Обов’язково ще почитайте мій свіжий опитування 12-ти відомих SEO-фахівців на тему фільтрів пошукових систем в 2018 році.

Один дуже цікавий сервіс підказали мені днями — він перевіряє «Новий» текстовий фільтр Яндекса, який на думку відомого SEO-фахівця, Дмитра Севальнєва, давно вже накладається на окремі сторінки. Дмитро припускає, що цей вид санкції з’явився влітку 2014 року і накладається на сайти, просувні в Яндексі як у Москві, так і в інших регіонах.

Часто, аналізуючи сайти, я бачу страшний переспам ключовими словами, багато виділень жирним, переспам Title, скупчений вживання ключових слів (по 3-5 штук в одному абзаці) і т. д. Причому, що цікаво, деякі проекти (все рідше і рідше) стоять досить високо в топі. Але тут часто мають місце досить сильні хостовые або посилальні чинники, які поки що тримають такі сторінки. І це не надовго, враховуючи нові і нові фільтри від пошукових систем. А багато переспамленние сторінки відлетіли на багато позицій, починаючи з минулого літа.

Зараз реально настала і входить у розквіт ера фільтрів пошукових систем. Ще начебто не так давно їх було всього 3-4, а тепер чи не десятки. За посилання, рекламу, поведінкові, тексти, якість сайту і багато іншого. Ручні, автоматизовані. Постфильтры, передфільтри. Одночасно в Гуглі і Яндексі або у кожного своє. Можна зняти або краще не намагатися. Зняття займає від декількох апів до півроку-року і більше. Дуже різноманітні.

Приміром, начебто, ще недавно я пояснювала, що моя ТОП База створюється для якісного напівавтоматичного розміщення — повільного, поступового, різноманітного, в різних видах сайтів і тому безпечного. Тому що за різкий і сміттєвий приріст посилальної маси накладаються санкції. І далеко не всі вірили, що все йде дійсно так. Зараз це, в принципі, вже всім відомо. Як і наявність інших численних видів фільтрів і бана.

Всі ці фільтри докладніше описані тут.

Пора вже починати якомога краще в них розбиратися. В першу чергу для профілактики. Раніше я могла похвалитися, що ні один з моїх проектів не був ні під одним видом санкцій. Потім у мене з’явився «афіліат» і ось тепер, судячи з усього, є подекуди і «новий» текстовий Яндекса. Але зате немає і не було більш серйозних типу Пінгвіна або за посилальний вибух.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Допоможуть більше дізнатися про фільтри пошукових систем блог «Оптимизаторши» Олени Камськой (про неї та її проекти в окремому пості) і матеріали Дмитра Севальнєва.

Зокрема ось ці дві статті:

«Санкції пошукових систем — новий виток боротьби»

IBC Russia 2014: «Дослідження алгоритмів пошукових машин»
Ось презентація доповіді Дмитра Севальнєва до цієї конференції, якщо вам зручніше переглянути в коротких тезах на слайдах.

Отже, тепер про «Новий» текстовий фільтр Яндекса і безкоштовний онлайн-сервіс для визначення:

Саме на основі цих статей та описаної в них методикою і був створений цей онлайн-сервіс для визначення накладання «Нового» текстового фільтра Яндекса:

http://coolakov.ru/tools/new_filter/

Потестіруйте його, він працює дуже швидко і просто, без реєстрації та оплати. Вбивайте URL домену в форматі domen.ru і запит, по якому у вас проект просів або не може піднятися досить високо в Яндексі.

Про сам сервіс в короткому описі на цій сторінці написано. Я зв’язалася з автором і уточнила ще кілька моментів.

Власне, все зводиться до того, щоб:

використовуючи розширений пошук Яндекса і його оператори, створити запит в потрібному форматі і порівняти по потрібному ключовому запиту позицію свого проекту і сайтів на 1-15 позицій вище. Якщо спостерігається відмінність у ранжируванні документів в загальній видачі і штучно створеної нами (звуженої до кількох сайтів) — то, значить, має місце вплив «Нового» текстового фільтра Яндекса.

При цьому варто перевіряти запити, які знаходяться в Яндексі за 20-ю позицією і далі. І ті, які точно не під іншими фільтрами.

І, звичайно, варто розуміти різницю між зовсім неоптимізованих і не просунутими під конкретний запит сторінками і сторінками, з якими начебто, на ваш погляд, все добре в плані текстів та оптимізації під цей запит, але була просадка по позиціях в Яндексі або не може піднятися вище ТОП 15-20.

Ще кілька подробиць про онлайн-сервісі:

Дивимося той фільтр, який adv. Другий варіант — old (стара версія розрахунку) залишений автором просто так.

ще від автора:

«Суть методики, коротко: якщо ваш проект по запиту «запит (site:vashsite.ru | site:konkurent.ru)» знаходиться вище сайту конкурента, при тому, що за звичайним запитом знаходиться нижче (або взагалі за топ100), то ймовірно на ваш сайт (вірніше, на сторінку) накладено фільтр. Якщо зняти фільтр, то ваш проект і за звичайним запитом буде вище сайту конкурента.

«Ймовірна позиція» — це позиція сайту, якщо б не було накладено цього фільтра. Точність цього параметра досить умовна, і на відмінності +-1 звертати уваги взагалі не варто. Але, як кажуть буддисти — це краще, ніж нічого.

З приводу точності. Статистичних даних немає. Мої особисті перевірки показують, що наявність фільтра показує достовірно. «Ймовірна позиція» — під питанням.

Якщо реальна позиція сайту відрізняється від «ймовірну» на 1-2, то значить фільтра немає. Якщо проект в топ 10 — фільтра немає.

Має сенс перевіряти фільтр по тим запитам, які знаходяться за 20 місцем і нижче.

Платним робити його не планую. Мені лінь)»

Я попроверяла на кількох моїх проектах — все виглядає досить вірогідно. Пара друзів сеошників попроверяли — теж. Перевіряйте, напишіть про результати або свої думки.

Як вилікуватися від «Нового» текстового фільтра Яндекса? Рекомендації Дмитра Севальнєва:

Також вам може допомогти моя стаття «Як я оптимизирую під НЧ запити» — там є кілька корисних сервісів для визначення природності, тошнотности, релевантності сторінки.

Там у вищезазначених статтях були інші корисні посилання по санкціям пошукових систем від Дмитра Севальнєва, наведу тут їх ще раз. Про розділ «Самостійно» на PixelPlus я вже писала раніше в розсилці і ще напишу в цьому блозі.

Текстові пост-фільтри Яндекса — переспам і переоптімізація (2013)

Як зрозуміти, чому просів сайт, і швидко повернути його в ТОП-10 Яндекса (2013)

Коли сторінка вважається оптимізованої під запит (2014)

Пишіть, як вам цей сервіс Євгена Кулакова.