Я люблю форуми. Все більше і більше з кожним роком. Тому що результат від них стає все краще і краще.

Форуми і їм подібні сайти я люблю за те що навіть за один день можна нашаманить як мінімум кілька продажу. Звичайно, часто немає часу на це — я зі своєю зайнятістю і маленькою дитиною знаходжу час на форуми раз у кілька місяців. Я весь час думаю: «ось на цих вихідних я точно займатимуся розміщенням по форумам». І кожен раз чомусь не виходить. Загалом-то це єдиний затики — брак часу.

Але я точно знаю, що якщо потрібні терміново гроші, я знаю, що робити. Йти займатися крауд-маркетингом )

Особливо враховуючи, що просування по запитам не стає легше, SEO-посилання стають небезпечними в обох очах пошукових систем.

Більше не можна закуповувати посилання (навіть вічних). Є певний ліміт, який не рекомендується перевищувати — приблизно в 3-4 сотні покупних SEO-посилань, щоб не потрапити під Мінусинськ, і якщо ви хочете його перевищити, вам слід знову ж підвищувати кількість більш природною посилальної маси — з тих же форумів.

Крауд-маркетинг — це не тільки форуми. Це будь-які види сайтів, де можна залишити своє повідомлення, думку, відкликання, вступити до обговорення.

Це не тільки посилання, але і згадки вашого бренду — назви компанії, продукту.

Крауд-маркетинг ведеться:

— На форумах
— У коментарях
— В соцмережах
— У блогових системах
— Сервіси питань і відповідей
— В сервісах відгуків
— В сервісах розміщення відео

та ін.

Я недавно писала величезний пост про крауд-маркетинг. ДУЖЕ рекомендую прочитати його і всі статті, на які він посилається.

Бо дуже важливо знати про всякі працюючих фішках, які підвищують віддачу від крауд-маркетингу. Наприклад, інтрига, незамыленность подачі, природність, якість і корисність контенту, куди ви ведете людину з форумів, соцмереж і коментарів дуже важливі. Я писала про такі фішки в моїй статті за посиланням вище. Зокрема, наприклад, що стосується зменшення випадків видалення ваших постів модераторами форумів і сайтів. Для цього добре працює вказувати не тільки посилання на ваш ресурс, але ще і на іншій — великий тематичний або навіть вашого прямого конкурента, але можна вказати якісь очевидні плюси саме вашого сайту. Можна самостійно розігрувати діалоги від декількох осіб (завжди від різних ip, але бажано взагалі від людей, що фізично знаходяться в різних місцях).

Але зазвичай навіть важливіше сама ідея і контент.

Про досить нестандартні ходи добре написано наприклад, у цій статті «Покращуємо крауд-маркетинг. Як зробити щоб ваші пости і відгуки не видаляли модератори ресурсів».

За браком часу я намагаюся делегувати якомога більше справ. Стала навіть віддавати на аутсорс розміщення на своїй базі, чого раніше ніколи не робила. Просто ніж чекати поки я знайду час, вже краще хай хоч як-то «солдат спить, служба йде».

Тому мене в якийсь момент зацікавили в тому числі платні сервіси крауд-маркетингу (розміщення по форумам, блогам, коментарів тощо).

Особливо цікаво було попрацювати з Referr, т. к. дуже подобається їх блог, описаний на сайті підхід до розміщення посилань. Це найвідоміший сервіс крауд-маркетингу, але відгуки про нього в мережі зустрічаються самі різні, в тому числі і негативні.

До Referr я спробувала попрацювати з парою фрілансерів. Одна дівчинка надсилала приклади своїх минулих подібних постів і все виглядало досить адекватно. Інший хлопець робив в перший раз, але начебто був тямущий і все добре зрозумів. Підсумок — купа безглуздих постів на форумах, за які мені було навіть трохи соромно, але вже сокирою не вирубаєш, тому я просто «забула» про їх існування ) Немає, частина повідомлень були в порядку — відсотків 30. Деякі були конкретно вихваляють Ганну Ященко, але було видно, що вона до цього посту руку і приклала )) Якісь були взагалі мимо каси, з грубими помилками щодо того, як працює програма, ТОП База або що можна з ними зробити. В загальному, може якийсь новачок і перейде по посиланню, але для знаючих людей такі пости скоріше мінус в мою репутацію. І я якось не додумалася перевірити кожне повідомлення ДО розміщення..

Гаразд, попрацювали, забули. Ще комусь давати шанс по форумам на той момент не хотілося.

Потім до мене як раз вдало сам звернувся Ігор Рудник від сервісу Referr. Просто рекламу я не розміщую у себе в блозі і розсилці ні в якому вигляді. Тільки те, що сама перевіряла і рекомендую. Я можу про який-небудь нісенітниці написати і чужий статті присвятити окремий пост, і при цьому відмовитися від кількох тисяч за розміщення готового тексту або опис сервісу, який мені не дуже подобається.

