Відповідаю на запитання передплатників. Це частий питання — «Як дізнатися, за яким ключовим запитам користувачі мережі бачать мій сайт»? І відповідь далеко не так очевидний, особливо для новачків.

Звичайно, цю інформацію дають і сервіси аналітики — кабінети вебмайстрів Яндекса і Гугла, Яндекс Метрика, Google Analytics, інші лічильники типу Liveinternet.

Але, по-перше, пошуковики зараз шифрують майже всі запити, за якими людина приходить на сайт і аналітику потрапляють крихти, по-друге, а раптом треба дізнатися цю інформацію про сайт, де не встановлено лічильник, або провести дослідження конкурента?

А ще, що цікаво, в лічильнику з вашого сайту ви побачите в основному ваші запити, за якими сайт вже стоїть досить високо — тому його знайшли і перейшли. А сервіси видимості дають багато цікавих, більш великих запитів, по яких сайт коштує до ТОП100 і навіть далі.

Наведу на прикладі свого блогу — seoandme.ru

Суть статті — дати безкоштовні і швидкі, прості методи аналізу.

Зміст:

Джерела даних по видимості сайту
Дивимося позиції по цих запитах

Джерела даних по видимості сайту

Крім вищезазначених кабінетів вебмайстрів та сервісів, аналітики, є ще ряд загальних безкоштовних сервісів з аналізу сайту і там часто можна побачити і видимість сайту, а також пропозиції по Семантичному Ядру. Про деякі сервіси я детальніше писала в пості «3 моїх улюблених безкоштовних сервісу для аналізу».

Не для кожного сайту в кожному сервісі видадуть цю статистику. Для двох різних один і той же сервіс може для когось видати, а для кого-то немає. Але для старих сайтів зазвичай все видають.

Часто видають не просто запити, але ще й позиції, а деякі сервіси — ще й сніппет сайту, частотність запиту, релевантну сторінку.

Всі ці сервіси дають ще масу іншої корисної інформації по сайту. Я їх використовую в комплексі при аудитах.

Практично у всіх цих сервісах можна зробити експорт в Excel.

Xtool

Закладки «Видимість в Яндексі» і «Видимість в Google»

Sbup.com (колишній Сеобилдинг)

Тут просто опускаємося нижче по сторінці і бачимо таке (іноді не бачимо):

Ще для деяких сайтів цей сервіс видає пропозиції по Семантичному ядру:

Але наскільки сайт бачимо з ним, потрібно перевіряти окремо самостійно.

Saitreport.ru (він же — сайтрепорт.рф)

У Сайтрепорта дивимося це в розділі «Позиції і конкуренти» або на основній сторінці «Діагностика» проматываем до такого пункту:

У безкоштовному аналізі він зазвичай видає по 300 для кожної з ПС, в платному іноді буває більше.

Pr-Cy.ru

Ось що він запропонував мені по Яндексу (25 штук):

і ось по Гуглу (100 штук):

Cy-Pr.com

Тут все просто — вбиваємо URL сайту в форму, як і скрізь, прокручуємо, як і в схожому сервісі вище і бачимо приблизно таке:

Букварикс

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Букварикс — це не знаряддя аналізу, а база ключових слів, тому після того, як він видасть вам ключові слова по вашому сайту, де і на яких позиціях він видний, і яка в них частотність, можна ще переходити по ключам і бачити розширення семантики по кожному з цих запитів, плюс є відмінна функція порівняння доменів — можна побачити багато ключів у конкурентів, порівняно з вами, що у вас не задіяні.

Дивимося позиції по цих запитах

Потім можна поступити так:

Взяти всі-всі запити, в один файл Екселю, видалити дублікати («Дані» — «Видалити дублікати») і далі помістити в якийсь сервіс аналізу позицій.

Я рекомендую мій улюблений Топвизор. З тих пір, як я навчилася нормально з ним поводитися і дізналася всі тонкощі, я нічим іншим користуватися не хочу. Він вам зніме всі за копійки.

Всі важливі технічні подробиці я писала в моїх оглядах. Рекомендую один раз вивчити і використовувати:

— Огляд по модулю Позций
— Огляд по модулю Семантичного Ядра і кластеризації
— Огляд з Технічного аудиту сайту

Так от, коротко опишу алгоритм по роботі з Топвизором — саме-саме основне, по крокам:

Крок 1. Налаштування.

