Я часто рекомендую починати просування нового сайту з сайтів для розміщення прес-релізів і новин.

Не обов’язково навіть мова про комерційний сайт — можна придумати і схему для інформаційного сайту (я пишу про це нижче). Хоча прес-реліз, як формат, і задуманий для подання новин саме корпоративних сайтів та інтернет-магазинів в мережі, але я робила, наприклад, невеликий кейс по просуванню некомерційного сайту (сайту художника) через прес-релізи. Так само можна просунути і будь статейник, контентний проект — задіяти можна буде меншу частину сайтів для прес-релізів, але все-таки можна.

Не обов’язково просувати в прес-релизовых сайтах саме новий сайт — завжди можна придумати якийсь інформаційний привід і зайнятися розміщенням в будь-який час.

Зміст:

1. Чому я рекомендую розміщувати прес-релізи?
2. Написання прес-релізу
3. Розміщення прес-релізу

Чому я рекомендую розміщувати прес-релізи?

1. При запуску нового сайту зазвичай є досить великий інформаційний привід — сам запуск проекту.. І він потім зникне. Куйте залізо, поки гаряче.

2. Новини зазвичай розміщують великі сайти, тематичні чи регіональні портали — то є сайти з гарними показниками, найчастіше активні і на хорошому рахунку протягом багатьох років. У мене прямі посилання розміщували і портали з тИц 1200, наприклад. Таке не часто можна отримати іншими безкоштовними способами. Але, звичайно, і до складання, і до розсилання прес-релізу потрібно підійти відповідально і робити якийсь серйозний і якісний матеріал.

3. Посилання розміщується не скрізь (іноді це буде не тільки не активне посилання, але навіть варіант розміщення без URL взагалі — тільки згадка вашого бренду). Але там, де вона розміщується, це виходить в тематичному контенті, в загальному, в хороших умовах. Оточіть її в найближчих 20-30 знаках потрібними ключами або, по можливості, поставте анкор, потрібний вам, і вона принесе вам плюс до просування за ключовими словами у пошукових системах.

4. Є ще, безсумнівно, цінний момент донесення інформації про вашому проекті, товар, послугу до живої цільової аудиторії, яка заходить на ці портали.

У мене були випадки і досить багато разів (я люблю розсилати прес-релізи, тому що відчувається ефект), коли після розміщення прес-релізів абсолютно нульового сайту без будь-якого просування, дзвонили клієнти, говорили, що знайшли в інтернеті». Також, наприклад, дзвонили традиційні паперові газети і брали інтерв’ю із приводу, позначеному в прес-релізі. Наприклад, був один прес-реліз про участь з великим доповіддю на спеціалізованій конференції, не про запуск сайту — і там це дало відчутний результат. І так далі.

Тобто ефект від прес-релізів є, однозначно, і не тільки в плані SEO, але і збільшення впізнаваності на ринку, привернення уваги ЦА — той, який потрібний всім компаніям.

Таким чином, розміщення в прес-релизовых сайтах дасть вам:

• 10-30 % прямих активних відкритих посилань в хорошому вмісті найчастіше дійсно великих вагомих сайтах — тематичних, регіональних, загальнотематичних, ділових (у відсотках від загальної кількості розміщених прес-релізів).

• Згадування вашого сайту (без активного посилання) і вашої компанії. Та інші види посилань — закриті nofollow тощо, які теж так чи інакше враховуються пошуковими системами, сприятливо впливають на природність посилального профілю для пошукових систем, траст сайту і на позиції.

• Деякий увагу вашої цільової аудиторії, переходи на сайт, підвищення впізнанності на ринку.

Які ще мої матеріали варто подивитися, крім цього посібника:

— Кейс. Некомерційний прес-реліз для художника

— Головний мануал за 12 основними видами сайтів для безкоштовного просування

— Безкоштовні посилання: відповіді на всі запитання. Що, де, в якому вигляді ми отримаємо

— «Відповідь на питання: Каталоги, дошки, форуми, прес-релізи, блоги, соцмережі та ін. — куди там ставити посилання??»