Тому ми домовилися, що вони безкоштовно розмістять мені 50 посилань на свого мінімального пакету (вартість для розміщення по Рунету 200 доларів за 50 посилань), а я напишу правдивий звіт.

До речі, Система крауд-маркетингу Referr.ru надала для моїх читачів промо-код на 10 додаткових (безкоштовних) посилань при замовленні на Рунет або Буржунет.

При замовленні вказуйте промо-код — add10links

Я дала Реферру ТЗ на розміщення постів про Xrumer, на цю сторінку. Т. до. у Хрумер, як і у Allsubmitter я є головним офіційним дилером, продажів у мене багато, тому даю людям хороші бонуси і щось з цього отримую. У Хрумера плаваюча партнерська ставка — треба постійно тримати високий рівень продажів, щоб взагалі щось отримувати з партнерки. Іноді, буває, я просто віддаю людям свою знижку в 40 доларів, плюс віддаю регулярно купуються свіжі бази, бонуси і все, собі практично нічого не отримую. І так, поки знову не підвищиться рівень продажів. Тому щоб у випадку з Хрумером якісь смітники вливання та повідомлення на цю тему завжди до речі.

Пройшло більше місяця і я якось забула про цю домовленість з Реферром. Потім дивлюся, різко піднялися реєстрації та продажу у Хрумера.. Купа реєстрацій, по 1-2 продажу в день і так кілька днів поспіль. Думаю, що таке відбувається — місяць як взагалі його не стосувалася і навіть у себе в соцмережах практично не піарила. І через пару днів стукає менеджер від Referr і здає звіт ) Ну я відразу зрозуміла, в чому справа.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Перевіряю звіт з деяким побоюванням — що ж там про мене написали в цей раз, що знову сокирою не вирубаєш..

Дивлюся — дуже навіть адекватні тексти, є розуміння, для чого, для яких цілей і в яких випадках потрібна ця програма і в яких випадках не потрібна. Не всі, але відсотків 70-80 текстів порадували, решта 20-30 більш менш нормальні, 2-3 штуки повідомлень були не дуже або не в самому правильному місці (наприклад, в гілці де жінки-домогосподарки шукають спосіб заробітку. Звичайно, може Хрумер якийсь просунутої дамі і допоможе, але думаю, що мало хто полізе в ці нетрі без знання SEO як мінімум).

Потім сиджу, аналізую для себе виконане.. Що мені відразу сподобалося в роботі з Referr:

— різноманітні гарні великі живі SEO-форуми, в 50-70% з використаних ресурсів при цьому я не розміщувалася. І це, незважаючи на те, що я вже багато років працюю сама по форумах.

— Посилань більше обіцяних 50. 50 з трохи. Поки я перевіряла звіт, кілька відвалилися (адміни форумів підчистили) і при цьому Ігор одразу дав завдання ще наставити посилань. Взагалі, відпали протягом тижня посилання гарантовано замінюються.

— Розміщення найчастіше йде від користувача, у якого вже є як мінімум кілька повідомлень. Ну і взагалі, те, що повідомлення йде від «лівого» користувача, а не тільки від Ганни Ященко скрізь — великий плюс. Щоб мені розміщувати від інших акаунтів, і не отримати бан основного аккаунта теж, треба морочитися з проксі, ip. І так розміщення по форумах — досить клопітка справа. Треба заповнювати профілі, аватари, шукати відповідні теми, продумувати відповідь. А якщо ще мати багато акаунтів, то треба витрачати в рази більше часу.

— Розміщення йшло майже скрізь від користувачів з різними ніками.

— На кількох гілках я зафіксувала, що було розпочато живе спілкування, і менеджер Реферра, розмістив мій пост повернувся і в ньому участь. Це дуже добре і для збереження цього поста адміном, і для пошукових систем.

— подекуди вони подавали інформацію під якимось таким кутом, під яким мені б і не подумалося, т. к. я скрізь гну весь час одну і ту ж лінію. І це виглядало досить природно. Хоча не завжди повідомлення виглядали природно, місцями явно відчувався власний пост, але цього взагалі в принципі не так просто уникнути.

Про складність теми

Хрумер — програма масового розміщення на форумах.

Форуми, природно, її ненавидять ) Це не дитячий інтернет-магазин або там ще якась біла корисна послуга.

Тобто по суті, якщо говорити гранично чесно — це шкідник для тих сайтів, де я про нього розміщую пости (але тільки зараз це робиться в більш якісному, повністю ручному вигляді).

