Сьогодні в SEO дуже багато людей висновки будуються на основі ретельного вивчення ТОПа по конкретним запитам.

Якщо раніше було багато загальних, універсальних рекомендацій, то зараз все набагато більш індивідуально від випадку до випадку, і рекомендація одна — «вивчайте ТОП».

До речі, багато корисного з аналізу ТОПа від 12 відомих SEO-експертів було в цьому моєму великому опитуванні.

Зміст:

Важливі моменти
Ручний аналіз ТОПа
Автоматизований безкоштовний аналіз ТОпа

Важливі моменти

Давайте розберемося, які можуть бути «підводні камені», які запити можна садити на одну сторінку, а які ні.

сторінки в Топі по своєму типу за цим ключовим запитам повинні відповідати типу тієї сторінки, куди ви хочете посадити ці запити на своєму сайті. Ви не зможете посадити запит на категорію товарів і піднятися високо, якщо в Топі — головні сторінки.

— не варто садити на одну сторінку інформаційні і комерційні запити. Ні, садити то в принципі можна, але очікувати високих позций зі статтею за комерційним ключовому запиту, де в Топі картки товарів — не вийде.

— бажано вивчити ваш ТОП на предмет того, чи є за даними запитам в інших сайтів одна і та ж сторінка, наприклад, в ТОП20. Тобто, щоб хоча б у одного конкурента була одна і та ж сторінка в Топі і за запитом «юрист в Москві» за запитом «юридичні послуги у Москві» — тоді в принципі можете садити це на одну. Але швидше за все це все-таки буде малоефективно. Якщо така картина спостерігається у кількох конкурентів — то це більш життєздатна схема.

— в Яндексі може бути один ТОП, в Гуглі — інший.

— один і той же домен може стояти високо по різних ключів (можливо, з різними своїми сторінками). Але, буває, що ТОП настільки різний, що там переважають зовсім різні домени.

Ручний аналіз ТОПа

Якщо мова про 2-3 запиту, або хоча б про 10-20 штук, то все досить просто, і виглядає в ручному режимі.

Я писала дуже докладний пост про SEO-аналіз ТОПа. Обов’язково почитайте.

Наприклад, можна взяти сервіс Pixel Tools або Seolib. І там глянути з підсвічуванням.

Візьмемо для прикладу 3 запиту:

юрист у Москві
юридичні послуги в Москві
скільки коштують юридичні послуги в Москві

Припустимо, людина хоче посадити їх на одну сторінку і сумнівається, чи варто чи ні.

І дійсно, в сьогоднішній ситуації запросто може бути так, що він посадить на одну, вкладе великі бюджети. Але як і раніше — або позиції будуть низькими, або пошукові системи будуть стихійно брати релевантними інші сторінки, а не ту, яку він хотів просунути. Просто тому, що вони більше підходять в ТОП за типом. Але так як мало просувалися і погано оптимізовані під запит, то стоять дуже низько.

Це одна з найбільш частих ситуацій, які я бачу останнім часом.

Тому аналіз, про який я пишу нижче, вкрай важливий сьогодні!

Візьму сервіс Піксель Тулс «Пакетна вивантаження ТОП видачі».

Я про нього писала в своєму докладному огляді по сервісам аналізу сайту від Піксель Тулс.
Це платний інструмент, є безкоштовний аналог там же у Піксель Тулс — «Список URL-ТОП», але безкоштовний дає видачу лише по одному запиту за раз.

Безкоштовні курси SEO від Ганни Ященко – 20 PDF-уроків – Хороші, для новачків, але і не тільки, досить глибокі, актуальні. Хочете навчитися самостійному безкоштовного просування сайтів? Будь ласка.

Це Яндекс. Нагадую, що в Гуглі може бути дещо інша картина. А то і сильно інша за окремим запитом.

Я очікувала, що «скільки коштує…», можливо, буде інформаційним запитом, як це часто буває з «скільки». Але ні, комерційний.

Але загалом, приклад досить показовий, дивіться:

Запити «юридичні послуги в Москві» і «скільки коштують юридичні послуги в Москві» мають в ТОП20 2 однакові сторінки. Тобто, в принципі, посадити на одну сторінку такі запити можна. Але все-таки потрібно вивчити, що з себе представляють сторінки цього ТОПа по одному запиту окремо, і по іншому окремо.

«юридичні послуги в Москві» — в основному або головні сторінки сайтів, або розділ з послугами на юридичних сайтах. 9 головних 20. Кілька агрегаторів і довідників, Яндекс карти. І тільки 2 розділу цін на юридичні послуги — і ось саме вони і дублюються запитом «скільки коштують юридичні послуги». Звузивши вибірку до ТОП10, ми бачимо, що це 6 головних сторінок і 4 сторінки послуг.

Полуается, що якщо ми хочемо потрапити високо в ТОП Яндекса за запитом «юридичні послуги у москві», то треба садити або на головну, або на сторінку послуг.