— «Де в ТОП Базі (в інтернеті безкоштовно) можна розмістити статті?» (тому що матеріали статейного типу, як і прес-релізи можна розміщувати не тільки на прес-релизовых сайтах і в каталогах статей)

— «Безкоштовне просування сайтів: максимально спрощена інструкція та добірка матеріалів»

— «Як і де безкоштовно просувати сайт, щоб отримати максимум результату. На прикладі корпоративного сайту з оренди спецтехніки»

У всіх цих статтях є додаткова корисна інформація з прес-релізами.

Де ще можна розміщувати новини, крім спеціальних розділів на великих інформаційних порталах або спеціально створених для цього «прес-релизовых» сайтів?

Я дуже рекомендую задіяти ще такі види сайтів, як:

— форуми (розділи «блогосфера», «новини» і просто відповідні розділи) — дивіться окрему моє докладне керівництво по форумах.

— соцмережі і блогові системи (тематичні, регіональні та загальні) — теж є моє керівництво по соцмережам і блоговым систем

— дошки оголошень (в першу чергу, тематичні) керівництво по дошках оголошень.

— каталоги статей — у багатьох з них теж можна розмістити прес-реліз.

Не всі дошки і соцмережі дозволяють розміщувати тексти понад 500 знаків, але можна розмістити або анонс з посиланням на текст новини на вашому сайті або просто на сайт, або повний текст прес-релізу — там, де це можливо.

Тобто, насправді, краще мати під рукою повну ТОП Базу і вибирати собі ряд відповідних видів сайтів, залежно від матеріалу, мети і часового ресурсу.

Який вихлоп в плані кількості розміщених прес-релізів можна отримати від розміщення з ТОП Базі?

Якщо розміщуватися тільки на прес-релизовым сайтів, в залежності від тематики, у мене це зазвичай в середньому від 20 до 50 гарантовано розміщених прес-релізів мінімум (якщо робити хороший матеріал за всіма правилами і якісно розміщувати його вручну або на напівавтоматі).

Якщо задіяти й інші вищезазначені види сайтів, то вийде, звичайно, значно більше. Тут буде залежати від вашого старання, оскільки тут ще як мінімум кілька сотень ресурсів для розміщення ще у вас буде. Це може дати додатково ще в середньому 50-100 розміщень, якщо постаратися. Безкоштовно. За 2-3 дні розміщення.

Взагалі, в ТОП Базі зараз близько 550 прес-релизовых сайтів, але це, включаючи всі тематики та регіони (все докладно розділена для зручності роботи). База постійно переглядається вручну і чиститься.

Плюс, звичайно, варто задіяти по максимуму ЗМІ свого міста, регіону, а також пошукати самому інші інформаційні портали по вашій тематиці (є такий мануал по самостійному пошуку сайтів, розміщення).

Підходить розміщення прес-релізів тільки для комерційного проекту?

В першу чергу — так. Тому що зазвичай це додаткова опція в довідниках фірм. Саме на прес-релизовых сайтах часто потрібно спочатку заповнити картку компанії, із зазначенням її назви, фізичної адреси організації, телефонів та іншої реальної інформації.

Але для інформаційного сайту теж можна щось придумати.

Тим більше, якщо задіяти інші види сайтів, крім прес-релизовых, то взагалі абсолютно реально. Я писала досить детально всі нюанси про розміщення прес-релізів для некомерційних сайтів тут.

А ось мій кейс по одному розміщення прес-релізів для особистого сайту (тобто не сайту компанії).

Вам здається, що все складно, ви ніколи не розміщували прес-релізи і відкладаєте на потім?

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Прочитайте це керівництво і приступайте! Все простіше, ніж здається.

Написання прес-релізу

Якщо вам не надав прес-реліз замовник, або якщо ви робите його для свого особистого проекту, то у вас є 3 варіанти:

Варіант 1. Замовити написання.

Якщо ви не можете написати прес-реліз, замовте його!

Хороші та зручні біржі:

textsale.ru
advego.ru
etxt.ru
і кілька інших.

Там можна кинути клич (створити проект), вказавши коротко завдання і далі — або вказати вартість, яку ви готові заплатити, або вислухати зустрічні пропозиції. Можна за 5 хвилин розмістити подібний проект (завдання на прес-реліз) freelance.ru, free-lance.ru.

У вас буде вибір мінімум з 10-20 потенційних виконавців вже в найближчі кілька годин, а, швидше за все, і хвилин.

