Це стаття — не моя, а ще одна гостьова стаття від Dr.Max, ми домовилися що я її розміщу, щоб більше людей змогли дізнатися про складнощі, пов’язаних з Мобайл фест індексом і з відмінним унікальним керівництвом від Dr.Max — «SEO-Гуру 2018», яке розповідає — як саме, покроково їх можна вирішити.

Зараз ще є 50-55% ЗНИЖКИ на 3 дні на кращі SEO-підручники від 2018 року. «SEO-Монстр 2018», «SEO-Гуру 2018», «Технічний SEO-аудит сайту своїми руками». Разом — 800 сторінок дуже корисних, практичних знань від Dr.Max зі скріншотами і чіткими схемами — як в цій статті.

Інша стаття від Dr.Max — «Mobile-First Index – вбивця оптимізаторів від Google. Чим загрожують зміни в Google для сайтів?»

Сама стаття «Як підготуватися до Mobile-first індексу Google»:

Зміст:

1. Різна структура запитів до мобільного і десктопної версії
2. Близько 70% сайтів не готове до Mobile-first індексу
3. Псевдо-клоакінг — це хороша практика
4. Швидкість сайту — критична
5. Оптимізація комерційних сайтів

Вже зовсім скоро Google запустить в повному обсязі свій Mobile-first індекс. Індексування Mobile-first означає, що більшість чинників ранжирування групи on-page і on-site (тобто залежні як від вмісту сторінки сайту, так і всього сайту в цілому) тепер будуть обчислюватись за мобільної версії сайту, запам’ятовуючи в кеші і використовуючи саме мобільний (а не десктопну) версію. Я вже розповідав як це негативно вплине на сайти та видачу в цілому, тепер давайте вивчимо як підготуватися до Mobile-first індексом, щоб блискавично не просісти на десятки позицій у видачі.

Раніше я писав як від впровадження Mobile-first індексу у вашого сайту відвалиться більше половини посилань. Компенсувати це необхідно активної линкбилдинг стратегією. Але тут вилазить один цікавий факт, повз яку пройти неможливо.

1. Різна структура запитів до мобільного і десктопної версії

І це абсолютно вірно. В мобільному середовищі запити відрізняються від десктопної. Сьогодні вже більше половини запитів генерується з мобільних пристроїв, через три роки 2/3 всіх запитів до пошукових систем будуть відбуватися від мобільників і планшетів. А при запиті з мобільного, наприклад, голосовим пошуком, середня довжина запиту довше, він більш низкочастотен і конкретний.

До чого це призведе: Так все просто. Ви, спираючись на старі стратегії просування, на вже відпрацьовані семантичні ядра станете битися за Топи тих запитів, що орієнтовані, насамперед, на десктопи. І досягнувши Топів не зрозумієте, чому так мало трафіку приносить лідерство за цим запитам і чому з кожним роком все менше і менше трафіку за цим перевіреним роками запитам.

Крім того, після початку активної линкбилдинг компанії, щоб утримати досягнуті колись позиції, що орієнтація на десктопныные запити і повне нехтування мобільними запитами призведе до значних грошових витрат.

Що робити: переглянути ваше семантичне ядро. Подивіться де сходяться найбільш трафиковые десктопні та мобільні запити. Упирайтеся в них з вашої старої стратегії просування. Після цього проаналізуйте ваші найбільш трафиковые мобільні запити і подивіться, як йдуть справи з конкуренцією по цим запитам на десктопах. Цілком можливо, що в більшості випадків ви зможете отримати море трафіку з мобільних за низькою ціною з-за відсутності конкуренції.

Як покроково складати семантичне ядро – дивіться у глобальному керівництві “SEO Монстр 2018”.

2. Близько 70% сайтів не готове до Mobile-first індексу

За останніми даними зарубіжних дослідників вже сьогодні, до повномасштабного впровадження Mobile-first індексу, 70% органічних видач десктопної і мобільного версії різняться.

Ви вдумайтеся в цю цифру! 70% сайтів або не мають мобільної версії, або вона нікуди не годна, незважаючи на всі адаптивні шаблони. Це показують фактори ранжирування мобільних версій сайтів, при цьому десктопні версії займають Топи.

Вам необхідно терміново провести аудит мобільної версії сайту.