А ще робити окрему сторінку з розцінками, і ось на неї то і садити всі інші розділи за цінами, вартості, прайсом, «скільки коштує». Тому що за запитом «скільки коштують юридичні послуги в Москві» — суцільні прайси, сторінок послуг немає.

А що ж являє собою ТОП за запитом «юрист в Москві»? Це в основному сайти про роботу з вакансіями і резюме з розділами по юристам чи юристів у Москві, також дошки оголошень типу авіто, довідники. Решта — головні сторінки сайтів юридичних компаній. Ні однієї сторінки послуг. Тобто сайт компанії або окремого юриста в цей конкретно ТОП в Яндексі може проникнути тільки з головною сторінкою — на неї і садити.

Підсумок розкладу по Яндексу такий:

Садити запит «скільки коштують юридичні послуги в Москві» на прайс-лист.
«юрист в Москві» — тільки на головну.
«юридичні послуги в Москві» — або на головну, або на розділ послуг — рівнозначно.

Якщо ми подсветим тільки домени в Піксель Тулс, то отримаємо таку картину:

Як ми бачимо, дійсно, деякі сайти стоять з головною сторінкою запитом «юрист в москві» і зі сторінкою прайс-листа по запиту «скільки коштують юридичні послуги в москві». Або інші стоять зі сторінкою послуг за запитом «юридичні послуги у москві» і з прайсом за запитом «скільки коштують юридичні послуги в москві».

Ось так і працюйте з усіма важливими запитами.

Коли важливих, що цікавлять вас запитів трохи, реально опрацювати їх вручну.

Ось навіть безкоштовним Піксель Тулс по одному. Тільки не використовуйте вашу видачу в браузері, навіть інкогніто, там може показувати зовсім не ту картину, що в реальності.

Автоматизований безкоштовний аналіз ТОПа

Якщо багато запитів, можна дуже швидко прикинути картину за допомогою безкоштовного сервісу кластеризації «Розбивка» від Євгена Кулакова:

http://coolakov.ru/tools/razbivka/

Як пише про свій сервіс Євген — «єдиний нормальний безкоштовний сервіс кластеризації семантичного ядра».

Але він робить кластеризацію на основі ТОП10 видачі лише Яндекса.

Тому:

а) пам’ятаємо, що ще є видача Гугла.

б) з мого досвіду проведення більш 50 великих аудитів за останній рік, він працює досить добре. Але коли починаються більш-менш великі обсяги — від 20 запитів і більше, то більше вірну картину, звичайно, дасть ручної аналіз.

Подивимося, як він впорався із завданням нашої з 3х запитів:

Теж розділив на різні сторінки. Якщо натиснути «Показати/приховати», то ми побачимо, які сторінки в цьому Топі і зможемо краще зрозуміти, як і чому.

Я писала вище, запит «юрист в москві» садити тільки на головну сайту юридичної компанії, а «юридичні послуги в москві» рівнозначно — на головну або розділ. Це, якщо судити по ТОПу окремих запитів. Тобто, якщо дивитися розділену картину, не загальну. А загальна, звичайно — вірніше. Про це весь цей пост.

Якщо ми порівняємо ТОП трьох запитів поруч, то ми бачимо, що в ТОП-20 немає такого прецеденту, щоб таке було, що хоча б один домен коштує зі своєю головною і за запитом «юрист в москві», і за запитом «юридичні послуги у москві».

Тому садити то можна на одну сторінку — головну, але успіху в даному випадку, швидше за все, не буде. Тобто, напевно не вийде отримати високі позції за двома запитами. Хоча не факт. Може, у вас вийде.

Загалом, можна покластися в цілому і на цей сервіс «Розбивка» Євгена Кулакова. Але, повторюся, це скоріше «прикинути» картину.

За фактом якісь запити, розсортовані, «як сказав Кулаков», ніяк не можуть виходити в ТОП і може виявитися, що добре б їх перекинути на іншу сторінку. Але в цілому він показує досить вірно.

Зазвичай я не лінуюся хоча б штук 30-50 найважливіших для сайту запитів перевірити вручну. Щоб добре промацати і зрозуміти картину за цим напрямом. Я беру Сеолиб «Аналіз ТОПа», і дивлюся їм всі запити і в Яндексі та в Гуглі в ТОП20 і прописую собі навпроти кожного запиту, що там діється. І поступово пазл складається, формую висновки. Але той же сервіс Кулакова, може змінити думку, якщо у нього інші результати. Після перегляду загальної картини іноді висновки змінюються.

Хороший пост про сервіси кластеризації Семантичного Ядра був у Олександра Алаєва. Він не самий свіжий, але зате докладний і з таблицею порівнянь.

Я написала тільки про безкоштовний сервіс кластеризації, так як мій блог все-таки спеціалізується на методах безкоштовного самостійного просування сайтів, але, звичайно, платні сервіси працюють краще і мають великий функціонал.