У мене як-то раз не було інформаційного новинного приводу, тоді я знайшла через сайт free-lance.ru одного копірайтера — член Спілки журналістів, приємний чоловік, написав відмінну аналітичну статтю на агропромислову тематику і дуже не дорого. Потім там же я знайшла виконавця на «размножку» — тобто уникализацию текстів. Стаття виглядала солідно, я подала її як прес-реліз і отримала хороший вихлоп.

Вибирайте виконавця з досвідом у журналістиці або написанні прес-релізів, уточніть це, і у вас, напевно, буде дуже навіть гідний матеріал.

Зазвичай я від себе накидаю виконавцю всі самі цікаві деталі про те, що ми будемо висвітлювати і він його вже грамотно оформляє.

Варіант 2, самостійний.

Наберіть в Яндексі або Гуглі «Як написати прес-реліз» та інші подібні запити, і ви знайдете масу стоять статей про структуру цього виду рекламного тексту і про різних нюансах, з ним пов’язаних.

Нижче є гарне відео від Василя Колташова (воно йде першим у серії відео в кінці посту).

Я не буду тут переписувати докладно правила створення прес-релізу, скажу коротко основне:

1. Прес-реліз повинен містити хоч якусь конкретну, цікаву для аудиторії інформацію, а не тільки загальну «воду» — якусь дуже загальну інформацію про розділи сайту і обтічні формулювання, які, по суті, підійшли б для будь-якого сайту подібної тематики.

2. Прес-реліз обов’язково повинен бути присвячений якомусь інформаційному приводу, події — запуску сайту, участі у виставці або конференції, отримання нагород, відкриття нового напрямку діяльності, якимось трендам, змін, новин і так далі. Це не може бути просто загальна стаття про компанії або галузі (хоча на деяких сайтах пройде і таке, але результат буде менше).

3. У прес-релізі за класикою жанру повинен бути відповідь на 4 питання: «Хто. Де. Що. Коли». Ще може бути відповідь на питання «Навіщо. Чому. Яким чином».

Є кілька факторів, які допоможуть виділити інформаційний привід серед інших:

– Стислість і ємність формулювання.
– Незвичайність подачі або особливий емоційний відтінок.
– Боротьба інтересів у події. Наявність разом з позитивної і негативної інформації.
– Відповідність поточній політичній, економічній, соціальній і культурній ситуації.

4. В кінці, після опису події зазвичай йде коротка довідка про компанію — 1-2 абзацу.

5. Пам’ятайте про SEO-оптимізації прес-релізу. Не треба напихати його ключовими словами, але хоча б раз згадати їх, особливо поруч з посиланням дуже бажано. А також добре б і вживати синоніми, LSI-слова.

6. Розміщення посилання в прес-релізі. Посилання, де можна буде помістити через систему візуального редагування (такі значки, як в WordPress) на потрібних слів або просто зробити її посиланням, тобто контролювати, як вона буде виглядати. Але де-то просто вставляється чистий текст, навіть без HTML-розмітки. Увага! Я в таких випадках всередину прес-релізу розміщую посилання у вигляді http://www.domen-saita.ru без крапки або дужок відразу після посилання — без жодних розділових знаків у кінці. Заготовте основний текст прес-релізу в такому форматі. Бо бували випадки, коли посилання ставала активною, при цьому і захоплювався знак, що йде відразу після посилання виходила не робота, битою 404.

Якщо є можливість поставити посилання на словах, то в прес-релізах я б порекомендувала робити природні посилання на URL, назві компанії, URL + назва компанії, словах «джерело» або назві продукту або «детальніше дивіться тут» або ще якось так.

7. Все це розташовується зазвичай на 2000-3000 знаках. Різні сайти вимагають різну кількість. В середньому вам може знадобиться кілька розширених і спрощених варіантів — до 1500 до 2000 до 3000 до 5000 (за бажанням) знаків.

8. Краще всього, звичайно, прес-реліз розмножити або взагалі розміщувати різні прес-релізи — з метою мати більше унікальних текстів, щоб Яндекс поменше склеїв. Але, найчастіше це буває досить складно, тому що прес-реліз часто стверджується або пишеться замовником. Можна, хоча б, змінювати заголовки і місце розміщення посилання в тексті.