1. Перш за все переконайтеся, що мобільна версія існує і працює правильно. Для цього достатньо подивитися як виглядає адаптивна версію вашого сайта при різних дозволах. Подивитися можна тут.

2. Далі потрібно зрозуміти, де саме втрачається трафік, який з факторів ранжирування спрацьовує в мінус у мобільній версії сайту.

Адже, якщо ви використовуєте робочу, налагоджену адаптовану версію сайту, то і посилальне і верстка та перелінковка повинна (по ідеї) збігатися на обох версіях сайту. Значить відмінності – в поведінковому, у сприйнятті відвідувачем сайту.

Отже, перед оптимізацією сайту необхідно перевірити поточний стан мобільної версії сайту і порівняти його з поведінковими користувачів на ПК. Ця унікальна перевірка одразу покаже всі тонкі місця і недоробки в мобільній версії вашого сайту.

Відкрийте Google Analytics (надалі GA). Виберіть пункт Поведінка – Сторінки входу.

Виберіть цікаву для вас сторінку зі списку. В даному випадку ми виберемо для прикладу головну.

Виберіть додатковий параметр “Мобільні пристрої”.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

І проаналізуйте одержані дані.

З наведеного прикладу видно, що кількість користувачів ПК в 9 разів перевищує число мобільних користувачів. Це ненормальна ситуація, так як за статистикою сьогодні 55% відвідувачів повинно приходити з мобільного пошуку. Це одразу підказує нам, що є глобальні недоробки в мобільній версії сайту, наприклад повне нехтування линкбилдингом, що вельми важливо для мобільного видачі, низькою швидкістю мобільної версії сайту і т. д. Вже на цьому етапі ми можемо вибудувати припущення, в який бік нам належить рухатися.

Але найбільш унікальну інформацію дає порівняння поведінкового для мобільної та стаціонарної версії сайту. Так, показник відмов для ПК-версії 56,38%, а для мобільного 32,73%.

Нагадаю, що у Google показник відмов – це перегляд одиничної сторінки, без будь-якого переходу на інші сторінки чи зафіксованого натискання керуючих елементів на сторінці.

Таким чином, мобільна версія сайту в даному прикладі більш розташовує відвідувачів пройти углиб сайту, ніж ПК-версія. Це говорить про непоганий роботі, проведеної з мобільним інтерфейсом сайту.

Дані факти підтверджуються глибиною перегляду та середньою тривалістю сеансу – в мобільній версії вони перевершують показники для ПК.

Тривогу потрібно починати бити, якщо показники ПК версії значно перевершують показники мобільної версії.

Унікальність даного тестування полягає саме в тому, що ми порівнюємо використання одного і того ж контенту для різних платформ. І в цьому випадку, ми можемо відразу заявити, що сильно кульгає зручність використання мобільної версії сайту (за винятком тих сайтів, де показники користувальницьких факторів мобільної версії низькі із – за дуже швидкої конверсії). Тут необхідний ретельний аналіз інтерфейсу та комплекс робіт по вдосконаленню зручності роботи з сайтом.

Отже, ми можемо порівняти мобільні ПК версії сайтів для всіх найважливіших сторінок. Це порівняння має намітити план робіт по вдосконаленню мобільної версії сайту.

Як правильно аналізувати поведінкове, CTR та інші фактори мобільного ранжирування – читайте в посібнику “SEO Гуру 2018”. Дублювати тут інформацію не бачу сенсу.

А ми переходимо до наступного пункту.

3. Псевдо-клоакінг — це хороша практика

Клоакінг, точніше псевдо-клоакінг, з впровадженням Mobile-first індексу переживає друге народження. Тепер це не спамная технологія, а ознака технічного досконалості сайту (його мобільної версії), що дозволяє користувачеві швидко дістатися до потрібної інформації і полегшує процес конвертації на сайті, що служить ознакою зручності і якості останнього.

Як використовувати для оптимізації: Ну, повноцінним клоакингом це все не назвати. Отже, необхідно всю другорядну інформацію на сторінці загнати або в Таби, або в Акордеони. Використовуйте фільтри, щоб приховати контент, не відноситься до конкретного запиту відвідувача, вкладки, які розкривають додаткову інформацію при натисненні або акордеони, які розширюють видиму частину контенту сторінки. Все це дозволяє одній веб-сторінці легко використовуватися різними цільовими аудиторіями кількома способами.