Якщо ви тільки зареєструвалися в Топвизоре і не знімали ще позиції, нічого не налаштовували, то вам в розділ «Налаштування»:

Тут все видно на зображенні, де знаходиться розділ «Налаштування» в меню, де потрібно вибрати «Збирати фрагменти» — це буде дуже корисно. Вибираємо потрібні вам пошукові системи і регіони в них.

Крок 2. Семантичне ядро.

В розділі «Ядро» ми вивантажуємо потрібний нам список, які ми з’єднали, отримавши з усіх SEO-сервісів. Робимо це через ось цей значок «Імпорт запитів».

На дублі можна навіть не чистити в Ексель, їх почистить Топвзор сам теж. Але можна вручну почистити його від малоцікавих, якихось «лівих» запитів, дуже низькочастотних відразу на вигляд і т. д.

Скопіювавши ключові запити в полі, або імпортування через файл, можна там його кластеризовать по групах — вручну або з використанням автоматичних режимів, докладніше про це в моєму огляді по модулю «Ядро» і в інструкціях Топвизора (вони у нього дуже докладні, а саппорт дуже і дуже швидкий і хороший, що дуже радує, оскільки іноді поспішаєш вирішити завдання.

Єдиний підводний камінь тут — іноді після кластеризації, після перенесення слів у нові групи, група може виявитися відключеній.

Включені групи горять зеленим вогником:

Вся статистика по групам — скільки включених, скільки вимкнених, знаходиться тут у правому верхньому кутку:

Ще відразу хочу сказати, що існує 2 режиму відображення, як в Ядрі, так і в Позиціях — блочний та табличний.

Переключіть, подивіться, як вони виглядають.

Там же можна перевірити частотність всіх запитів по цьому значку:

Крок 3. Позиції.

Вже після цього ми переходимо в модуль «Позиції»:

І натискаємо зелену кнопку перевірити всі позиції.

Кнопка не буде активною, якщо не були задані пошукові системи, в яких знімати позиції, або якщо не було задано Семантичне Ядро.

Далі ми можемо подивитися різні варіанти статистики:

1. В одній пошуковій системі, будь-кількість періодів, коли знімалася статистика, поруч, все видно, як змінювалося. Тут у мене вибрана одна маленька група кластеризації, аналіз позицій по Гуглу:

2. Порівняння низкою позицій у різних ПС — у всіх обраних в «Налаштуваннях» пошукових системах:

Червоні трикутники — це просто у мене не задані тут цільові сторінки, щоб відстежувати, чи відповідають вони релевантної сторінці, і не змінюється цей момент.

3. Подивитися в режимі з сниппета (див. скріншот нижче і які кнопки обрані):

Тут ще ми бачимо часту проблему різних релевантних сторінок з важливого ключовому запиту, з якої точно варто щось зробити.

4. Також ви можете зробити експорт:

І вибрати саме експорт з відповідними сторінками і подивитися, де у вас сильно виражена ця проблема і просто, яку сторінку потрібно підсилювати.

Але взагалі, якщо ми говоримо про повністю безкоштовних сервісах, то можна скористатися «Піксель Тулс» (серед безкоштовних інструментів):

Ось прямі посилання на інструменти:

— Швидкий чек позицій в Яндексі
— Швидкий чек позицій в Гуглі
— Перевірка позицій в Youtube (так, тут можна перевіряти ще й позиції відео плейлистів, каналу). Але вище ми знімали видимість сайту саме сайту в Яндексі і Гуглі, тому тут ця схема не спрацює, просто перевірити по ряду будь-яких запитів.

Але тут в чеку позицій по Яндексу і Гуглу немає регіону «Росія». До 300 ключів за раз. Глибина, як і з Топвизором — ТОП100. Ніякої кластеризації, просто перевірка всіх підряд. В Яндексі є мобільна видача. Можна експортувати в Екселі. Для безкоштовного сервісу відмінно.

Все, тепер ви в курсі, по яких запитах ваш сайт бачимо в пошукових системах, на яких позиціях вони стоять, які у них релевантні сторінки.

Такі дані зручно використовувати, щоб подопнуть його вище в ТОП.

Докладніше про це в моєму пості «Алгоритм допинывания до ТОПа».