Фільтри пошукових систем — це дуже важлива тема. Тому що зараз — вже зовсім не те, що було раніше )

Зараз багато фільтрів, найрізноманітніших і вони дійсно часто спрацьовують, особливо текстові. Коли мені дають сайти на аналіз, я майже на кожному зустрічаю привід для санкцій або сам фільтр чи бан.

Я сама працюю досить акуратно і взагалі не так багато просуваю зараз, в основному свої власні проекти, тому жодного разу не ловила яких-небудь санкцій, крім фільтра аффіліатів (у мене багато сеошних сайтів з однаковими контактами на одному хостингу і два присвячені одному продукту) і ще за допомогою сервісів нещодавно виявила у себе текстові фільтри Яндекса.

Проте новачки часто купуються на пропозиції про автопрогонах на форумах, або ж читають старі матеріали про те, як повинна бути оптимізована сторінка. Або просто не в курсі про санкції пошукових систем, і в результаті мають те, що мають. Комусь приходить сайт з фільтром від попередніх розробників.

У будь-якому випадку кожному оптимізатору потрібно добре розбиратися в цій темі, і знати, за що їх можна отримати.

Основні причини фільтрів пошукових систем:

— посилання (якість, швидкість закупівлі, стрибки, тексти посилань)
— тексти (переспам, неприродність)
— афілійованість
— реклама на сайті (багато, агресивна)
— накрутка якихось чинників, зазвичай мова про поведінкові
— «доросле» вміст

та ін.

Різні інші моменти, типу технічних проблем на сайті теж можуть суттєво впливати на ранжирування вашого сайту.

Є накопичувальні фільтри — наприклад, якщо ви довго не якісно ростили посилальну масу і в якийсь момент вона стала однозначно не природною для пошукових систем, то санкція наступає не відразу, а з часом. Це часто стосується автопрогонов.

Є постфильтры і передфільтри.

14 травня 2015, ряди фільтрів поповнилися новим — Мінусинському від Яндекса.

Найкраще про фільтр Мінусинськ і як від нього позбавлятися розповів Дмитро Севальнєв у своєму вебінарі. Дивіться запис тут.

Для перевірки якихось санкцій винайшли сервіси, які більш або менш точно можуть відображати наявність фільтра на вашому сайті.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Я писала про два таких безкоштовних сервісу під текстові фільтри Яндекса — сервіс для визначення «Нового» текстового фільтра і сервіс для визначення фільтра Яндекса «Переоптімізація».

Перевірити, чи потрапив ваш сайт під Мінусинськ на поточний момент практично ніяк не можна, окрім як здогадок і підтвердження Платона. Раніше був ряд способів, які я писала тут — у статті «потрапив сайт під посилальний фільтр Мінусинськ Яндекса». Зараз вони не працюють.

Фільтри частіше накладаються автоматично, а не вручну. Але далеко не для кожного сайту і не кожного фільтра їх можна визначити на автоматі.

Десь про санкції повідомляють (наприклад, Гугл про Пінгвіна). Або, якщо обнуляється ваш тіц, то ясно, що це АГС-40.

Якщо з індексу вилетіли майже всі сторінки сайту — це вже бан. Може залишитися пара десятків сторінок у пошуку пошукової системи.

Але частіше всього наявність фільтра пошукових систем можна зрозуміти тільки з таким факторам, як різке просідання позицій вашого сайту і трафіку з однієї з пошукових систем. Тоді треба сідати і детально аналізувати.

Дуже докладно можна почитати у Дмитра Севальнєва на сайті Піксель Плюс в розділі «Самостійно»: — «Санкції пошукових систем — новий виток боротьби»

Дуже добре і детально про санкції Яндекса і Гугла пише Олена Камська (Оптимизаторша) і фахівці інших проектів, які створювалися під її керівництвом — сервісу Seolib і компанії Siteclinc.

У неї ж або в компанії Siteclinc можна замовити таку послугу, як «виведення з-під фільтра», якщо вже випадок зовсім серйозний чи ви не вірите в свої сили.

Публікації в цих проектах на тему санкцій пошукових систем:

«Діагностика фільтрів в Яндексі та Google»

«Фільтр Яндекса за рефспам»

«Кейси по лікуванню від аффилирования в Яндексі»

«Кейс по лікуванню сайту від фільтра за невидимий спам»

«Додаткова цінність – як не потрапити під АГС»

«Інструкція по діагностиці фільтрів в Google»

«Ручні заходи Google за агресивний спам»

«Майстер-клас по лікуванню сайту від Панди»

«Ручні санкції Google за штучні посилання»

Про Пінгвін і Панду я потім ще буду робити окремі збірки хороших матеріалів.

Про те, де і як саме можна перевірити якість оптимізації ваших сторінок, читайте в моїй статті «Як я оптимизирую під НЧ запити».

Також варто почитати цю статтю — «Путівник по фільтрам і санкцій пошукових систем» (від 2013 року).

Ще коротко:

«Фільтри пошукової системи Google»
«Фільтри пошукової системи Яндекс»

Кому-то, думаю, буде корисно почитати у безкоштовній SEO-енциклопедії Ingate главу «Обмеження для просування» про фільтри Гугла і Яндекса.

А ще дуже рекомендую, подивіться передачу з Артуром Латыповым і Дмитром Севальневым на Мегаиндекс ТБ «Практика SEO — Санкції пошукових систем. Практичні прийоми». Там вони дуже докладно всі обговорюють — як діагностувати, що робити. Найкраще поєднувати зі статтею Дмитра Севальнєва вище.

А також дивіться уривок з конференції WebPromoExperts SEO Day від 17 лютого 2015 р. Це круглий стіл, де брали участь
Сергій Кокшаров (devaka.ru), Денис Арисмятов (Prof Digital) і Олена Камська (SiteClinic)

Фільтри пошукових систем (круглий стіл)