостей, сервіси закладок і навіть на форумах. З приводу того, як розміщувати цілком або шматок анонсу або зовсім унікальний матеріал, читайте детальніше тут варіанти — «Як і де безкоштовно просувати сайт, щоб отримати максимум результату. Використовуємо весь потенціал ТОП Бази» Відразу скажу, є 2 варіанти – і повна стаття, і анонс. І бажано щоб і те, і те було унікальним.

За прес-релізами у мене є окреме керівництво.

Дуже-дуже детально про прес-релізи, каталоги фірм, дошки оголошень, соціальні мережі і блогові системи і форуми я писала в моєму безкоштовному курсі про види безкоштовного просування. Обов’язково підпишіться і ознайомтеся.

2. Зареєструвати інтернет-магазин як фірму в:

a. Каталогах фірм
b. Каталогах інтернет-магазинів
c. Сервіси карт

3. Зробити анонс якийсь акції з посиланням на головну, товар, категорію, новина з акцією або новину в блозі і розмістити на форумах, дошках оголошень, в тематичних соцмережах і т. д. – там, де знаходиться жива цільова аудиторія.

4. Зробити анонс з цікавою пропозицією для партнерів (якщо це цікаво магазину) і розмістити знову ж на форумах, в соцмережах, дошках оголошень. Більшу увагу розміщенню в пакеті Бізнес.

5. Регулярно писати статті (інформаційні запити). Статті можна просувати самими різними способами. Це може бути дійсно цікава стаття, де ви виступаєте як джерело. Це може бути класична SEO-стаття з посиланнями на ключових словах. Це може бути анонс статті, розміщеної на вашому сайті – у блозі або розділі «Статті». Будь-яке розміщення дає свої плюси. Розміщувати як можна в каталогах статей, так і на форумах, в блогових системах, соцмережах, сервісах соцновостей і навіть прес-релизовых сайтах (звичайно, дивлячись, що за новину).

6. Розміщувати оголошення на дошках оголошень. Воно теж може бути саме різне. Від типу приватного про продаж якоїсь речі з посиланням «купила тут» до оголошення від імені компанії з описом інтернет-магазину, УТП, вигод від покупок саме у вас, асортименту. Це можуть бути оголошення по окремих акцій, товарів, брендів і т. д. Це може бути ваша вакансія і різне інше.

Краще всього працює розміщення на напівавтоматі на тематичних дошках оголошень. Також бізнес, регіональних і спільних кращих.

Навіть якщо ви розміщуєте у тематичній дошці цікаве оголошення з неактивною посиланням, то люди, зацікавившись, її копіюють в рядок браузера і переходять на ваш сайт і трохи там затримуються – це вже перевірено, підвищує і поведінковий фактор, і позиції в пошукових системах. Нещодавно перевіряли, як і раніше, добре діє.

7. Розміщуватися на різних форумах. Звичайно, основне – на жіночій тематиці, там дуже багато форумів і цільової аудиторії. Ну і інші вищевказані тематики, ваш регіон, загальні. Плюс на форумах будь-якої тематики часто є флейм або дод. розділи.

Стратегії можуть бути різними, вони все докладно описані в моєму керівництві по форумах. Ви можете знаходити на форумах з пошуку гілки, де люди шукають або обговорюють те, що має до вас відношення і якщо в тему – пропонувати їм посилання на свій сайт або конкретний матеріал. Пропонувати теми для обговорення або цікаві опитування (а пізніше в ході розмови як би «в тему» теж давати посилання на ваш сайт).

Якщо ви не будете нав’язливі зі своєю рекламою, то таке розміщення може бути в рази ефективніше. Крім того, з експериментів, не активне посилання виживає набагато частіше. Повідомлення з активною можуть десь видалити модератори.

8. Розміщуватися в каталогах сайтів. Варіант на сьогоднішній день вже самий малоефективний, до нього варто підходити вибірково і ретельно. Не розміщуватися де попало. Найкраще задіяти тематичні, бізнес, регіональні, білі – в загальному, в кращі. І якщо обмінюватися посиланнями, то з кращими каталогами своїй і суміжних тематик, дивитися за параметрами, як якщо б ви купували посилання у них.

9. Розмістити акцію, знижки в спеціальних сервісах або розділах зі знижками, акціями – такий вид сайтів є окремо в ТОП Базі. Він малочислен, але, можливо, якісь сайти вам підійдуть.

10. Розмістити відгук про вашому магазині або якийсь товар, бренд із згадкою вашого магазину у вигляді сайтів «Сервіси відгуків»

11. Розмістити вакансії вашого інтернет-магазину. Теж краще всього використовувати тематику + регіон, а також кращі загальнотематичні.