Взагалі, добре хоча б писати різні версії прес-релізів для різних типів сайтів — для вузькопрофільних, для загальних, регіональних і пр. з деякими різними акцентами або глибиною проробки деталей.

9. Над заголовком варто подумати трохи довше. Чим більш «глобальним» і цікавим він буде, тим більше шансів на публікацію. Іноді бувають вимоги — до 50 знаків заголовка, тому заготовити теж потрібно різні за розміром. Від 50 і більше.

10. Крім складання загального тексту для розміщення через онлайн-форми, ви повинні скласти прес-реліз у форматі Microsoft Word для відправлення електронною поштою на деякі сайти. Традиційно в шапці розміщується логотип компанії, контактні дані, відповідальна за прес-реліз особа. Потім заголовок крупно. Текст прес релізу. Далі, в самому кінці — довідка про компанії, зазвичай виділяється курсивом.

11. Якщо є фотографії (дуже бажано, щоб вони були), зробіть їх, наприклад, 600 пікселів в ширину, зберегти в jpg вагою до 200 Кб і збережіть у папці з прес-релізом плюс залийте на сервер (подекуди, зрідка, просять вказати посилання на фотографії)

3 варіант. Скористатися сервісами розсилки прес-релізів.

Вони і напишуть, і розмножать, і відмінно, масово розішлють з деякою гарантією розміщення. Це більш результативний спосіб, так як у них багато досвіду, але платний і зазвичай дорожче копірайтерів з фрілансу.

Кілька таких сервісів є у мене в ТОП базі в підкатегорії ПРЕС-РЕЛІЗИ, НОВИНИ — Загальні — Сервіси розсилки прес-релізів та статей.

Один з найвідоміших таких проектів — B2blogger.com. Можна, звичайно ж, поєднувати безкоштовні та платні заходи. Ось приклад вибірки прес-релизовых сайтів на цьому сайті:

Розміщення прес-релізу

В моїй базі в розділі ПРЕС-РЕЛІЗИ, НОВИНИ в основному зібрані такі сайти, які мінімум у 30% успішно повинні розмістити звичайний добре написаний прес-реліз корпоративного сайту. Тобто це не просто ЗМІ, які в принципі займаються розміщенням «якихось новин» — такі я прибираю з бази. А саме сайти, здебільшого спеціалізуються на безкоштовному вільному розміщення прес-релізів від компаній. Там також є і сайти, які розмістять ваш прес-реліз, навіть якщо він не є корпоративним прес-релізом.

Те, що в ТОП Базі є 550 прес-релизовых сайтів — це не означає, що ви скрізь зможете розміщуватися. Це ВСЕ тематики та регіони. Вам підійде в середньому близько 100 ресурсів, або менше.

Основна структура категорії «ПРЕС-РЕЛІЗИ, НОВИНИ» ТОП Базі:

• Загальні
• Регіональні
• Тематичні

Є ще трохи соціальні новини, інтерв’ю.

Частково розкрита структура розділу «ПРЕС-РЕЛІЗИ, НОВИНИ» ТОП Бази:

В «загальних» більшість прес-релізів подається через онлайн-форму. З попередньою реєстрацією в більшості випадків, але в деяких і без. Звичайно, в таких відкритих формах діє премодерації. У тих, які з реєстрацією — найчастіше постмодерация.

Приклади типових сайтів для розміщення прес-релізів з розділу «Загальні»:

http://press-relizy.ru/account/release/add/
http://inthepress.ru/press/add.html
http://pr-releas.ru/index.php?do=addnews
http://www.rosfirm.ru/catalog/add_info/

До речі, якщо ви бачите такий напис, як, наприклад, на сайті pr-releas.ru, то це просто означає, що вам потрібно зареєструватися та залогінитися.

У «тематичних» і «регіональних» частина прес-релізів потрібно висилати крім онлайн-форми і через e-mail.

Приклади тематичних прес-релизовых сайтів з відправкою через e-mail:

http://www.tourua.com/ru/add_news/ — Туризм (підкатегорія пошта)
http://www.abercade.ru/press/ Будівництво (підкатегорія пошта)

Як я розсилала на e-mail в останній раз

Зробила поштовий аккаунт (я зробила на Яндекс поштою) від імені клієнта, створила у налаштуваннях його профіль з фотографією і підписом, підготувала прес-реліз у зручному форматі і фотографії до нього і вставлені всередині файлу з текстом в Word, і окремо фотографії додатковими додатками до листа і відправила вручну на кілька десятків сайтів з підходящим для кожного типу сайтів вступним текстом.

