Апдейт поста:

Обов’язково рекомендую зараз почитати ось цю статтю про фільтри переоптимизации в Яндексі. Тому що в 2018 році фільтри працюють вже так, що можуть дати падіння позицій навіть сторінці без тексту, але де Тайтл, Мета дескріпшн містять довгі ключі — мені вже не раз писали з такими випадками.

Поки я оптимізувала сторінки цього сайту, прийшла в голову думка розповісти докладніше про те, як я це роблю і тим самим відповісти на одне з найчастіших мені питань.

Я найчастіше не так сильно переймаюся, як оптимізувати сторінки під НЧ запити, частіше всього і багато чого роблю швидко і інтуїтивно. Буває, не насыщаю належною мірою потрібними ключовими словами або, буває, не використовую ключевики в заголовку, оскільки мені цікаво інше назва статті.

З одного боку — низькочастотні (НЧ) запити часто досить легко встають «самі» (при мінімальній оптимізації). Начебто і так добре.

Але з іншого — всього лише невеликих додаткових зусиль щодо оптимізації достатньо, щоб сторінки стрибнули на десятки позицій вгору в пошукових системах.

Тому цього процесу варто приділяти особливу увагу. Іноді я виділяю час і роблю все по класиці, з перевіркою кожної статті по декількох безкоштовних онлайн-сервісів.

Отже, як я оптимизирую сторінки сайту під НЧ запити і що я використовую при цьому:

Я відкриваю себе в закладках браузера кілька сторінок:

1. Wordstat.Yandex.ru — статистику Яндекса по частотності показу ключових запитів. А також дивитися «що ще запитують».

2. Пошук Яндекса — дивитися видачу та підказки, підсвічування.

3. Сервіс Мегаиндекса для перевірки релевантності сторінок — http://audit.megaindex.ru/audit/relevant_page/

4. Сервіс перевірки текстів Text.ru (паралельно на унікальність, SEO і на орфографію — дуже зручно).

5. Аналіз тексту за законом Ципфа — http://pr-cy.ru/zypfa

За допомогою сервісів я перевіряю вже оптимізований мною навскидку текст, підбираю, можливо, інша назва для заголовків і підзаголовків.

Трохи докладніше:

1. Wordstat.Yandex.ru

Тут я дивлюся, наскільки низкочастотен вибраний мною заголовок для статті — чи не замало раз його запитують в місяць, запитує хтось його точної словоформі типу «!заголовок !для !статті». Якщо хоча б 20-30 чоловік в місяць, то він вже має право на існування, хоча частіше я намагаюся орієнтуватися на 100-500 чоловік в місяць в неточної словоформі.

Хто «страждає» тим, що вибирає собі занадто частотні та конкурентні запити для статей. Це безглуздо — ваш сайт, особливо якщо він молодий, не вийде і в топ50, тобто не буде відвідувачів за конкретно цим запитом, хіба що випадково прийдуть непродвигаемым микроНЧ з цієї статті. Тому це все теж варто перевіряти. Оптимізувати потрібно під максимально ефективні, не найпопулярніші варіанти. В даному випадку краще мати синицю в руках.

Також в Яндекс Вордстаті часто є колонка «Що ще запитують з цим словом» — але часто вона буває порожня і щоб щось там побачити, що потрібно запровадити більш популярний, частотний варіант вашого запиту.

Таким чином ми позбавляємося від слів-пустушок, дізнаємося відповідні синоніми, щоб вставити в текст або замінити заголовок. І, можливо, підбираємо новий заголовок з іншими словами.

Пошук Яндекса

Тут можна подивитися, яка видача за придуманим ключовому запиту.

По-перше, наскільки там оптимізовані сторінки — зокрема, їх Title.
По-друге, є там і багато головних сторінок сайту або це все другорядні сторінки. Якщо є головні, то, можливо, це дуже конкурентний запит, щоб оптимізувати під нього статтю. Все треба дивитися.

Також дивимося підсвічування і підказки.

Підказки Яндекса:

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Їх можна парсити в тому ж Key Collector, але можна і приблизно ось так швидко глянути в самому Яндексі.

Напевно, мені варто було б оптимізувати цю статтю «Як створити сайт за 3 години» під якийсь інший запит, наприклад «як створити сайт з нуля самому і безкоштовно» ) Але мені хотілося в заголовку ще й передати свій посил. Плюс я кажу не про зовсім безкоштовний спосіб створення сайту — все-таки я рекомендую купити шаблон.

Загалом, тому (за іншими своїх міркувань крім оптимізації) заголовок я залишаю, як є.

Якийсь не зовсім чіткий і гладкий вийшов приклад для розбору, ну да ладно.

Але при цьому я оптимизирую ще Title і текст під другий низькочастотний (НЧ) запит «Як швидко створити сайт на WordPress». Враховуючи, що я не планую активно просуватися по створенню сайтів, не буду купувати і проставляти посилань на цю статтю, то такий низькочастотний запит (запитують у неточної словоформі 93 рази в місяць) — як раз нормально. Якщо постане випадково сам — добре. Ні — так ні, це не моя аудиторія.

Тому Title вищезгаданої статті у мене виглядає так:

Як створити сайт за 3 години — як швидко створити новий сайт на WordPress

Ці ж слова обов’язково перегукуються в заголовку H1, H2, просто в тексті і в деяких картинках.