Природно, користуватися програмою Xrumer можна абсолютно по-різному, і я багато статей пишу про те, як просувати білі сайти, які є високоефективні заходи, крім тупого масового спаму по всім форумам. 97% користувачів Хрумера забивають мікроскопом цвяхи і дійсно сильно шкодять форумів і дискредитують програму.

Це вже не кажучи про те, що Хрумер вміє на автоматі просувати у Вконтакте, Однокласниках, Фейсбуці, вести там автоматичний діалог з живими людьми на потрібні вам теми. Також він вміє автоматично масово створювати, наповнювати і просувати блоги в популярних безкоштовних платформах типу ЖЖ, Вордпресс, Тумблр та ін.

Але в загальному-то ось причина, по якій деякі адміни видаляють дані пости тут же, не важливо, про що там мова.

Форумів, які не видаляють подібні пости все одно багато, я це добре знаю, але все одно, моя задача була складною.

Погляд зсередини (від Referr по розміщенню на мою ТЗ)

Реферр, через деякий час, навіть зробив пост і презентацію про просування мого проекту, оскільки у мене були чіткі виміри (крім їх розміщення місяці два — до і після — нічого не робилося). У своєму блозі вони описали детальніше від себе, як вони працювали — що робили і як.

А ось презентація, де розміщено те ж саме коротко на слайдах:

Кейс. Крауд-маркетинг в ніші продажу для seo from Igor Rudnyk

Там же, в цьому пості Реферра, є надані мною скріншоти з зростання позицій в Гуглі і Яндексі за невеликий проміжок часу.

Сама права зелена колоночки — позиції на поточний момент. Стрілки — як вони змінилися приблизно за місяць.

Потім позиції ще підросли (сталася ап Яндекс, Гугл ще проіндексував частина посилань), багато позиції знову повернулися в ТОП 1-3 (взагалі останній рік я не розкручую Хрумер нічим, крім форумних посилань, немає часу і не хочеться витрачатися на покупку посилань).

Якісь позиції в моєму випадку вище 3-4 стрибнути поки просто фізично не можуть — вище стоять офіційні сайти Хрумера і Вікіпедія. Ну хіба що потрібно дуже сильно попрацювати з трастовостью мого проекту.

На скріншотах нижче мій сайт SEO-Topshop.ru

Як працює крауд-маркетинг

Зважаючи, звичайно, на що він був спрямований на формування позитивного іміджу компанії, або на конкретно
продажу, або на інформування, або на розміщення поста з вірусним ефектом.

Це мої спостереження:

Завжди йде сплеск продажів в перші кілька днів і поступово вщухає. Через 1-2 тижні продажу цього крауд-розміщення зазвичай практично повністю припиняються. Хоча в цілому всі ці розміщення часто вистрілюють ще багато років.

Через тиждень-два після розміщення повідомлень крауд-маркетингом піднімаються позиції в обох пошукових системах — Гугл і Яндекс.

Далі позиції можуть дещо впасти знову (частина постів закривають адміни або випадає з індексу). Але в цілому завжди йде стабілізація і поліпшення позицій (якщо мова про ті запити і сторінки, які можна підняти посиланнями).

Далі спостерігаються штучні переходи і продажу час від часу.

Все, звичайно, залежить і від обсягу розміщення, і від креативності, оригінальності, природності підходу, і від тематики, і від обраної стратегії.

Мої рекомендації:

Коли я буду наступного разу розміщуватися за допомогою сервісу крауд-маркетингу, я підготую більш вірусний або просто цінний матеріал і спробую вести людей на цікаву інформацію, а не на ефективну сторінку.

Але в цей раз мені просто хотілося ще і підняти позиції основної релевантної сторінки за запитом Xrumer, і у мене не було часу на детальне завдання, а також на курування — я по-швидкому замовила скрізь вказувати цю сторінку і нести посил, що тут Хрумер можна купити зі знижкою.

Взагалі, коли я розміщую по форумах і іншим сайтам сама, я розміщую не тільки нові пости-оголошення і пости комерційного характеру, я також шукаю пошуком або скануючи гілки цікаві, відповідні теми, спілкуюся там, ділюся цінною інформацією. Ще часто ставлю посилання на підпис і просто спілкуюся. Також активно розміщую посилання в першу чергу на корисні статті, які дійсно докладно розкривають обговорювану тему.

Що ще я б рекомендувала обговорити з вашим менеджером крауд-сервісу або фрілансером:

1. Ваш «фірмовий галузевий сленг» — в моєму випадку пошук можна вести за такими словами, як румер, румак, хрумер, seo, сео, автопрогоны, прогони, розкрутка, просування та ін.

2. Ви добре знаєте, кому НЕ підійде ваш товар або послуга. Попередьте про це фахівця. Чітко скажіть та опиишите йому, хто НЕ є вашим клієнтом

3. Опишіть фахівця товар або послугу своїми словами, ЯК БЛИЗЬКОГО ДРУГА, якому раптово знадобилася ваша послуга. Згадайте всі питання, якими вас постійно мучать нові клієнти і дайте відповідь на них.