Наприклад — на регіональні сайти це вступ в листі про те, що сталося велике для даного регіону подія. На сільськогосподарські велике для агропромислового ринку Росії подія і т. д.

Відгук був дуже високий на відміну від тих раз, коли, наприклад, прес-реліз був з менш оформленого аккаунта і без фотографій і трохи персоналізованих текстів.

Правда, зараз є проблеми з масовою розсилкою на багато адрес за раз і або розносити потроху щодня (це без проблем), або заводити кілька пошт, або шукати інше рішення.

Як відбувається розсилка прес-релізів і новин через онлайн-форму на сайтах

Розміщення проводиться за допомогою напівавтоматичного реєстрації з програмою Allsubmitter, або просто вручну, без програми.

Найбільш стандартний вигляд форми для прес-релізу:

Примітка: BB код — швидше не норма, а виняток із правил. А ось набір полів у цієї форми — найбільш часто зустрічається і показовий для прикладу.

Прес-реліз це за своєю суттю — новина компанії.

І якщо у вашому випадку ви розсилаєте новину саме від особи, то вам підійде більшість сайтів з бази з «ваших» тематичних або регіональних розділів. Плюс, звичайно, «загальні».

І приготуйтеся, що часто вам знадобиться в ході процесу спочатку зареєструвати фірму, а потім вже додати з особистого кабінету або прив’язати до даної фірмі в системі управління прес-реліз.

Приклад сайту, де потрібно спочатку зареєструвати фірму, потім з особистого кабінету додати новину

Заготовте всю потрібну інформацію про фірму (яку саме детально дивіться в 1) файлі Рекомендації по складанню проекту, 2) в Демо-проекті «Каталоги фірм», 3) у файлі Примітки до демо-проектів.

Все це знаходиться в архіві «Мої інструкції», який я висилаю моїм покупцям або який можна безкоштовно завантажити тут

Для прес-релізу теж подивіться обов’язково в папці «!!МІЙ ГОЛОВНИЙ ПАКЕТ ІНСТРУКЦІЙ» файли:

— «Рекомендації по складанню проекту»
— «Примітки до демо-проектів»
і демо-проект «Прес-релізи».

Тут повторювати все те ж саме не буду, там багато подробиць.

Приклад досить складної форми про фірму, яку подекуди попросять заповнити:

Якщо ж ваш сайт не корпоративний, то вам підійде менше сайтів з бази «ПРЕС-РЕЛІЗИ, НОВИНИ».

Можливо, відсотків 50 від підходящих вам підкатегорій. Десь, де потрібно не повне заповнення картки фірми, а лише вказівку контактної особи і контактів, ви теж можете подати ваш прес-реліз. Якщо потрібно назва фірми, спробуйте вказати основну частину назви вашого сайту по-англійськи, може і пройде — типу Site або Site.ru (у мене на ряді сайтів так проходило).

Ось так це виглядає (як приклад) при розміщенні прес-релізу про четырехлетии ТОП Бази в Allsubmitter. Зверніть увагу, що коли не існує можливості використовувати «визуалку», то і розмітки HTML в основному тексті немає, посилання я вставляю в основний текст просто у вигляді URL (без коду) — це досить частий варіант розміщення саме для прес-релизовых сайтів (на відміну від багатьох каталогів статей).

Назва компанії у мене тут — ТОП База (хоча, по суті, це назва мого продукту).

Скріншот програми Allsubmitter

Розміщення прес-релізів схоже з розміщенням статей в каталогах статей

Схожої багато:

• Також є різні вимоги щодо розміру основного тексту. Десь потрібно текст до 1500 знаків, десь навпаки не менш 2000-3000.

• Часто, як і статей, теж просять короткий текст вступу — до 250 знаків в середньому.

• Заголовок до 50 знаків (хоча це дуже складно, вписати назву новини в такий розмір, але іноді так, потрібно не більше 50), де-будь-якого розміру, необмежено.