Підсвічування Яндекса:

Набираємо наш запит або схожі запити і дивимося, які слова Яндекс ще підсвічує жирним. Це досить нова тема, я про неї кілька разів писала і в розсилці, і в SEO-курсах. Зараз дуже рекомендують вживати в статті синоніми і в тому числі з підсвічування.

На мій погляд достатньо вжити синоніми приблизно на кожну 1000 символів один раз. У мене слово «Вордпресс» вжито на ту величезну статтю 8 разів, включаючи підзаголовок в H2.

Швидко та безкоштовно можна парсити підсвічування Яндекса за допомогою цього безкоштовного сервісу.

Сервіс Мегаиндекса для перевірки релевантності сторінок

Знаходиться він за адресою — http://audit.megaindex.ru/audit/relevant_page/

Раніше у них була інша версія цього сервісу і чомусь вона мені більше подобалася. Але і цим зручно дивитися, скрізь ми поставили чітке вживання саме потрібної словоформи потрібного словосполучення. Воно повинно бути в H1, Title, Meta description, meta keywords, URL, в тексті.

Також він враховує оптимальну довжину тексту статті про створення сайту за 3 години довжина тексту не відповідає рекомендованій, тому релевантність занижена).

Та враховує інші параметри — релевантність BM25, спам в body і title тощо

Загалом, дивіться всі там самі.

Раніше за раніше сервісу, у мене завжди виходило оптимізувати до 100%. По даній веврсии рідко буває більше 85-90%. Саме на такий варіант — від 80% і вище я і рекомендую орієнтуватися.

В даному випадку релевантність = 73% в першу чергу із-за дуже великого розміру тексту. У інших статей на цьому блозі в середньому релевантність 81-85%.

Не розумію, чому у мене БМ25 весь час показник 0. Якщо хто добре знайомий з цим сервісом, підкажіть, будь ласка, в коментарях, цікаво.

Онлайн-сервіс на PR-CY.RU «Аналіз тексту за законом Ципфа». Перевірка тексту на природність

Знаходиться за адресою http://pr-cy.ru/zypfa

Цей сервіс мені порадив друг, який поисследовал видачу і сказав, що він помітив, що сайти з високим показником за Ципфа краще коштують, ніж сайти з низьким показником.

Тому на всяк випадок я переглядаю і його.

Середній відсоток моїх текстів — 80-82% природності. Тільки на великих статтях, таких, як ця, природність чомусь знижується приблизно до 75%

Але у мене спеціалізовані тексти, насичені термінами, повтореннями, а от інші тексти виходить наздогнати і до 90-95% природності .

Особливо важлива така перевірка, якщо ви відловили у себе на сторінках «Новий» текстовий фільтр Яндекса.

Як у них написано:

«Використовуючи наш сервіс Ви зможете перевірити будь-яку сторінку вашого сайту за законом Ципфа. Тим самим Ви легко оцініть природність вашого тексту на сторінці. Чим вище відсоток результату, тим краще ваша сторінка. Хороший рівень природності — це від 50% і вище.»

Онлайн-сервіс TEXT.RU для перевірки текстів

Тут ми вставляємо не посилання, а копіюємо текст з потрібної сторінки сайту і перевіряємо його.

Тут в принципі, все зрозуміло, хоча й багато нюансів. Сервіс зручний тим, що в одному місці перевіряєш відразу:

— унікальність тексту
— орфографію
— SEO-аналіз тексту

Деякі нюанси:

— помилками він часто вважає різні незнайомі йому сполучення слів типу «SEO-коучинг» та ін.

— там зручно дивитися, не підставили чи ми ненавмисно англійські букви в російські слова. Це називається «заміна символів»

— в SEO-аналізі тексту про заспамленность вони пишуть наступне:

Визначення відсотка заспамленности тексту
Відсоток заспамленности тексту відображає кількість пошукових ключових слів у тексті. Чим більше в тексті ключових слів, тим вище його заспамленность:
до 30% — відсутність або природне зміст ключових слів у тексті;
від 30% до 60% — SEO-оптимізований текст. У більшості випадків пошукові системи вважають даний текст релевантним ключовими словами, які зазначені в тексті.
від 60% — сильно оптимізований або заспамленный ключовими словами текст.

У мене в середньому заспамленность — 40-45% . Я думаю, це — «золота середина».

Загалом-то це основне, як я оптимизирую сторінки під НЧ запити. Вірніше — що я роблю для перевірки, наскільки якісно я написала і оптимізувала сторінку «на око».

Плюс ще в ході перевірки я підсвічую пошуком в браузері в тексті найуживаніші слова.

Наприклад, у цій статті я підсвічую «оптимиз» і дивлюся, наскільки часто і головне — рівномірно — я вжила слова «оптимизирую», «оптимізувати», «оптимізація» і т. д. Щоб не було сильно великих стрибків або скупченості вживання ключових слів типу в першому абзаці 3 рази, потім ще два рази в останньому і більше ніде в тексті. Також перевіряю і синоніми, наскільки я їх взагалі в принципі вжила в тексті і так само, наскільки часто і рівномірно.

Є які-небудь зауваження, доповнення, запитання, свої приклади? )