Клоакінг
Клоакінг – це прийом “чорної” пошукової оптимізації, що полягає в тому, що інформація, яка видається користувачу і пошуковим роботам на одній і тій же сторінці, розрізняється. Фактично створюються два варіанти сторінки: один для пошукових роботів, інший — для відвідувачів.

Псевдо-клоакінг

Псевдо-клоакінг – це потенційно “чорний” спосіб оптимізації. Однак Google чудово розбирається, що частина контенту прихована від користувача (але доступна для індексації) з метою більш зручної організації подання контенту на сторінці. Тому використання Табів, Акордеонів і Фільтрів – найбільш безпечний і правильний варіант оформлення контенту. А використання значного числа LSI ключів допоможе контенту відмінно ранжируватися в органічній видачі.

Зверніть увагу: на сайтах, особливо на комерційних на багатьох сторінках зустрічається актуальна інформація. Особливо цим “грішать” картки товарів.

Дійсно, варіанти оплати, варіанти доставки, гарантії та інша інформація, безсумнівно необхідна покупцю, але сотні і тисячі разів повторюється на всіх картках сайту – не дуже добре. Іноді, коли опис товару мало, а характеристик товару ще менше – така інформація може займати 80 відсотків від вмісту сторінки – картки.

У такому разі:

На увазі залишаємо найбільш важливе, а всі дублі переносимо в Таби, Акордеони і пр, де завантаження здійснюємо скриптом, закритим від індексації. У такому разі ці дублі будуть недоступні для індексації і якість сторінок може (але не обов’язково) підвищиться.

Другим варіантом є використання Lazy load (лінива завантаження) для такої інформації, розміщеної у Табах. При цьому знижується загальний час завантаження сторінки, знижується час “першої реакції” (коли частина сторінки вже завантажена і користувач може щось робити на ній, наприклад почати заповнювати форму). Все це добре позначиться на поведінковому. А необхідна інформація буде підвантажена пізньої, коли вона знадобитися користувачу і він відкриє потрібний Табик.

Отже, незважаючи на наявність адаптивної версії сайту, ви повинні віддавати пріоритет у форматуванні (оформленні) вмісту для мобільних користувачів з упором на маленький розмір екрану і низьку швидкість завантаження.

4. Швидкість сайту — критична

На відміну від десктопної версії сайту, ранжування мобільної версії дуже сильно залежить від швидкості сайту. Тому необхідно максимально прискорювати сайт.

Важливо: Під швидкістю сайту мається на увазі ціле сімейство показників, кожен з яких може бути значущим фактором ранжирування. До них відносяться:

TTFB – Time to first byte, час завантаження першого байта після відправки користувачем http запиту на сервер. Однозначно є фактором ранжирування з-за простоти вимірювання та достовірності даних для сайту. Показник вимагає найпильнішої уваги для його оптимізації (менше-краще).

TTI – Time to Interact, час виводу на екран першого інтерактивного елемента. Кажучи по простому – час до початку інтерактивного використання сайту. Безпосередньо, можливо бере участь в ранжируванні, але при цьому є найважливішою характеристикою сайту, що надає вплив на поведінкове користувачів. Справді, кому хочеться довго чекати повної завантаження сайту, коли хоч що-то можна почати на ньому робити.

First Meaningful Paint – це час до появи основного вмісту сторінки. Це основна метрика для сприйняття користувачами процесу завантаження. Для різних типів сайтів First Meaningful Paint означає різне. Наприклад в блозі – це поява заголовка і тексту “згину” екрана для пошукових систем – це результати пошуку, для магазину – опис товару і, можливо, його зображення. Метрика явно впливає на поведінкове і, можливо, безпосередньо бере участь у ранжируванні.

Існують і інші показники, наприклад, час повного завантаження сторінки і т. д. тому майте на увазі, що швидкість завантаження сторінок характеризується цілою низкою показників, які мають прямий або опосередкований вплив на ранжирування.

Важливо: швидкість завантаження сайту потрібно вимірювати на всіх важливих сторінках: на головній, категоріях, картках товарів і т. д. не Можна обмежуватися тільки головною сторінкою.

Причиною поганої швидкості може бути:

повільний сервер;
низька швидкість роботи з базою даних;
помилки у роботі сайту;
неправильна конфігурація сервера;
відсутність минификации і кешування;
неоптимізований контент (наприклад, надмірно великі і важкі малюнки);
надлишок непотрібного контенту;
сотні інших факторів.

Приблизно оцінити швидкість роботи сайту можна ось тут.

Значний перелік практичних рекомендацій по збільшенню швидкості роботи сайту наведено в окремій главі керівництва SEO Гуру 2018.

І запам’ятайте просту істину: коли ви тікаєте від ведмедя, вам не потрібно бігти швидше нього. Вам потрібно бігти швидше того хлопця, що біжить за вами.

Іншим словом – вам не потрібно бути швидше за всіх у світі, а потрібно бути швидше лідерів Топів пошукової видачі вашої тематики. Думаю ця рада зекономить чимало коштів,сил і нервів.

5. Оптимізація комерційних сайтів

Комерційні сайти, порівняно з інформаційними, постраждають від введення Mobile-first індексу найменшим чином. Це пов’язано з наявністю півсотні комерційних факторів ранжирування, зав’язаних на “Google Мій Бізнес” і Local Pack видачі.

Що можна порадити комерційних сайтів. Для початку необхідно заповнити опис вашого бізнесу. Тут бажано вказати своє унікальна торгова пропозиція, обов’язково забезпечити ключами. Обсягу в 750 символів цілком вистачить для чіткого викладення того чим ви займаєтеся.

Опис бізнесу з’явилося в березні цього року і мало хто ще знає про нього. Тим часом це поле має вплив на ранжирування в Local Pack і органіці. Докладніше дивіться у довідковій системі Google.

Наступна фішка, дуже спамная і небезпечна, але гарантовано виводить в ТОП Local Pack – це додавання 1,2,3 ключів в назву компанії.

Наприклад: Медиамаркс
Стало: Медиамаркс – телевізори і комп’ютери оптом.

Це дуже спамно, але дуже ефективно для домінування за всіма видами ключів “телевізори” та “комп’ютери” (рк телевізори, телики купити, ПК купити і інші комерційні запити, пов’язані з ними). Але швидше за все вас забанять.

Як завжди, пласт інформації по цій темі є в моєму керівництві SEO Гуру 2018.

Так наприклад, з введенням мобільного індексу стануть використовуватися абсолютно нові метрики, такі як Driving directions – тобто прокладка маршруту від відвідувача до вашої компанії (магазину/офісу) на картах Google. Або Clicks-to-Call Metrics – кількість дзвінків в компанію з мобільного видачі.

На сьогоднішній день таких факторів ранжирування налічується близько 50.

6. Аудит мобільної версії сайту

Аудит мобільної версії сайту суворо обов’язковий. Для початку перевіряється його технічна складова. Для цього пошукової консолі Google перевіряємо помилки сканування і порівнюємо мобільний ПК версію.

Далі, використовуючи Screaming Frog SEO Spider порівнюємо його мобільний і десктопну версію.

Для аналізу мобільної версії у налаштуваннях конфігурації (1) вибираємо HTTP Header (2), встановлюємо User-Agent (3) в полі пресетів в положення мобільного павука, як вказано на малюнку.

Після цього проводите сканування вашої мобільної версії і перевіряєте на помилки, звертаючи увагу на відповіді сервера, наявність заголовків, мета-дескрипшенов, отсутвие дублікатів і битих посилань. Вивчіть структуру сайту і порівняйте її з десктопної версією.

Всі виявлені помилки необхідно усунути.

Після цього подивіться ваш robots.txt. При впровадженні mobile-first індексу Google видав рекомендації про відсутність блокувань Java-скриптів і CSS. Це він пояснює необхідністю утримувати в кеші таку сторінку, як бачить її користувач. Думаю має сенс прислухатися до цієї рекомендації.

Після цього перша частина підготовки до впровадження мобільного індексу в Google можна вважати закінченою. Слідкуйте за зростанням трафіку мобільної версії сайту і приготуйтеся активно закуповувати посилальне.

Посилання на джерело статті

Купити «Керівництво SEO-Гуру 2018» — 200 сторінок детально і покроково, що робити, щоб ви не тільки не втратили трафік після Mobile-First, але і помножили його!

Якщо є питання до Dr.Max — задавайте, я йому передам, він відповість!