• Де можна вставити посилання в текст, просто у вигляді URL і пишуть (або не пишуть, що вона стане активною). Де можна вставити посилання і зробити форматування тексту у формі візуального редагування («визуалке» — панелі зі значками, як у Microsoft Word). Десь вона йде джерелом в кінці прес-релізу

• Так само, як і в статтях, можна вставляти найчастіше і посилання на сторінку 2-го рівня.

Основні відмінності з розміщенням статей:

• Якщо немає «визуалки» і яких коментарів з приводу розміщення основного тексту (наприклад, що працює BB Code), то вставляти текст найчастіше потрібно як він є — без розмітки HTML. Тобто без html-тегів параграфів і посилань. Посилання потрібно вказати просто як http://www.imya.ru і на деяких сайтах вона стає активною.
З пробілами до і після URL — щоб якийсь зайвий знак не приліпився ненавмисно на вашу адресу сайту. Тому що може вийти, що посилання буде http://www.imya.ru) — з дужкою або крапкою на кінці — так працювати не буде.

• Часто є обов’язкові поля — Джерело (компанія), вимагають фізична адреса і телефони компанії або заповнити повну картку фірми.

• Іноді спочатку повинна пройти премодерації вашої фірми на порталі, і тільки після цього вам можна буде розміщувати прес-релізи. Займає від години до декількох днів.

Відстеження розміщених прес-релізів

Зазвичай десь через 2-3 тижні після розміщення я проводжу паралельно 2 процесу:

1. Ставлю різні шматки назв і тексту в обидві пошукові системи і шукаю розміщені і проіндексовані пошуковими системами прес-релізи — агрегатори, різні проекти одній редакції або ті, хто копіюють один в одного.

2. Проходжу за списком сайтів, де я розмістила «успішно» і шукаю там свій прес-реліз або на картці своєї компанії, або в розділі прес-релізи потрібні дати, або користуюся пошуком за якимись словами з прес-релізу або по назві компанії.

Перший спосіб пошуку потрібен для того, щоб знайти ще якісь нові прес-релизовые сайти, які підхопили прес-реліз з тих сайтів, куди я розміщувала.

Другий — щоб знайти точно всі розміщені, але, можливо, ще не проіндексовані прес-релізи і стимулювати їх індексацію (метод на середину 2018 року працює краще за всіх).

Всі.

Базу сайтів для розміщення прес-релізів (понад 550 шт.) можна купити тут, або ж повну ТОП Базу (понад 25.000 сайтів усіх видів, включаючи соцмережі, каталоги статей, форуми, блогові систмеи, дошки оголошень, де теж можна розміщувати прес-реліз) — можна взяти собі тут.

Програму Allsubmitter останньої версії зі знижкою 30% + повну ТОП Базу з безкоштовними оновленнями + SEO-Бонус і мої консультації можна придбати тут.

Ще рекомендую почитати статтю «Як і де безкоштовно просувати сайт, щоб отримати максимум результату. На прикладі корпоративного сайту з оренди спецтехніки»

Якщо у вас є які-небудь зауваження, примітки, думки з приводу просування за допомогою прес-релизовых сайтів, пишіть в коментарях нижче.

Якщо керівництво сподобалося і було корисним, будь ласка, лайкайте, твитьте, діліться і, звичайно, коментуйте )

Якщо є до мене питання, пишіть:

Skype: topbase.ru

E-mail: [email protected]

Анна

Ще деякі корисні статті:

Випуск №90 розсилки Setup.ru. Розміщення статей і прес-релізів у ЗМІ

«Розміщення прес-релізів в ЗМІ. Де і Як їх поширювати?»

«Просування сайтів прес-релізами та 53 каталогу, куди їх можна додати» від Михайла Шакіна

Відео я зазвичай переглядаю на швидкості, збільшеної в 1,5 рази.

Як написати прес-реліз?

Василь Колташов

Відео «Як грамотно отримувати посилання з прес релізів»

Олександр Сторожук, керівник B2blogger.com, а так само сервісу PRnews.io.
Це випуск «На Дошці» №159 з сайту SEOProfy.

Відео «Як написати прес-реліз» від Нетологии

Саламатіна Ольга

Відео «Копірайтинг. Як писати прес-реліз?»

Юрій Гальмаков