12. Зробити якісь фейкових персонажів у різних соцмережах і блогах і постити їх думки, анонси, оголошення і т. д. Є абсолютно різні формати соцмереж, наприклад, це можуть бути колективні блоги, соцмережі де від вас очікується комерційний матеріал або тільки особистий. Є регіональні соцмережі, де можна написати пару коротких злободенних постів на тему міста і потім тільки видати щось із згадкою інтернет-магазину. Скрізь можна підлаштуватися і щось написати в тему.

13. Сервіси питань і відповідей – бажано кілька разів спочатку відповісти на чужі питання і лише потім розміщувати щось з посиланням (краще неактивній). Бажано не задавати і не відповідати на запитання з одного комп’ютера без проксі.

14. Агрегатори прайс-листів – є такий окремий вид сайтів в ТОП Базі – «Додати прайс-лист», який добре підходить саме інтернет-магазинах. Часто вони бувають платні, тому дивіться самі, або експериментуйте, тестуйте. Зазвичай дають вихлоп найпопулярніші і регіональні агрегатори.

15. «Додати відео» — теж окремий розділ в ТОП Базі. Про відео-маркетинг – це, звичайно, зовсім окрема величезна тема. Можна робити різні відео – щодо конкретних товарів, брендів, інтернет-магазину в цілому, відповідає на питання типу «де купити в москві» і заточене під ці ключевики і т. д. І розміщувати не тільки на ютьюб, але і з різними описами на десятках інших відеохостингах. З посиланням на ваш сайт в самому відео в анотації, якщо це можливо + в описі. Або, наприклад, це можуть бути якісь відео, які претендують на вирусность.

16. Маркети товарів для інтернет-магазинів – теж є такий окремий розділ в ТОП Базі, куди можна додати самі товари магазинів.

17. Трастові сайти – звичні багатьом профілі, а також підписи, повідомлення з прямою незакритою посиланням. На форумах, порталах і інших видах сайтів. Ними швидше можна добивати, ніж самостійно просувати. Досить погано індексуються, ще окремо слід забивати в індекс соцмережі і ін. способами.

18. Обмін посиланнями. Також як і раніше приносить ефект і користь, якщо обмінюватися в невеликих кількостях і робити це з кращими і хорошими, тематичними сайтами. Краще обмінюватися абзацами тексту з посиланням всередині (посилання можна робити і на потрібних анкор, і безанкорную, чергувати).

19. RSS-канали – якщо є RSS-стрічка новин або блогу, наприклад, можна її зареєструвати в каталогах RSS-стрічок. Або зробити, якщо її немає.

20. Тендери. Якщо ви готові розмістити тендер або взяти участь у ньому (із зазначенням посилання на сайт, назви інтернет-магазину), то размещайтесь у спеціальному розділі «Додати тендер».

Ну як, досить роботи на найближче майбутнє? )

Головне, пам’ятаєте про швидкість розміщення. Якщо у вас купа часу і молодий сайт, то все-таки не варто відразу реєструвати і розміщувати його в тисячах сайтів, зупиніться на 200-300 «успішних розміщень в місяць для молодого сайту (реальних успішних там буде менше, що дасть нам 40-60 посилань або згадувань).

З чого варто почати

Точно не варто починати з каталогів сайтів і загальних «сеошних» каталогів статей. Краще залишити на потім.
Я б рекомендувала для початку прес-релизовые сайти, блогові системи і соцмережі, тематичні та інші популярні форуми (повідомлення, а не профілі), каталоги фірм. Ну і в першу чергу саме тематичні, регіональні та загальні кращі пакети.

І не забудьте

— прочитати статтю «Як і де безкоштовно просувати сайт, щоб отримати максимум результату. Використовуємо весь потенціал ТОП Бази»
— передплатити і прочитати мої безкоштовні SEO-курси.
— вивчити мій Гід по безкоштовному просування сайтів з 12 кроків. Для новачків і не тільки.

У цій статті я спеціально не згадувала SEO-курси, які дуже корисні для досягнення найбільшого ефекту і максимально швидко, і які я дуже рекомендую пройти новачкам, але вони коштують грошей, тут ми говоримо про максимально безкоштовне просування.

Згадаю все-таки про програму Allsubmitter, тому що зараз є велика знижка на неї і це дуже зручний момент обзавестися кращим комплектом для безкоштовного просування, т. к. при бажанні розміщуватися можна навіть, маючи тільки одну ТОП Базу, без програми вручну.

Що ще варто почитати, якщо ви хочете дізнатися максимум способів, як безкоштовно просувати сайт:

«Де і як рекламувати матеріал для найбільшого охоплення аудиторії: 44 способу»

«Як збільшити трафік: 60 способів, які підірвуть ваш відвідуваність»

«Де і як поширювати контент? – На Дошці – випуск № 90»

«Просування сайту з нульовим бюджетом: 65 кроків безкоштовного підкорення пошукових Топів»

«Як стартапу безкоштовно отримати посилання»

Інфографіка: як отримати природні посилання (15 способів)