4. «Насядьте» на менеджера — курируйте розміщення, уточнюйте чи питань, будь гілках вже розмістили, які є думки, які готують відповіді. Попросіть посмртреть пару перших постів. Поясніть, що вам це важливо, тим більше за такі гроші.

5. Обговоріть, що можна (або проти) розміщувати і чужі посилання у вашому пості — посилання на тематичний сайт, вашого конкурента і т. д. Ви можете допомогти підібрати відповідні посилання. Це може виглядати так, наприклад, ви просуваєте Товар А і даєте посилання на товар Б конкурента. І при цьому детально описуєте переваги товару А, щоб деякі з них були згадані в пості. Це всього лише один з варіантів.

Просто коли в пості є ще якась посилання — дві або три, то це збиває адміна з пантелику, він не знає, чи точно це пост з метою просунути продукт чи правда людина хоче знати і шукає допомоги. І в сумнівах він швидше залишає такий пост.

6. Дайте фахівця додаткові посилання на корисні статті на вашому сайті, мало, потрібно буде надати додаткову інформацію.

7. Іноді добре б розміщувати зображення, але вони найчастіше їх розміщують самі представники компанії. Але якщо ви просуваєте товар — наприклад, мовця хом’ячка, то можна припустити, що ви взяли картинку з сайту і хочете дізнатися думку аудиторії форуму. Надайте картинки.

8. Після розміщення самі пройдіться по найбільш активним або всім форумам і що-небудь дайте відповідь від різних імен або навіть від представника компанії (припустимо, ви моніторите відгуки різними сервісами), тобто як би закріпіть тему. Попросіть друзів або співробітників щось відповісти в обраних гілках через якийсь час.

Висновки

Особисто у мене співпраця з Referr пройшло добре, вигідно та ефективно.

Єдине, що бентежить мене і більшість людей — ціна.

Для кого найбільше підходить таке розміщення:

— У кого хороші бюджети на просування. Вам знадобляться подібні посилання в ссылочном профілі.

— Для інтернет-магазинів дуже і дуже рекомендується.

— У кого висока маржа від продажу і як у мене була у випадку з цим товаром — я б відбила це розміщення, навіть якщо б замовляла його за 200 доларів.

Найбільші плюси такого аутсорсингу у досвідченої компанії — швидкий старт (ви не тягнете місяцями з пошуком виконавця або спробою знайти час самому), будь-який обсяг роботи (сотні подібних посилань).

Мінуси — компанія не може вникнути в ваш товар або послугу досить добре. Щоб цього не сталося, вам допоможуть мої рекомендації вище.

Система крауд-маркетингу Referr.ru надала для моїх читачів промо-код
10 додаткових лінків при замовленні на Рунет або Буржунет.

При замовленні вказуйте промо-код — add10links

Що ще, корисні посилання про крауд-маркетингу:

Варто підписатися на блог Реферра і додатися в друзі до Ігоря Копальні у Фейсбуці . У нього там в стрічці у ФБ повно цікавих постів саме про безкоштовне якісне просування, яке тягне за собою цільових відвідувачів і продажу — крауд-маркетинг. Він постить статті не тільки зі свого блогу, але і з інших ресурсів на цю тему. Я залізла на кілька годин зависла )

Ще дуже цікаві статті про згадки, линкбилдинг, крауд-маркетинг та ін. безкоштовне природне якісне просування:

Моє докладне керівництво по просуванню на форумах

«Моя докладна стаття про крауд-маркетинг: як просувати сайти ефективно і безкоштовно»

Кращі інструменти для крауд-маркетингу — чудова стаття від Михайла Шакіна

«Вся правда про крауд-маркетингу» від Ігоря Рудника

«Крауд-пост. Чому поняття звичайної посилання можна використовувати в крауд-маркетингу»

«Рекомендації по крауд-маркетингу: як отримувати безпечні посилання» від Сайтклиник

«Крауд-маркетинг — метод комплексного просування»

«Покращуємо крауд-маркетинг. Як зробити щоб ваші пости і відгуки не видаляли модератори ресурсів».

«Як перетворити згадування бренду на заслання?»

«Як відстежувати згадки бренду з допомогою Яндекс пошуку по блогах?»

«10 типів контенту, які полегшать комунікацію з аудиторією»

«Думки 15 зарубіжних SEO-експертів про використання згадувань бренду»

«Кейс: 1,117 шейров і на 15% більше органічного трафіку (за 2 тижні) з допомогою поширення інфографіки»

І ось ще дуже корисна презентація від того ж Ігоря Рудника: